Het uur der waarheid nadert

Discussie over de onverwachte leegstand van de opgeleverde nieuwbouw
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Het uur der waarheid nadert

Bericht door Redactie »

[Bijgewerkt: 12.30 uur]


@all

By the way... Weet u het nog?
BakEenEi schreef:@all

Een broeder in de Nieuw-Apostolische Kerk stuurde mij de reactie toe die hij had ontvangen van districtsapostel Brinkmann, nadat hij in een brief zijn bezorgdheid erover had uitgesproken dat de districtsapostel misschien eenzijdig en dus onvoldoende geïnformeerd zou zijn over de vele achtergronden die ertoe doen in de zaak tegen broeder Rohn. Volgens deze broeder wijst niets er namelijk op dat de districtsapostel evenveel aandacht heeft voor wat beide partijen hem te zeggen hebben. Daarmee zou de kerkleiding dus verzuimen een neutraal standpunt in te nemen. Zie in dit verband ook de Leidraad dienen en leiding geven.

De betreffende broeder verzocht mij het antwoord dat hij kreeg van districtsapostel Brinkmann te vertalen en dan de Nederlandse versie op het Forum te publiceren:
  • 3 november 2011


    Beste broeder ,

    Dank u voor uw bericht. Ik ben blij dat het goed is gegaan met de operatie en het nu beter is met uw gezondheid.
    Jammer dat u wenst af te zien van een gesprek met mij, maar dat blijft iets voor uzelf om te beslissen, wat ik respecteer.

    Op uw schrijven kan ik u meedelen dat er geen nieuwe beschuldigingen zijn aan het adres van broeder Rohn. Wij hebben een onafhankelijk onderzoek gelast naar de gebeurtenissen. Dit is afgerond en, zoals u weet, hebben de uitkomsten ervan geleid tot de strafaangifte tegen broeder Rohn. Nu is alles in handen van de rechter.

    Weliswaar kan het zijn dat niet alle details rond deze problematiek bekend zijn, maar ik ben er zeker van dat onze hemelse Vader hulp zal bieden opdat Zijn werk bewaard blijft en deze hele zaak spoedig kan worden afgesloten. Ik heb persoonlijk niets tegen broeder Rohn - hij is mijn broeder en lid van onze kerk. Ik zou het fijn vinden als er met hem na de rechtsgang een normaal contact ontstaat.

    U, beste broeder , wens ik van harte al het goede toe en dat u met onze kerk op een fijne manier verbonden blijft.

    Met vriendelijke groet,
    Armin Brinkmann
Groet,
BakEenEi


Bron: Bericht door BakEenEi op "wo 09 nov 2011, 22:49" in de thread "Geloofwaardigheid van de nieuw-apostolische kerkleiding".
Hypocrieter kan het bijna niet! Ondertussen was diezelfde districtsapostel Armin Brinkmann zelfs met terugwerkende kracht (getuige het al ingestelde hoger beroep) na het vonnis van 20 juli 2011 van mening dat het hem persoonlijk als "Godsgezant" paste om Ronald Rohn op 16 juni 2011 maar het slachtoffer te laten worden van Rufmord. Wie op zo'n manier als witteboordencrimineel half in een sprookjeswereld leeft en half in een stukje realiteit, wat voor een "zegenaar" ben je dan feitelijk?! En ga eens na: op 15 mei 2011 treed je aan als nieuwe bestuursvoorzitter bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, waarna je al op 20 juli 2011 je eerste gerechtelijke veroordeling aan je broek krijgt! Armin Brinkmann had terstond moeten aftreden c.q. tot aftreden moeten worden genoodzaakt! En met hem trouwens al zijn slaafse meelopers in deze hele godgeklaagde kwestie.

Bovendien moeten er nu wel degelijk aan het adres van Ronald Rohn nieuwe beschuldigingen zijn want immers: op 21 februari aanstaande begint de marathonzitting bij de rechtbank Utrecht met opnieuw een kort geding tegen betrokkene... Zie het redactionele bericht op "za 21 jan 2012, 13:43" in de thread "Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!"

Lees ook het vorige bericht.

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Het uur der waarheid nadert

Bericht door Redactie »

@all

Een vergelijkende situatie?
  • Afbeelding

    ISBN 9789025437602, 2012, 288 blz., ingenaaid, druk 1, Contact
In het bevestigende geval loopt de Nieuw-Apostolische Kerk nu dus zo'n 50 jaar achter op de toestand in de wereld om haar heen...

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Het uur der waarheid nadert

Bericht door Criticus »

ACE schreef:@all

Het zou me wat waard zijn als respondenten eens zouden weergeven hoe aktief ze zijn
of zijn geweest binnen de NAK. Ik herken de passieve houding, het stellen van allerlei randvoorwaarden
en de vraag om een vraag, alvorens men aan de slag gaat.
En als het erop aan komt is het 'Kortjakje' in het kwardraat.

