Voorganger ziet in Facebook-uitnodiging a la Haren kansen

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
Plaats reactie
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

Voorganger ziet in Facebook-uitnodiging a la Haren kansen

Bericht door zefyr »

Praktisch apostolisch-zijn is ook alert zijn op de nieuwe wegen die de NAK inslaat voor missie in de Lage Landen.

Het is alweer (ruim) twee decennia geleden, dat de wijngaardsarbeid 'oude stijl', dat vooral bestond uit 'deurtje bellen', vaarwel is gezegd. Sinds begin/medio negentiger jaren van de vorige eeuw heeft de (internationale) NAK-leiding een heel register van andere mogelijkheden opengetrokken: open huis, concerten, events, public relations, lezingen, symposia, internet etcetera. In onze contreien heeft dit niet geleid tot (voldoende) aanwas (om de neergang te om te stuiten). Ambtsdragers op gemeentelijk niveau worden wekelijks geconfronteerd met de leegloop. Kerkdiensten onder leiding van een disctrictsvoorganger, opziener en/of (districts)apostel en stamapostel worden 'opgepimpt' (opgeschaald), maar op gemeentelijk niveau is de neergang niet (meer) te maskeren. In dit licht is het begrijpelijk, dat ambtsdragers op gemeentelijk niveau zoeken naar (nieuwe) mogelijkheden om de neergang te stuiten en buitenstaanders te interesseren in de NAK. Priester/voorganger Bert Molenaar (Nieuw-Apostolische Kerk Assen) ziet heel bijzondere mogelijkheden naar aanleiding van de jongste rellen in Haren.

Afgelopen zondag had priester/voorganger Bert Molenaar het ME-uniform ingeruild voor het zwarte ambtskostuum. Hij vertelde tijdens de kerkdienst in Assen, dat hij twee dagen eerder in Haren deel had uitgemaakt van een ME-eenheid in het kader van de bestrijding van de rellen in Haren. Het is genoegzaam bekend, dat het vorige week afgrijselijk uit de hand is gelopen in dit lommerrijke villadorp in het hoge Noorden. De aanleiding was een Facebook-uitnodiging die per ongeluk aan (tien)duizenden leden van Facebook was verstuurd door een onbedachtzame en naieve jongedame. Honderden jongeren, uit alle hoeken en gaten van Nederland, togen naar Haren om feest en/of amok te maken. Priester/voorganger Bert Molenaar vroeg zich openlijk af of een dergelijke Facebook-uitnodiging voor de NAK wellicht een kans biedt. Dus een religieuze variant op een X-Project-feestje... Mocht het in de NAK Assen (onverhoopt) uit de hand lopen, dan kan priester/voorganger Bert Molenaar het zwarte ambtskostuum rap verruilen voor een ME-uniform en erop los meppen. Het koor zingt dan 'Genade alleen' ;)
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

Re: Voorganger ziet in Facebook-uitnodiging a la Haren kanse

Bericht door zefyr »

http://www.nrc.nl/nieuws/2012/09/28/noo ... voorkomen/

ik ben benieuwd of de NAK Arnhem vanavond 'Open Huis' heeft. ;)
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

X Project-feestje bij de NAK Assen?

Bericht door zefyr »

http://www.nak-nl.org/site/index/nederl ... sen/assen/

ME'er en priester/voorganger Bert Molenaar staat paraat! Relschoppers komen van een koude kermis thuis, maar kunnen absolutie krijgen ;)
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Voorganger ziet in Facebook-uitnodiging a la Haren kanse

Bericht door Lmg »

@ Zefyr en allen,

In de Nieuw- Apostolische kerk is domheid tot een deugd verheven.

Lmg
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Voorganger ziet in Facebook-uitnodiging a la Haren kanse

Bericht door willempower »

@all

Dat Bert Molenaar bij de M.E . Is weet ik al , hij maakt wel een een vergissing zelfs al hij denkt dat hij in de kerk ook voor M.E . kan optreden , hij wou mij de kerk al eens uitmeppen .
Hij haalt de functies wel eens door elkaar .
Gelukkig was Gerrit Sepers er en heeft hem toegesproken .
Hij staat er om bekend dat hij graag mept .

Kreeg toen wel 2 van die uitsmijters naast me zitten links en rechts naast me in het zwarte pak , geen V op het rever .

Zou hij het bonnen boekje ook wel een verwisselen met de bijbel , zie het al voor me in plaats van een gele prent een tijdschrift geven van "onze familie "

Als je eenrichtingsverkeer straat in rijd en hij ziet het , geef ik als antwoord Gods wegen zijn ondoorgrondelijk .

Waarschijnlijk heeft hij op zondag ook de gummie knuppel nog in zijn zwarte pak , hij kan er ook niks aan doen is gewoon een sulletje die geen mening heeft en wel gebruikt word .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Plaats reactie