Blijkbaar hebben wij met onze activiteiten kwaad bloed gezet

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Blijkbaar hebben onze activiteiten kwaad bloed gezet

Bericht door Redactie »

Diderot schreef:(...)
Redactie schreef:Voor mij was dat ene element i.c. verreweg het belangrijkste. Voor het overige is het bewuste bericht "van meer dan een A4" goeddeels gericht aan anderen.
Goeddeels... maar niet geheel! Want...
Diderot schreef:Waar ik overigens ook érg in geïnteresseerd ben, is hoe het überhaupt mogelijk is geweest dat een andere partij de beide domeinnamen heeft kunnen “kapen”. Was de hooggeachte redactie wellicht iets te laat met het betalen van de jaarlijkse fee, en waren de domeinen daarom “aangeschoten wild”? Graag hoor ik daar eens iets meer over.
Die vraag aan de hooggeachte Redactie/Het WebTeam/TjerkB is volgens mij nog niet beantwoord?

Diderot.
@Diderot

Doe me alsjeblieft een plezier en schrijf alleen nog op wat je serieus meent. Ik had serieus respect voor je, maar dat neemt op deze manier wel hard af. Hoe het met die domeinnaamkapingen in zijn werk is gegaan, weet ik niet. In elk geval waren er geen contractperioden beëindigd en non-betaling was al evenmin aan de orde.

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Blijkbaar hebben wij met onze activiteiten kwaad bloed g

Bericht door willempower »

@criticus en diderot
Ik zie dat u nog al kritiek hebt om mijn schrijven op dit forum , dat mag , geen probleem mee .
Zou dan wenselijk zijn als jullie ook goed mijn stukken goed hadden gelezen , dan mag je er wat van zeggen maar dat doen jullie niet .

Ter aanvulling op een domeinnaam die uitgeven is ligt na beeindiging altijd een slotje op van minimaal 3 maand op en dan word zelfs dat schriftelijk bevestigd door een brief aan de houder .

Hier is het gewoon gestolen door de apostolische vrienden , of geen vrienden .
Persoonlijk vind ik het netjes dat de dief de gelegenheid krijgt om zijn spijt te betuigen en uitgenodigd word voor een gesprek .
Ik zou zeggen gooi ze de bak in , net iets harder en duidelijker , onbeschoft en onbehoorlijk gedrag van deze dief .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Blijkbaar hebben wij met onze activiteiten kwaad bloed g

Bericht door ACE »

@Diderot
Ik heb even gegoogled, en kwam op de website van Stichting Corantijn terecht...
Zie http://www.stichting-corantijn.nl/nl/ni ... 0maart2011
Zie vooral daar het groene stukje tekst...
Zie vooral hetgeen na “Hartelijke groeten” staat...
Zie vooral de precieze spelling van de achternaam...

Voorlopig houd ik vast aan mijn (volgens mij: gerechtigde) twijfel.
Goed stuk onderzoeks journalistiek! Er zijn dus verschillende "enga's en inga's"
Nu ken ik de redactrice van Corantijn en ook mijn naam spelt ze te pas en te onpas verkeerd!

We wachten dan maar rustig af hoe het afloopt.

Groet,
ACE
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Blijkbaar hebben onze activiteiten kwaad bloed gezet

Bericht door Redactie »

@all

De naam zoals die bij de Stichting Corantijn werd gespeld, is volledig correct. Bij ons bestaat er dan ook géén enkel vermoeden dat betrokkene ook maar iets van doen heeft met computercriminaliteit. Dus: in het geheel niet.

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Diderot
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 15:38

Re: Blijkbaar hebben onze activiteiten kwaad bloed gezet

Bericht door Diderot »

Redactie schreef:De naam zoals die bij de Stichting Corantijn werd gespeld, is volledig correct. Bij ons bestaat er dan ook géén enkel vermoeden dat betrokkene ook maar iets van doen heeft met computercriminaliteit. Dus: in het geheel niet.
Daar ben ik het mee eens.

Dat laat mij vervolgens met de vraag zitten, wie er dan wél blijkbaar zo geïnteresseerd was in de beide domeinnamen. En waarom?
Volgens detelefoongids.nl is er maar één persoon met de betreffende achternaam/voorletters-combinatie, zie http://www.detelefoongids.nl/tg/-/w-wie ... esidential . Een mevrouw. Het zoeken met google op de precieze voornaam/voorletters-combinatie levert treurig weinig op.

Aangezien het vooralsnog onwaarschijnlijk is, dat de betreffende achternaam/voorletters-persoon iets met de NAK van doen heeft, heb ik het idee dat dit hele gebeuren nog wel eens met een sisser af kan lopen:
- dat het uiteindelijk een groot misverstand zal blijken te zijn,
- dat er van bewust "kapen" geen sprake zal zijn, en
- dat de NAK-kerkleiding, die hier door sommigen al voor het gemak meteen als de kwade genius achter de kaping werd gezien, hier he-le-maal niets mee te maken zal hebben.

