@GnosisGnosis schreef:(...)
Laat ons niet proberen de kerk te veranderen, het lukt ons niet m.i. blijft er weinig over van het instituut kerk algemeen.
(...)
Blijf blij en gelukkig,
HH
De Nieuw-Apostolische Kerk bevindt zich in een transitie. Het ideologische gehalte van de geloofsleer wordt van ca. 30% versneld opgevoerd naar 90%. Een totalitair regiem oefent de macht uit. Met godsdienst heeft het allemaal bitter weinig meer van doen. Met veel propaganda organiseren de regenten gedurig hun eigen "applaus". Wanneer men de plank lelijk misslaat, zoals het door miljoenenverliezen op het ogenblik in Nederland het geval is, wordt wél de Kamer van Koophandel ingelicht maar aan "de aangesloten leden" wordt niets verteld. Die worden op deze manier niet alleen dom gehouden doch hun goedheid, hun vertrouwen en vooral hun geloof worden ernstig misbruikt. Bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland is geen enkele leidinggevende daardoor nu nog geloofwaardig! Men zou zich kapot moeten schamen! Vanuit de periferie is er van tevoren ongelofelijk vaak gewaarschuwd tegen wat er de laatste jaren uiteindelijk allemaal verschrikkelijk is misgegaan, maar door de kadaverdiscipline in deze organisatie heeft het desondanks zover kunnen komen. Hoe zuur het voor "de basis" ook is; ieder had de "eigen verantwoordelijkheid" ook daadwerkelijk moeten nemen!!
Doordat mij als "politiek waarnemer" in de achterliggende 25 jaar niet veel is ontgaan, wilde ik mijn inzichten via het Internet met anderen die het aangaat (!) delen want het was voor mij volkomen duidelijk: dit loopt faliekant verkeerd af... Wie er wat aan gehad heeft, kan de Nieuw-Apostolische Kerk nu misschien verlaten zonder daarbij het gevoel te hoeven krijgen aan het werk Gods de rug te hebben toegekeerd want zo is het namelijk niet: het werk Gods gaat dóór, maar niet op basis van een menselijk denksysteem dat het kennelijk moet hebben van list en bedrog.
Het nieuw-apostolische koorboek dat ik had heb ik een keer uitgeleend, zodat ik nu aan de hand van de Duitse versie ervan even in een andere taal omschakel... Ik dacht namelijk zojuist aan lied 69 "Der Herr gibt dem Müden Kraft". Daar komt dus geen enkel omhooggetakeld opperhoofd aan te pas. Lieve broeders en zusters, ziet u dan niet dat in de Nieuw-Apostolische Kerk de zaken op hun kop zijn gezet? "Dienaren" dienen er in hoofdzaak hun "meerderen" (op de ambtsladder). Dat klopt echt niet!
Groet,
BakEenEi (goddank nog altijd blij in het geloof)