Vernieuwing index-pagina?

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Vernieuwing index-pagina?

Bericht door ACE »

@WP
Je stoort je nog al eens aan veronderstellingen en aannames .
Nu doe je het zelf .
Diderix kennende, heeft hij weleens last van opstipatie en oprispingen :D
Dan is het best lekker om even de druk eraf te gooien.
Een telefoontje en je zou beter weten , en begrip hebben .
Dat roept dan ook weer vragen op. Snap je ;)

Groet,
ACE
Diderot
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 15:38

Re: Vernieuwing index-pagina?

Bericht door Diderot »

willempower schreef:@ diderot
Je stoort je nog al eens aan veronderstellingen en aannames .
Nu doe je het zelf .
Tja. Ik denk dat vrind BM een welverdiende time-out heeft genomen? Of misschien thuis, in zijn laboratorium, nieuwe, nóg fellere kleuren aan het ontwikkelen is, met als doel om ze op deze webzijde te gaan gebruiken? Het ziet er namelijk maar een beetje bleekjes uit allemaal...
Ja, je hebt gelijk, mijn bijdrage lijkt op een veronderstelling/aanname.
Ik verwachtte echter dat iedereen die bovenstaand stukje (de 'laboratorium-tekst') zou lezen, zou snappen dat het ironisch bedoeld was.
In werkelijkheid weet ik in het geheel niet waarom vrind BM de webzijde-revamp niet doorvoert, sterker: blijkbaar niet eens de tijd heeft om even de datum aan te passen.
Al is het wijzigen van '2013' in '2014' het enige wat je doet, dan heb je toch weer aardig wat tijd voor de verdere aanpassingen gewonnen...
willempower schreef:Een telefoontje en je zou beter weten , en begrip hebben .
Nou, ik zou zeggen: Boter bij de vis!
Laat ons niet in spanning, geef ons de mogelijkheid om begrip te hebben/tonen.

Di6erot'
Certina
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 25 nov 2013, 22:05

Re: Vernieuwing index-pagina?

Bericht door Certina »

Juist boter bij de vis (mag ook knoflooksaus zijn)
Een telefoontje en je zou beter weten , en begrip hebben .
Dat roept dan ook weer vragen op. Snap je ;)

Groet,
ACE[/quote]

Juist dat bedoel ik nou net.
Mocht,om welke reden dan ook, de ''WebTeam'' leader niet in staat zijn om de site/forum te onderhouden dan is het gebruikelijk dat één van het ''Webteam" leden de zaak overneemt.
Daarom heb ik mijn twijfels over het z.g.n. ''WebTeam'' dat naar mijn inziens bestaat uit 1 persoon n.l. B.M.

citaat;
(...)
Ter verduidelijking ook nog even dit... Eind 2010 voegde ik mij bij “Het WebTeam”, bestaande uit broeder Bauke Moesker en diens trouwe viervoeter Tosca zaliger; een teckel die om haar zin door te drijven bij leven en welzijn geweldig komedie speelde.

Bauke Moesker die ik vanochtend aan de telefoon had door het overlijden van stamapostel Fehr, wilde er verder niets over kwijt! Er komt nog een vervolg, zo begreep ik. Ik weet dus echt niet wat voor een gesprek er "met het webteam" heeft plaatsgehad. Maar dan is het misschien goed er nog even aan te herinneren hoe het feitelijk zit met "het voltallige WebTeam". Zie onder:

einde citaat.

Ook deze schrijver heeft zijn twijfels over het z.g.n. ''WebTeam''.

Mvg, Certina.
Certina
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 25 nov 2013, 22:05

Re: Vernieuwing index-pagina?

Bericht door Certina »

@All,
Of er van de vernieuwing index-pagina nog wat van komt nu TjerkB zich zelfstandig heeft gemaakt?
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Vernieuwing index-pagina?

Bericht door ACE »

@certina

Of er van de vernieuwing index-pagina nog wat van komt nu TjerkB zich zelfstandig heeft gemaakt?
Dit roept dan weer vragen op!
Wie, wat, waar, wanneer?

Groet,
ACE
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Vernieuwing index-pagina?

Bericht door Lmg »

@ Ace,

Het is net als in de NAK, WIE, WAAR, HOE en WANNEER.
Ik adviseer je ,, ZOEKT EN GIJ ZULT VINDEN ,,

Lmg
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Vernieuwing index-pagina?

Bericht door BakEenEi »

ACE schreef:@certina

Of er van de vernieuwing index-pagina nog wat van komt nu TjerkB zich zelfstandig heeft gemaakt?
Dit roept dan weer vragen op!
Wie, wat, waar, wanneer?

Groet,
ACE
@ACE
@all

De meesten van ons weten -denk ik- wel, dat "apostolischeobserver.nl" slash "apostolischekritiek.nl" domeinnamen zijn die al zo'n 10 jaar geleden zijn geregistreerd door Bauke Moesker. De website en later ook dit forum zijn door hem opgezet. Tussendoor hebben nog "NAK-Observer" en "Maimonides" de revue gepasseerd. Maar Bauke was eenvoudig dé pionier van het eerste uur. Het woord "kritiek" kwam volgens stamapostel Fehr al niet in de Bijbel voor, en dus evenmin in het nieuw-apostolische idioom. De in Groningen en omstreken "naadloos" "met de stamapostel verbonden dienaren" hielden hier strak de hand aan. Kritiek schreef je "nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" weg in "stromend water". Pas dan had je bij wijze van spreken 1 Korintiërs 13 goed begrepen. Niet alleen voor Bauke waren zulke denkbeelden ronduit benauwend.

