KERKLEIDING ZWIJGT EN VERZWIJGT =MISLEIDING

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
Plaats reactie
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

KERKLEIDING ZWIJGT EN VERZWIJGT =MISLEIDING

Bericht door Tosca »

Helaas worden de regels zoals deze in de statuten zijn geregeld, op diverse punten met ‘voeten getreden’.

De Nieuw Apostolische Kerk bestaat bij de gratie van haar leden –de Broeders en

Zusters dus—Zij offeren een gedeelte van hun inkomen (de zogenaamde ‘tienden’) veelal zijn zij daarin voor gegaan door hun (over)

Grootouders en hun ouders, Zij hebben het mogelijk gemaakt dat er mooie kerkgebouwen kwamen. Een spaargeld voor mogelijk

magere jaren.
Om een en ander—ook op bestuurlijk gebied—mogelijk te maken werden er statuten opgesteld, deze worden zelfs van tijd tot tijd

herzien en zo nodig aangepast.

Zo staat er in Artikel 2 Doelstelling: 

1. De Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland heeft tot doel het woord en de ordeningen van God aan alle mensen te

verkondigen, de sacramenten toe te dienen en de zegenhandelingen uit te voeren die zij noodzakelijk acht.

De kerk verzorgt haar gelovigen en bevordert het nieuw-apostolische geloofsleven overeenkomstig haar

geloofsbelijdenis. Dit geschiedt in het bijzonder in de vorm van regelmatig gehouden kerkdiensten, gewetensvolle

zielszorg en een door de geest van naastenliefde gedragen maatschappelijke zorg.

2. De Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland regelt en beheert haar aangelegenheden zelfstandig binnen de

grenzen van het geldende recht. Uitsluitend doelstellingen van kerkelijke aard en algemeen nut worden

beoogd.

Nu ja, men heeft de ordeningen Gods al lang en breed verlaten, Jezus Christus staat al jaren niet meer in ‘Het midden der

gemeenschap’ Zijn plaats is ingenomen door de ‘Stamapostel’

Tsja, er is geen sprake van een gewetensvolle zielzorg is geen sprake van ‘’een door de geest van naastenliefde gedragen

maatschappelijke zorg! Zowel de zielzorg als de Maatschappelijke zorg ontbreekt.

En dan in punt 2…

Er is geen sprake van dat er Uitsluitend doelstellingen van kerkelijke aard en algemeen nut worden beoogd. En dat terwijl de Nieuw

Apostolische Kerk door de belastingdienst wordt aangemerkt als een algemeen nut beogende instelling! (ANBI)

En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Artikel 7 De landelijke vergadering

1. De landelijke vergadering bestaat uit de leden van het bestuur en de districtsvoorgangers van het kerkgebied van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland.
2. Voorzitter van de landelijke vergadering is de Districts-apostel of een door hem aangewezen vertegenwoordiger.
3. De landelijke vergadering heeft het recht en de taak te beraadslagen over voorstellen en verzoeken met betrekking tot de kerkelijke arbeid en deze voor verdere verwerking voor te leggen aan het bestuur. Voorts berusten bij haar de volgende taken:
a. besluitvorming over de jaarrekening en het verlenen van décharge aan het bestuur;
b. het aanstellen van een accountant voor het controleren van de jaarrekening;
c. het wijzigen van de statuten en besluitvorming over het wijzigen van de rechtsvorm van de kerk;
d. besluitvorming over ontbinding van de kerk.
4. De landelijke vergadering wordt door de Districtsapostel bijeengeroepen. De landelijke vergadering vergadert tenminste éénmaal per jaar en overigens naar behoefte respectievelijk wanneer een derde van de leden daarom schriftelijk verzoekt.
De landelijke vergadering heeft beslissingsbevoegdheid indien tenminste twee derde van haar leden aanwezig of rechtsgeldig vertegenwoordigd is. Ieder lid van de landelijke vergadering kan één ander lid, de Districtsapostel meer dan één, doch ten hoogste een derde van het totaal aantal leden van de landelijke vergadering ter vergadering vertegenwoordigen. De in de voorgaande volzin bedoelde volmachten moeten schriftelijk zijn verleend.
Bij de besluitvorming en décharge volgens lid 3 sub a hebben de leden van het bestuur geen stemrecht, ook niet indien zij tevens districtsvoorganger zijn.
De besluitvorming geschiedt, tenzij in deze statuten anders vermeld, met meerderheid van stemmen.
5. Voor statutenwijziging, wijziging van de rechtsvorm of ontbinding van de kerk is een drie/vierde meerderheid aan stemmen van aanwezige dan wel rechtsgeldig vertegenwoordigde leden nodig, in een vergadering waarin ten minste twee/derde van het totaal aantal leden aanwezig of rechtsgeldig vertegenwoordigd is:
a) wijziging van de statuten;
b) wijzigen van de rechtsvorm der kerk;
c) ontbinding der kerk.
6. Besluiten over statutenwijziging, wijziging van de rechtsvorm of opheffing van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland hebben voor hun rechtsgeldigheid de schriftelijke toestemming van de Stamapostel nodig. Wordt deze toestemming niet binnen een periode van drie maanden na ontvangst van de notulen van de landelijke vergadering schriftelijk verleend, zo geldt zij als geweigerd.
____________________
Ook hier laten de ‘District voorgangers’  het lelijk afweten, Hoewel zij hun toestemming en goedkeuring verlenen aan de jaarrekeningen, dan moeten wij ons toch echt afvragen of men een en ander wel op een juiste wijze kan doen, heeft men ook inzage in de onderliggende stukken van de jaarrekening? Zijn deze toegevoegd? Zo rijzen er veel meer vragen, vragen vragen…en Vragen.

