Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
released
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 02 dec 2011, 21:26

Re: telefoongesprek met 'apostel' Peter Klene

Bericht door released »

zefyr schreef:@allen
Graag wil ik plaatsvervangend voor deze scribenten gedaagd worden voor de rechtbank om onder ede de misstanden in de NAK aan de kaak te stellen. Ik heb Peter Klene verteld, dat ik uitzie naar de dag waarop de NAK NL mij zal dagvaarden en voor de rechtbank zal slepen.

Is er in het verleden niet een soort gelijk verhaal vanaf de "kansel" verteld, maar dan andersom.
Een "kroondrager" die zijn uitverkiezing verloochende en voor het vuur peloton kwam. Iemand hoorde een kroon vallen en wilde de plek innemen van de veroordeelde.
Zo zie je maar hoe het kan lopen.
Veroordeelde(n) en vuurpeloton hebben van plek geruild. Bizar

released
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Redactie »

@all

Mocht iemand priester Reinier van Markus spreken, maak hem er dan alsjeblieft op attent dat o.a. de onderstaande e-mailberichten van resp. 23 november jl. en 1 december jl. tot dusverre onbeantwoord bleven!
-------- Originele bericht --------
Onderwerp: [Fwd: Bijna alle conservatoire beslagen opgeheven?]
Datum: Thu, 1 Dec 2011 16:58:51 +0100 (CET)
Van: Forumredactie APOSTOLISCHEOBSERVER.NL <redactie@apostolischekritiek.nl>
Aan: vragen@nak-nl.org
CC: info@vdladvocaten.nl


Geachte heer Van Markus,

Beleefd verzoek ik u uiterlijk donderdag voor 17.00 uur alsnog te antwoorden op het onderstaande e-mailbericht namens de redactie van het "Forum voor allen die het apostolische werk een warm hart (zouden willen) toedragen!"

Met alvast dank en vriendelijke groet,
B. Moesker
Plutolaan 295
9742 GJ GRONINGEN

c.c. Mr. P.A. de Lange


------------------------- Oorspronkelijk bericht -------------------------
Onderwerp: Bijna alle conservatoire beslagen opgeheven?
Van: "Forumredactie APOSTOLISCHEOBSERVER.NL" <redactie@apostolischekritiek.nl>
Datum: Wo, 23 november, 2011 5:34 am
Aan: vragen@nak-nl.org
CC: redaktion@glaubenskultur.de
--------------------------------------------------------------------------



Betreft: de zaak Rohn


Goedemorgen,

Graag
vernemen wij omgaand van u wat ervan waar kan zijn, wat
districtsevangelist Vis gisteren aan broeder Bauke Moesker liet weten,
namelijk dat zeer recent de rechter nader tot het oordeel zou zijn gekomen
dat thans grotendeels de grondslag ontbreekt voor de aanvankelijke op
voornamelijk kerkelijk onroerend goed gelegde conservatoire beslagen zodat
de meeste van deze beslagen er nu met medewerking van broeder Rohn vanaf
zijn gehaald.

Tjerk B.

--
Forumredactie
APOSTOLISCHEOBSERVER.NL



http://samenapostolisch.nl/phpbb3/
redactie@apostolischekritiek.nl
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

@all

Hierbij nog de afschriften van het vorige "herfstoffensief" van het kerkbestuur bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland:

  • 1) De brief waarmee het op 3 november 2010 begon:

    Afbeelding
    Afbeelding


    2) De brief waarmee het op 17 november 2010 in eerste instantie ophield:

    Afbeelding
    Afbeelding
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@all
Het blijft onbegrijpelijk dat de kerkleiding geen antwoorden wenst te geven op vragen .
Als Peter Klene vind dat ik wat fout of onrechtmatig gedaan heb of doe dan is het heel simpel hij antwoord mijn brieven die er al jaren liggen .
Hij mag ook concreet de onjuistheden schrijven en zijn waarheid vertellen zo doe je dat in een normale relatie ook , als hij kan aantonen en mij overtuigd van zijn gelijk dan bied ik direct mijn excuus aan iets wat bij ambtsdragers niet voorkomt dat ze zeggen ik heb ongelijk en bied mijn excuus aan .
Zo simpel kan je dingen oplossen .
Nogmaals zal ik een herhaling schrijven van een van de meest elementaire dingen uit het geloof .
Toon eerbied voor uw vader en uw moeder. Dan wordt u gezegend met een lang leven in het land dat de HEER, uw God, u geven zal.
Mijn pleegzoon toen een jaar of 16 werd gevraagd of hij de confirmatie wou doen .
Heb elke week mijn huis beschikbaar gesteld om hem daarin te onderwijzen terwijl zijn apostolische moeder hem in een inrichting wou stoppen .
Zijn vader moest niks van hem op geen enkele wijze en hij stelde de vraag aan priester C.T. uit assen of hij zich ook aan de 10 geboden moest houden
Zijn moeder overtrad ook het 7 gebod Pleeg geen overspel.
Dat het een ambtsdrager is in de kerk of dat ook verschil maakt en of dan die regel ook geld ?
Deze ambtsdrager zit nu in het bestuur van deze kerk en wordt vereerd als een God .
En of hij zich dan moest houden aan het 5 gebod eert uw vader en uw moeder .
Zijn moeder moest hem niet , lastpost en een blok aan haar been en zette hem op straat dus (apostolische gedachten gang ) wat niet bevalt schop je op straat .
Het antwoord van priester C.T . was heel simpel ik vlucht en vlucht , vragen stellen mag niet en zeker deze vragen niet , navolgen en luisteren , ik kom nooit meer en zoek het maar uit kind .
De moeder is nog steeds een trouw volgeling en wil haar kind niet zelfs na 15 jaar . das een apostolisch praktijk voorbeeld .

