Het uur der waarheid nadert

Discussie over de onverwachte leegstand van de opgeleverde nieuwbouw
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Het uur der waarheid nadert

Bericht door ACE »

@WT/Tjerk
@lmg
@Emile
Gerrit Sepers was in de positie om dit tussendoor vast te stellen en zich daardoor te realiseren waar het op uit zou draaien.
Ik denk dat GJS het exponent was van de nieuwe lijn voor Nederland.
Zijn gedrevenheid en zucht naar een liberaal en universeel geloof, met behoud van de
authentieke waarden, werd hem niet overal in dank afgenomen.
De conservatieve en fundamentele enclaves leefden op voet van oorlog met hem.
Zelfs in de apostelkring waren er die zijn bloed wel konden drinken.
Anderzijds was er een grote groep sympatisanten (en nog steeds) die met hem op de barricaden wilden staan.
GP liet zich uiteindelijk gebruiken door met een drogreden (geen geld) GJS aan de kant te schuiven en het pad te effenen voor ThdB.
De uitkomsten kennen we inmiddels.

Na het tijdperk Urwyler was het dus Fehr die stukje bij beetje de NAK weer terugvoer naar de 'vleespotten' van Egypte?
De woestijntocht van de Apostolische kerk en denominaties duurt inmiddels 150 jaar.

Het Beloofde Land lijkt me nog ver buiten bereik.

Groet,
ACE
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Het uur der waarheid nadert

Bericht door Redactie »

@ACE

In mijn beleving is het bij de Nieuw-Apostolische Kerk uitgelopen op de zoveelste mislukte toren van Babel. Het had een subliem veelkoppig bouwwerk moeten worden, al was het project voor één Architect schijnbaar niet te behappen. Dus werden er overal funderingen gelegd, vloerdelen aangesleept en verrezen er forten. Vooraanstaanden, vergadertijgers en visionairs wierpen zich als vennoten op om het nieuwe verbondvolk op ongekende bouwhoogten te huisvesten, in ruil voor ieders onbegrensde vertrouwen. Zo kon het voor henzelf tenminste uit. Vrijwilligers werd voorgehouden dat ieders inzet in zegen wordt verdriedubbeld, zodat er tevens verbroedering ontstond tussen vrijzinnigen, vrouwen en vreemdelingen.

Tot zover maar even zonder verblikken of verblozen de vrije loop der gedachten...
  • 't Is, Heer, uw werk, van U alleen,
    het werk waarin wij staan;
    daar Heer, Gij zelf de bouwer zijt,
    kan ‘t nimmermeer vergaan.


    (...)
Het gemeenteleven werd in meerdere of mindere mate gekleurd door "hogere dienaren". Dat kon zegenrijk uitwerken of juist niet. Toen ik meemaakte dat zulke "hogere dienaren" de zaken ook enorm konden verzieken, en door hun toedoen de zegeningen uit zorgen moesten bestaan, begon mijn zoektocht naar de houdbaarheidsdatum van de voorgeschotelde kost. Uit welk bos kwamen bij wijze van spreken hier de bosvruchten?

Het bleek foute boel zijn, en niet een beetje ook. De verdorvenheid kwam niet van beneden in de organisatie doch helemaal van boven. Toen het met het vereiste onbegrensde vertrouwen niet meer zo wilde lukken, wilden de bouwmeesters gaan overtuigen. Op 600 bladzijden zouden de gelovigen het allemaal kunnen nalezen. De gelovigen... of de geletterden? Inmiddels lopen de slimmeriken in hun eigen valkuilen. Met hun zakken gevuld willen ze straks als eersten worden gered. Het is de waanzin ten top. Via het Internet bekeek ik onlangs de uitzending van een nieuw-apostolische kerkdienst vanuit San Francisco. De dienstleider deelde na afloop aan de gemeenteleden nog gauw even mee dat er aan de geloofsleer heus niets is veranderd maar dat deze nu alleen beter en uitgebreider in de op handen zijnde catechismus wordt uitgewerkt...