Een ander belangrijk punt is ‘DE RAAD VAN TOEZICHT’

om kort te gaan is het ‘handig’ dat een RAAD VAN TOEZICHT bestaat uit lieden die verstand van zaken hebben. Zo is het beslist niet ‘handig’ voor een Nieuw bouw project bij voorbeeld van 31 zorgwoningen een RVT samen te stellen uit bijvoorbeeld een Apotheker, een Econoom en een led lampjes verkoper. Het gaat helemaal mis, als dan ook nog eens blijkt dat de eerste twee verwantschap blijken te hebben als natuurlijke broers, en we de derde persoon  moeten aanduiden als een ‘vriendje’ Dat wil zeggen iemand die te allen tijde bereid is de eerste twee toezichthouders onvoorwaardelijk te steunen.
Dat een der leden van de RVT ook nog eens bestuurslid is, daar blijkt uit dan men zelf de RVT niet serieus neemt! Bovendien is de voormalige Led lampjes verkoper, District-Oudste R. D. Vis, hoofd van de Centrale administratie waar hij tevens de financiën beheerd. Tsja.


En de Slager mag zijn eigen vlees niet keuren!
Het moet dus te allen tijde en in alle omstandigheden voorkomen worden dat het Bestuur op zichzelf toezicht houd middels een RVT waarvan men zelf deel uit maakt. Bovendien moet een RVT deskundig zijn op datgene waarop men toezicht houd, indien niet deskundig, nu ja, dan is de RVT slecht een farce,  en bedoeld om te misleiden.  
In feite is het te zot voor woorden dat de RVT bestaat uit Ambtsbroeders die ook nog eens behoren tot het bestuur. Zij moet bestaan uit Broeders dan wel Zusters die verstand van zaken hebben.
De landelijke vergadering.
Het betreft hier de District-Voorgangers. Zij wisten als geen ander uit welke personen de RVT bestond, ook wisten zij dat een bestuurslid deel uit maakt van de RVT. Ook wisten zij dat de RVT beslist niet deskundig was om toezicht te houden op grote bouwwerken. Het was dus slechts een kwestie van optellen en aftrekken om te moeten concluderen dat de uitkomsten desastreus zouden zijn. En dat waren ze dan ook er werd een miljoenen verlies geleden.
De District-Voorgangers.
Deze hebben wel degelijk een taak ook op landelijk niveau in de zin van de LANDELIJKE VERGADERING. Zij weten echter dat het stellen van vragen niet op prijs wordt gesteld. Sterker, het zal hun loop op de ‘AMBTSLADDER’ ernstig belemmeren..
 
Zo zien we dus enige punten over de gang van zaken binnen onze kerk. Dat de District-Apostel Brinkmann minstens 10 miljoen Euro heeft vergokt…Dat verzwijgt men! Dat het project Residence Eimersstaete B.V. veel geld heeft gekost, Naar schatting enige miljoenen! Verzwijgt men!
Bestuur zet de landelijke vergadering op het verkeerde been.
Uit goede bronnen hebben wij vernomen dat het bestuur de vergadering van District-Voorgangers niet de juiste informatie verschaft inzake de rechtsvoortgang NAK/ROHN. Het bestuur zegt dat zij in die zaak in rechte een ruime voorsprong heeft op Rohn, de werkelijkheid gebied ons te melden dat het bestuur de landelijk vergadering van District-voorgangers op een onjuiste en bedrieglijke wijze voorlicht.
Al met al is er sprake van onjuist bestuur/bestuurlijk wangedrag.

