Het uur der waarheid nadert

Discussie over de onverwachte leegstand van de opgeleverde nieuwbouw
Wil
Berichten: 45
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 21:10

Re: Het uur der waarheid nadert

Bericht door Wil »

t.a.v. TjerkB,
In een eerder stadium was u van plan om u al u berichten te verwijderen en dat was een verstandige keuze geweest, want net als de mails die u met een spam melding teruggestuurd krijgt lezen de meeste ook niet u berichten of scrollen er overheen.
Er zijn zelfs personen die u in kennis hebben gesteld om niet meer benaderd te willen worden als er hier nieuwe berichten zijn geplaatst door u.
En de reden daarvan is duidelijk men heeft niks tegen kritiek maar u berichten omlijst met Bijbelteksten zijn beledigend, vol van haat en vooroordelen gericht tegen de nak waar u ooit een trouwe volgeling was.
Overigens heb ik in mijn reactie van de thread "100ste geboortejaar districtsapostel Hermann Schumacher" geen ex-nazi (ver)oordeeld dat hadden de geallieerde strijdkrachten reeds gedaan.
Verder raad ik u aan om eens het woord van de week te lezen met de tekst ''Wie ben ik'' op de website van de Gemeente van Apostolische Christenen waarvan hier de link; http://www.apostolisch.nl/?page_id=3758
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Het uur der waarheid nadert

Bericht door Jabob65 »

@wil, leuk om iets te lezen van het GVAC, het valt me op dat men in feite net zo cultuurpessimistisch is als de NAK, pas op voor sociale media, we moeten er allemaal mooi uit zien, en wat zijn er toch veel zelfmoorden, uiteindelijk is er maar één escape route, en dat is natuurlijk 'het vertrouwen op God'...

Met andere woorden: we zijn niks, maar alleen met God kunnen we nog een beetje.

En dat voor de maandagmorgen...
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Het uur der waarheid nadert

Bericht door Redactie »

Wil schreef:t.a.v. TjerkB,
In een eerder stadium was u van plan om u al u berichten te verwijderen en dat was een verstandige keuze geweest, want net als de mails die u met een spam melding teruggestuurd krijgt lezen de meeste ook niet u berichten of scrollen er overheen.
Er zijn zelfs personen die u in kennis hebben gesteld om niet meer benaderd te willen worden als er hier nieuwe berichten zijn geplaatst door u.
En de reden daarvan is duidelijk men heeft niks tegen kritiek maar u berichten omlijst met Bijbelteksten zijn beledigend, vol van haat en vooroordelen gericht tegen de nak waar u ooit een trouwe volgeling was.
Overigens heb ik in mijn reactie van de thread "100ste geboortejaar districtsapostel Hermann Schumacher" geen ex-nazi (ver)oordeeld dat hadden de geallieerde strijdkrachten reeds gedaan.
Verder raad ik u aan om eens het woord van de week te lezen met de tekst ''Wie ben ik'' op de website van de Gemeente van Apostolische Christenen waarvan hier de link; http://www.apostolisch.nl/?page_id=3758
@Wil

Inderdaad werden de medewerkers van de website van Bauke Moesker, waarbij men waarschijnlijk ook dit Forum bedoelde, op 30 november 2011 gesommeerd om "elk (telefonisch) contact met de heren R.D. Vis, P. Klene, N. Klene, Th.J. de Bruijn en Kamminga achterwege te laten, nu en in de toekomst." Zie onder:
  • Afbeelding Afbeelding

    Bron: Bericht door Redactie op "do 01 dec 2011, 15:22" in de thread "Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk".
In hoeverre men daarmee ook míj heeft willen bevoogden, is later niet gebleken. Al in 2010 namelijk nam ik persoonlijk contact op met mr. De Lange, zodat hij zou weten wie ik was, en in september 2011 heb ik hem kort gesproken bij de rechtbank Utrecht. Ook in december 2011 stelde ik mij nog met hem in verbinding. Op geen enkele manier echter heeft wie dan ook ooit persoonlijk -en met open vizier- aan mij gevraagd om in deze samenhang wat dan ook te doen, of te laten. Vanochtend nog ontving ik een e-mailbericht van één van mijn oud-collega's waaruit geen enkele rancune spreekt. Het gaat hier absoluut ook niet om wrok. Waar het om gaat is zuiver: hebben wij allen nog de moed om onder ogen te zien dat het voor alles beter is om niet langer recht te willen praten wat werkelijk krom is? Spijtig genoeg is er meer scheef gegroeid dan het had hoeven te gebeuren indien de liefde van God en Zijn waarheid bij de Nieuw-Apostolische Kerk (in Nederland) eerder in de volle breedte hadden mogen prevaleren. Ik heb een aantal zaken uitgeplozen en waar mogelijk achtergronden toegelicht. Dat leverde slecht nieuws op, doch ten behoeve van degenen die het onder allerlei omstandigheden onterecht hadden moeten ontgelden, wilde ik dit doen. Bedenk echter dat ik vrijwel altijd van tevoren (!) achter de schermen (!) het noodzakelijke overleg heb gezocht met (eind)verantwoordelijken. Pas toen dezen het lieten afweten (!), voelde ik mij vrij om mede in hun belang (!) vooreerst op bescheiden schaal, zoals op dit Forum met gemiddeld 30 tot 60 lezers per geplaatst bericht, aandacht te vragen voor enkele misstanden. Ernstige misstanden.

