Blijkbaar hebben wij met onze activiteiten kwaad bloed gezet

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Blijkbaar hebben onze activiteiten kwaad bloed gezet

Bericht door Criticus »

Redactie schreef:Met hineininterpretieren kom je misschien zo ver, maar dat iets zonder gerede twijfel zou vaststaan is toch werkelijk nog heel wat anders...
Misschien is het hineininterpretieren, ik vond dat het met zo'n stelligheid op het forum geponeerd werd dat er geen twijfel meer mogelijk was.
Diderot
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 15:38

Re: Blijkbaar hebben onze activiteiten kwaad bloed gezet

Bericht door Diderot »

Het WebTeam/TjerkB schreef:Het is een vreemde gewaarwording als je op een mooie lentedag opstaat, je -gewoontegetrouw- voordat je de deur uitgaat nog even de laatste forumberichten checkt en het dan blijkt dat de een of andere kwibus kans heeft gezien om twee domeinnamen te kapen! Los ervan dat wij vinden dat je dan God verzoekt door onze oprechte pogingen tot waarheidsvinding te saboteren, betreft het natuurlijk wel intussen ook een misdrijf
Een misdrijf? Mag ik even lachen? Graag iets minder hoog van de toren blazen, hooggeacht WebTeam, u schrijft (niet voor het eerst) vanuit de onderbuik, in plaats van vanuit de hersens.
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Strafbaar_feit#Misdrijf : “Misdrijven zijn ernstigere inbreuken op de rechtsorde en omvatten rechtstreekse inbreuken op andermans rechten (doodslag, diefstal, verkrachting), en inbreuken tegen de private (bankbreuk, jaarrekeningfraude, onttrekking goederen aan civiel beslag) of publieke (aanslag op de koning, belastingfraude, landverraad, terroristische activiteiten) rechtsorde. Ook omvat deze een aantal gevaarszettingsdelicten zoals het veroorzaken van een overstroming, explosie, radioactieve besmetting, brandstichting, gevaar veroorzaken voor trein- of luchtvaartverkeer. Ook het rijden onder invloed wordt als misdrijf aangemerkt. Op een misdrijf staat maximaal 30 jaar of levenslange gevangenisstraf.”

Zullen we de zaak proberen in de juiste proportie te blijven zien? Het betreft hier waarschijnlijk in juridische termen een “overtreding”.

Waar ik overigens ook érg in geïnteresseerd ben, is hoe het überhaupt mogelijk is geweest dat een andere partij de beide domeinnamen heeft kunnen “kapen”. Was de hooggeachte redactie wellicht iets te laat met het betalen van de jaarlijkse fee, en waren de domeinen daarom “aangeschoten wild”? Graag hoor ik daar eens iets meer over.
Het WebTeam/TjerkB schreef:Hoe dan ook, wij hebben door dit akkefietje een hoop overlast ondervonden. Het is om deze reden dat wij degenen die zich daarvoor kunnen verontschuldigen, uitnodigen om alsnog met ons het gesprek te voeren dat vooraf op zijn plaats was geweest. Binnen een week moet dat kunnen lukken, toch? Horen wij niks, dan zullen wij maar aannemen dat het recht zijn normale beloop moet krijgen. Dat zou trouwens een keuze zijn waar ook de kerkleiding in de processen, waar wij op dit Forum verslag van doen, geen garen bij kan spinnen. Je kunt beter eerlijk en oprecht willen zijn, transparant, dan te moeten leven met een dubbele moraal.
Graag zou ik ook eens willen weten waarom hier opeens “de kerkleiding” van stal wordt gehaald. Heeft “de kerkleiding” iets te maken met het “kapen” van de domeinnamen? Is hier op dit moment enige schim van bewijs voor, of moeten we deze opmerking van de hooggeachte redactie andermaal onder de categorie “ongefundeerde verdachtmakingen” scharen?
ACE schreef:Het bewuste domein liet via een WHOIS-site naam en adres zien van ene CW te Almere.
Een hele bekende achternaam van een NApostolische techneut!
Het zal toch niet waar zijn dat hij zich voor het karretje heeft laten spannen?
Een bekende achternaam?
Zie http://www.woorden.org/spreekwoord.php? ... ie%20heten

