Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Gesloten
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Lmg »

@ Jabob,

Uiteraard heeft ieder zijn grens van zijn of haar mogelijkheden. Tegelijkertijd moet men zich ook realiseren
dat je met steeds maar aanpassen en akkoord gaan met halve of geen maatregelen een slecht systeem steunt.
Mensen met echte daadkracht binnen de NAK zijn er bijzonder weinig.
Kamstra kon om zich van iets vrij te maken en op afstand te blijven smerige methoden toepassen.

Lmg
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Redactie »

@all

Via het incassocircuit bereikte ons gisteren het nieuws dat het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland is overgegaan tot een nieuwe serie executiemaatregelen tegen broeder Ronald Rohn en familie.

Stamapostel Wilhelm Leber als eindverantwoordelijke hoofdbestuurder bij dit kerkgenootschap heeft het kennelijk niet aan diens opvolger willen overlaten om de arrogantie van de macht hier te laten prevaleren. :shock:

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Tosca »

Vertaling uit het Duits naar het Nederlands.
Pijnlijke fout in zaak Rohn
NAK trakteert zwakkere partij in rechtszaak op executiemaatregelen

m.koch, 2013-05-11

Arnhem/NL (gk). Na de voor haar positieve uitspraak heeft de Nederlandse Nieuw-Apostolische Kerk, die onder verantwoording staat van de Noordrijn-Westfaalse districtsapostel Armin Brinkmann, onverbiddelijk gerechtelijke stappen ondernomen tegen haar tegenstander Ronald Rohn. De rechtbank kon geen wangedrag van Rohn vaststellen in zijn samenwerking met de kerk, maar oordeelde dat Rohn in mei 2009 zelf ontslag heeft genomen, waardoor hij verplicht is twee leningen van de kerk terug te betalen.

Zonder eerst, zoals gebruikelijk, meerdere aanmaningen te versturen om het te betalen bedrag op te eisen, stuurden de apostelen meteen een deurwaarder. Ze gingen daarbij voorbij aan het feit dat Rohn in beroep was gegaan en overlaadden hem in april met veroordelingen tot betaling. En dat terwijl Rohns advocaat vijf dagen na de uitspraak al per brief aan de advocaat van de kerk had laten weten dat hij in beroep zou gaan vanwege de vele onduidelijkheden in het vonnis. Ook schreef hij te hopen dat er een regeling kon worden getroffen voor het bedrag dat hij aan de kerk verschuldigd was.

De kerk, dan wel de advocaat van de kerk, negeerde deze brief en gaf ook geen gehoor aan verdere pogingen. Het is overduidelijk dat de kerk snel gebruik wilde maken van het voordeel van de gerechtelijke uitspraak om Rohn zo veel mogelijk te benadelen. Bovendien is er nog een andere opmerkelijke omstandigheid die hierop wijst en die zich heeft ontwikkeld tot een pijnlijke kwestie voor de kerk:

Hoewel volgens het vonnis alleen de NAK NL en hun bedrijf NAK Vastgoedontwikkeling bv kunnen optreden als schuldeiser, traden ook de privépersonen Nicolas en Peter Klene, Ruud Vis en Theodor Johann de Bruijn op. Ook de voormalige stichting Alpha & Omega deed hieraan mee. Het moet de kerk bekend zijn geweest wie er nu daadwerkelijk geld moeten krijgen van Rohn, dus deze aanpak diende er blijkbaar toe Rohns goede naam te schaden. Banken, zakenpartners en de belastingdienst kunnen namelijk het debiteurenregister inzien en hoe meer debiteuren, des te nadeliger dit uitwerkt op de reputatie. Daar komt nog bovenop dat particulieren gewoonlijk verplicht zijn om bewijs te leveren dat iemand hun geld verschuldigd is voordat de deurwaarder überhaupt in actie mag komen. Maar in dit geval zette de kerk de incassoprocedure in werking via haar advocaat. De volmacht daarvoor werd verstrekt door districtsapostel Armin Brinkmann.

Vervolgens bleken alle beslagleggingen vanwege deze fout ongeldig te zijn en moesten ze worden teruggetrokken. Het bestuur van de kerk wilde hierover geen commentaar geven tegenover glaubenskultur. Ondanks meerdere aanvragen lukt het hen bovendien niet de voorgeschiedenis van de e-mailcorrespondentie van mei 2009 op te helderen die de rechtbank beschouwde als reden voor Rohns ontslag. Rohns frustratie van toen draaide erom dat hij zich steeds meer misleid voelde door de zogenaamde raad van toezicht Klene/Klene/Vis.