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Wil
Berichten: 45
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 21:10

Re: Het uur der waarheid nadert

Bericht door Wil »

Maar....... R.R. treft geen enkel schuld van het instorten van de toren van Babel.(...) :oops:
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Het uur der waarheid nadert

Bericht door Redactie »

Wil schreef:Maar....... R.R. treft geen enkel schuld van het instorten van de toren van Babel.(...) :oops:
@Wil

Het enige wat wij tot op heden hebben kunnen constateren is dat er bij de rechtbank straks opheldering nodig is op het punt van belangenverstrengeling en contractbreuk. Als die opheldering ertoe leidt dat de ene partij ertoe wordt veroordeeld om de andere partij schadeloos te stellen, zou ik niet weten waarom "R.R." schuld kan hebben aan "het instorten van de toren van Babel" indien het kerkbestuur na de rechtsgang voor de door haar veroorzaakte kosten opdraait. Vergelijk de situatie in dat opzicht maar met wat er gaande is bij de kerk van Rome. Voor zover er daar een machtsbestel (!) instort door reputatieschade en de kosten van schadeloosstellingen en smartengeld, ligt het niet aan slachtoffers.

Overigens was het zeer eenvoudig geweest om eventuele ellende en schade op voorhand te beteugelen. De statuten hadden moeten voorzien in een solide Raad van Toezicht, er had een deugdelijke klachtenregeling kunnen zijn; op basis van zowel zakelijke als overige competenties had er een evenwichtig samengesteld bestuur dienen te functioneren, districtsvoorgangers hadden niet degenen mogen zijn die decharge moeten verlenen voor de jaarrekeningen; zielzorg en zakendoen hadden per se niet samen mogen gaan. Als ieder in het voortraject het hoofd koel had gehouden en het kerkbestuur op een integere manier was omgegaan met conflicten, waren de zaken beslist niet zo uit de hand gelopen.

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Het uur der waarheid nadert

Bericht door Redactie »

[Bijgewerkt: 22.45 uur]
Redactie schreef:(...)
Via het Internet bekeek ik onlangs de uitzending van een nieuw-apostolische kerkdienst vanuit San Francisco. De dienstleider deelde na afloop aan de gemeenteleden nog gauw even mee dat er aan de geloofsleer heus niets is veranderd maar dat deze nu alleen beter en uitgebreider in de op handen zijnde catechismus wordt uitgewerkt...

(...)


Uit: Bericht door Redactie op "za 11 feb 2012, 17:41"
@all

Ook stamapostel Leber liet zich over de catechismus in relatie tot de nieuw-apostolische geloofsleer een keer dienovereenkomstig uit. Wat er nu op papier wordt gezet, is toch feitelijk wat altijd al ons geloof was? De stamapostel is toch de Eliëzer voor de bruid des Heren? En de met hem verbonden apostelen zijn toch de boodschappers aan Christus' plaats? Met andere woorden: wat is opeens ieders probleem, terwijl dit al sinds jaar en dag de grondslagen zijn van het nieuw-apostolische geloof? (...)

Hier zou ik de stamapostel hebben willen onderbreken. Diens uitlatingen komen er immers op neer dat God de "exploitatie" van Zijn werk zou hebben overgelaten aan het internationale bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk, zulks met een carte blanche voor al haar doen en laten, zowel op het zakelijke en personele vlak als op geestelijk terrein. "Tot hier en niet verder," zou ik tegen hem zeggen, "u vergaloppeert zich nú al".
  • En hij zal hun antwoorden: “Ik verzeker jullie: alles wat jullie voor een van deze onaanzienlijken niet gedaan hebben, hebben jullie ook voor Mij niet gedaan.”

    Uit: Matteüs 25: 45 (NBV)


    ... als een gemeenschap innerlijk verdeeld is, zal die gemeenschap niet kunnen standhouden.

    Want iedereen die de wil van God doet, die is Mijn broer en zuster en moeder.