Mocht Bauke en de redactie denken dat priester Reinier van Markus antwoorden zal dan is mijn ervaring never ..

Kennelijk wil men alleen bij een rechtbank nog antwoorden en aanklagen en de offerpot ervoor leegplunderen .
Zij die niet doen wat de grote GOD KLene doet zal vertrapt worden en branden in de hel .

Klene een advies ga eerst eens een gesprek aan voor je te grote schoenen aantrekt .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

@all

Voor de duidelijkheid volgt hieronder nog het recente schrijven van 30 november 2011:
  • Afbeelding
    Afbeelding
Bij deze brief zit een bijlage, "bijlage 1" genoemd, bestaande uit 19 bladzijden met kopieerde Internetpagina's, zowel van de website http://apostolischekritiek.nl/ als van dit Forum. Wij zullen nu hierop niet in detail ingaan. Niettemin een tweetal voorbeelden...
Jabob65 schreef:Waarom wordt ik niet genoemd in de brief van de advocaat?

Ben ik dan te netjes of zo???

(...)


Uit: Bericht door Jabob65 op "do 01 dec 2011, 18:31"
@Jabob65
  • Afbeelding

@basis
  • Afbeelding

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Jabob65 »

@redactie, dat is dan nog wat troost voor mij, ik wordt niet genoemd in de brief van de advocaten maar er is wel een kopietje gemaakt van een door mij geschreven bericht.

Dit alles is weer een mooi voorbeeld van Freudiaanse projectie; in plaats van dat men beseft zaken fout gedaan te hebben en daarvoor excuses maakt en probeert zoveel mogelijk dingen te herstellen, kruipt men in de rol van slachtoffer.

Wie weet hoeveel offergelden verloren gegaan is door al deze ellende, geld dat samengebracht is door broeders en zusters van de nieuw-apostolische kerk.

En het hoort niet dat je als functionaris van een kerk in privé OG zaken doet met mensen die ook weer beroepshalve bij de kerk betrokken zijn; en dan ook nog een potje liegen bij een rechtbank; en dan zo'n zr. De Bruijn, ik dacht dat mijn man een nieuwe hobby had, hij was zo leuk huisjes aan het tekenen, ik heb hem voor zijn verjaardag nog een leuke set kleurpotloden gegeven...!!
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

ACE schreef:@Redactie

Volstrekt abject en infaam. Hoe dichter je bij de waarheid komt, des te groter de dreiging.
Moet Kamminga niet gewoon Kamstra zijn?

Via de Deken van de Orde van Advocaten, waaronder dit advocaten kantoor ressorteert, kreeg ik deze instructie:
'Minister van veiligheid Opstelten stelde nogmaals dat niet zonder meer adresgegevens (bv IP adressen, e-mailadressen) opgevraagd mogen worden bij bv internetforums en media zoals kranten daar dit in strijd is met onder meer artikel 126 van het wetboek van strafvordering.
Artikel 126 leert ons dat dit alleen mogelijk is in geval van een misdrijf, na afweging van zwaarwegende belangen en dan nog alleen in opdracht van een Officier van Justitie.
Ook werd toegelicht dat 'vrijwillige verstrekking' niet mogelijk is.'


Waarmee deze raadsheer zich bij voorbaat in de voet schiet. Das een briefje van minstens € 1.500.