Zo wil het kerkbestuur niet reageren op de vraag waarom er al in maart 2009 in het geheim een tweede ondernemingsstructuur werd opgezet die identiek was aan de bestaande. Dit gebeurde zonder met Rohn te overleggen of hun samenwerking al dan niet moest worden opgezegd.

Ook wil het bestuur de vraag niet beantwoorden waarom ze de aandelen van de firma WZM, ondanks de contractuele overeenkomst en een positieve fiscale controle, niet overnamen. Hadden ze de aandelen van dit bedrijf, door Rohn zelf opgericht om een seniorenwoning te realiseren, wel overgenomen, dan zouden de kredieten die nu van Rohn worden teruggevorderd al lang zijn terugbetaald.

Leden van het Nederlandse kerkbestuur hebben onofficieel in glaubenskultur, maar ook officieel voor de rechtbank een reeks argumenten gegeven waarom ze rond 2008/2009 geen vertrouwen meer in Rohn hadden, maar die konden in de rechtbank of door onderzoek allemaal worden weerlegd. Behalve één: ze zouden indertijd een 'vreemd voorgevoel' hebben gehad.

In het licht hiervan wordt de 'zaak Rohn' intussen gezien als de grootste zakelijke affaire die de Nieuw-Apostolische Kerk ooit heeft gekend.
 
De enige reden zou zijn geweest dat een dergelijk bouwproject de bestuursleden van de kleine Nederlandse kerk boven het hoofd zou groeien. Hun onprofessionele houding zou ertoe hebben geleid dat de kerk tweeënhalf jaar lang de offerinkomsten verspild heeft. Daarvoor hebben ze nu een zondebok nodig.

Ook toont deze zaak aan dat alle controleorganen van de Nederlandse kerk gefaald hebben. Het is de toenmalige Opziener Hans Kamstra gelukt om bij deze zaak buiten schot te blijven en het is het kerkbestuur gelukt om de vergadering van de Nederlandse districtsbesturen (District-Voorgangers) lange tijd voor de gek te houden over de ware omvang van deze zaak.
 
 Bron:Glaubenskultur

Met vriendelijke groet,
'Tosca' (Bauke Moesker)
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Redactie »

@all

Ter info:
Let op! Bauke Moesker nam zijn verantwoordelijkheid en heeft zich gewend tot alle bevoegde instanties want gerechtigheid gaat boven frauduleus handelen. Later vandaag meer hierover.


Bron: "Lichtkrant" op de indexpagina
Ter herinnering:
244. Wat moeten wij doen wanneer een bedieningsdrager niet overeenkomstig zijn ontvangen opdracht handelt?

Dan zijn wij verplicht dit de boven deze dienaar gestelde bedieningsdrager mondeling of schriftelijk mede te delen. Om op de regeling der zaak niet vooruit te lopen, moeten wij ons van elk oordeel onthouden.


Bron: "Vragen en Antwoorden" met een Voorwoord van stamapostel J.G. Bischoff
In de nieuw-apostolische catechismus (1. Auflage 2012) wordt in dit verband op pagina 471 resp. 474 nog het volgende opgemerkt:
Apostel Paulus betont die Pflicht des Gläubigen, die Vorschriften der staatlichen Gewalt zu befolgen (Röm. 13,1 ff.). Über allem steht aber der Grundsatz: "Man muss Gott mehr gehorchen als den menschen" (Apg 5,29). Paulus fügt hinzu, dass jeder für das Gemeinwohl mitverantwortlich ist (Röm. 13,7).

Die Kirche ist dem Evangelium und den Geboten christlicher Ethik verpflichtet.


Bron: ISBN 978-3-943980-00-4
Zie ook het redactionele bericht op "Wo 02 Jan 2013, 12:38" in de thread "Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk".

Het WebTeam


N.B.
  • Afbeelding
    Bron: ISBN 978-3-943980-00-4
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Redactie »

@all

Bauke Moesker laat het volgende weten:
  • Beste lezers,

    Omdat ik het grondig oneens ben met de laconieke houding van stamapostel Leber ten opzichte van o.a. de onder auspiciën van de districtsapostelen De Bruijn en Brinkmann ontstane miljoenenverliezen bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, heb ik mij in de afgelopen week nog eenmaal gewend tot
    • de districtsvoorgangers De Bakker, Den Hamer, Jan Klene, Nico Klene, Rasker, Vis, Weening en Yntema,
    • apostel Peter Klene
    • districtsapostel i.r. De Bruijn
    • districtsapostel Brinkmann
    met het klemmende verzoek omgaand te reageren op het onderstaande schrijven:
    Beste Districtsvoorganger ,

    Tja, in de achterliggende jaren is het pijnlijk duidelijk geworden dat een eenvoudige broeder, maar ook zusters, in de Nieuw-Apostolische Kerk wel veel plichten, geboden en verboden hebben, maar géén rechten.