"Het zal toch niet waar zijn" dat het misschien helemaal niet een nieuw-apostolisch persoon betreft?
Of zijn er concrete aanwijzingen die het bovengenoemde vermoeden wat meer body kunnen geven?
hiawhata schreef:Het is ook ijdele hoop , ze offeren weer de persoon die deze misdaad gegaan heeft en zeggen inderdaad wij weten van niks. .
“Ze” offeren de persoon? Wordt met “ze” hier misschien weer “de (NAK)kerkleiding” bedoeld? Dan zou ik graag informatie willen weten hoe de hooggeachte hiawhata zo zeker weet dat het kapen van de domeinnamen een actie van de kerkleiding is geweest. Het zal hier namelijk toch niet “ongefundeerde verdachtmakingen” betreffen? Nee toch?
hiawhata schreef:Ze staan boven de wet en dat bleek toch ook wel over de middeling die de rechtbank voorstelde .Ze komen gewoon niet bij de rechter opdagen, waarom zouden ze ook is hun mening de rechter begrijpt er toch niks van. Ze zijn gezonden door de Heer "Leber " gezant van God .
En persoonlijk doet het hen geen pijn ,de kerk betaald alles wel , de offerpot is groot voor de Heer .
Hun aanzien daalt , hun inkomen stijgt .
In ieder geval zijn “ze” in Utrecht wel op komen dagen, toch?
En dat de kerk alles zou betalen, en dat hun inkomen zou stijgen, daar heeft de hooggeachte hiawhata waarschijnlijk ook overduidelijke bewijzen voor in handen?
hiawhata schreef:Een geweldig zooitje daar , maar ze gaan op de bek als ze niet komen met hun excuus
Persoonlijk zou ik erg voorzichtig zijn met het uiten van beschuldigingen aan het adres van de (NAK)kerkleiding. Voor je het weet mag de hooggeachte redactie van deze website namelijk voor de rechter gaan uitleggen welke bewijzen zij voor deze uitspraak heeft...

Kortom: Ook na enkele weken gedwongen afwezigheid gaat het forum van deze prachtige kleurrijke website (met de hooggeachte redactie fier op kop) op dezelfde schrille toon verder met het uitbraken van allerlei ongefundeerde verdachtmakingen.
Prediker, mijn favoriet, zei het al: “Er is niets nieuws onder de zon.”

Tot slot even nog dit:
- Nee, ik acht het niet onmogelijk dat het kapen van de domeinnamen op instigatie van de (NAK)kerkleiding is gebeurd;
- Nee, ik acht het niet onmogelijk dat een NAK-lid (persoon met achternaam van een NAK-techneut) zich hiervoor voor het karretje heeft laten spannen;
- Nee, ik acht het niet onmogelijk dat alle rechtszaken door de NAK betaald worden en dat de heren in privé hier geen cent voor hoeven neer te tellen.

Maar... ik weet het niet, ik heb hiervoor geen bewijs in handen!
En daarom wil ik mij onthouden van al dit soort ongegronde verdachtmakingen.

Diderot.
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Blijkbaar hebben onze activiteiten kwaad bloed gezet

Bericht door Criticus »

Diderot schreef:Tot slot even nog dit:
- Nee, ik acht het niet onmogelijk dat het kapen van de domeinnamen op instigatie van de (NAK)kerkleiding is gebeurd;
- Nee, ik acht het niet onmogelijk dat een NAK-lid (persoon met achternaam van een NAK-techneut) zich hiervoor voor het karretje heeft laten spannen;
- Nee, ik acht het niet onmogelijk dat alle rechtszaken door de NAK betaald worden en dat de heren in privé hier geen cent voor hoeven neer te tellen.

Maar... ik weet het niet, ik heb hiervoor geen bewijs in handen!
En daarom wil ik mij onthouden van al dit soort ongegronde verdachtmakingen.

Diderot.
Beste Diderot:
willempower schreef:Mijn kennis over dit misdrijf gaat verder dan ik nu schrijf .
Het is ijdele hoop dat de schuldige zich zal melden , hebben ze ooit in de geschiedenis van de kerk hun excuus aangeboden?
Het bewijs is al lang in handen al zien WIJ het hier niet.

Het forum blijkt dus al te hebben aangeklaagd en veroordeeld. Nu de rechter nog :evil:
Diderot
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 15:38

Re: Blijkbaar hebben onze activiteiten kwaad bloed gezet

Bericht door Diderot »

Criticus schreef:
willempower schreef:Mijn kennis over dit misdrijf gaat verder dan ik nu schrijf .
Het is ijdele hoop dat de schuldige zich zal melden , hebben ze ooit in de geschiedenis van de kerk hun excuus aangeboden?
Het bewijs is al lang in handen al zien WIJ het hier niet.
Het forum blijkt dus al te hebben aangeklaagd en veroordeeld. Nu de rechter nog
Dat de hooggeachte willempower meer "kennis" over het kapen van de domeinnamen heeft, betekent mijns inziens nog niet dat hij bewijzen heeft dat de NAK hierbij betrokken is.
Maar goed, het is hier op dit forum blijkbaar 'normaal' om te beschuldigen en zwart te maken zonder dat er bewijzen worden geleverd.