Eerder gaf u al aan dat uzelf door een plaatselijke carnavalsviering verhinderd bent om op 21 februari aanstaande de in Utrecht geplande rechtszitting bij te wonen. Dan blijft er vanzelf niets anders over dan toch uit de tweede hand te vernemen hoe zo'n hele zittingsdag is verlopen. Ik kan u alvast verzekeren dat buiten de forumredactie om ook de internationale pers vertegenwoordigd zal zijn. Vreemd, zult u misschien denken, dat er voor iemand als Ronald Rohn zo veel belangstelling is, overal vandaan. Hoe dan ook, als ik niet in Friesland sneeuw hoef te ruimen, probeer ik er zijn. Indien nodig zal ik de volgende dag op dit Forum alles rechtzetten wat door de waarheidsvinding tegen die tijd wellicht achterhaald is gebleken. Ook dan staat het natuurlijk een ieder vrij om er gewoon overheen te scrollen.

Bij de GvAC heb ik trouwens gisteren uit de eerste hand mogen vernemen wat er -in het ontdekkend licht van Zijn genade- wordt bedoeld met de weekbrief die u bij mij onder de aandacht bracht.

Overigens is mij er niets van bekend dat er anderszins personen zouden zijn die, zoals u het formuleerde, "niet meer benaderd te willen worden als er hier nieuwe berichten zijn geplaatst door u".

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Wil
Berichten: 45
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 21:10

Re: Het uur der waarheid nadert

Bericht door Wil »

t.a.v.TjerkB,
Dat er van alles en nog wat mis is met de nak daar staat het internet vol van.
Maar nergens is het taalgebruik zo laag aan de grond als hier.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Het uur der waarheid nadert

Bericht door Redactie »

Wil schreef:t.a.v.TjerkB,
Dat er van alles en nog wat mis is met de nak daar staat het internet vol van.
Maar nergens is het taalgebruik zo laag aan de grond als hier.
@Wil

Dank voor uw compliment. Inderdaad is het hier ons streven om zo laagdrempelig als mogelijk is te communiceren, zonder de waarheid te verdoezelen.

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Het uur der waarheid nadert

Bericht door Redactie »

Redactie schreef:(...)
Het gaat om de spaarzame onderbelicht gebleven aspecten, zoals: hoe is het om een hogere dienaar te worden zonder het te zijn? Of: hoe vergaat het een als zodanig benoemde zegenaar indien "ondersteunen" een zware last wordt? En: hoe anders zal "de wereld om ons heen" er straks uitzien na de overwinningsroes? Aspecten die het verdienen om vooraf de aandacht te krijgen die ze nodig hebben.

(...)


Uit: Bericht door Redactie op "ma 13 feb 2012, 15:59" in de thread "Uitgaan van wat het kind nodig heeft, kan niet meer"
Redactie schreef:(...)
Districtsapostel Brinkmann werd op 20 juli 2011 bij de rechtbank Utrecht veroordeeld omdat hij een naaste publiekelijk aan de schandpaal had genageld, van wie bij diezelfde rechtbank nog helemáál niet is gebleken dat diegene als oud-medewerker bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland überhaupt iets te verwijten valt. Nu het echter hemzelf betreft, moeten wij allen opeens onze mond houden, en bidden. Zodra hij dan de buit binnen heeft, moeten wij zeker blíjven bidden totdat ook híer de gouden kwakkels uit de lucht komen vallen - om de verliezen te compenseren die het gevolg zijn van incompetentie en verregaande nonchalance.

De kritiek waarmee het hier ooit begon, had enkel en alleen van doen met eerlijkheid en oprechtheid waar dienende broeders zich níet op lieten aanspreken! Godsgezanten, maar dan échte, zou dat onwaardig zijn...

(...)


Uit: Bericht door Redactie op "za 18 feb 2012, 00:09" in de thread "Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk"
@all

Waar het op dit Forum mee begon, was:
  • Gebiedt de volledigheid niet om de kerkgeschiedenis te beschrijven zonder weglating van wat dienaren mogelijk niet siert?
  • Wil de kerkleiding geen berouw tonen voor gedragingen die haar in het verleden hebben misstaan?
  • Kan er geen openheid van zaken worden gegeven omtrent de financiën?
  • Zou men niet buitengewoon actief de verzoening moeten nastreven tegenover slachtoffers van machtsmisbruik in de kerk?
  • Kan de hele bedrijfsvoering in de kerkelijke organisatie niet beter worden overgelaten aan professionals?
Op al deze onderwerpen rust een taboe. Voor nieuw-apostolische "Godsgezanten" staan ze níet ter discussie. Wie er desondanks wat van zegt, is een ongelovige Thomas, is recalcitrant en noem het allemaal maar op.