    Een klein groepje kerkleiders zijn in staat om op dictatoriale wijze heel veel mensen in bedwang te houden. Ook in het onder druk zetten van oprechte gelovigen is men goed. Want als het je niet aan staat, dan pesten we je toch wel weg? Niet dan? Zie bijlage "Concentratie kamp van Apostel Sepers".

    En als je weg bent, dan gaan we je verder isoleren. Je kan op geen enkele manier meer in contact komen via kanalen waar men zelf wel gebruik van maakt. En als het kan dan reageren we op vragen van broeders en zusters met een opmerking met: ja ja, het is niet makkelijk, of ik heb met de broeder Moesker van doen, maar hij is niet voor rede vatbaar, of we wachten de rechtsgang af. En zo gaat het maar door. Want ja, U hebt toch God aan uw kant? En vergeet die niet: "er zijn bijna geen getuigen meer over die kunnen bevestigen wat Stamapostel Bischoff heeft gezegd".

    Voor alles lijkt er een antwoord te zijn en met een partijtje leugens lukt dat ook, tot nu. NU komt de vraag: hoe zit het met de controle binnen de Nieuw-Apostolische Kerk. Hoe is dit controle orgaan ingericht? Is het er wel en functioneert het dan ook? Weten gelovigen zich veilig? Gaat men verantwoord om met het geld. Fraudeert u niet? Fraudeert de accountant van de kerk niet?

    Tja, U, als lid van de Landelijke Vergadering bent u een belangrijk controle orgaan. Op u moeten broeders en zusters die have en goed geven, hun zegen op het huwelijk krijgen, hun kinderen laten dopen, hun geliefden laten begraven met de door u uitgesproken zegen, kunnen vertrouwen. En U bent toch te vertrouwen? Ja toch?

    Nou ik denk het niet. U zwijgt! U hebt een pact gesloten en beroept zich op foute richtlijnen zoals zo mooi geschreven staat in uw leidraad"Aan iedere ambtsdrager van de Nieuw-Apostolische Kerk is zwijgplicht opgelegd. Deze omvat alle informaties en voorvallen waarvan hij in het kader van zijn kerkelijke en ziezorglijke werkzaamheid op de hoogte is. Deze zwijgplicht is niet begrensd in tijdsduur en geldt dus ook nog wanneer de actieve ambtsperiode beëindigd is.".

    Redt u het daarmee?

    Natuurlijk wel voor alle zaken die in de kerk spelen. Daar zijn toch geen bewijzen? Je mag geen aantekeningen maken tijdens de dienst. Je mag geen foto maken want anders wordt je aangepakt. En als je zelf op internet wat zegt dan sturen we een bloedhond uit de advocatuur op je af. Hoe dan ook bij al dat soort zaken krijgen jullie ons wel. Zie brief Advocaat de Lange aan B. Moesker.

    En iedereen die terechte opmerkingen heeft, maar die u niet passen worden gewoon net zo lang getreiterd en geïsoleerd en voor gek verklaard tot men ziek wordt. En als het dan zover is, tja dan hebt u met de zieke van doen. Niet dat u er wat aan doet? Nee, u hebt er mee van doen. Het is toch zo erg dat men het over zich zelf afroept? Zie de brief van Tj. B..

    Nu de Stamapostel onterecht eervol in de rust gaat, is de tijd gekomen. Ik stel dat de Stamapostel onzuiver heeft gehandeld en handeld. Ik stel verder dat de Stamapostel bewust iedere controle mogelijkheid heeft uitgesloten, waardoor nu weer in Duitsland in grote gemeenschappen zeer veel onrust is ontstaan. De machteloze broeders en zusters worden door machtsfiguren zoals Districtsapostel Brinkmann uitgespeeld en kapot gemaakt. Juister zou zijn dat deze grootverliezer zijn ambt wordt ontnomen.

