Hoe de NAK-leiding elk nadeel ombuigt in haar voordeel

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Plaats reactie
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Hoe de NAK-leiding elk nadeel ombuigt in haar voordeel

Bericht door Redactie »

AFSCHRIFT
  • Lieber Bruder [...],

    herzlichen Dank für Ihre Zuschrift. Ich freue mich, dass die Operation gelungen ist und es Ihnen gesundheitlich gutgeht.

    Schade, dass Sie sich nicht zu einem Gespräch mit mir treffen möchten, aber das ist letztendlich Ihre Entscheidung, die ich akzeptiere.

    Zu Ihrer E-Mail möchte ich noch anmerken, dass es keinerlei neue Beschuldigungen gegen Bruder Rohn gibt. Wir haben eine unabhängige Untersuchung über die Vorgänge vereinbart. Die ist abgeschlossen, das Ergebnis hat zu der Ihnen bekannten Strafanzeige gegen Bruder Rohn geführt. Nun liegt alles in der Hand des Gerichts.

    Es kann ohne Weiteres sein, dass nicht alle Informationen in dieser Angelegenheit zur Verfügung stehen, aber ich bin gewiss, dass unser himmlischer Vater helfen wird, dass sein Werk bewahrt bleibt und diese ganze Angelegenheit in Kürze abgeschlossen werden kann. Persönlich habe ich überhaupt nichts gegen Bruder Rohn, er ist mein Bruder und Mitglied unserer Kirche. Ich würde mich freuen, dass sich nach Abschluss des Prozesses ein normales Verhältnis mit ihm einstellt.

    Ihnen, lieber Bruder [...], wünsche ich von Herzen alles Gute und dass Sie unserer Kirche positiv verbunden bleiben.

    Mit freundlichem Gruß
    Armin Brinkmann

Zie verder: Bericht door BakEenEi op "Wo 09 Nov 2011, 22:49" in de thread "Geloofwaardigheid van de nieuw-apostolische kerkleiding".
@all

In deze nieuwe thread zullen wij u tijdig ervoor waarschuwen hoe de nieuw-apostolische kerkleiding systematisch omgaat met voor haar belastende ontwikkelingen, zoals wij het naar verwachting binnenkort meemaken nadat de rechtbank Utrecht vonnis heeft gewezen in zaak over het ontstane arbeidsconflict met broeder Ronald Rohn. Een opmerking zoals in het hierboven aangehaalde schrijven van districtsapostel Armin Brinkmann, "ich bin gewiss, dass unser himmlischer Vater helfen wird, dass sein Werk bewahrt bleibt", heeft namelijk diepere (historische) gronden dan men in de gauwigheid mogelijk aanneemt.

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hoe de NAK-leiding elk nadeel ombuigt in haar voordeel

Bericht door Redactie »

@all

Ter inleiding tevens het volgende. Er valt namelijk een belangrijk onderscheid te maken tussen gewiekstheid en wijsheid; Zíjn wijsheid, wel te verstaan. Graag verwijzen wij hierbij in de eerste plaats naar Psalm 119, waaruit de onderstaande verzen:
  • [129] Uw richtlijnen zijn voor mij een wonder,
    daarom volg ik ze met heel mijn hart.
    [130] Als uw woorden opengaan, is er licht
    en inzicht voor de eenvoudigen.
    [131] Dorstig opent zich mijn mond,
    zo hunker ik naar uw geboden.


    [132] Keer u tot mij en wees mij genadig,
    dat is het voorrecht van wie uw naam bemint.
    [133] Stuur mijn gangen zoals u hebt beloofd,
    lever mij niet uit aan de macht van het kwaad,

    [134] verlos mij van de onderdrukking van mensen,
    en ik zal mij houden aan uw regels.

    [135] Laat het licht van uw gelaat over mij schijnen,
    onderwijs uw dienaar in uw wetten.
Denk ook aan wat er staat in Samuël 3 vers 10 en in Johannes 6:
    • ... en de HEER kwam bij hem staan en riep net als de voorgaande keren: ‘Samuël! Samuël!’ En Samuël antwoordde: ‘Spreek, uw dienaar luistert.’
    [67] Jezus vroeg nu aan de twaalf: ‘Willen jullie soms ook weggaan?’ [68] Simon Petrus gaf antwoord: ‘Naar wie zouden we moeten gaan, Heer? U spreekt woorden die eeuwig leven geven, [69] en wij geloven en weten dat u de Heilige van God bent.’
Opmerkelijk in deze samenhang is verder:
  • [9] Een wijze wordt nog wijzer als je hem berispt,
    een rechtvaardige vergroot zijn inzicht door wat je hem leert.
    [10] Wijsheid begint met ontzag voor de HEER,
    inzicht is vertrouwdheid met de Heilige.


