curieuze wijding tot hoger ambt...?!

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

curieuze wijding tot hoger ambt...?!

Bericht door zefyr »

Praktisch apostolisch-zijn is ook de vinger leggen op de zere plek, ook als men (waarschijnlijk) auw zal roepen!

Afgelopen woensdagavond werd districtsevangelist Ruud Vis door districtsapostel Armin Brinkmann in de NAK Tilburg tot districtsoudste geordineerd.

http://www.nak-nl.org/site/index/nederl ... s-id-1.htm

Ruud Vis heeft dus niet achter het net gevist, ondanks het feit dat hij af en toe visserslatijn heeft uitgekraamd ;) Districtsevangelist Ruud Vis ligt met grote regelmaat zwaar onder vuur op dit forum en in de redactionele artikelen en commentaren van deze website. Hij is in deze kringen geen 'tabula rasa'... Het ziet ernaar uit, dat Ruud Vis' hondstrouwe loyaliteit aan de NAK-leiding is beloond. De NAK-leiding eist van haar ambtsdragers onvoorwaardelijke gehoorzaamheid. Dit is onderdeel, ultieme maatstaf en hoeksteen van het HRM-beleid in de NAK. Als er wordt voldaan aan deze eis door de 'nuttige idioten' (Lenin), dan wordt men door de NAK-leiding beloond, bijvoorbeeld tot een hoger ambt...
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: curieuze wijding tot hoger ambt...?!

Bericht door Redactie »

zefyr schreef:Praktisch apostolisch-zijn is ook de vinger leggen op de zere plek, ook als men (waarschijnlijk) auw zal roepen!

Afgelopen woensdagavond werd districtsevangelist Ruud Vis door districtsapostel Armin Brinkmann in de NAK Tilburg tot districtsoudste geordineerd.

http://www.nak-nl.org/site/index/nederl ... s-id-1.htm

Ruud Vis heeft dus niet achter het net gevist, ondanks het feit dat hij af en toe visserslatijn heeft uitgekraamd ;) Districtsevangelist Ruud Vis ligt met grote regelmaat zwaar onder vuur op dit forum en in de redactionele artikelen en commentaren van deze website. Hij is in deze kringen geen 'tabula rasa'... Het ziet ernaar uit, dat Ruud Vis' hondstrouwe loyaliteit aan de NAK-leiding is beloond. De NAK-leiding eist van haar ambtsdragers onvoorwaardelijke gehoorzaamheid. Dit is onderdeel, ultieme maatstaf en hoeksteen van het HRM-beleid in de NAK. Als er wordt voldaan aan deze eis door de 'nuttige idioten' (Lenin), dan wordt men door de NAK-leiding beloond, bijvoorbeeld tot een hoger ambt...
@zefyr

Hoe voorspelbaar...
BakEenEi schreef:(...)
Hersenloos denken wordt in de Nieuw-Apostolische Kerk rijkelijk beloond... met ambtsgaven en wat dies meer zij (...)


Uit: Bericht door BakEenEi op "do 22 sep 2011, 10:23" in de thread "Geloofwaardigheid van de nieuw-apostolische kerkleiding"
Redactie schreef:(...)
Aangezien bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland de promotie tot een "hoger ambt" niet zelden wordt ervaren als een beloning voor bewezen diensten, kan "omkoping" in deze samenhang óók worden bezien tegen het licht van een op die manier door de kerkleiding verleende "geste". Evenzo kan er een dubbele bodem zitten onder de benoeming c.q. aanstelling van (ex-)leden van de gefingeerde Raad van Toezicht in de diverse bestuurs- en directiefuncties binnen een hele reeks van B.V.'s en stichtingen, welke er de laatste jaren vanuit de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland -om duistere redenen- werden opgericht.

(...)


Uit: Bericht door Redactie op "di 22 nov 2011, 15:41" in de thread "De koopman wint het van de dominee - houd de dief!"
Redactie schreef:(...)
Naderhand viel het mij op dat dienaren die "niet te beroerd" waren geweest om een handje te helpen bij sommige duistere praktijken, steevast "hogerop" werden geholpen. Voorbeelden te over. De ene dienst was zeker de andere waard.

(...)


Uit: Bericht door Redactie op "zo 08 jan 2012, 17:12" in de thread "Hoe moet het verder met de Nieuw-Apostolische Kerk in Ned.?"
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Diderot
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 15:38

Re: curieuze wijding tot hoger ambt...?!