    Nu heb ik een paar vragen voor u, U als Districtsvoorganger, maar ook als gewone broeder, ook als Lid van de Landelijke vergadering en als laatste in uw bedrijfsmatige functie.
    • 1. Bestaat er een onafhankelijk orgaan binnen de Nieuw-Apostolische Kerk?
      2. Is er plaats waar broeders en zusters met hun eventuele zorgen terecht kunnen, zonder dat men uit wordt gespeeld en het uiteindelijk altijd moet afleggen tegen een Districtsapostel, die in ons geval ook nog eens lang over de houdbaarheidsdatum heen is. Zie de publicatie over Brinkmann / 10 miljoen.
      3. Op welke manier hebt u gereageerd naar de Stamapostel toen hij Districtsapostel Brinkmann in strijd met alle richtlijnen en statuten aan liet blijven?
      4. Wat zegt u hiervan? Is hier sprake van een onbesproken levenswandel en is de zegen van Brinkmann de zegen van God?
      5. Is uw werkgever op de hoogte van uw bevoegdheden binnen de Kerk, die de kerkelijke en zielzorg overstijgen?
      6. Heeft u in het ambt zijnde steeds de jaarstukken gezien, kunnen beoordelen en na bespreking voor akkoord getekend?
      7. Weet u dat u daarmee dan hebt gefraudeerd?
    Ik beschuldig u, Districtsdienaar , hierbij dus van fraude.

    Ik ontvang uw antwoorden graag binnen 24 uur. Daarna doe ik verder aangifte tegen u persoonlijk en ik stuur een brief om een verklaring aan uw werkgever als u deze hebt, met deze brief met bijlagen er aan toegevoegd.

    Als bijlagen voeg ik verder "Der Fall Rohn" en de overige publicaties op Glaubenskultur toe en ik wil ook nog even opheldering van Oudste Nico Klene en Opziener Ruud Vis of het terecht is wat broeder Koch over de Opziener, de Oudste en de Apostel schrijft of dat broeder Koch hier liegt. Ook leg ik de vraag aan Apostel Klene voor of hij inderdaad achterbaks heeft opgetreden of niet.

    Een afschrift gaat aan:
    • - Raad van Kerken
      - Trouw / heer Drost
      - FIOD
      - ANBI
      - Glaubenskultur
      - Dagblad van het Noorden
      - Tuchtraad voor accountants
      - Overige belanghebbenden
    Het afscheid van onze Stamapostel Leber zal de start zijn van een nieuw begin! Ik hoop met mijn brief een aanzet te geven voor overleg tussen broeders en zusters in Nederland met die in Duitsland en verder waar dan ook. Voor "zwijgplicht enge mensen" is geen plek! Transparant dat verdient onze Nieuw-Apostolische Kerk.

    Mag ik van u vernemen.

    Met vriendelijke groet,


    Bauke Moesker
    Mijn uitvoerige correspondentie in de richting van opziener Vis (6 december 2011 en 17 december 2011) en mr. De Lange (9 december 2011) is nooit door de geadresseerden beantwoord. Mij rest dus geen andere keuze dan de officiële instanties te waarschuwen.

    Met vriendelijke groet,
    Bauke Moesker
Tot zover deze ingezonden mededeling.

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Redactie »

@all

Bij allen die het aangaat roepen wij de onderstaande liedtekst in herinnering...
  • Nooit roepen wij hulp in van leugen en list,
    omdat dit het wapen der duisternis is.
    De waarheid vóór alles, daar houden wij 't bij;
    want waarheid brengt vreugde, maakt krachtig en vrij.
Voor het overige wensen wij u allen de moed toe om naar het geloof te leven!

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door willempower »

@ redactie

Ik neem aan dat u wel weet dat u het antwoord weet wel toch .
6. Heeft u in het ambt zijnde steeds de jaarstukken gezien, kunnen beoordelen en na bespreking voor akkoord getekend?
7. Weet u dat u daarmee dan hebt gefraudeerd?
Deze heren zijn zich van geen kwaad bewust , want wat men van hogerhand voorlegt tekenen ze ongezien .
Ze vertrouwen hun meerdere volledig , tekenen ze niet ,dan tekenen ze hun ontslagbrief .

Wat me niet zo verbazen trouwens als ze ook ongezien hun eigen ontslagbrief zouden tekenen want het is hun verboden alles te lezen .TEKENEN BIJ HET KRUISJE zo hoort het als blinde navolger .

Ik ga er vanuit dat de redactie de jaarverslagen wel heeft gelezen en niet zou tekenen .

Heeft de raad van toezicht de stukken ook gezien ? :D :) :D

De dienaren hebben het al zo lastig deze week , ze moesten plots een draai maken nu de boodschap ook plotseling een andere uitleg kreeg .

Ze waaien met alle winden mee als ze maar in hun ambt kunnen blijven, de lulletjes .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Tosca »

willempower schreef:@ redactie

Ik neem aan dat u wel weet dat u het antwoord weet wel toch .
6. Heeft u in het ambt zijnde steeds de jaarstukken gezien, kunnen beoordelen en na bespreking voor akkoord getekend?
7. Weet u dat u daarmee dan hebt gefraudeerd?
Deze heren zijn zich van geen kwaad bewust , want wat men van hogerhand voorlegt tekenen ze ongezien .
Ze vertrouwen hun meerdere volledig , tekenen ze niet ,dan tekenen ze hun ontslagbrief .