Diderot.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Blijkbaar hebben onze activiteiten kwaad bloed gezet

Bericht door Redactie »

Diderot schreef:
Het WebTeam/TjerkB schreef:Het is een vreemde gewaarwording als je op een mooie lentedag opstaat, je -gewoontegetrouw- voordat je de deur uitgaat nog even de laatste forumberichten checkt en het dan blijkt dat de een of andere kwibus kans heeft gezien om twee domeinnamen te kapen! Los ervan dat wij vinden dat je dan God verzoekt door onze oprechte pogingen tot waarheidsvinding te saboteren, betreft het natuurlijk wel intussen ook een misdrijf
Een misdrijf? Mag ik even lachen? Graag iets minder hoog van de toren blazen, hooggeacht WebTeam, u schrijft (niet voor het eerst) vanuit de onderbuik, in plaats van vanuit de hersens.
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Strafbaar_feit#Misdrijf (...)

Zullen we de zaak proberen in de juiste proportie te blijven zien? Het betreft hier waarschijnlijk in juridische termen een “overtreding”.

(...)
@Diderot

Uw reactie zullen wij maar rubriceren in de categorie "Een beetje dom". Dat uitgerekend iemand met úw achtergrond hier zó de plank misslaat, hielden (zelfs) wíj tot vanmiddag voor schier onmogelijk. Kijk eerst maar eens in artikel 138ab van het Wetboek van Strafrecht en artikel 144a van het Wetboek van Strafrecht BES.

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Blijkbaar hebben wij met onze activiteiten kwaad bloed g

Bericht door ACE »

@Diderot
ACE schreef:
Het bewuste domein liet via een WHOIS-site naam en adres zien van ene CW te Almere.
Een hele bekende achternaam van een NApostolische techneut!
Het zal toch niet waar zijn dat hij zich voor het karretje heeft laten spannen?

Een bekende achternaam?
Zie http://www.woorden.org/spreekwoord.php? ... ie%20heten
Ik had uw intelligentie en academisch denkniveau toch werkelijk hoger ingeschat. Ik geef notabene "techneut" als referentie aan en door te filteren
kom je op een zeer beperkte keuze mogelijkheid uit. Een van de naamgenoten was zeer actief in de WBG.
Maar wellicht kon u dat niet weten. Ik zie u nl als ingewijde die alles weet van de NAK cultuur en haar dadendrang.
Maar misschien is die eer wel misplaatst.

Groet,
ACE
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Blijkbaar hebben onze activiteiten kwaad bloed gezet

Bericht door Criticus »

Redactie schreef:@Diderot

Uw reactie zullen wij maar rubriceren in de categorie "Een beetje dom". Dat uitgerekend iemand met úw achtergrond hier zó de plank misslaat, hielden (zelfs) wíj tot vanmiddag voor schier onmogelijk. Kijk eerst maar eens in artikel 138ab van het Wetboek van Strafrecht en artikel 144a van het Wetboek van Strafrecht BES.

Het WebTeam/TjerkB
Een betoog van meer dan een A4 en de schrijver wordt aangevallen op 1 element?
ACE schreef:Ik had uw intelligentie en academisch denkniveau toch werkelijk hoger ingeschat. Ik geef notabene "techneut" als referentie aan en door te filteren
kom je op een zeer beperkte keuze mogelijkheid uit. Een van de naamgenoten was zeer actief in de WBG.
Maar wellicht kon u dat niet weten. Ik zie u nl als ingewijde die alles weet van de NAK cultuur en haar dadendrang.
Maar misschien is die eer wel misplaatst.
En dit komt van degene die ons voorhield "op het moment dat het persoonlijk wordt, haak ik af"?

Eerlijk, hoe meer ik dit forum lees, hoe meer het gevoel me bekruipt dat de NAK zo slecht nog niet was (gezien de "alternatieve opvattingen").
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Blijkbaar hebben onze activiteiten kwaad bloed gezet

Bericht door Redactie »

Criticus schreef:
Redactie schreef:@Diderot

Uw reactie zullen wij maar rubriceren in de categorie "Een beetje dom". Dat uitgerekend iemand met úw achtergrond hier zó de plank misslaat, hielden (zelfs) wíj tot vanmiddag voor schier onmogelijk. Kijk eerst maar eens in artikel 138ab van het Wetboek van Strafrecht en artikel 144a van het Wetboek van Strafrecht BES.

Het WebTeam/TjerkB
Een betoog van meer dan een A4 en de schrijver wordt aangevallen op 1 element?

(...)
@Criticus

Voor mij was dat ene element i.c. verreweg het belangrijkste. Voor het overige is het bewuste bericht "van meer dan een A4" goeddeels gericht aan anderen.

