quizvraag over Vaticaan van toepassing op NAK?!

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
Plaats reactie
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

quizvraag over Vaticaan van toepassing op NAK?!

Bericht door zefyr »

Praktisch apostolisch-zijn is ook oog hebben voor een goede balans tussen ernst en humor, juist in de vastentijd!

De perikelen over de pecunia in de NAK NL en NRW is tenenkrommend, stuitend en ronduit beschamend. De NAK-leiding stuurt de laatste jaren aan op goede betrekkingen met hooggeplaatste functionarissen in het Vaticaan. Deze 'rakkers' doen bijna al 2000 jaar zaken met 'Onze Lieve Heer'..., denken ze. ;) Met enige regelmaat, zo ook recentelijk, komen uit de diepste krochten van het Vaticaan onwelriekende 'geurtjes' opborrelen. Vandaag las ik een passage in het Friesch Dagblad, waarvan ik dacht: dit doet mij aan de NAK denken... Lees en lach je rot!

"Over de Curie, het hoogste bestuursapparaat van de Rooms-Katholieke Kerk, zou je - heel grofmazig - een quizvraag kunnen stellen.
Welk woord hoort in dit rijtje niet thuis?: roddel, achterklap, intriges, nepotisme, corruptie, naijver, samenzwering, jaloezie, vriendjespolitiek.

Het is een flauwe strikvraag, want alle woorden zijn doorlopend van toepassing (geweest) op de Curie en de kardinalen die er aan de touwtjes trekken; de eeuwen door en vandaag de dag nog steeds."

In gedachten hoor ik Diderot (met of zonder punt) al mopperen over mijn ongenuanceerdheid. :lol:
Plaats reactie