opziener Hans Kamstra op afscheidstournee

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
Plaats reactie
zefyr

opziener Hans Kamstra op afscheidstournee

Bericht door zefyr »

Praktisch apostolisch-zijn is ook op tijd aangeven, dat je als ambtsdrager vertrekt, zodat de feestcommissie ruimschoots de tijd heeft een presentje aan te schaffen ;)

Opziener Hans Kamstra is begonnen aan z'n afscheidstournee. Zondag18 september jongstleden leidde hij de kerkdienst in de NAK-Ljouwert. Tijdens de prediking aldaar merkte hij o.a. op, dat zijn bezoek aan Ljouwert naar alle waarschijnlijkheid de laatste is in deze hoedanigheid, omdat hij binnenkort - april 2012? - ambtsrust zal ontvangen.

Hans Kamstra is, als ik het me goed herinner, in 1987 door stamapostelhelper Richard Fehr te Zwolle als opziener geordineerd (in dezelfde dienst werd opziener Sepers tot apostel geordineerd). In het kerkgebouw te 's-Hertogenbosch had/heeft hij een kantoor (filiaal van de 'afgeslankte' respectievelijk uitgedunde landelijke Centrale Adminstratie), van waaruit hij vooral werkzaam was/is in het Zuiden van Nederland. Volgens mij is hij slechts sporadisch in het hoge Noorden werkzaam geweest. Ik vermoed, dat hij de NAK-Ljouwert hooguit tienmaal heeft bezocht in de afgelopen decennia. Ik herinner mij opziener Kamstra als een enthousiaste, beminnelijke en redelijke man, die zeer goed kon/kan preken. Het is voor mij een raadsel hoe hij zich thuis kon/kan voelen in de NAK, vooral de laatste jaren. De 'rechtse' koers van de NAKI-leiding, aldus ex-apostel Gerrit Sepers, moet hem toch niet in de koude kleren zijn gaan zitten, veronderstel ik. In zijn grondhouding en opvattingen vond ik hem atypisch nieuw-apostolisch. En dat pleit voor hem! Het is me eveneens een raadsel, dat hij als bestuurder van de NAK NL geen openlijk verzet heeft aangetekend tegen het beleid rondom 'Eimersstaete'. Hij heeft in ieder geval de schijn gewekt in te stemmen met het gevoerde beleid, tot op heden. En dat valt hem zwaar aan te rekenen. In dit opzicht heeft hij, voor zover ik dat kan beoordelen, weinig ruggengraat getoond.
Noise

Re: opziener Hans Kamstra op afscheidstournee

Bericht door Noise »

Ik hoop dat zijn laatste jaar een rotjaar wordt.
En wens hem daarna sterkte met zijn pensioen.
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
Lmg

Re: opziener Hans Kamstra op afscheidstournee

Bericht door Lmg »

Ondanks dat velen lange tijd dachten dat Hans Kamstra een
moedige en onafhankelijke man zou zijn, geld ook voor hem
'' WIENS BROOD MEN EET DIENS WOORD MEN SPREEKT "
Een geregeld goed inkomen en pensioen krijgen steeds voorrang.
De enige schrale troost is dat hij niet de enige is.

Lmg
Plaats reactie