    Uit: Marcus 3: 25 en 35 (NBV)


    Zoals het lichaam dood is zonder de ziel, zo is ook geloof zonder daden dood.

    Uit: Jakobus 2: 26 (NBV)
Het WebTeam/TjerkB


P.S.
Op 18 februari 2008 maakte ik één van de bestuursleden in dit verband o.a. (vergeefs) attent op het volgende:
(...)
Hierna verbaasde het mij dat het de kerkleiding blijkbaar niet ontgaat hoe men in de kerk van Rome heel anders omgaat met zielen die "hun ziel in lijdzaamheid bezitten", getuige de publicatie van een schrijven d.d. 12-02-2008 aan Mgr. Zollitsch...

[citaat 3]

NAK International
Neuapostolische Kirche gratuliert Erzbischof Dr. Zollitsch
12.02.2008

Zürich. Der Erzbischof von Freiburg, Dr. Robert Zollitsch, ist neuer Vorsitzender der Deutschen Bischofskonferenz der Katholischen Kirche. Er tritt damit das Erbe von Karl Kardinal Lehmann an, der dieses Amt nach 20 Jahren aus gesundheitlichen Gründen abgibt. Die Neuapostolische Kirche hat in einem Glückwunschbrief an Erzbischof Zollitsch gratuliert.

In dem Schreiben heißt es:
  • "Heute haben Ihre Brüder in der Deutschen Bischofskonferenz Sie zu ihrem Vorsitzenden gewählt. Wir gratulieren Ihnen aufrichtig und wünschen Ihnen für alle empfangenen Aufgaben Gottes Segen und viel persönliche Kraft.

    Sie übernehmen diese zusätzliche Aufgabe aus der Hand eines großen Vorgängers. Karl Kardinal Lehmann war als Mann des Ausgleichs und der Integration bekannt. Er hat sich immer wieder besonders auch für die katholischen Frauen und Männer eingesetzt, die am Rand der Kirche stehen.

    Sie werden diese Impulse aufgreifen und neue, eigene Akzente setzen. Dabei wird Ihnen der langjährige Umgang mit den Menschen in Ihrem Erzbistum eine wertvolle Erfahrung sein. Sie kennen die vielfältigen Anliegen Ihrer Schwestern und Brüder. Seelsorgerische Arbeit bedeutet vor allem Nähe zu Menschen und deren ganz eigene Sicht verstehen lernen. Sie werden diese Facetten Ihrer Arbeit nun auch als Stimme der katholischen Kirche in Deutschland zu Gehör bringen.

    Wir wünschen Ihnen für den übernommenen Auftrag alles Gute und uns in allernächster Zeit ein persönliches Gespräch mit Ihnen."
Bron: http://www.nak.org/de/news/nak-internat ... cle/15456/

Maar dit staat ondertussen wel in een schril contrast met bijvoorbeeld een publicatie via http://jugend.basel.nak.ch waarin men zich vanuit de Nieuw-Apostolische Kerk erg bevooroordeeld toont tegenover zielen die in de verdrukking konden geraken...

[citaat 4]

Brennpunkt
November 2003
Miesmacher

Miesmacher gab es zu allen Zeiten. Sie zeichnen sich durch ihr Bemühen aus, das was anderen Freude macht und jenen etwas bedeutet, ins Negative zu verdrehen und als wertlos darzustellen. Beweisen können Sie ihre Behauptungen in der Regel nicht.

Sucht man nach ihren Beweggründen stellt man fest, dass Miesmacher mehrheitlich einer von zwei Gruppen zugeordnet werden können: zu den „Ablenkern“ oder zu den „Aussteigern“.

Wo interne Probleme im grösseren Stil vorhanden sind und man nicht weiss, wie diese zu lösen sind, fokussiert man sich nur allzu gern auf etwas, das ausserhalb des eigenen Einflussbereiches liegt und „macht es mies“. Damit lenkt man – meist unbewusst – von seinen eigenen Problemen ab.