Groet,
ACE
Ik heb deze bijdrage een keer of 5 achter elkaar doorgelezen maar kom er niet helemaal uit. Moet je actief zijn (geweest) om "iets" te kunnen zeggen op dit forum?

Ik hoop echt dat je e.e.a. wil verduidelijken.
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Het uur der waarheid nadert

Bericht door Lmg »

@ All,

Inderdaad heeft de NAK een geweldige achterstand van tientallen jaren.
Daarnaast heeft er een uitgebreide scheefgroei plaatsgehad.
Aan oude NAK dogma,s is nog nauwelijks een initiatief ontwikkeld
om te herzien.
Vele theologische onhoudbaarheden worden gecontinueerd en steeds
maar weer tegenover de kerkleden oeverloos behandeld en verdedigd.
De NAK is naar mijn mening aan het einde van haar houdbaarheid.
Onder het NAK tapijt is tevens erg veel weggestopt en dat stinkt geweldig.

Allen een goed weekend gewenst Lmg.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Het uur der waarheid nadert

Bericht door ACE »

@WT/TjB
Juist doordat op "beslissende momenten" (!) ontwijkend gedrag bij "hogere verantwoordelijke leidinggevenden" in de Nieuw-Apostolische Kerk eerder de regel is dan een uitzondering, geeft de nieuw-apostolisch kerkgeschiedenis een wáár spoor van vernielingen te zien; smartelijk lijden en grote eenzaamheid bij gelovigen die kennelijk te weinig steun boden aan de "dienaren"
Ondertussen is dit gedrag doorgesijpeld naar de onderste regionen der ambtsdragers.
Oudere broeder 14 dagen geleden met spoed opgenomen, operatie gehad.
Noch in het ziekenhuis of thuis een voorganger, priester of diaken op bezoek gehad.
Het hoeft nu ook niet meer.

Groet,
ACE
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Het uur der waarheid nadert

Bericht door Criticus »

ACE schreef:Ondertussen is dit gedrag doorgesijpeld naar de onderste regionen der ambtsdragers.
ACE schreef:Het zou me wat waard zijn als respondenten eens zouden weergeven hoe aktief ze zijn
of zijn geweest binnen de NAK. Ik herken de passieve houding, het stellen van allerlei randvoorwaarden
en de vraag om een vraag, alvorens men aan de slag gaat.
En als het erop aan komt is het 'Kortjakje' in het kwardraat.
Zit hier misschien enig verband tussen?
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Het uur der waarheid nadert

Bericht door ACE »

@WT
Een vergelijkende situatie?
In het bevestigende geval loopt de Nieuw-Apostolische Kerk nu dus zo'n 50 jaar achter op de toestand in de wereld om haar heen...
De NAK is in de jaren 80 t/m 2000 in positieve zin enorm veranderd. Moderner van opvatting, niet exclusief denkend. Insluitend.
Daarna ging het weer terug naar de 'goede oude tijd' en dogma's alom. Wat is er fout gegaan?

Groet,
ACE
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Het uur der waarheid nadert

Bericht door Lmg »

@ Ace,

Stamapostel Urwyler trad aan in 1978 en bracht een overtuigende hoop op vernieuwing.
Fanatisme was hem in principe vreemd en werd terecht ervaren als integer en betrouwbaar.
Het onderwerp ,, Eigen verantwoordelijkheid ,, was zijn onderwerp.
Deze Stamapostel was vanuit NAK perspektief gezien, zijn tijd vooruit.
Na 10 trad St Ap Fehr aan en was niet in staat inhoudsvolle diensten te houden.
Fehr kwam uit de reklame wereld en een nieuw NAK logo werd snel ingevoerd.
Persoonlijk heb ik de man als onecht ervaren.
Een meer ambivalente man als Dr. W. Leber is moeilijk te vinden.

Lmg
Emile
Berichten: 148
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 12:54

Re: Het uur der waarheid nadert

Bericht door Emile »

Mmm, Fehr werd door zijn oude boezemvriend Dr. E. Meier omschreven als een toneelspeler van de praktijk zelfs.
Urwyler vond dat het GvAC haar gezindheid moest veranderen en dit tot ongenoegen van apostel Boermeester.
Urwyler wordt evenals Niehaus door historici, tot de (enigste) sympathieke stamapostelen gerekend, maar een beetje hypocriet zijn ze natuurlijk wel.
Een weg veraf of in de buurt,
er is altijd wel een flitspaal die gluurt.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Het uur der waarheid nadert

Bericht door Redactie »

@ACE
@Lmg
@Emile

Zoals jullie er tegenaan kijken, is het voor mij heel aansprekend. Ook ik denk dat Dr. Erwin Meier-Widmer zo'n 15 jaar geleden al bijzonder treffend heeft weten te duiden hoe zorgelijk toen de situatie zich -voor de toekomst- al liet aanzien. Een sterke "rechtse lobby" heeft de kerk als instituut inmiddels de das omgedaan. Gerrit Sepers was in de positie om dit tussendoor vast te stellen en zich daardoor te realiseren waar het op uit zou draaien.

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Plaats reactie