ex-Jehova's getuige vertelt haar verhaal

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
Plaats reactie
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

ex-Jehova's getuige vertelt haar verhaal

Bericht door zefyr »

Praktisch apostolisch-zijn is ook belangstelling hebben voor het verhaal van ex-leden van (andere) sektes, zoals de Jehova's getuigen.

Het opinieblad Vrij Nederland publiceerde gisteren een artikel in haar jongste editie over een ex-Jehova's getuige. Herkenbaar?! U kunt dit VN-artikel lezen via onderstaande link. Vanaf vandaag is deze VN-editie te koop in de kiosken en boekhandels.

http://www.vn.nl/Archief/Samenleving/Ar ... Jehova.htm

Misschien volgt binnenkort het verhaal van een ex-lid van de NAK NL in Vrij Nederland?
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: ex-Jehova's getuige vertelt haar verhaal

Bericht door willempower »

@zefyr

Heel herkenbaar kan je zo kopiëren voor de nakkers .

Citaat :
'Ik hoef niet meer op elke vraag antwoord. Voor onze vroegere geloofsgenoten zijn we gedegradeerd tot afvalligen met wie elk contact vermeden dient te worden. Bijna vijfenveertig jaar hebben mijn man en ik ons met hart en ziel voor de Jehovah’s Getuigen ingezet, totdat we in ongenade vielen omdat we lastige vragen hadden gesteld. We werden uitgesloten, zelfs familieleden mochten niet meer met ons omgaan.
Als je vraagt aan voorganger C.Touw iets simpels over de tien geboden loopt die al gillend weg en geeft nooit antwoord,zoals mijn (pleegzoon ) zoon toen deed, de moeder een trouw volgeling van deze kerk haar vader priester zette haar zoon bij het grofvuil en moest hem niet meer .( apostolisch ? )
Ook deze priester vond dat mijn pleegzoon gewoon bij het grofvuil kon omdat hij te lastige vragen stelde .
Wat een hufters !!

Hij stelde de vraag moet ik mijn moeder eren als ik confirmatie wil doen ?
C Touw bek vol met tanden en zoef weg .
Vragen aan den hamer geen antwoord , vond de zuster te leuk ,hogerop geen antwoord .

Vanaf de geboorte 15 jaar in de kerk geweest !!! En uitgekotst .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

nak-ambtsdragers serveerden andere kerken af

Bericht door zefyr »

@willempower,

Gisteren wisselde ik met m'n echtgenote van gedachten over het fanatieke, domme en arrogante (wan)gedrag van nieuw-apostolische ambtsdragers. Zij vertelde mij (opnieuw) in geuren en kleuren, dat destijds enkele ambtsdragers in Groningen, zoals Otto H. (priester) en P. M. en Henk B. sr. (beiden herder/voorganger), de kroon spanden als het ging om waarheidsclaims en exclusiviteitsgedachten. Deze 'rakkers' deinsden er niet voor terug haar moeder, die Nederlands Hervormd was, te vertellen, dat andere kerken, inclusief de Nederlands Hervormde Kerk, geen enkele betekenis hadden. In m'n voormalige moedergemeente werd met enige regelmaat door de ambtsdragers vanaf de verhoging gepredikt, dat in de (gereformeerde) Koepelkerk over Jezus Christus werd gesproken, maar dat in het Huis des Heren aan de Emmakade 1-bis Noordzijde Onze Lieve Heer zelf sprak via het 'levende en wandelende' altaar Gods... Fanatisme, domheid en brutaliteit kende/kent in de NAK geen grenzen.
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: ex-Jehova's getuige vertelt haar verhaal

Bericht door Tosca »

@ll,
Natuurlijk weten de ambtsdragers in de Nieuw Apostolische Kerk heel goed dat het verleden bijvoorbeeld de ‘’Boodschap van Bischoff’’ Godslasterlijk is.
Er bestaat geen Nieuw Apostolisch document waarin staat beschreven dat er op het altaar(verhoging) niet gesproken mag worden over de ‘’Boodschap van Bischoff’’ En toch zal geen ambtsdrager het in zijn hooft halen om over dat onderwerp te spreken.
Terwijl de Kerkleiding altijd heeft volgehouden dat het zou gaan om een Goddelijke openbaring!
Conclusie: Allen weten dat het vals is, zo vals als het maar kan. Ook de hedendaagse Ambtsdragers hebben allen een boterberg op hun hoofden.
Zij zijn (bijna) allen domme en brutale Godslasteraars. Bovendien zijn het bewezen leugenaars.
Groet,
‘Tosca’
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Plaats reactie