De kerk is 'gepoetiniseerd'

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
Plaats reactie
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

De kerk is 'gepoetiniseerd'

Bericht door zefyr »

Praktisch apostolisch-zijn is ook oog en oor hebben voor critici, die misstanden aan de kaak stellen in andere kerken.

Onlangs bracht een hoge NAK-delegatie een bezoek aan 'Rome'. Bij nader inzien is het niet vreemd, dat byzantijnse autocraten a la de NAK zich thuis voelen in de Romeinse slangenkuil. Hans Küng, een luis in de Romeinse pels, heeft recentelijk de stelling geponeerd, dat de rkk is
'gepoetiniseerd'. Deze metafoor is waarschijnlijk ook van toepassing op de NAK... Voor nadere informatie verwijs ik naar onderstaande link.

http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=23735
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: De kerk is 'gepoetiniseerd'

Bericht door Tosca »

@zefyr en all.

‘’Gepoetiniseerd’’ ? Welnee! De hoge NAK delegatie had de opdracht de nog uit te komen Nieuw Apostolische catechismus aan de Paus aan te bieden en hem warm te maken deze ook in de Katholieke Kerk in te voeren, ‘’de Leberisering’’ der Katholieke kerk. Uiteraard onder licentie, en te drukken bij het verlag Bischoff. Er wordt reeds druk vertaald naar het Latijnse.

In het begin zal de Nieuw Apostolische Catechismus onder die naam worden verkocht, maar het zal beslist de bedoeling zijn de Nieuw Apostolische Catechismus langzaam maar zeker in de plaatst te stellen van de 'Verouderde' Bijbel.
Verder is het belangrijk te weten dat de financiële afwikkeling in handen is van Dap. Armin Brinkmann.

Om de Paus onder druk te zetten dreigden PK en NK hem desnoods ‘plat te procederen’ AB knikte hen goedkeurend toe. Maar uit goede bron weet ik dat Benedictus de zestiende niet onder de indruk is. PK en NK zijn des duivels. En hebben hun eerste rechtszaak Nieuw Apostolische Kerk/ RKK inmiddels in gang gezet(…) Satire

Met vriendelijke groet,

'Tosca'
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: De kerk is 'gepoetiniseerd'

Bericht door willempower »

@tosca

Is herder Nijland niet met brief van PK geweest naar de paus , dat is toch meestal de procedure ?

Die Herder is toch het sloofje van PK ?
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: De kerk is 'gepoetiniseerd'

Bericht door Tosca »

willempower schreef:@tosca

Is herder Nijland niet met brief van PK geweest naar de paus , dat is toch meestal de procedure ?

Die Herder is toch het sloofje van PK ?

@WP,

Nee, hij is het sloofje van R.V. (Hoofd Centrale Administratie der Nieuw Apostolische Kerk) die op zijn beurd het sloofje is van P.K.

Vriendelijke groet,
‘Tosca’
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: De kerk is 'gepoetiniseerd'

Bericht door willempower »

@ Tosca

Mijn excuus dat ik R.V . zo vergat als belangrijke man in de directie , op dit forum werd hij nooit vergeten , ik zocht het even op maar te vaak om op te zoeken .

De volgende woorden van uw zoekopdracht zijn genegeerd omdat het te vaak voorkomende woorden zijn: vis

Ook mijn nederig excuus aan hem dat ik hem over het hoofd zag als sloofje .

SYSOP: de zoekindex werd zojuist opnieuw opgebouwd zodat de melding over een te vaak voorkomend woord nu niet meer aan de orde moet zijn!
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Plaats reactie