„Aussteiger“ pflegen oft über das herzuziehen, was ihnen früher Lebensinhalt bedeutete. Dabei sind sie sich oft nicht bewusst, dass das „Miesmachen“ vor allem ihnen selbst hilft. Durch dieses Verhalten begründen sie ihren „Ausstieg“ letztlich als richtig getroffene Entscheidung.

Wer Miesmachern begegnet, sollte deren Beweggründe erforschen – falls er sich überhaupt mit ihnen auseinandersetzen will...



Bron: http://jugend.basel.nak.ch/august/?id=b ... t&punkt=67

Ik vind dat de grievende inhoud van het bovenstaande artikel een ieder onwaardig is die zich kind van God durft te noemen.

(...)

N.B.
Op 14 september 2009 maakte ik één van de bestuursleden in dit verband o.a. (vergeefs) attent op het volgende:
(...)
"Ze ziet het niet, ontkent het en als ze er door iemand op gewezen wordt, gelooft ze het ook niet", staat er in het onderstaande toepasselijke citaat uit de Gazet van Antwerpen (waarbij in feite evenzeer machiavellisme aan de orde is):

  • WAAROM DEED DE KERK NIETS?

    Als de Kerk al reageerde op seksueel misbruik, was dat meestal door een overplaatsing van de dader. Een andere sanctie nam men niet. Het rapport van de Commissie-Adriaenssens geeft drie redenen op waarom de Kerk niet of heel weinig reageerde op seksueel misbruik.
    • Omdat er zoveel strikte regels bestaan dat een priester in hoge mate autonoom is. Dat geldt ook voor een bisschop: de ene bisschop heeft niets te zeggen over de andere.
    • Er bestaat ook geen cultuur om macht ter discussie te stellen in de Kerk.
    • Angst voor schade en vernietiging van de organisatie leidde tot ontkenning van de problematiek.
    Adriaenssens zegde dat de Kerk reageerde als de echtgenote van een man die zijn dochter incestueus verkracht. "Ze ziet het niet, ontkent het en als ze er door iemand op gewezen wordt, gelooft ze het ook niet. Dat kan niet waar zijn, zegt ze dan. Zo reageerde de Kerk in die dagen", meent Adriaenssens. Maar hij zegt ook dat hij nù geen doofpot voor seksueel misbruik in de Kerk heeft gevonden. "Zo'n negentig slachtoffers stapten met hun verhaal naar een bisschop en de meesten vonden daar gehoor. We vonden nù geen aanwijzingen van stilzwijgen of afspraken om slachtoffers te negeren", zei Adriaenssens.

    Bron: http://www.gva.be/dekrant/experts/johnd ... ssens.aspx

Waarom, denk je, dat vele "dienaren" tegenover wie wij door de jaren heen op zo bescheiden mogelijke wijze onze zorgen uitspraken, zich nooit voldoende rekenschap gaven van de ernst van wat er bij ons toch echt aan de hand was?! Dat zit hem in precies dezelfde -voor een "afdekcultuur" kenmerkende- achtergronden als die, welke er bijvoorbeeld hebben gespeeld in de kerk van Rome. Zie de rood gemaakte tekstfragmenten hierboven. De geestelijke nood waarmee "hogere verantwoordelijke leidinggevenden" in de Nieuw-Apostolische Kerk ons hebben opgescheept, was soms bijna ondraaglijk!! En wat wordt ons dan concluderend door "de zegenaars" voorgehouden?! Dat is dan (afgezien van alle keren dat elke reactie uitbleef) hooguit zoiets als: "stil maar, wacht maar, alles wordt nieuw... " En nu; nu gaf je ons in de gauwigheid nog even te verstaan dat het voor een werkelijk serieuze reactie "te laat" is.

