Vernieuwing index-pagina?

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
Certina
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 25 nov 2013, 22:05

Re: Vernieuwing index-pagina?

Bericht door Certina »

Lambertus Slok beweerde de huidige Jezus te zijn, maar helaas hij is ook overleden.
Of die ooit nog eens terug komt om zijn eerstelingsvolk te halen?
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Vernieuwing index-pagina?

Bericht door Jabob65 »

@Diderot, ik heb de indruk dat wij, als het op het mystieke aankomt, niet helemaal op één lijn zitten...en dat geeft natuurlijk niets.

Ten eerste geloof ik dat de Heer present is in de eucharistie, ten tweede geloof ik in de wederkomst des Heren en ten derde kunnen wij Hem tegemoet gaan, niet in de laatste plaats door in de waarheid te zijn.

Daarnaast kunnen wij het gelaat van Christus zien in de ander.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Vernieuwing index-pagina?

Bericht door ACE »

@Jacob65

Graag verwijs ik naar deze passages in de Bijbel waarin eenduidig jouw overtuiging wordt onderschreven.

Johannes 14 "Jezus troost zijn discipelen en bereid hun voor op het afscheid"
19 Nog een korte tijd en de wereld zal mij niet meer zien, maar jullie zullen mij wel zien, want ik leef en ook jullie zullen leven. 20 Dan zul je begrijpen dat ik in mijn Vader ben, dat jullie in mij zijn en dat ik in jullie ben. 21 Wie mijn geboden kent en zich eraan houdt, heeft mij lief. Wie mij liefheeft zal de liefde van mijn Vader en mij ontvangen, en ik zal mij aan hem bekendmaken.’
Vooral in dit hoofdstuk gaat het om zien/niet zien en geloven. Cruciaal voor de mens om waar te nemen waar en in wie God, de Zoon en Heilige Geest zich openbaart!
22 Toen vroeg Judas (niet Judas Iskariot) aan Jezus: ‘Waarom zult u zich wel aan ons, maar niet aan de wereld bekendmaken, Heer?’ 23 Jezus antwoordde: ‘Wanneer iemand mij liefheeft zal hij zich houden aan wat ik zeg, mijn Vader zal hem liefhebben en mijn Vader en ik zullen bij hem komen en bij hem wonen.
Hier staat niet welke kerk of instituut, maar heel persoonlijk DE MENS.

Een geweldige troost voor al degene die de NAK in volle overtuiging de rug hebben toegekeerd maar NIET van God!
Immers binnen de NAK gelederen zouden de bovenvermelde claims opgeld moeten doen.
De NAK is het huis van de geldwisselaars geworden en wordt bestierd door een roversbende.

Mijn vermoeden is dat daardoor Diderot verbitterd en cynisch is geworden.
Zijn troost is, dat hij niet de enige is binnen de NAK.

Groet,
ACE
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Vernieuwing index-pagina?

Bericht door Jabob65 »

Precies ACE!

Denk daarbij aan de classificatie die Jean Luc Schneider heeft gemaakt...de kerk van Christus / het verlossingswerk, en dan weer allerlei subcategorieën.

Ik kon bijna niet geloven dat het waar was.

In de OF las ik nog een tenenkrommend verhaal van Schneider over de Emmaüsgangers, zij die 'de vreemdeling' in huis namen.

Ook Maria herkende haar eigen zoon niet, dat wil zeggen dat de verrijzenis anders is dan de opwekking van bv Lazerus.

Ik deel je mening, laten we het maar klein houden, en proberen om het gelaat van Christus is de ander te zien.
Diderot
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 15:38

Re: Vernieuwing index-pagina?

Bericht door Diderot »

Certina schreef:Lambertus Slok beweerde de huidige Jezus te zijn, maar helaas hij is ook overleden.
Het ligt genuanceerder.
Volgens L. Slok was Jezus een mens die de functienaam Christus had, d.w.z. degene die voor de betreffende tijd het wezen van God op zijn schoonst openbaarde.
L. Slok beweerde dat die functienaam Christus niet uniek, maar herhaalbaar in de historie was. En in zijn (Sloks) dagen was hij drager van die functienaam, zo geloofden hij en Het Apostolisch Genootschap dat.
Meer/uitgebreidere info hierover weten? Bestel http://vnkonline.nl/orgaan/teksten/2007-4.html (als er nog exemplaren beschikbaar zijn) en lees het artikel van ene ED daarin .
Certina schreef:Of die ooit nog eens terug komt om zijn eerstelingsvolk te halen?
Nee. Dat natuurlijk niet.

Dide5ot.
Certina
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 25 nov 2013, 22:05

Re: Vernieuwing index-pagina?

Bericht door Certina »

Het boekwerk van ED heb ik gelezen.
Veel van het geschrevenen heb ik in den lijve meegemaakt.