    Uit: Spreuken 9 (NBV)
Nu zou de gedachte kunnen opkomen: dat weten wij allang - vertel liever wat nieuws! Juist dan echter komen wij uit bij de essentie van waar het in werkelijkheid in Zíjn werk hier vooral om gaat:
  • [10] De HEER doet de plannen van volken teniet,
    hij verijdelt wat naties beramen,

    [11] maar het plan van de HEER houdt eeuwig stand,
    wat hij beraamt, blijft van geslacht tot geslacht.


    Uit: Psalm 33 (NBV)


    [21] Een mens maakt allerlei plannen,
    wat wordt uitgevoerd, is het plan van de HEER.


    Uit: Spreuken 19: 21 (NBV)


    [5] Ik ben de HEER, er is geen ander,
    buiten mij is er geen god.
    Ik heb je omgord met wapens,
    ofschoon je me niet kende.
    [6] Zo zal iedereen, van oost tot west,
    weten dat er niets is buiten mij.
    Ik ben de HEER, er is geen ander
    [7] die het licht vormt en het donker schept,
    die vrede maakt en onheil schept.
    Ik ben het, de HEER, die al deze dingen doet.


    uit: Jesaja 45 (NBV)


    [9] Denk terug aan alles wat eertijds is gebeurd.
    Ik ben God, er is geen ander,
    ik ben God, niemand is aan mij gelijk.
    [10] Die in het begin al het einde aankondigde
    en lang tevoren wat nog gebeuren moest.
    Die zegt: ‘Wat ik besluit, wordt van kracht,
    en alles wat ik wil, breng ik ten uitvoer.’
    [11] Die uit het oosten een adelaar roept,
    uit een ver land een man die mijn plannen uitvoert.
    Ik heb gesproken, en zo zal het gebeuren.
    Zoals ik het bepaald heb, zo zal het gaan.
    [12] Luister naar mij, hardnekkig volk,
    dat zich verre houdt van gerechtigheid.
    [13] Ik breng mijn gerechtigheid nabij,
    ze is niet ver meer,
    het duurt niet lang voor ik redding breng.
    Ik zal redding brengen in Sion,
    ik laat Israël in mijn luister delen.


    Uit: Jesaja 46 (NBV)


    [6] Ik, de HEER, ben niet veranderd, en jullie gedragen je nog altijd als nakomelingen van Jakob. [7] Jullie voorouders hielden zich al niet aan mijn geboden, en ook jullie doen dat niet. Keer terug naar mij – zegt de HEER van de hemelse machten –, dan zal ik naar jullie terugkeren; en jullie zeggen: ‘Hoezo moeten we terugkeren?’ [8] Vinden jullie dat een mens God mag bestelen? Toch bestelen jullie mij, en zeggen dan: ‘Hoezo bestelen we u?’ (...)

    Uit: Maleachi 3 (NBV)
Ten slotte, terugkerend naar het onderwerp van deze thread:
  • Laat je er niet door de meerderheid toe overhalen iets onrechtvaardigs te doen, en als je in een rechtszaak getuigt, verdraai het recht dan niet door je naar de meerderheid te richten.

    Uit: Exodus 23: 2 (NBV)
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Hoe de NAK-leiding elk nadeel ombuigt in haar voordeel

Bericht door Lmg »

@ Allen,

Wanneer een kerk nadelen weet om te buigen in haar voordeel, dan is er iets goed fout.
In de NAK is vele keren duidelijk geworden dat ernstige fouten en ontwikkelingen niet zijn
toegegeven, maar onder het grote vloerkleed zijn verstopt.
Dit wegstoppen en verzwijgen tegenover de kerkleden is uitsluitend te bereiken door halve of
hele onwaarheden uit te spreken, dit wordt ook wel liegen genoemd.
Als er 9 januari een vonnis komt ten nadele van de NAK, laten wij er dan ernstig rekening mee houden
dat de kerkleiding zal handelen als bovenstaand omschreven.
Denk maar niet dat het vasthouden van de hand van de Stamapostel nog wenselijk is als wij opnieuw
vast stellen dat er weer eens kerkpolitiek op volle toeren wordt toegepast.
Kijk dan liever naar de vruchten en van welke boom ze zijn gevallen.
Zijn de vruchten giftig, eet ze dan niet.

Groet Lmg
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Hoe de NAK-leiding elk nadeel ombuigt in haar voordeel

Bericht door Jabob65 »

Theo, de vechter, tekent hoger beroep aan...

Dat lees ik in een tweet van GK.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hoe de NAK-leiding elk nadeel ombuigt in haar voordeel

Bericht door Redactie »

Jabob65 schreef:Theo, de vechter, tekent hoger beroep aan...

Dat lees ik in een tweet van GK.
@Jabob65

Warempel:
Zeker als de kerk voor zo'n privé-zaak de (proces)kosten betaalt, en zo nodig bovendien uiteindelijk het gelag, valt het natuurlijk altijd te proberen...

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Plaats reactie