Strijd jij voor zó'n werk des heren (zonder hoofdletter)?!
Vele malen in de achterliggende jaren gaf ik aan dat ik mij "geistlich vergewaltigt" voel. Ik ben "verkracht" doordat er vanuit de Nieuw-Apostolische Kerk met man en macht (ook) aan mij een realiteit werd opgedrongen waarbij het abnormale als normaal moest worden opgevat. Mijn kinderlijke geloof moest worden opgerekt en plaatsmaken voor het veel grotere geloof van degenen die mij brutaal gelijkvormig wilden maken aan het prototype van een twijgje aan een rank van een menselijk machtsbestel. Met ongeloof of anders wel met voldoende onbegrip werd mijn "ongelofelijke verhaal" aangehoord. De tijd heelt alle wonden, zo zullen de meeste "dienaren" wel hebben geoordeeld.

Maar wie dienden deze "dienaren" nu werkelijk?! Niet de aan hun liefdevolle zorgen toevertrouwde "schapen Zijner weide". Alleen al het simpele feit dat wie noodgedwongen "een brandbrief" schrijft veelal wordt afgescheept met onbevredigende ontwijkende antwoorden waarna eventueel aanvullende correspondentie goeddeels onbeantwoord blijft, zoals ik bijvoorbeeld meemaak met D.Ap. Brinkmann (hoe strijdig diens handelwijze intussen ook is met de Leidraad dienen en leiding geven), geeft aan hoe zorgelijk het in de Nieuw-Apostolische Kerk zelfs is gesteld met het correct behandelen van inkomende stukken. Niet zelden kreeg ik in het geheel geen antwoord op belangrijke brieven of berichten, bijvoorbeeld wanneer ik die richtte aan bestuursleden!!

(...)
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Het uur der waarheid nadert

Bericht door Jabob65 »

Wil schreef:Maar....... R.R. treft geen enkel schuld van het instorten van de toren van Babel.(...) :oops:
Hallo Wil,

Dit is toch niet hetgeen beweerd wordt? Het gaat er nu eenmaal om de vraag hoe het zit met NAK Nederland, en dan zijn vooral de betsuurders (lees 'hogere' ambtsdragers) het gespreksonderwerp, kijk nu eens naar de situatie in de gemeente Apeldoorn, daar hebben ambtenaren door stommiteiten met grondspeculatie tientallen miljoenen verspeeld, dan gaat het veel minder over lagere ambtenaren maar veel meer over de bestuurders (in casus de wethouders).

En bij de NAK is het niet anders, als je als 'hogere' ambstdragers gezamenlijk besluit dat alle macht en verantwoordelijkheid bij drie personen ligt, me dunkt dat je die personen dan later ook kunt aanspreken als de hele zaal verkeerd afgelopen is?

En op grond van wat heeft een 'hogere' ambtsdrager ook ineens verstand van onroerend goed en financiële kwesties?

Nee, ik vind het terecht dat deze website de aandacht vooral vestigt op het bestuur van NAK Nederland.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Het uur der waarheid nadert

Bericht door ACE »

@redactie/TjB
Het gemeenteleven werd in meerdere of mindere mate gekleurd door "hogere dienaren". Dat kon zegenrijk uitwerken of juist niet. Toen ik meemaakte dat zulke "hogere dienaren" de zaken ook enorm konden verzieken, en door hun toedoen de zegeningen uit zorgen moesten bestaan, begon mijn zoektocht naar de houdbaarheidsdatum van de voorgeschotelde kost. Uit welk bos kwamen bij wijze van spreken hier de bosvruchten?
Ik zag en zie grote overeenkomsten met het gedrag van de kapitein van de Costa Concordia.
Pas toen de passagiers eigenhandig in de reddingsboten vluchtten, gaf hij opdracht voor een algeheel "verlaat het schip".
Zelf zat hij daarna als een van de eerste in een reddingsboot.

GJS werd 'ontslagen' omdat er geen geld genoeg was om de CA in stand te houden, laat staan een Apostel te betalen.
Maar 2,5 miljoen er doorheen draaien, daar hoor je niemand over!

Apostolisch Nederland verkeert in een diepe winterslaap.
Waar ik nog positieve verwachtingen had van DAP Brinkmann, moet ik die bijstellen.
Ook hij is er inmiddels achter dat er een krachtenveld opereert waar hij geen grip op heeft.

