Gerrit Sepers woont dienst in Roden bij

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
Plaats reactie
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

Gerrit Sepers woont dienst in Roden bij

Bericht door zefyr »

Praktisch apostolisch-zijn is ook prominent aanwezig zijn bij markante gebeurtenissen, als je niet meer lidmaat bent van de NAK :lol: Het is inmiddels genoegzaam bekend, dat districtsapostel Armin Brinkmann gisteren het nieuwe NAK-gebouw te Roden heeft geopend. Een van de prominente gasten bij deze opening was ex-apostel en ex-Nakker Gerrit Sepers, die ook voorganger is geweest van de NAK-Roden. De andere voormalige voorgangers van de NAK-Roden, zoals Heersema, Wijsbeek en Koopman, lieten verstek gaan.

Enkele decennia geleden al had de toenmalige voorganger Heersema van de NAK-Roden in een vooruitziende blik enkele altaarglazen, voorzien van het NAK-embleem, aangeschaft met het oog op een nieuw kerkgebouw. Deze altaarglazen werden gisteren triomfantelijk aan het volk Gods getoond, onder grote hilariteit. Ook al is het oude en fraaie NAK-embleem op deze glazen (helaas!) uit de tijd geraakt, het zal dienst doen om de schorre kelen te smeren.
basis
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 01 nov 2010, 14:16

Re: Gerrit Sepers woont dienst in Roden bij

Bericht door basis »

Nou Zefyr, dat klinkt als informatie van iemand die bij de dienst aanwezig was....
Wat weet jij verder wat wij nog niet weten?

Hoe groot was de festgemeinde gistermiddag? Waren er 40, 50, 60 of 70 mensen?
Was apostel Brinkman goed te spreken?
Zijn er buiten de inwijding nog handelingen geweest bijvoorbeeld: ambten vergeven?
Hoe zag het gebouw er nu van binnen uit? Stonden er stoelen of banken?
Hoe was de acoustiek?
Heb je nog wat van die inbraak gehoord?
Heeft er nog iets in de plaatselijke krant gestaan? (het DvhN heeft dunkt mij een Roder editie)

Vragen, vragen, vragen....waar blijven de antwoorden?
Ik ben al de hele middag actief op het forum en heb vele gemeenschapsfoto's op dit forum geplaatst...
Nu willen we van jou ook wel eens een bijdrage langer dan 3 regeltjes! :lol:
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

Re: Gerrit Sepers woont dienst in Roden bij

Bericht door zefyr »

Gerrits Sepers' presentie in Roden afgelopen zondagmiddag lijkt me een vorm van mentale zelfkastijding in het licht van zijn diskwalificatie eertijds over de NAK: een geestelijk concentratiekamp! :shock: Je mag hopen, dat hij niet lijdt aan het 'Stockholmsyndroom'... :o Op de omstanders maakt hij een zeer zelfverzekerde, welvarende en fiere indruk. 8-) Op het eerste oog heeft hij niet geleden onder de prediking van de germaanse NAK-titaan Brinkmann. ;) Gerrit Sepers, inmiddels 65 jaar, zal nog een paar jaar met de dokterstas in de hand over 's Heerens wegen gaan. Apostel Peter Klene schitterde door afwezigheid. Hij heeft zich afgelopen zondag gemeld aan het levende, sprekende en wandelende stamapostelaltaar te Metz (Frankrijk).
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

Re: Gerrit Sepers woont dienst in Roden bij

Bericht door zefyr »

@basis

Zoals ik al eerder opmerkte was apostel Peter Klene afwezig. Het Nederlandse apostolaat liet het afweten. Zelfs districtsapostel in ruste De Bruijn schitterde door afwezigheid. Het is in nabeschouwing dus niet zo verwonderlijk, dat ex-apostel Gerrit Sepers zijn verantwoordelijkheid heeft genomen en is afgereisd naar Roden. ;)
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Gerrit Sepers woont dienst in Roden bij

Bericht door willempower »

@all
Daarom is het nog triester dat Bauke niet aanwezig mocht zijn door ene Mikmak .Ook hij heeft veel gedaan voor Roden .
En zelfs veel positieve aandacht gegeven aan de bouw , inhoudelijk heeft hij wat kritiek op de N.À.K. Dat had Sepers ook wel ,en toch aanwezig .Chapeau
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Plaats reactie