Statler en Waldorf

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
HenkNL
Berichten: 35
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 23:40

Re: Statler en Waldorf

Bericht door HenkNL »

@TjerkB

bedankt voor je uitgebreide reactie. Je bent mij geen verantwoording verschuldigd. Ik begrijp je beweegredenen voor al deze acties, maar vraag me nog steeds af of je je doel niet voorbij schiet en de verlossing die je nastreeft voor anderen niet zult realiseren.
Redactie schreef:
(...)
Waar het op dit Forum mee begon, was:


•Gebiedt de volledigheid niet om de kerkgeschiedenis te beschrijven zonder weglating van wat dienaren mogelijk niet siert?
•Wil de kerkleiding geen berouw tonen voor gedragingen die haar in het verleden hebben misstaan?
•Kan er geen openheid van zaken worden gegeven omtrent de financiën?
•Zou men niet buitengewoon actief de verzoening moeten nastreven tegenover slachtoffers van machtsmisbruik in de kerk?
•Kan de hele bedrijfsvoering in de kerkelijke organisatie niet beter worden overgelaten aan professionals?

Op al deze onderwerpen rust een taboe. Voor nieuw-apostolische "Godsgezanten" staan ze níet ter discussie.
Helemaal als ik naar bovenstaande gouden regels kijk, die aan de basis zouden liggen van dit forum (en vermoedelijk ook deze website). Wat er soms allemaal over dit forum heen vliegt is met geen mogelijkheid te koppelen aan bovenstaande uitgangspunten. Er zijn een aantal elementen die doelbewust liefst zichzelf horen en lijken totaal andere doelen na te streven dan bovenstaande uitgangspunten. Er is dan soms ook niets, maar dan ook niets te ontwaren van enige vorm van mede-christelijkheid. De uitlatingen en gedragingen vallen vaak indezelfde categorie als de verwijten die aan het adres van de kerk worden gemaakt. In mijn ogen absoluut niet geloofwaardig.

Daarnaast mis ik elke vorm van balans in de bijdragen. Het kan in het echte leven nooit zo zijn dat de schrijver alleen maar negatieve punten belicht en daardoor de zaak wel erg eenzijdig belicht. Een typisch voorbeeld is weer het verslag van Bauke M., die verhaalt van zijn ervaringen in de rechtbank afgelopen week. Het is tegen het lachwekkende aan, maar in de kern is het naturlijk een serieuze zaak. De entourage, de verpakking die via deze site wordt meegegeven verpest werkelijk alles. Dit versterkt het Staler & Waldorf gehalte dusdanig (om maar weer terug te keren bij het uitgangspunt van dit topic).

Maar goed, doe er me wat je denkt dat goed is en het gaat je goed.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Statler en Waldorf

Bericht door Redactie »

HenkNL schreef:(...)
Dit versterkt het Staler & Waldorf gehalte dusdanig (om maar weer terug te keren bij het uitgangspunt van dit topic).

Maar goed, doe er me wat je denkt dat goed is en het gaat je goed.
@HenkNL

De beide heren kijken mij dagelijks aan in onze woonkamer!
  • Afbeelding Foto: TjerkB
Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Statler en Waldorf

Bericht door Redactie »

@all
Gemengde gevoelens over de vooruitzichten: komt er na regen zonneschijn, of nog méér regen? Afbeelding
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Plaats reactie