Terug tot het onderwerp ''Vernieuwing index pagina''.
Waarom,tot nu toe, geen enkel reactie op vragen omtrent dit onderwerp van het z.g.n. ''Webteam'' ?
Een ''Webteam'' bestaat toch uit meerdere personen die de verantwoording hebben als zodoende en het kan toch niet zo zijn dat het hele ''Webteam'' nu opeens niet in staat is, op wat voor reden dan ook, haar leden in te lichten wat het ''technisch'' probleem is.
En dan het onderstaande bericht wanneer komt daar wat meer teks en uitleg over?
Wie waren die twee ''mannenbroeders'' dan?

[img] (update)01-08-2013

Onderstaande is niet geheel juist, de twee mannenbroeders waren niet die zij opgaven te zijn. Wij cancelen om die redenen het geplande artikel.

Onze welgemeende excuses.[/img]

Groet, Certina.
Diderot
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 15:38

Re: Vernieuwing index-pagina?

Bericht door Diderot »

Jabob65 schreef:Ten eerste geloof ik dat de Heer present is in de eucharistie,
ten tweede geloof ik in de wederkomst des Heren en
ten derde kunnen wij Hem tegemoet gaan, niet in de laatste plaats door in de waarheid te zijn.

Daarnaast kunnen wij het gelaat van Christus zien in de ander.
Zoals kinderen in Sint N. en Zwarte P. geloven, hebben volwassenen mensen de vrijheid om in de eerste en tweede opmerking (zie hierboven) te geloven. Ik kies ervoor om dat niet te doen.

De houdingen die in de derde en de vierde/laatste opmerking genoemd worden kan ik vanuit een ethisch-christelijke houding onderschrijven.
Ik zou alleen een andere formulering gebruiken, bv. dat je
3) in het waarachtig handelen en
4) in het in de naaste bejegenen zoals jezelf bejegend wilt worden,
een goddelijk moment tussen mensen laat ontstaan.
Maar goed, dat zijn details.

Didero4
Diderot
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 15:38

Re: Vernieuwing index-pagina?

Bericht door Diderot »

Certina schreef:Waarom,tot nu toe, geen enkel reactie op vragen omtrent dit onderwerp van het z.g.n. ''Webteam'' ?
Een ''Webteam'' bestaat toch uit meerdere personen die de verantwoording hebben als zodoende en het kan toch niet zo zijn dat het hele ''Webteam'' nu opeens niet in staat is, op wat voor reden dan ook, haar leden in te lichten wat het ''technisch'' probleem is.
Tja. Ik denk dat vrind BM een welverdiende time-out heeft genomen? Of misschien thuis, in zijn laboratorium, nieuwe, nóg fellere kleuren aan het ontwikkelen is, met als doel om ze op deze webzijde te gaan gebruiken? Het ziet er namelijk maar een beetje bleekjes uit allemaal...

(Kan trouwens het hakenkruis op de indexpagina onderhand eens verwijderd worden? Daar ben ik inmiddels ook wel op uitgekeken...)
Certina schreef:En dan het onderstaande bericht wanneer komt daar wat meer teks en uitleg over?
Wie waren die twee ''mannenbroeders'' dan?
deze prachtige webzijde schreef:(update)01-08-2013
Onderstaande is niet geheel juist, de twee mannenbroeders waren niet die zij opgaven te zijn. Wij cancelen om die redenen het geplande artikel.
Onze welgemeende excuses.
Nee, beste Certina, hier blijkt dan toch uit dat joe nog een beetje 'nat achter de oren' (v.w.b. deze fraaie webzijde) bent. Uitleg hoeven we namelijk van vrind BM niet te verwachten. Nooit. In die zin is hij nét zo erg als de NAK-organisatie en -leiding, die hij op hoge toon, schreeuwend, beledigend, vloekend, met priemende armdikke wijsvinger, gebrek aan transparantie verwijt...

Mag ik even lachen?

Dider0t
Certina
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 25 nov 2013, 22:05

Re: Vernieuwing index-pagina?

Bericht door Certina »

@Diderot,
Dat hakenkruis priemt je in de ogen ook al waren veel Duitse nakkers destijds nazi sympathisanten dan nog is zo'n nazi embleem een gruwelijke vertoning.
Heeft de rest van het ''Webteam'' dan geen zeggenschap betreffende de website/forum?
En wie zijn dan die andere team leden eigenlijk?
Of is dat zomaar een naam zodat het wat meervoudig overkomt?
Mvg, Certina.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Vernieuwing index-pagina?

Bericht door willempower »

@ diderot
Je stoort je nog al eens aan veronderstellingen en aannames .
Nu doe je het zelf .
Tja. Ik denk dat vrind BM een welverdiende time-out heeft genomen? Of misschien thuis, in zijn laboratorium, nieuwe, nóg fellere kleuren aan het ontwikkelen is, met als doel om ze op deze webzijde te gaan gebruiken? Het ziet er namelijk maar een beetje bleekjes uit allemaal...
Een telefoontje en je zou beter weten , en begrip hebben .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Plaats reactie