op tijd afhaken of bakzeil halen als Brinkman in aantocht is

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: op tijd afhaken of bakzeil halen als Brinkman in aantocht is

Bericht door willempower »

@redactie
Wie in de Nieuw-Apostolische Kerk namelijk zo vrij is om met bestuursleden van inzicht te verschillen, hoort "nach dem neuapostolischen Glaubensverständis" daarover zijn mond te houden. Je mag je er wel over uitspreken, maar dan alleen tegenover een "hogere dienaar". Wat diegene dan vervolgens doet of nalaat; daarmee zul je het moeten doen. Zo niet, dan volgen er strafmaatregelen. Dat begint meestal heel subtiel, waarbij je bijvoorbeeld wordt genegeerd. Gaandeweg wordt er geen middel geschuwd om je (met vereende krachten) tot zwijgen te brengen.
Wat komt me dit bekend voor ene uit Districtsoudste B. den H, , gaf ook al eens opdracht aan een broeder uit Assen mij uit de weg te ruimen , die kreeg zelfs promotie later , helaas is de aanslag mislukt en kwam die later bij me op bezoek om het een en ander uit te leggen waarom .
Hij had de opdracht ontvangen van deze hogere in rang , laagste soort vind ik het .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
basis
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 01 nov 2010, 14:16

Sneek-Stadsfenne en Sneek-Sperkhem samengevoegd

Bericht door basis »

Dat het aantal ambtsdragers afneemt is natuurlijk een logisch gevolg van het feit dat de schare der Godskinderen kleiner wordt, sterker nog: het aantal ambtsdragers is eigenlijk te groot.
En aangezien een waterhoofd voor een organisatie nooit goed is mogen nu broeders best zelf bepalen wanneer ze ermee op willen houden.
Ze kunnen gerust eervol in de rust worden gezet ondanks dat de 65-jarige leeftijd nog niet is bereikt.
Eerder was bij (eervolle) pensionering van een dienaar een voorwaarde voor het behoud van de ambtsnaam dat de betrokkene doorging tot zijn 65e.
Dit is nu niet meer zo en indien een broeder-priester of herder-voorganger, oudste of apostel er vóór zijn 65e voor hem moverende reden mee wil stoppen mag dat van de NAK en wel onder dankzegging en met respect!
Het is wel weer typerend voor dit forum ook hierin weer iets negatiefs te zien, spijkers op laag water wat mij betreft!

Overigens wil ik nog wel even wat kwijt over de in deze thread genoemde Oudste:
Hij is in elk geval in mijn gemeente zéér geliefd en wordt als graag geziene gast ontvangen,
sterker nog hij hield er deze woensdag j.l. een dienst die klonk als een klok en waar na afloop zeker nog lang over zal worden nagepraat!
(er waren trouwens 4 gasten in deze dienst aanwezig, het is echt niet allemaal kommer en kwel!)
Ik persoonlijk vind hem geweldig en één van de beste sprekers van de NAK-Nederland!
Ik heb hem overigens hoog zitten wat betreft integriteit en wil Willempower dan ook wel vragen of hij eventuele persoonlijke grieven wellicht ook met bewijzen kan onderbouwen?
Ik vind het nogal wat om mensen op deze manier te grabbel te gooien.
Ik ben natuurlijk voor het recht op een vrije meningsuiting maar er bestaat niet zoiets als het recht op belediging (vrij naar Beatrix).

Ik krijg de indruk dat de NAK in ons land momenteel met een koerswijziging bezig is, ik bemerk dit aan voornamelijk kleine zaken maar het ís er onmiskenbaar.
Bij de broeders en zusters verneem ik een toenemend bewustzijn voor wat betreft de krimp.
Dit lijkt voor de handliggend nu gemeenschappen al zoveel jaren kleiner worden maar neem van mij aan dat dit zeker niet zo vanzelfsprekend is.
Ik heb jarenlang het gevoel gehad dat men wegkeek en voor de realiteit de ogen sloot, erover praten was al helemaal taboe.
Nu is het bespreekbaar en wordt ook onderling als normaal beschouwd om erover te praten.