Bericht door Diderot »

zefyr schreef:Praktisch apostolisch-zijn is ook de vinger leggen op de zere plek, ook als men (waarschijnlijk) auw zal roepen!
Afgelopen woensdagavond werd districtsevangelist Ruud Vis door districtsapostel Armin Brinkmann in de NAK Tilburg tot districtsoudste geordineerd.
http://www.nak-nl.org/site/index/nederl ... s-id-1.htm
Ruud Vis heeft dus niet achter het net gevist, ondanks het feit dat hij af en toe visserslatijn heeft uitgekraamd ;) Districtsevangelist Ruud Vis ligt met grote regelmaat zwaar onder vuur op dit forum en in de redactionele artikelen en commentaren van deze website. Hij is in deze kringen geen 'tabula rasa'... Het ziet ernaar uit, dat Ruud Vis' hondstrouwe loyaliteit aan de NAK-leiding is beloond. De NAK-leiding eist van haar ambtsdragers onvoorwaardelijke gehoorzaamheid. Dit is onderdeel, ultieme maatstaf en hoeksteen van het HRM-beleid in de NAK. Als er wordt voldaan aan deze eis door de [door Diderot verwijderd] (Lenin), dan wordt men door de NAK-leiding beloond, bijvoorbeeld tot een hoger ambt...
Uiteraard zal een systeem altijd keuzes maken die ertoe leiden zullen dat het systeem behouden blijft. Zo zullen ook gehoorzaamheid en volgzaamheid primaire criteria voor promoties tot een hoger ambt binnen de NAK zijn. In dat licht bezien verbaast het mij niet dat de betreffende DEv nu DO is geworden. Ik acht het zeer waarschijnlijk dat de (nu) DO R.V. binnen afzienbare tijd de nieuwe Opziener wordt. Zijn recente aanstelling als 'chef de bureau' op de CA lijkt me daar ook op te wijzen. Of hij op die plek iemand kan zijn om de NAK meer in een eigentijds, oecumenisch getint christendom te loodsen? Of hij in staat zal zijn om de neergang in gemeenten en actieve leden te keren? Ik denk het niet, maar wacht met oordelen tot ik 's mans daden heb ervaren.

Dat gezegd hebbende, maak ik ernstig bezwaar tegen de door zefyr gebezigde term (door hem aan Lenin toegewezen) en verzoek de redactie om die term te verwijderen! Zefyr zelf mag het natuurlijk ook doen... De term is onnodig kwetsend en inhoudelijk ongetwijfeld onjuist, aangezien de betreffende DO voor zover ik weet niet in een inrichting woont.

Diderot.
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: curieuze wijding tot hoger ambt...?!

Bericht door Jabob65 »

@all, naar mijn mening zou het normaal zijn als in ieder geval de heren P. Klene, Kamstra, N. Klene, en Vis hangende de rechtszaken en onderzoeken geschorst worden als bestuurder in welke hoedanigheid dan ook, en tevens zouden zij dispensatie moeten krijgen van hun functie als ambtsdrager van de NAK Nederland.

En er zouden dan a.i. bestuurders aangesteld moeten worden.

Maar niets van dat alles, en men doet dus het omgekeerde, want Vis wordt zelfs bevorderd in een ambtsfunctie, en mijn persoonlijk mening is dat dit een vorm van idioterie is.
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

Re: curieuze wijding tot hoger ambt...?!

Bericht door zefyr »

@Diderot

De kwalificatie 'nuttige idioot' beoogt het volgdende duidelijk te maken. Met deze term wordt bedoeld, dat zelfs intelligente mensen oneigenlijk gebruikt, dus misbruikt, worden door de leiding van een politieke, maatschappelijke of religieuze organisatie zonder dat ze het zelf in de gaten hebben. Op een slaafse en hondstrouwe wijze gaan ze voor de leiding door het vuur, eventueel zelfs ten koste van hun eigen welzijn en belangen. De leiding deinst er niet voor terug 'nuttige idioten' op te offeren voor een hoger doel, als hen dat van pas komt. Het heeft dus met een groepsproces te maken en niet met psychiatrie. Tegen deze achtergrond en in de nieuw-apostolische context toegepast is de term 'nuttige idioot' in relatie tot districtsoudste Ruud Vis niet onnodig kwetsend, maar een rake en pijnlijke typering van een recente ontwikkeling. In dit licht houd ik staande dat de term 'nuttige idioot' geheel op z'n plaats is.

Ex-apostel Gerrit Sepers heeft ook niet voor niets opgemerkt, dat de NAK een geestelijk concentratiekamp is... Je kunt hierin verblijven zonder achter het prikkeldraad te zitten.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: curieuze wijding tot hoger ambt...?!