Ik vind de metafoor 'bosvruchten' nog te edel.

Groet,
ACE
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Het uur der waarheid nadert

Bericht door Redactie »

[Bijgewerkt: 20.30 uur]
ACE schreef:(...)
Ik zag en zie grote overeenkomsten met het gedrag van de kapitein van de Costa Concordia.
Pas toen de passagiers eigenhandig in de reddingsboten vluchtten, gaf hij opdracht voor een algeheel "verlaat het schip".
Zelf zat hij daarna als een van de eerste in een reddingsboot.

GJS werd 'ontslagen' omdat er geen geld genoeg was om de CA in stand te houden, laat staan een Apostel te betalen.
Maar 2,5 miljoen er doorheen draaien, daar hoor je niemand over!

Apostolisch Nederland verkeert in een diepe winterslaap.
Waar ik nog positieve verwachtingen had van DAP Brinkmann, moet ik die bijstellen.
Ook hij is er inmiddels achter dat er een krachtenveld opereert waar hij geen grip op heeft.

Ik vind de metafoor 'bosvruchten' nog te edel.

(...)
@ACE

Waar ikzelf bijna geen woorden voor kan vinden is, hoe verschrikkelijk door kerkelijke ambtsdragers, die nota bene "zegenaars" genoemd willen worden, er toch misbruik wordt gemaakt van ieders vertrouwen. Er is zó enorm aan de lopende band gelogen en bedrogen; daarvan hebben blijkbaar velen nog altijd niet het geringste besef. Werkelijk, het is vreselijk; mensonterend zelfs hoe er in de Nieuw-Apostolische Kerk door "hogere dienaren" wordt huisgehouden. Wat men daarbij uit alle macht en met alle middelen voor kwalijks aan het daglicht onttrokken probeert te houden, grenst aan het onwaarschijnlijke en valt op geen enkele manier nog te reduceren tot het een of andere leugentje om bestwil.

Als het aan mij ligt mag deze kerk onmiddellijk als een criminele organisatie worden verboden. Wat er -alleen al getuige de enorme aantallen publicaties van de laatste jaren, zowel in ons land als in het buitenland- op zijn minst aan de hand is, zijn: intimidatiepraktijken, kadaverdiscipline, machiavellisme, onbehoorlijk bestuur, financieel wanbeleid en geestelijk geweld. Hoe naïef het ook genoemd mag worden dat mensen zich door de geestelijke elite, die hier acteert, laten misleiden; mijzelf wilde het gewoonweg niet aan dat "geestelijk verzorgers", bij wie ik oprecht wilde blijven uitgaan van hun integriteit, er ondertussen een welhaast sadistisch genoegen in schiepen een ieder aan zich te onderwerpen.

Indien bijvoorbeeld apostel Peter Klene eerlijk (!) was geweest, had hij na het allereerste bericht, dat ik aan hem toezond, meteen geantwoord dat hij er geen boodschap aan had. Dan had ik mij direct alle verdere moeite kunnen besparen. Hetzelfde geldt o.a. voor districtsapostel De Bruijn en districtsapostel Brinkmann, en zéker ook voor de districtsoudste Weening. Ik heb al deze mensen herhaaldelijk gealarmeerd vanwege omstandigheden die dat werkelijk rechtvaardigden. Maar het kon ze allemaal geen biet schelen. Dan moet men er dus maar niet vreemd van opkijken als ik, via dit Forum bijvoorbeeld, zulks nadien nogal transparant beschrijf wanneer deze "zegenaars" meer en meer slachtoffers maken.