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Diderot
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 15:38

Re: Blijkbaar hebben onze activiteiten kwaad bloed gezet

Bericht door Diderot »

Redactie schreef:Uw reactie zullen wij maar rubriceren in de categorie "Een beetje dom". Dat uitgerekend iemand met úw achtergrond hier zó de plank misslaat, hielden (zelfs) wíj tot vanmiddag voor schier onmogelijk. Kijk eerst maar eens in artikel 138ab van het Wetboek van Strafrecht en artikel 144a van het Wetboek van Strafrecht BES.
Waarempel, een misdrijf. Het staat er. Ik neem mijn kwalificatie terug. Mijn excuses.
We moeten wel uiteraard even afwachten of de manier waarop de domeinnamen “gekaapt” zijn, ook volgens de rechter onder deze artikelen zullen vallen.
ACE schreef:Ik had uw intelligentie en academisch denkniveau toch werkelijk hoger ingeschat. Ik geef notabene "techneut" als referentie aan en door te filteren
kom je op een zeer beperkte keuze mogelijkheid uit. Een van de naamgenoten was zeer actief in de WBG.
Uiteraard weet ik op wie van de WBG-leden er gedoeld wordt. Anderzijds kan ik bijvoorbeeld de voornaam van de betreffende persoon niet eenvoudig rijmen met de voorletters op de ‘whois’-pagina’s (zie schermprintjes eerder in deze draad): C.W.

Vandaar mijn twijfel...
Ook blijft natuurlijk nog de mogelijkheid dat, zelfs als het hier inderdaad het bewuste NAK- en WBG-lid betreft, deze uit puur persoonlijke motieven gehandeld kan hebben, en de (NAK)kerkleiding hier geen opdracht voor heeft gegeven noch hierin vantevoren gekend is...
Maar ja, het is best moeilijk voor deze en gene om deze optie als reëel te zien, zeker omdat het altijd zo lekker speculeert over samenzweringstheorieën.
ACE schreef: Ik zie u nl als ingewijde die alles weet van de NAK cultuur en haar dadendrang.
Maar misschien is die eer wel misplaatst.
Inderdaad. Dat lijkt me teveel eer.
Redactie schreef:Voor mij was dat ene element i.c. verreweg het belangrijkste. Voor het overige is het bewuste bericht "van meer dan een A4" goeddeels gericht aan anderen.
Goeddeels... maar niet geheel! Want...
Diderot schreef:Waar ik overigens ook érg in geïnteresseerd ben, is hoe het überhaupt mogelijk is geweest dat een andere partij de beide domeinnamen heeft kunnen “kapen”. Was de hooggeachte redactie wellicht iets te laat met het betalen van de jaarlijkse fee, en waren de domeinen daarom “aangeschoten wild”? Graag hoor ik daar eens iets meer over.
Die vraag aan de hooggeachte Redactie/Het WebTeam/TjerkB is volgens mij nog niet beantwoord?

Diderot.
Laatst gewijzigd door Diderot op zo 25 mar 2012, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Diderot
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 15:38

Re: Blijkbaar hebben onze activiteiten kwaad bloed gezet

Bericht door Diderot »

Nog even terugkomende op de “C.W. Wielinga”, die twee domeinnamen van de hooggeachte Readctie van deze kleurrijke website “gekaapt” heeft/zou hebben:
Diderot schreef:Uiteraard weet ik op wie van de WBG-leden er gedoeld wordt. Anderzijds kan ik bijvoorbeeld de voornaam van de betreffende persoon niet eenvoudig rijmen met de voorletters op de ‘whois’-pagina’s (zie schermprintjes eerder in deze draad): C.W.

Vandaar mijn twijfel...
Ook blijft natuurlijk nog de mogelijkheid dat, zelfs als het hier inderdaad het bewuste NAK- en WBG-lid betreft, deze uit puur persoonlijke motieven gehandeld kan hebben, en de (NAK)kerkleiding hier geen opdracht voor heeft gegeven noch hierin vantevoren gekend is...
Maar ja, het is best moeilijk voor deze en gene om deze optie als reëel te zien, zeker omdat het altijd zo lekker speculeert over samenzweringstheorieën.
Ik heb even gegoogled, en kwam op de website van Stichting Corantijn terecht...
Zie http://www.stichting-corantijn.nl/nl/ni ... 0maart2011
Zie vooral daar het groene stukje tekst...
Zie vooral hetgeen na “Hartelijke groeten” staat...
Zie vooral de precieze spelling van de achternaam...

Voorlopig houd ik vast aan mijn (volgens mij: gerechtigde) twijfel.

Diderot.
Laatst gewijzigd door Diderot op zo 25 mar 2012, 20:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie