Een foto overgenomen...

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
Plaats reactie
Diderot
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 15:38

Een foto overgenomen...

Bericht door Diderot »

Hoe verhoudt zich het 'praktische apostolischzijn' met de volgende redactionele bijdrage op deze grandioze webzijde?
Deze grandioze webzijde schreef:Een foto overgenomen van een andere website, de redactie neemt daar geen verantwoording voor.

District-Apostel I.R. Theo de Bruijn op de cover van de Engelse 'Onze Familie' afgebeeld als een gevangenisboef. De redactie distantieert

zich van deze fototrucs.

Oordeelt uzelf...
Ik persoonlijk denk dan aan termen als
- hypocrieten (want wij nemen hier 'geen verantwoording voor')
en schijtlijsters (want wij distantiëren ons van 'deze fototrucs').

Daar doet de sneue poging om dit als 'satire' te bestempelen niets aan af.

Heren BM en TB, als jullie ooit in een rechtszaak belanden die op internet gespreksthema wordt, dan wens ik jullie van harte toe, dat jullie op internet precies zo laagbijdegronds en onfatsoenlijk worden afgeserveerd als jullie dat nu bij anderen doen.

Dat jullie jezelf nog 'christen' durven noemen, kan ik me niet voorstellen.

Diderot.
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Een foto overgenomen...

Bericht door BakEenEi »

@Diderot

Ik heb de foto of truc nog helemaal niet gezien. Beperk je voortaan liever tot de feiten.

Uit mijn schrijven van 6 april 2012 aan districtsapostel in ruste De Bruijn:
  • Afbeelding
    Afbeelding
Groet,
BakEenEi
Less Is More
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

Re: Een foto overgenomen...

Bericht door zefyr »

Diderot (met of zonder puntje)

Of districtsapostel Theo de Bruijn (Heiloo) zal 'promoveren' tot het gilde van gevangenisboeven ligt in de toekomst opgesloten, maar misschien heeft de ziener van Groningen - een 21e eeuwse variant van Nostradamus? - een omineus visioen gehad, waarin dit hem door het opperwezen werd 'geopenbaard'. Ik ben inmiddels van mening, dat TdB gerekend mag worden tot de categorie boef(je) in overdrachtelijke zin. Ik vind voorspellen doorgaans moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat, maar ik heet dan gelukkig (!) ook geen J.G. Bischoff, de onsterfelijke stamapostel en nieuw-apostolische Henoch bij uitstek ;) In de wandelgangen heb ik begrepen, dat TdB verdacht wordt van twee strafbare feiten, namelijk van meineed (er wordt waarschijnlijk nergens zoveel gelogen als voor de rechtbank...) en valsheid in geschrifte. Mocht dit juist zijn en het openbaar ministerie tot vervolging overgaan (seponering is ook nog een optie), dan is TdB niet alleen opgescheept met civiele procedures, maar ook met strafrechterlijke procedures. Indien er wettig en overtuigend bewijs geleverd kan worden, dan is het niet uitgesloten, dat de rechter hem 'trakteert' op gratis vol pension in het cachot. In dat geval heeft TdB geen streepje voor op de rest, maar het gevangenispak staat hem goed. Het doet mij denken aan het matrozenpakje, dat ik als jochie droeg :D Nogmaals ik voorspel niets, maar je kunt het niet uitsluiten. Sommigen nemen er graag alvast een voorschot op. Speculanten zijn er niet alleen op de beurs. Ik neem hen dat niet kwalijk. Gevoel voor ironie is toch ook waardevol? Je schrijft christenen een (te?) hoge ethiek en moraal toe... Je (oprechte?) verbazing klinkt als van een moraalridder en fatsoensrakker. Dit schijnt tegenwoordig 'trendy' te zijn in onze atomaire samenleving van ultrarechtse 'neocons' (sommigen van hen hebben een ultralinks verleden). Ik zal je uit de droom helpen. Soms zijn christenen (in de vroege kerk aangemerkt als atheisten, maar vertel de Veluwetaliban dat niet...) net mensen! :o Meestal begint de vis bij de kop te rotten (volgens een Spaans gezegde), in casu de nieuw-apostolische kerkleiding. In mijn ogen zijn alle middelen, binnen de kaders van de rechtstaat, geoorloofd om de nieuw-apostolische 'Heren XVII' (een kwalificatie van voormalig apostel Gerrit Sepers) en hun trawanten te ontmaskeren. Mocht TdB de gewraakte foto tegen de borst stuiten, dan staat hem niets in de weg dit aanhangig te maken bij de rechter. Hij weet inmiddels de weg naar het advocatenkantoor en de rechtbank te vinden. Zo gaat dat in een rechtstaat. Een tegenvaller voor hem is, dat de BTW en de griffiekosten onlangs zijn verhoogd. 8-)
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Een foto overgenomen...

Bericht door ACE »

@Diderot

In de huidige journalistiek is bijna alles toegestaan. Het zou wel correct zijn geweest van het WT om de bron te vermelden.

Net als de foto’s van Kate, zijn sommige publicaties niet meer terug te halen.
Maar om het WT te kwalificeren als hypocriet en schijtlijsters gaat mij te ver.
De heren hebben tot ver achter de komma aan waarheidsvinding gedaan.
Schromen ook niet om live aanwezig te zijn bij zittingen in de rechtbank.
De informatie die zij leveren is relevant.
De diverse cauties uitgesproken door de heren NAK advocaten, weerhield het WT er niet van om door te gaan!
Dat daar dan af en toe een kwinkslag doorheen komt is wat mij betreft ok. Even wat ontspanning :)
Je kunt je ook afvragen in hoeverre deze kwinkslag niet een reflectie is van de werkelijkheid! Meineed, selectief geheugen, broedermoord. Het past geheel in de actieradius van TdB.
Het had ook een cartoon kunnen zijn – een karikatuur van TdB - waardoor de verontwaardiging wellicht wat minder zou zijn geweest.
En Diderot –met permissie- enige zelfreflectie is ook wel op zijn plaats.

Groet,
ACE
Plaats reactie