op tijd afhaken of bakzeil halen als Brinkman in aantocht is

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
zefyr

op tijd afhaken of bakzeil halen als Brinkman in aantocht is

Bericht door zefyr »

Bij mij rijst het vermoeden, dat een aantal nieuw-apostolische ambtsdragers in de laatste weken respectievelijk maanden hun knopen hebben geteld met het oog op de komst van districtsapostel Brinkmann in de Lage Landen. Onlangs heeft de priester-voorganger van de NAK Haren bekend gemaakt, dat hem (hij is 59 of 60 jaar) vroegtijdig ambtsrust zal worden verleend in augustus 2011. Als (weinig geloofwaardige) reden werd opgegeven, dat hij binnenkort voor zijn beroepsuitoefening een cursus of opleiding (duurt dit vijf of zes jaar...?) wil/moet volgen. Anderhalve week geleden was er een bijeenkomst voor gemeentevoorgangers en districtsdienaren in Hilversum, dat werd geleid door districtsapostel Brinkmann. Er schitterde in ieder geval een districtsoudste uit het hoge Noorden door afwezigheid, die publiekelijk verkondigt dat hij wel andere zaken aan zijn hoofd heeft. Voor de duidelijkheid merk ik op, dat hij ronduit toegeeft dat hij niet ziek was of verhinderd was vanwege beroepsuitoefening, familiekwesties of iets dergelijks. De onderhavige districtsoudste had er gewoonweg geen zin in... Het is inderdaad een levenskunst op tijd af te haken of bakzeil te halen.
zefyr

districtsoudste uit het hoge Noorden schitterde door afwezig

Bericht door zefyr »

Districtsoudste B. den Hamer, die districtsvoorganger is van het district Assen, schitterde door afwezigheid tijdens de bijeenkomst op zaterdag 21 mei 2011 te Hilversum. Districtsapostel Brinkmann hield toen een peptalk voor de gemeentevoorgangers en de distirctsdieanaren. Dit is 'm dan (onderste fotogalerij, tweede rij van onderen, uiterst rechts).

http://www.nak-nl.org/joomla/index.php? ... Itemid=747

Sinds 2006 is B. den Hamer districtsoudste. Hoelang nog?
willempower

Re: op tijd afhaken of bakzeil halen als Brinkman in aantocht is

Bericht door willempower »

@zefyr
Deze district oudste mag direct wel weg , das een zegen voor de kerk en mensheid , heeft bij vele een hele grote schade aangericht en is beantwoorde nooit vragen ,
Chanteerde leden en was nooit open , zag er niet tegen op om mensen op te hitsen tegen elkaar en ging daarin zover dat die mensen opdracht gaf anderen ernstige schade toe te brengen ,
Zijn vrouwelijk leden van de kerk bezocht die graag prive , om dan de zegen te geven ,of zijn vrouw dit wist geen idee .
Lees de vorige berichten maar van me .
Zijn kerk in emmen was wel het doel wit van wat feestje's met vlag en al en zijn hek van de parkeerplaats op slot , maar antwoorden deed die niet .
Mis de foto's daarvan ook wel die de redactie van zijn bezoek in emmen .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
zefyr

Bericht door zefyr »

@willempower

De pastorale zorg van sommige nieuw-apostolische ambtsdragers gaat soms (te?!) ver... Het is in het hoge Noorden genoegzaam bekend, dat priester D. te G. erg ver ging met zijn pastorale zorg. Priester D. bezwangerde eind vorige eeuw een alleenstaand/-gaand geloofszusje. Oeps, een dikke buik en negen maanden later lag er een blakend bayytje in de wieg, waarvoor priester D. buitengewoon veel belangstelling toonde. Tja, het zijn net mensen :lol: Ik verdenk districtsoudste Den Hamer echter niet van dergelijke tussenbeense activiteiten. In mijn optiek, uiteraard voor zover ik dat kan beoordelen, is hij een gentlemen (met ruggengraat).
willempower