Als dat laatste het geval zal blijken te zijn, dan zie ik ook dat tegen die tijd graag luid en duidelijk op de website en het forum staan.
Graag lees ik dan ook de welgemeende verontschuldigingen van degenen die de NAK-kerkleiding meteen zwart hebben gemaakt :mrgreen:

Diderot.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Blijkbaar hebben onze activiteiten kwaad bloed gezet

Bericht door Redactie »

Diderot schreef:(...)
Aangezien het vooralsnog onwaarschijnlijk is, dat de betreffende achternaam/voorletters-persoon iets met de NAK van doen heeft, heb ik het idee dat dit hele gebeuren nog wel eens met een sisser af kan lopen:
- dat het uiteindelijk een groot misverstand zal blijken te zijn,
- dat er van bewust "kapen" geen sprake zal zijn, en
- dat de NAK-kerkleiding, die hier door sommigen al voor het gemak meteen als de kwade genius achter de kaping werd gezien, hier he-le-maal niets mee te maken zal hebben.

(...)
@Diderot

Hoe men er precies in is geslaagd om de beide domeinnamen te laten registreren op andermans naam en deze te laten administreren bij een andere provider, is voor mij een raadsel. Dat vooropgesteld. Maar bij dit voorval herinneren wij ons vast ook nog wel dat wie deze -van Bauke Moesker afgepakte- domeinnamen (tussen 8 en 15 maart jl.) op het Internet bezocht, een afbeelding te zien kreeg met de volgende specificaties:

Afbeelding

Onderaan op die afbeelding was vermeld:
  • Afbeelding
Daarmee lijkt het mijzelf hoogst onwaarschijnlijk dat er van bewust kapen géén sprake zou zijn geweest!

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Blijkbaar hebben onze activiteiten kwaad bloed gezet

Bericht door Redactie »

@all

Op grond van het bovenstaande lijkt het mij verstandig te herhalen waar het afgelopen zaterdag in deze thread exact mee begon:
Redactie schreef:@all

Het is een vreemde gewaarwording als je op een mooie lentedag opstaat, je -gewoontegetrouw- voordat je de deur uitgaat nog even de laatste forumberichten checkt en het dan blijkt dat de een of andere kwibus kans heeft gezien om twee domeinnamen te kapen! Los ervan dat wij vinden dat je dan God verzoekt door onze oprechte pogingen tot waarheidsvinding te saboteren, betreft het natuurlijk wel intussen ook een misdrijf. Net als wij het ervaren bij de nieuw-apostolische kerkleiding kon men kennelijk niet de moed opbrengen om het eerst eens met open vizier aan te sturen op een broederlijk gesprek. Anoniem en onheus word je daarentegen bejegend; geïntimideerd in feite. Voor het blok gezet want zoek het maar uit! Nu is dit laatste vanzelf iets wat ons al jarenlang te doen heeft gestaan. De nieuw-apostolische kerkleiding doet immers weinig anders dan de mensen voor voldongen feiten te plaatsen. Eénrichtingverkeer. Stel geen vragen voordat je antwoord krijgt...

Hoe dan ook, wij hebben door dit akkefietje een hoop overlast ondervonden. Het is om deze reden dat wij degenen die zich daarvoor kunnen verontschuldigen, uitnodigen om alsnog met ons het gesprek te voeren dat vooraf op zijn plaats was geweest. Binnen een week moet dat kunnen lukken, toch? Horen wij niks, dan zullen wij maar aannemen dat het recht zijn normale beloop moet krijgen. Dat zou trouwens een keuze zijn waar ook de kerkleiding in de processen, waar wij op dit Forum verslag van doen, geen garen bij kan spinnen. Je kunt beter eerlijk en oprecht willen zijn, transparant, dan te moeten leven met een dubbele moraal.

Voor wie het aangaat: beschouw dit als een serieuze doch eenmalige uitnodiging!

Het WebTeam/TjerkB
Zie het als een -niet alledaagse- handreiking.

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Blijkbaar hebben wij met onze activiteiten kwaad bloed g

Bericht door Tosca »

@All,

In het belang van het onderzoek werden er onder anderen de volgende twee vragen gesteld:

• Wie kan er in deze zaak belanghebbende zijn? :twisted:

• Heeft deze een motief? :evil:

De antwoorden liggen dan voor de hand!

Met vriendelijke groet,
‘Tosca’
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Blijkbaar hebben wij met onze activiteiten kwaad bloed g

Bericht door ACE »

@Tosca

Het is wel een heel erg toevallige samenloop van omstandigheden!
Uiteraard kunnen wij de NAK leiding hiervan niet beschuldigen.
Maar gelet op het belang is het wellicht een volgeling die het martelaarschap
op zich heeft genomen en is overgegaan tot aktie.
Hoe dat komt?
Geloof maakt dat de volgelingen niet meer nadenken omdat er voor hen
wordt nagedacht.
Dat maakt mensen willoos, slap en kritiekloos. Muv de martelaar.
Judas werd gebruikt omwille van de uitkomst van de profetie.
In de basis was hij een geweldige apostel!
Ook Petrus had een kort lontje.

Mocht blijken dat het allemaal zo'n vaart niet loopt en het toch een heel
toevallige samenloop van omstandigheden blijkt, bied ik mijn excusus aan :mrgreen:

Groet,
ACE
Emile
Berichten: 148
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 12:54

Re: Blijkbaar hebben wij met onze activiteiten kwaad bloed g

Bericht door Emile »

Puolus , zou, met paard en wagen zelfs, niet zo zo snel Zuid-Europa hebben kunnen bereiken.
Enige twijfel hierover.
Een weg veraf of in de buurt,
er is altijd wel een flitspaal die gluurt.
Plaats reactie