Ik heb wel vernomen dat in de laatste stad in ons land met nog twee gemeenten deze beiden vanaf nu ook nog slechts als één gemeenschap verder gaan.
Inderdaad Sneek is vanaf deze maand één gemeenschap met vooralsnog wel twee locaties waar afwisselend dienst gehouden zal worden.
Ik denk dat het locaaltje van Sneek-Stadsfenne het wel zal winnen (helaas) want dit is natuurlijk moderner en groter qua bijzaaltjes e.d.
Erg jammer want Sneek-Sperkhem is nog zo'n echt prachtig sfeervol oud gebouw met een mooi pijporgeltje.
Hoe de NAK-Nederland over pijporgels denkt dat weten we natuurlijk allemaal inmiddels....
Cultuurbarbaren!
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: op tijd afhaken of bakzeil halen als Brinkman in aantocht is

Bericht door willempower »

@basis
Ik heb hem overigens hoog zitten wat betreft integriteit en wil Willempower dan ook wel vragen of hij eventuele persoonlijke grieven wellicht ook met bewijzen kan onderbouwen?
Ik vind het nogal wat om mensen op deze manier te grabbel te gooien.
Ik ben natuurlijk voor het recht op een vrije meningsuiting maar er bestaat niet zoiets als het recht op belediging (vrij naar Beatrix).
Het mogen persoonlijke grieven zijn zoals je schrijft maar wat ik hier schrijf kan ik onderbouwen anders deed ik het niet .
Bij de gesprekken met de broeder waren meerdere mensen aanwezig en deze schrokken nogal van het verhaal dat deze in uw ogen zeer correcte spreker , veel achter de ellebogen heeft en nergens voor terugdeinst
Maar het is het systeem van de nak die deze dingen structureel mogelijk maakt .
Dat begint meestal heel subtiel, waarbij je bijvoorbeeld wordt genegeerd. Gaandeweg wordt er geen middel geschuwd om je (met vereende krachten) tot zwijgen te brengen.
Dit werd door deze zeer precies opgevat en wou dit uitvoeren , ik mag blij zijn dat ik aan deze aanslag onstnapt ben , ook getuigen van , en zelfs bevestigd door deze broeder , bij een gesprek bij mij thuis .
Hierover heb ik dus meerdere brieven gestuurd aan zowel B d H als aan Theoloog en u raad het al , geen antwoord .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: op tijd afhaken of bakzeil halen als Brinkman in aantocht is

Bericht door Criticus »

willempower schreef:Dit werd door deze zeer precies opgevat en wou dit uitvoeren , ik mag blij zijn dat ik aan deze aanslag onstnapt ben , ook getuigen van , en zelfs bevestigd door deze broeder , bij een gesprek bij mij thuis .
Hierover heb ik dus meerdere brieven gestuurd aan zowel B d H als aan Theoloog en u raad het al , geen antwoord .
En wat was het antwoord van de politie?
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: op tijd afhaken of bakzeil halen als Brinkman in aantocht is

Bericht door ACE »

@WP

Als er bewijs is voor een aanslag en nota bene met voorbedachte rade, doe je aangifte!
Het komt allemaal wat gedramatiseerd en getraumatiseerd over. Als neutrale lezer weet
je eigenlijk niet wat je er van moet denken.

Ik ken BdH als integer en ook konsekwent mens. En dat zijn er niet zoveel binnen
het gremium van DD's.

Groet,
ACE
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: op tijd afhaken of bakzeil halen als Brinkman in aantocht is

Bericht door willempower »

@ace
De broeder is korte tijd na ons gesprek overleden en kwam bij met zijn excuus en uitleg .Bij dit gesprek was nog een forumlid aanwezig .
Vind het daarom niet gepast zijn naam hier te vermelden .
Wat het trauma betreft dat heb ik er wel van overgehouden dat ik wel veel achter me kijk of het niet nog eens zal gebeuren .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: op tijd afhaken of bakzeil halen als Brinkman in aantocht is

Bericht door Noise »

Ik was er natuurlijk niet bij met Willempower, maar ik kan me ergens wel voorstellen dat die dingen gebeuren!
Ik heb wel vaker gehoord dat mensen het gevoel hadden uit te moeten kijken voor andere geloofs broeders of zusters!
Om wat voor soort potentiële 'aanslagen' het gaat hoeven hier wat mij betreft niet vermeld te worden.
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: op tijd afhaken of bakzeil halen als Brinkman in aantocht is

Bericht door Criticus »

Noise schreef:Ik was er natuurlijk niet bij met Willempower, maar ik kan me ergens wel voorstellen dat die dingen gebeuren!
Ik kan me er helemaal NIETS bij voorstellen. Maar dat zal mijn naïviteit wel zijn.
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: op tijd afhaken of bakzeil halen als Brinkman in aantocht is

Bericht door Noise »

Criticus schreef:Ik kan me er helemaal NIETS bij voorstellen. Maar dat zal mijn naïviteit wel zijn.
Ik denk het ja!
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: op tijd afhaken of bakzeil halen als Brinkman in aantocht is

Bericht door Jabob65 »

@Criticus, je kan je er niks bij voorstellen maar het was in de tijd van het weblog van Sepers en het forum van NAK Observer, ik heb toen een paar keer uiterst vreemde en bedreigende telefoontjes gehad. Zelf had ik nooit verwacht dat het fanatisme zo groot zou zijn.
Plaats reactie