Bericht door ACE »

@all
Afgelopen woensdagavond werd districtsevangelist Ruud Vis door districtsapostel Armin Brinkmann in de NAK Tilburg tot districtsoudste geordineerd.
Primair is het natuurlijk een afgebeden zaak geweest. Laten we eerlijk zijn, op vele voorbedes én uiteindelijk Goddelijke aanwijzing, is deze ambstinzetting geëfectueerd.
DAP AB, een door en door gewinterde manager, liet zich -zoals een eerdere van buiten de Nederlandse Staat komende interimmer- niet in inpakken
en heeft oog voor de VOC mentaliteit van het NAK top gremium.
Ik acht het zeer waarschijnlijk dat de (nu) DO R.V. binnen afzienbare tijd de nieuwe Opziener wordt. Zijn recente aanstelling als 'chef de bureau' op de CA lijkt me daar ook op te wijzen.
Ik ga mee in de veronderstelling dat DO Vis de gedoodverfde kandidaat Opziener is. Heeft iemand dat al in een droom gezien dan wel een andere Goddelijke aanwijzing gehad? Fijn voor de OF!
Of hij op die plek iemand kan zijn om de NAK meer in een eigentijds, oecumenisch getint christendom te loodsen? Of hij in staat zal zijn om de neergang in gemeenten en actieve leden te keren? Ik denk het niet, maar wacht met oordelen tot ik 's mans daden heb ervaren.
Diderot, de beleidslijn is laag profiel evangelie, pappen en nat houden. Geen huisbezoeken en zielzorg. Als dagelijkse kost conflicthantering en communicatie.
U kunt niet verwachten dat DO Vis dan nog tijd heeft voor het uitkristaliseren en uitdragen van een heilige boodschap leidend tot een grote en toenemende schare van verlosten!

Ik verwijs u naar het gedicht en lied "Over de Aarde wandelt thans ....". Dus die kan zichzelf prima redden!

Het kan zijn dat de lezer een lichte cynische ondertoon bespeurt in mijn bericht. Dat is niet de bedoeling en komt dan ook voor eigen rekening.

Groet,
ACE
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: curieuze wijding tot hoger ambt...?!

Bericht door ACE »

@Zefyr, Diderot
De kwalificatie 'nuttige idioot' beoogt het volgdende duidelijk te maken. Met deze term wordt bedoeld, dat zelfs intelligente mensen oneigenlijk gebruikt, dus misbruikt, worden door de leiding van een politieke, maatschappelijke of religieuze organisatie zonder dat ze het zelf in de gaten hebben.
In dit kader is het interessant om dit artikel te raadplegen: http://herstelderepubliek.wordpress.com ... -napoleon/

In NAK jargon heet dat instrumentaliseren.

Groet,
ACE
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: curieuze wijding tot hoger ambt...?!

Bericht door Jabob65 »

@ACE, als ik naar die foto's kijk die in Tilburg zijn genomen dan denk ik bij mezelf: deze mensen nemen zichzelf wel heel erg serieus, en zouden ze nu echt het idee hebben dat dit gedoe iets van heiligheid in zich heeft, je wordt van EV bevorderd tot oudste, of van priester tot EV...en dat nog wel als onderdeel van het (enige) Godswerk op deze aarde...

Man, man,je krijgt er toch wel het beeld dat deze mensen een beetje van het pad zijn geraakt.

En leven in een afgescheiden wereld.

Ook wel erg veel Brinkmann wat de klok slaat, haha, en dan hebben ze ook nog het zelfbeeld dat Nederlanders zo eigenzinnig zijn, en zich niet zomaar alles laten aanleunen..ze lopen er als makke schapen achteraan, net als ze dat deden in de tijd van Schumacher.
Emile
Berichten: 148
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 12:54

Re: curieuze wijding tot hoger ambt...?!

Bericht door Emile »

A.B. is het type van de lollige Duitser en is op zijn apostolisch clichematig in de prediking.
Het is geen theoloog maar een snelle manager.
Bij zijn witzen blijven de ome Joapies over. :D
Een weg veraf of in de buurt,
er is altijd wel een flitspaal die gluurt.
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: curieuze wijding tot hoger ambt...?!

Bericht door Jabob65 »

Precies Emile, en hij oogt als een sterke man en daar zijn de Nederlandse NAK leden erg gevoelig voor, want het is zo heerlijk als je zelf geen keuzes hoeft te maken, het is zo comfortabel om niet na te hoeven denken, gewoon lekker achter de DAP aanlopen, en alles komt goed.

En het beproefde concept is weer uit de kat gehaald, veel districtsdiensten houden want dan lijkt het nog wat, de zaak wat opfrissen, bijbelwoorden gebruiken waaruit een soort van opwekking blijkt, en de ambten wat upgraden.

Maar of er wezenlijk veel verandert, ik waag het te betwijfelen, men blijft toch met dat knagende gevoel zitten; de norm is hoog maar waarom voel ik dan zoveel leegte in mijzelf.
Plaats reactie