Het mag bij hen nu wel eens afgelopen zijn met alle mooie woorden zonder alle bijbehorende mooie daden. Overigens, dat -toen Gerrit Sepers in 1998 de wacht werd aangezegd- er te weinig geld zou zijn geweest voor een tweede "apostel" op de loonlijst van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, was natuurlijk óók al gelogen. Als misschien wel geen ander kan ík dat -als administrateur destijds op het bureau van de Centrale Administratie- immers weten. Zie ook de onderstaande quote dienaangaande:
Redactie schreef:(...)
"Verwarring" is bij mij meer en meer een hot item geworden naarmate het soms heel doorzichtig werd hoezeer "hoge(re) dienaren" werk(t)en met een dubbele agenda. Zo klap ik intussen allang niet meer uit de school als ik zeg dat het eenvoudig NIET wáár is dat in financieel opzicht bij de Nieuw-Apostolische Kerk continu de nood aan de man was. Tussen 1985 en het jaar 2000, toen ik mij op het bureau van de Centrale Administratie bezighield met de financiële gegevensverwerking, heb ik daar zowat elk dubbeltje voorbij zien komen, echter ZONDER ooit te hebben moeten constateren dat je elk dubbeltje voordat het wordt uitgegeven zou moeten omdraaien! Bij NAK-Observer heb ik destijds wel eens voorgerekend waarom de beschikbare middelen gewoon toereikend waren, vooropgesteld dat "de politieke wil" bestaat om uit te komen met wat men heeft. Was dát immers niet wat God (!) "de rentmeesters" in handen gaf om mee uit te komen?

Dus: al het geweeklaag over teruglopende offerontvangsten, wat "de Apostel" zogenaamd zorgen baarde, klopte in die periode pertinent NIET. Wie desondanks de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland als armlastig wilde promoten, sprak al dan niet verkeerd ingelicht NIET de waarheid. Waar het in de praktijk op aankwam was simpelweg het weloverwogen kiezen uit verschillende mogelijkheden: bouw ik een kerk zoals in Hoorn óf voor dat geld twee zoals in Voorthuizen?! Laat het daarom alleen al op grond van het bovenstaande duidelijk mogen zijn dat "ze" bij wijze van spreken níet bij míj moesten aankomen met wat voor een aandoenlijk verhaal dan ook over "geen geld voor een stukje tapijt", of zo. Ik wist (!) dat het NIET wáár was dat één stukje tapijt méér of minder opeens het verschil zou maken. Zo was het écht NIET. Het zat hem in wat ik al opmerkte: bouw ik een kerk zoals in Hoorn óf voor dat geld twee zoals in Voorthuizen?!

Toch werd ik vanzelf voortdurend geacht de zogenaamde zorg van "de Apostel" over de offerontvangsten te delen. Op een gegeven moment hoorde ik zelfs dat er in Nieuwegein tijdens een landelijk dienst voor ambtsdragers was betoogd dat er geen geld meer was voor "twee apostelen". Zo vernam ik wel vaker achteraf wat ik voor wáár moest houden. Meestal las ik in de Onze Familie hoe de "dankoffers" zouden zijn uitgegeven, maar in de boekhouding was het geld in de regel zó niet verantwoord. Buiten mij om was er dus maar gewoon een draai aan gegeven. Ik werkte al minstens 10 jaar op de C.A. toen ik een districtsoudste (die intussen al jarenlang deel uitmaakte van "De landelijke vergadering") aan een nóg hogere "zegenaar" hoorde vragen: "Wie doet hier eigenlijk de boekhouding?"

(...)

Wat ik hiermee nu vooral wil zeggen is: "Er kan in openbare erediensten en uit 'de apostelmond' misschien wel een hoop eenzijdig worden verkondigd en afgekondigd, maar mogen degenen die dit voor wáár moeten houden alstublieft zelf blijven nadenken?!"

(...)