Het zou het huidige bestuur sieren hun Ambt en bestuursfuncties per direct neer te leggen! Dat geld dus ook voor de District-Voorgangers, zij hebben hun taken immers ook verzaakt. Jaknikkers dat zijn het!
Webtaem/ Bauke.M.
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: KERKLEIDING ZWIJGT EN VERZWIJGT =MISLEIDING

Bericht door willempower »

@all
Nu ja, men heeft de ordeningen Gods al lang en breed verlaten, Jezus Christus staat al jaren niet meer in ‘Het midden der gemeenschap’ Zijn plaats is ingenomen door de ‘Stamapostel’
Pasen is het belangrijkste christelijke feest in het liturgische jaar, volgend op de Goede Week. Christenen vieren deze dag vanuit hun geloof dat Jezus opgestaan is uit de dood .

Dus als ik het goed lees staat Leber morgen op en zegt hier ben ik en leef en offer allemaal , want ik leef en wil geld en nog eens geld , die Brinkman heeft zoveel in de gokautomaat gegooid , dat het weer aangevuld moet worden .

Hij heeft mij weer een paar huisjes in Oostenrijk gekost .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
hiawhata
Berichten: 47
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 18:38

Re: KERKLEIDING ZWIJGT EN VERZWIJGT =MISLEIDING

Bericht door hiawhata »

@tosca
KERKLEIDING ZWIJGT EN VERZWIJGT =MISLEIDING
We zaten deze week de situatie te volgen en zagen wel overeenkomsten .
Ook hier word veel verzwegen en onder het tapijt geschoffeld .
Bouterse verleend zich zelf amnestie , en de wereld kijkt toe .
Leber en het zooitje ongeregeld doen het zelfde .
Leber laat zich afdekken door de top die hij zelf benoemd , en zegt dan dat is openheid en democratie .
Hij laat zelfs Armin gewoon op zijn plekje zitten zou het hier ook en vorm van chantage zijn , ik weet wat van jouw en jij van mij dus we kunnen niet anders .

Wens alle mensen een goede paasdagen en veel wijsheid .

Op dit forum lijkt het wel stilte en berusting , of stilte voor de storm .

mvg

hia
De drie-eenheid binnen de N.A.K. G G G Geld Geld Geld
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: KERKLEIDING ZWIJGT EN VERZWIJGT =MISLEIDING

Bericht door Tosca »

@ll,

Die 'stilte' valt erg mee, althans daar waar het de lezers betreft. Er zijn dus heel veel lezers op site en het Forum. Maar inloggen via een andere browser dan Internet Explorer.
Groet,
'Tosca"
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: KERKLEIDING ZWIJGT EN VERZWIJGT =MISLEIDING

Bericht door willempower »

@tosca
Per 22 april een nieuwe Opziener? In de Nieuw Apostolische Kerk?
District-Oudste Ruud Vis?

Dat zal toch niet waar zijn!!
Een heel duidelijk stuk Tosca , maar Visje zal het niet begrijpen .

Tuurlijk is dat waar Klene had een sufferd nodig die maar een ding kan en dat is ja zeggen en zwijgen .
Zwijgen doet die in opdracht van Klene die weer de opdracht heeft van Brinkie ,om de kop te houden
Je kan er een boek over schrijven hoe crimineel men bezig is .

Trouwens Visje heeft geen keus het is eten of gegeten worden , op zijn huis ligt beslag en ik hoop dat hij onder de brug eindigt in een kartonnen doos ,als RR zijn gelijk krijgt .
Klene heeft de eigenschappen van Bouterse , amnestie verlenen aan zich zelf , ze gaan over lijken .

Om criticus voor te zijn heb je bewijzen , dan zeg ik vast lees alles maar eens criticus .

Met de browser safari kan je hier schrijven hoor Vis als je mijn mening niet deelt .

Tosca wacht ook al sinds december op je reactie op zijn schrijven .

Ik begrijp nu ook helemaal waarom B.den H uit Emmen geen opziener kan worden .
Hij kan slechts de man van één vrouw zijn en hij moet sober, bezonnen, gematigd, gastvrij en een goede leraar zijn
Om zijn antwoord wacht ik jaren , komt ook nooit de sufferd .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
hiawhata
Berichten: 47
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 18:38

Re: KERKLEIDING ZWIJGT EN VERZWIJGT =MISLEIDING

Bericht door hiawhata »

@wp
U bent wel hard tegenover Vis , van mij mag die wel een ledlampje in die kartonnen doos om de bijbel eens goed te lezen.
Ik begrijp dat hij tbs heeft van Klene .
Kan geen kant op meer en dit zijn enige uitweg nog ,tenminste dat is wat hij zal denken .
Zijn huis ligt beslag op en daardoor volledig klem , was simpel op te lossen geweest als Brinkmann niet even 10 miljoen contant door de plee spoelde .
Heb meelij met deze gestoorde man .
De drie-eenheid binnen de N.A.K. G G G Geld Geld Geld
Plaats reactie