Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Gesloten
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door BakEenEi »

  • Afbeelding Foto: APOSTOLISCHEOBSERVER.NL
    Op de foto: Vrouwe Justitia na afloop van de comparitie van vanmiddag bij de Rechtbank Midden-Nederland te Utrecht
@all

Het was een komen en gaan, vanmiddag bij de rechtbank in Utrecht. Van heinde en verre waren de mensen toegestroomd. De een om alles naar zich toe te halen, de ander om de hele boel overhoop te halen. Sommigen om er van alles bij te halen, een enkeling om een lelijke streep door de rekening te halen.

Voor mij was er geen eer bij te halen want partijen persisteerden bij de ingenomen standpunten. In tegenwoordigheid van twee advocaten was districtsapostel De Bruijn in ruste aanwezig namens het kerkgenootschap. Broeder Rohn deelde aan de meervoudige kamer van de rechtbank overigens mede dat een van zijn kinderen, die opendeed toen er werd aangebeld, van een deurwaarder een document in ontvangst had moeten nemen waarin op last van het kerkbestuur de op handen zijnde veiling wordt aangekondigd van de huishoudelijke inboedel ter vereffening van een vordering van iets meer dan tweeduizend euro.

De uitspraak in deze zaak wordt verwacht op woensdag 5 juni 2013 of daaromtrent. Zie verder mijn bericht op "Wo 17 Apr 2013, 22:19" in de thread "Opnieuw financieel schandaal NAK NL".

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Redactie »

@all

Alle mogelijk goede bedoelingen ten spijt is de situatie natuurlijk niet anders dan dat er bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland een soort van fatwa lijkt te zijn uitgegeven om het gezin Rohn te gronde te richten. Wie meent niet eerst een factuurtje te hoeven toezenden voor -naar ik meen- een bedrag van € 2.070, doch het zich daarentegen permitteert om één van de thuis inwonende kinderen te intimideren met de inzet van een uit offergelden gefinancierde deurwaarder die dan te verstaan geeft dat er -met de zegen van de stamapostel- per decreet is besloten tot de openbare verkoop van de huishoudelijke inboedel, is... niet goed wijs.

Nogmaals zij gememoreerd dat de "hogere verantwoordelijke leidinggevenden" in kwestie er verstandig aan zouden doen een voorbeeld te nemen aan hoe in bestuurlijk opzicht bij het Apostolisch Genootschap taken en bevoegdheden velen malen beter statutair zijn geregeld. In de Nieuw-Apostolische Kerk keurt de slager zijn eigen vlees. Dit maakt het risico groot op zaken als belangenverstrengeling, machtsmisbruik, enzovoort.

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door ACE »

@WT
voor -naar ik meen- een bedrag van € 2.070,
Als het proceskosten zijn waartoe je bent veroordeeld, hoef je geen rekening te verwachten.
'Bij voorrang uitvoerbaar', haalt alle formaliteiten in. Dat verzin ik niet, maar is de rechtsgang.
Immers de kans dat men snel nog wat directiewisselingen uitvoert of geld wegsluist is groot.

Overigens: al de meest recente directiewisselingen per 28 maart jl gecheckt bij RR zorg BV's?

Als RR nog een constante inkomstenstroom heeft, is dat bedrag toch peanuts?
Of is het imperium toch aan het afbrokkelen?

De kinderen van RR zijn in lengte ongeveer even groot als TjB.

Groet,
ACE
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Redactie »

Bijgewerkt: 22-04-2013, 18.00 uur]
ACE schreef:(...)
Als het proceskosten zijn waartoe je bent veroordeeld, hoef je geen rekening te verwachten.
'Bij voorrang uitvoerbaar', haalt alle formaliteiten in. Dat verzin ik niet, maar is de rechtsgang.
Immers de kans dat men snel nog wat directiewisselingen uitvoert of geld wegsluist is groot.

Overigens: al de meest recente directiewisselingen per 28 maart jl gecheckt bij RR zorg BV's?

Als RR nog een constante inkomstenstroom heeft, is dat bedrag toch peanuts?
Of is het imperium toch aan het afbrokkelen?

De kinderen van RR zijn in lengte ongeveer even groot als TjB.