Wat me niet zo verbazen trouwens als ze ook ongezien hun eigen ontslagbrief zouden tekenen want het is hun verboden alles te lezen .TEKENEN BIJ HET KRUISJE zo hoort het als blinde navolger .

Ik ga er vanuit dat de redactie de jaarverslagen wel heeft gelezen en niet zou tekenen .

Heeft de raad van toezicht de stukken ook gezien ? :D :) :D

De dienaren hebben het al zo lastig deze week , ze moesten plots een draai maken nu de boodschap ook plotseling een andere uitleg kreeg .

Ze waaien met alle winden mee als ze maar in hun ambt kunnen blijven, de lulletjes .
WP,

Tja moeilijk, de Nieuw Apostolische kerk heeft wel een ''Raad van list en bedrog'' En jij hebt het over een ''Raad van Toezicht"? Nou die hebben ze niet! Maar ze krijgen binnen kort wel TOEZICHT!!!

Dus Niet van die moeilijke vragen(...)

Vriendelijke groet,

'Tosca"
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door willempower »

@ Tosca

Aan uw antwoord kan ik merken dat u ook te vaak lastige vragen hebt gesteld .
Maar nu doet u net of u ook een dienaar bent , die zeggen ook altijd lastige vragen beantwoorden we niet .
Gaan het ene oor in en het andere weet uit , en kan je nog proberen schriftelijke vragen te stellen aan uw voorganger maar ook die antwoord niet , stapje hogerop maar , ook geen antwoord .
Dan kom je uiteindelijk uit bij de apostel en die heeft geen tijd te antwoorden te druk met bouwzaken en zakkenvullen .

Mijn brieven werden ook nooit beantwoord waarschijnlijk versnipperd , of waren de vragen ook toen te lastig ?

Een van de vragen was of ze konden uitleggen wat de betekenis is van eert uw vader en moeder ,

Priester T uit assen liep gillend weg , te lastige vraag was zijn antwoord , vraag gesteld aan b den h , maar die had het waarschijnlijk te druk met vrouwen vangen , ook nooit antwoord .

Hogerop ligt achter de brievenbus de versnipperaar geen antwoord .

Dus stel ik lastige vragen , nee hoor vragen zijn nooit lastig normaal , antwoorden wel !!!
Domme vragen zijn er ook niet , domme antwoorden wel .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Tosca »

willempower schreef:@ Tosca

Aan uw antwoord kan ik merken dat u ook te vaak lastige vragen hebt gesteld .
Maar nu doet u net of u ook een dienaar bent , die zeggen ook altijd lastige vragen beantwoorden we niet .
Gaan het ene oor in en het andere weet uit , en kan je nog proberen schriftelijke vragen te stellen aan uw voorganger maar ook die antwoord niet , stapje hogerop maar , ook geen antwoord .
Dan kom je uiteindelijk uit bij de apostel en die heeft geen tijd te antwoorden te druk met bouwzaken en zakkenvullen .

Mijn brieven werden ook nooit beantwoord waarschijnlijk versnipperd , of waren de vragen ook toen te lastig ?

Een van de vragen was of ze konden uitleggen wat de betekenis is van eert uw vader en moeder ,

Priester T uit assen liep gillend weg , te lastige vraag was zijn antwoord , vraag gesteld aan b den h , maar die had het waarschijnlijk te druk met vrouwen vangen , ook nooit antwoord .

Hogerop ligt achter de brievenbus de versnipperaar geen antwoord .

Dus stel ik lastige vragen , nee hoor vragen zijn nooit lastig normaal , antwoorden wel !!!
Domme vragen zijn er ook niet , domme antwoorden wel .
WP,

Tja, domme antwoorden is in ieder geval iets, maar de Nieuw Apostolische jongens zwijgen als het graf, en dat wordt ook van hen verwacht, zwijgen is hun bevel. Zelfs voor de ''woordvoerder'' Die is ook monddood gemaakt. Tja, hoe gek ben je dan??
Maar dat zwijgen komt voort uit schaamte, uit zwakheid, hij/zij die zwijgt stemt immer toe!!! :D

Ze hebben zoveel te verbergen ZOVEEL...Dat is haast niet te bevatten. Ook de Nieuwe Stamapostel heeft alweer heel vreemde dingen gezegd. Ik kom daar in de loop van de volgende maand op terug.

Vriendelijke groet,

'Tosca'
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Gesloten