@zefyr
Komt dan bij jou beter over dan hij is das zijn kracht dan , maar ruggegraat heeft die niet ,das voor mij heel zekers , wil hier niet teveel meer over zeggen en herhalen , staat al op dit forum .
Ook priester S uit Assen wist dat je zusters beter alleen kon bezoeken en daar een dochter maken , en dan zeggen dat deed ik als zaad donor en dat was mijn plicht ook wel want haar eigen man kon dat niet , dit deed ik uit kerkelijk sociale reden zoals hij dat noemde ,
Dna test wezen uit dat het zo was en bleef in functie afgedekt door de zelfde district oudste .
Wij houden elkaar de hand boven het hoofd toch als ambstdragers ?
Hier kwam een dochter uit en die trouwde later met een priester die afscheid genomen heeft van de kerk omdat alles afgedekt moest blijven , das ruggegraat .
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
ACE

Bericht door ACE »

@willempower

Het schijnt dat 'dekken' -in vele vormen- een traditie aan het worden is binnen de NAK.

Groet,
ACE
willempower

@ace
blonk blink daar ook niet in uit ?
zefyr

Bericht door zefyr »

@willempower

Je bedoelt zeker districtsevangelist B.Link :lol: Hij had de bijnaam van hemelbestormer. Evenals de mythologische figuur Icarus stortte hij ter aarde. Districtsapostel Pos heeft hem oneindig lang de hand boven het hoofd gehouden, ondanks vele alarmerende (schriftelijke) berichten uit de gemeenten die slechts een richting aangaf: tirannieke leiding en misbruik van geestelijke bevoegdheden.
Tosca
Contacteer:

Bericht door Tosca »

@ll,
District-Oudste Benny den Hamer is in mijn beleving een ‘schijtlijster’ met lef. Ik bedoel..Hij wil wel iets doen in de richting van Kritiek, maar beseft dan gelijktijdig dat het gedaan is met zijn Ambt. Dus blijft hij ‘schijtlijsterig’ maar stilzwijgend weg. Hij zal ontkennen dat een en ander te maken heeft met kritiek op de kerkleiding.

Zelf heb ik enige malen telefonisch contact met hem gehad, maar hij blijft aan de veilige kant van kritiek. En tja, de laatste maal dat ik telefonisch contact zocht deelde hij mij mee…Niet met mij te willen spreken.
Deze man heeft inderdaad geen ruggengraat, oké, herstel, hij heeft een rubberen ruggengraat. Binnen de Nieuw Apostolische Kerk passen daar dertien van in een dozijn.
Groet,
Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
zefyr

Bericht door zefyr »

Het is in de afgelopen decennia (1990-2011), vooral in de laatste jaren, meerdere malen voorgekomen, dat nieuw-apostolische ambtsdragers vroegtijdig, dus voor hun 65e, ambtsrust werd verleend. Ondanks het feit, dat men kerngezond is en geen huiselijke of andere problemen heeft. Het lijkt er zelfs op, dat het aantal toeneemt. Een bijna levenslange ambtsuitoefening is niet meer vanzelfsprekend. Het is een maatschappelijke trend, dat men partieel en qua tijd projectmatig zich wil inzetten voor allerlei taken en verantwoordelijkheden. Deze trend wordt waarschijnlijk versterkt, doordat de Nederlandse districtsapostel De Bruijn onlangs amtsrust is verleend en de Nederlandse apostel Peter Klene slecht in de 'markt' ligt. De Duitse districtsapostel Brinkmann roept bij sommigen (misschien) slechte herinneringen op aan de periode dat de NAK NL werd bestuurd door de Duitse districtsapostel Hermann Schumacher sr uit Bremen, alweer enkele decennia geleden. Ik berichtte al eerder, dat enkele ambtsdragers hun knopen telden respectievelijk hebben geteld. Een paar maanden geleden werd priester R.B. (tussen 55 en 60) van de NAK Groningen vroegtijdig ambtsrust verleend. Voor zover ik weet was/is deze priester in ruste kerngezond en had/heeft geen andere problemen. Eerdergenoemde trend wordt waarschijnlijk versterkt door de gewijzigde samenstelling van het Nederlandse kerkbestuur. Er is geen sluitend bewijs te leveren, maar er zijn wel gefundeerde vermoedens. De kans is groot, dat Nederlandse ambtsdragers in toenemende mate vroegtijd zullen afhaken, ongeacht de reden(en). Wie volgt?!
Plaats reactie