Vragen die niet worden beantwoord, blijven staan. Het worden in feite onbetaalde rekeningen. Bestuurders bij de Nieuw-Apostolische Kerk hadden hier echter geen boodschap aan. Voor Bauke Moesker is het altijd een doorn in het oog gebleven dat men kennelijk liever vashoudt aan "de Boodschap van stamapostel Johann Gottfried Bischoff" dan nota bene aan de "blijde boodschap" welke uitgaat van het evangelie van Jezus Christus. Vandaar de aandacht die hij altijd heeft gevraagd voor beide kanten van de medaille. Zwarte bladzijden in de geschiedenis kun je wel wegmoffelen, maar uiteindelijk zal elke leugen door waarheid worden ontmaskerd.

Ook mij werd in de Nieuw-Apostolische Kerk met name "te onpas" voorgehouden "C'est le ton qui fait la musique!", zo in de zin van het Arabische spreekwoord "Doe je mond pas open als wat je gaat zeggen, mooier is dan de stilte ervóór!" Het viel mij echter op dat de eersten die op zo'n manier wisten te reageren niet zelden tevens degenen waren die in voorkomende gevallen de opgekomen ergernis zelf hadden veroorzaakt. Dan is het nogal makkelijk "reciteren". Uit pure verontwaardiging schreef ik hierover ooit een columnpje: "ALARM". Bijgevolg: toen Bauke Moesker in 2010 voor een ziekenhuisopname stond, wilde ik wel even bijspringen.

Met dat "bijspringen" is het "uit de hand gelopen" want door het dossier Rohn, waarmee het toen op dit Forum menens werd, kwam de aap uit de mouw bij het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, dat wil zeggen: wij stelden dit hier wel vast, maar dat was voor betrokkenen hun eer te na. Wisten wij dan niet dat wij moesten zijn "in de dingen onzes stamapostels" (vgl. Lukas 2: 49b)? Dan schrijf je toch alles, wat de voleindiging van ons nieuw-apostolische geloof niet dient, weg in stromend water? Dan wil je toch de mantel der Liefde aantrekken? Dan... Nee, nee, en nóg eens néé. Niet om "witte boordencriminelen" te beschermen.

Gretig graaiden de intussen van zowel grootheidswaanzin als van godsdienstwaanzin vervulde kerkpolitieke schaakgrootmeesters in het offerblok om hun "vijanden en tegenstanders" tot moes te laten (!) hakken. Een christelijke advocaat wilde zich voor het spreekwoordelijke bord linzensoep daarvoor wel laten inhuren. Heus: met offerontvangsten doe je wonderen. Dat had destijds de familie Bischoff óók al snel door. Bauke en ik begrepen dat er méér tekst en uitleg nodig zou zijn. Die hebben wij dus gegeven. Doch van "kritiek", hoe opbouwend ook, daar wil ik geen levenswerk van maken. Ik wilde wel een forum, maar dan anders van opzet.

Vandaar op "Vr 31 Mei 2013, 13:52" een eerste mededeling over de doorstart, zoals (ook) mij die voor ogen staat. Aangezien ik mijn tijd ook heel goed anders kan besteden, pas gisteren een tweede bericht daarover. Ik laat het aan Bauke over om aan "het oude forum" eventueel een archieffunctie te geven. Of er bij het nieuwe forum ook een website komt en/of bijvoorbeeld een blog, zie ik nog wel. Nu eerst maar een nieuw begin. Wat het dossier Rohn betreft, probeer ik het nieuws te volgen, maar knoop mij er niet aan op. Belangrijker vind ik het dat -naar het evangelie van Jezus Christus- de hoofdzaak (weer) de hoofdzaak wordt. Dit ter afronding.

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Certina
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 25 nov 2013, 22:05

Re: Vernieuwing index-pagina?

Bericht door Certina »

Dus als ik het goed begrijp zijn BakEenEi en TjerkB een en de zelfde persoon en tevens redactioneel medewerker alhier en gaat TjerB nu verder op zijn eigen forum met een nieuw begin maar meer gericht -naar het evangelie van Jezus Christus-.
Dat is een goede start met veel goede bedoelingen maar of dat vruchten afwerpt richting de nieuw apostolische kerk international betwijfel ik en zal er op betreffende laats genoemde thema nog wel eens op terug komen op het nieuwe forum.
Mvg, Certina.
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Vernieuwing index-pagina?

Bericht door BakEenEi »

Certina schreef:(...)
Dat is een goede start met veel goede bedoelingen maar of dat vruchten afwerpt richting de nieuw apostolische kerk international betwijfel ik en zal er op betreffende laats genoemde thema nog wel eens op terug komen op het nieuwe forum.

(...)


Bericht van Certina in deze thread op "Wo 11 Dec 2013, 13:21"
@Certina

Voor bestuurders bij de internationale Nieuw-Apostolische Kerk geldt: "Wij zijn al bekeerd en aan de deur wordt niet gekocht". Dus: "Ik ben rijk en ik heb mij verrijkt en heb aan niets gebrek" (naar Openbaring 3: 17).

Men heeft aan mij geen boodschap en ik niet meer aan hen.

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Certina
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 25 nov 2013, 22:05

Re: Vernieuwing index-pagina?

Bericht door Certina »

Dat is duidelijke taal en klonk als een klok ;)
Plaats reactie