Uit: Bericht door Redactie op "za 18 jun 2011, 12:22" in de thread "Hoe moet het verder met de Nieuw-Apostolische Kerk in Ned.?"
Wat de door jou gememoreerde "diepe winterslaap" betreft, zie de volgende quote:


En wat verder nog de (on)geloofwaardigheid betreft van districtsapostel Brinkmann, zie onder:
BakEenEi schreef:(...)
De zuinigheid die bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland werd en/of wordt betracht, is de laatste 25 jaar nimmer voortgekomen uit armlastigheid. Indien zulks wél mocht zijn gesuggereerd, was het 100% ONwaar. In dat geval is er pertinent toneel gespeeld. Op 12 april 2010, ca. anderhalf jaar geleden dus, bracht ik bij de kerkleiding opnieuw (!) onder de aandacht dat er een Raad van Toezicht ontbreekt - met alvast een kopie van dat bericht t.a.v. districtsapostel Brinkmann!! Onbeantwoord gebleven, uiteraard. Ik had toen serieus nog geen weet van het schrijven "Santpoort, 21 februari 2010". Wel was op 12 februari 2010 (negen dagen dáárvoor derhalve) op de "indexpagina" van de website waaraan dit Forum is gekoppeld het laatste deel verschenen van een door mij geschreven serie artikelen over de oorzaken en gevolgen van de zorgwekkende omslag in het beleid van de internationale kerkleiding. In feite namelijk is er door het internationale kerkbestuur een jaar of 10 jaar geleden doelbewust een soort van gigantische bulldozer in gang gezet, een monster van een moloch dat alles wat de "godenzonen" maar in de weg kan staan "endgültig" met de grond gelijkmaakt. Alles en iedereen zou wijken voor het alomvattende gezag en het grootst mogelijke gelijk van de nieuw-apostolische stamapostel en onder de zogenaamd met hem verbonden districtsapostelen hooguit de meest "invloedrijken". Wie dat niet kan billijken, mag opkrassen. Districtsapostel De Bruijn hoefde in die kringen dus geen persoonlijke mening te geven; het ging de echte machtigen onder de hooggeplaatsten zuiver om diens continue gedoogsteun. Zó heeft het achter de coulissen voor hem gewerkt. :shock:

Weinigen zullen dat onheil hebben zien aankomen want de informatie welke deze bikkelharde policy blootlegt moest op talloze vindplaatsen worden getraceerd. "Transparant" bij de Nieuw-Apostolische Kerk houdt simpelweg in: "struin het Internet maar af... want wij, de hoogste dienaren en zegenaars die je je maar kunt indenken, antwoorden enkel en alleen op vragen waarvan wijzelf vinden dat die op enig moment gesteld dienen te worden." Ik ben dus -met de voorkennis die ik had- ooit maar gaan zoeken en surfen; mét resultaat. Totáál verbijsterend. Zie dit Forum! Bijvoorbeeld mijn bericht op "vr 02 sep 2011, 19:13" in de thread "Geloofwaardigheid van de nieuw-apostolische kerkleiding".

(...)


Uit: Bericht door BakEenEi op "vr 16 sep 2011, 16:12" in de thread "Framing".
Mijn opmerking over de "bosvruchten" was trouwens gemaakt met een knipoog naar één van de afleveringen van het RVU-televisieprogramma "Keuringsdienst van Waarde", namelijk die over de bospaddenstoel...

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Wil
Berichten: 45
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 21:10

Re: Het uur der waarheid nadert

Bericht door Wil »

Hallo Jacob 65,
R.Rohn wordt alhier als ''onschuld der lage landen'' gekwalificeerd en dan begint (alhier) het ''stenigen'' (naar de nak).
Hoe was dat ook alweer met dat ''stenigen'' (veroordelen)?
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Het uur der waarheid nadert

Bericht door Redactie »

Wil schreef:Hallo Jacob 65,
R.Rohn wordt alhier als ''onschuld der lage landen'' gekwalificeerd en dan begint (alhier) het ''stenigen'' (naar de nak).
Hoe was dat ook alweer met dat ''stenigen'' (veroordelen)?
@Wil

Kent u het redactionele bericht van "vr 26 aug 2011, 13:42" in de thread "Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!"? En herinnert u zich uw eigen bericht op "vr 10 feb 2012, 22:39" in de thread "100ste geboortejaar districtsapostel Hermann Schumacher"? Over (ver)oordelen gesproken...

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Plaats reactie