Achter de leidinggevende "Godsgezanten" die zich per se niet aangesproken wensen te voelen wanneer dergelijke onderwerpen worden aangesneden, scharen zich bij de Nieuw-Apostolische Kerk al hun "rechterhanden". Zo niet, dan worden ook zij als "ongeleide projectielen" misschien eerst nog een poos gedoogd, doch vervolgens geleidelijk aan zodanig geïsoleerd dat betrokkenen zich vast wel uit eigen beweging terug zullen trekken. Zo werkte het en zo werkt het nog steeds in deze "Ämterkirche", waar lagere dienaren ondergeschikt zijn aan hogere dienaren, en waar van gemeenteleden in de eerste plaats wordt verwacht dat zij al hun zegenaars (lees: de kerkelijke ambtsdragers) zullen "ondersteunen".

Herkennen wij hier al iets in van het werk Gods? Wij, bij het WebTeam, eerlijk gezegd, achteraf niet. Indien ook wij er blijk van gaven de hoogste dienaren extra hoog en voornaam te achten, zouden ze ons wellicht wat vriendelijker bejegenen. Maar daar gaat het ons niet om. Wij zijn namelijk uitgekeken op hun machtsspel. Voor ons is het welletjes geweest. Wij hebben de buik ervan vol, van alle schijnheiligheid. Van de kennelijke onwil bij betrokkenen om eerlijk en oprecht te zijn. Wij doen er niet aan mee om ze in het zadel te hijsen of over het paard te tillen; ze met vereende krachten op een voetstuk te takelen. Om een wit voetje bij ze te halen. Om ze naar de mond te praten; of om de slijmerds uit te hangen.

Maar goed, dan ben je in de Nieuw-Apostolische Kerk nog niet jarig. Dan staan de geesten op hun achterste benen. Dan word je door de "Godsgezanten" geen blik meer waardig gekeurd. Ze geven opdracht om je voor levend dood te houden en huren derden in om je te intimideren. Want geld; geld speelt bij deze "Godsgezanten" géén enkele rol. Voor hen ligt het immers voor het oprapen! Eerst maar een topsalaris, vonden ze. "Hoogleraar, rector magnificus; aan wie zouden we het liefst gelijk zijn? Laat niemand ons nog op de vingers tikken. Nee, geen Raad van Toezicht. Niets van dat alles. Alleen, voor de schijn, een accountant. Over de opdracht die wij ze geven, hebben we het nog wel. Wij houden het simpel."

En openheid van zaken? Daar vinden wij wel wat op, zo zal men in Nordrhein-Westfalen hebben gedacht. Tien tot vijftien miljoen euro is er in 2008 of in 2009 weggesluisd, en laat nu toch niemand daar wat van hebben gemerkt! "Geweldig! Het is gelukt om de schlemielen voor het lapje te houden." (...) Doch wacht even: wie zegt er nu dat districtsapostel Brinkmann een provisie die hij natuurlijk óók wel heimelijk kon bedingen, niet in eigen zak heeft gestoken?! Hoezo mogen wij aannemen dat het voor de rest alleen maar zuivere koffie was? De lagere dienaren kunnen het sowieso niet weten. Het middenkader evenmin, en van het topkader hooguit een enkeling. En maar ondersteunen, jongens! Wát eigenlijk?!

Wat hier heeft kunnen gebeuren, is eenvoudig dat er een piramidespel werd gefaciliteerd. Maar niet langer ten koste van ons! Wij zijn er klaar mee. Op ons hoeven ze niet langer te rekenen, dat wil zeggen: ze mogen wel op ons rekenen, maar dan als de stenen die zouden spreken als de heiligen het niet zelf deden. Wij doen onze mond open omdat wij begaan zijn met onze naasten; met slachtoffers van het bulldozergedrag van... witteboordencriminelen. Want crimineel ben je, als je je hand niet omdraait voor de bovenbeschreven praktijken. Voor de machtspolitiek die er onder het mom van een christelijke geloofsbeweging wordt bedreven. Welnu, op deze manier valt daar heel weinig christelijks meer aan te ontdekken.

(...)

Het komt dus níet goed met de veroorzakers van al deze ellende. En laat al degenen die hun zogenaamde zegenaars níet hebben belet om naasten met terechte hulpvragen (!) extra te beschadigen door ze willens en wetens te negeren, maar niet trots zijn op hun "ondersteunende activiteiten" die nergens anders op neerkomen dan domweg op medeplichtigheid aan misdaden tegen de menselijkheid. Hoelang gaat dit nog zó door?

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Plaats reactie