Groet,
ACE
@ACE

Nee, blijkens "bijlage 1" van het schrijven d.d. 30-11-2011 van mr. De Lange werd hier gedoeld op een priester uit het district Groningen. Naar alle waarschijnlijkheid had deze diens beklag gedaan over de update van 10 oktober 2011 m.b.t. een artikel op de website, namelijk "Foto verslag van Bauke's bezoek aan de gemeenschap Appingedam/Delfzijl op:05-06-2011". De schrijver toverde hierbij uit de zee der vergetelheid een aantal voor hem persoonlijk ronduit onaangename herinneringen te voorschijn, wat bij nader inzien te betreuren valt zodat de tekst inmiddels werd aangepast.

Overigens wordt in "bijlage 1" jouw gebruikersnaam "slechts" eenmaal genoemd. Zie onder:
  • Afbeelding
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

[Bijgewerkt: 17.00 uur]


@all

Belangwekkend nieuws:
  • Afbeelding
Het bewuste schrijven werd door een voorganger uit het district Groningen persoonlijk bij de geadresseerde thuisbezorgd.

Opvallend aan de inhoud is uiteraard dat het gesproken woord tijdens de prediking blijkbaar níet het "woord van God" is. Anders zou het een ieder vrijstaan om het vervolgens blij te verkondigen!

Het WebTeam


N.B. RECTIFICATIE
Redactie schreef:@all

Wat wij voorlopig kunnen melden is het volgende.

In telefoongesprekken tegen het einde van de middag en aan het begin van de avond met de districtsevangelist Ruud Vis, tevens
  • adviseur van "Het bestuur" van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland
  • lid van de door apostel Peter Klene voorgezeten onderzoekscommissie ad hoc, bijgenaamd "Raad van Toezicht"
  • lid van "De landelijke vergadering" bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland
  • bestuurslid van de "Beheerstichting Alpha & Omega"
  • bestuurslid van de "NAK Vastgoedontwikkeling Nederland B.V."
  • bestuurslid van de "Beheerstichting A&DN"
  • indirect bestuurslid bij "Residence Eimersstaete B.V."
  • indirect bestuurslid bij "A&DN Vastgoed Holding B.V."
  • indirect bestuurslid bij "A&DN Vastgoed Onderhoud B.V."
  • indirect bestuurslid bij "A&DN Vastgoed Project B.V."
  • indirect bestuurslid bij "A&DN Woon Zorg Management B.V."
  • indirect bestuurslid bij "Eimersstaete Woon Zorg Exploitatie B.V."
  • kantoormedewerker op het bureau van de Centrale Administratie van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland
... werd aan Het WebTeam in de persoon van Bauke Moesker desgevraagd meegedeeld met betrekking tot de conservatoire beslagen vanwege schadeclaims van de vorig jaar geschorste en later ontslagen projectleider Ronald Rohn, dat de meeste van deze beslagen inmiddels op aanwijzing van de rechter zijn opgeheven. Voorts merkte de districtsevangelist op dat het beslag op de kerk in Hilversum door broeder Rohn stellig bedoeld was geweest om "Het bestuur" te pesten.

Een aanvullende spontane mededeling van de districtsevangelist Ruud Vis betrof diens recente aanstelling bij de kerk na onlangs het gedwongen ontslag van een tweede medewerker. Uit hoofde van deze aanstelling zouden nu in de boekhouding alle financiële mutaties bij hem persoonlijk de revue passeren.

(...)


Uit: Bericht door Redactie op "di 22 nov 2011, 23:00" in de thread "WebTeam in spoedzitting bijeen ivm nieuws mbt Der Fall Rohn".
Naar ons eerst heden bekend werd is de heer R.D. Vis te Bergen op Zoom niet werkzaam als "kantoormedewerker" op het bureau van de Centrale Administratie bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland te Amersfoort, doch als hoofd van dit landelijke bureau.
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Jabob65 »

Wel weer fijn dat ze ondanks alles je dan toch al het goede wensen.

Echte Christenen, dat zijn het!

Als ik gedaagd zou worden, wil ik ook proberen alle geldbedragen die ik ooit geofferd heb terug te vragen, en natuurlijk zal zo'n zaak veel publiciteit krijgen.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@R .D. Vis
Aangezien van Markus toch nooit reageerde kan u mij vast wel vertellen , mag openbaar ,of het onchristelijk en strijdig is met de leer van Jezus dat van de tien geboden 2 geboden niet gelden ?

Pleeg geen overspel en eert uw vader en uw moeder

En dan voeg ik nog deze vraag toe mag een priester , in mijn ogen een voorbeeld voor de leden , een buitenechtelijk kind verwekken bij een zuster uit kerkelijk sociale overwegingen ,
Als u het niet weet vraag maar even aan Theo dan die kan het uitleggen .

Helaas moet ik het op dit forum wel vragen want brieven aan uw kantoor worden toch direct in de schredder gedaan , en ik weet dat u het hier wel leest .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Plaats reactie