(...)
@ACE

Gisteren vertelde mr. De Lange nog aan mij dat, lang voordat er een conflict ontstond met broeder Rohn, hij het kerkbestuur al adviseerde in het kader van een investeringsmodel, bekend onder de noemer Burgland. Het kerkbestuur dat toen bestond uit districtsapostel De Bruijn, apostel Peter Klene en opziener Kamstra, wilde zorgvuldig te werk gaan om verantwoord te investeren in de exploitatie in commercieel onroerend goed.

Intussen zijn wij ruim vijf jaar verder, maar wat is per saldo feitelijk het resultaat van ieders "tomeloze inzet" daarbij? Ik zie enorme financiële verliezen waarmee ongeveer tweemaal de complete jaaromzet is verspeeld!

Door het eventuele disfunctioneren uit te vergroten van één oud-medewerker, schuift het verantwoordelijke kerkbestuur de schuld die zijzelf heeft af op die ene medewerker en zij schuwt daarbij nu zelfs de brute bejegening van diens gezin niet. Hoe durven ze?!

Wat hier gebeurt is uiterst laakbaar. Ik heb mr. De Lange gewezen op een televisie-uitzending in prime-time die er vroeg of laat zal komen, zodra aanstonds de nieuwswaarde van de op dit Forum uitvoerig beschreven misstanden de actualiteit van andere zaken overstijgt. Vorig jaar op 24 februari waarschuwde ik districtsapostel Brinkmann opnieuw (!) voor de impact van dit bepaald niet te onderschatten risico. Ook op 21 februari jl. heb ik hem eraan herinnerd want ik (voor)zie zijnerzijds een te grote aarzeling in adequaat handelend optreden. Immers, door de hoeveelheid boter op zijn hoofd vanwege de 10 miljoen euro, die hijzelf heeft verkwist in Engeland, kan hij het zich amper veroorloven "in de personele sfeer" sancties uit te vaardigen. Dat hij nu voor het gezin Rohn een uitzondering maakt, vind ik bij de districtsapostel getuigen van een kwalijk gebrek... aan inborst.

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Redactie »

  • Afbeelding
    Belanghebbenden kunnen zich wenden tot het bovenstaande (post)adres
@all

Het was in september 2010 toen -vanwege de aanhoudende leegstand bij Residence Eimersstaete in Arnhem- bij ons het sterke vermoeden rees van o.a. fiscale fraude bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland. Gaandeweg hebben wij u allen via dit Forum hieromtrent zo volledig mogelijk geïnformeerd. In eerste instantie echter zochten wij contact met de kerkleiding. Doordat de situatie die wij hadden aantroffen daarna alsmaar zorgelijker werd (!), lieten wij sindsdien bijna geen mogelijkheid onbenut om de ernst ervan steeds opnieuw kenbaar te maken bij "hogere verantwoordelijke leidinggevenden" in de organisatie, onder wie tevens districtsapostel Armin Brinkmann en stamapostel Wilhelm Leber. Hierbij stuitten wij nota bene op georganiseerd verzet en men graaide zelfs in het offerblok om ons door een advocaat te laten intimideren!

Aangezien het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland in het licht van de ontstane miljoenenverliezen zich voor méér heeft te verantwoorden dan alleen voor haar stellingname in de ontslagzaak Rohn, krijgt zij aanstonds van doen met andere bevoegde instanties die het nodige te beoordelen zullen hebben dan uitsluitend de rechtbank Midden-Nederland in die ontslagzaak. Nogmaals, men was i.c. gewaarschuwd.

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Redactie »

@all

Via het incassocircuit kwam zojuist het nieuws tot ons dat mr. De Lange schijnbaar tot het inzicht is gekomen dat ruim 20 van door hem strak geregisseerde aanvallen van deurwaarders elke rechtsgrond missen. :shock:

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Redactie »

@all

Wat er is gebeurd, is, dat er een aantal schoten hagel is afgevuurd waarna het dagenlang conservatoire beslagen heeft geregend, mede uit naam van "de heren Klene, Vis en De Bruijn". Werd hiermee ons bange vermoeden bewaarheid dat het kerkbestuur (o.a.) incassokosten voor haar rekening neemt welke bij een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) op zijn minst moeten worden doorbelast aan voornoemde privé-personen?! Voor de dag ermee (!), vonden wij; linksom of rechtsom. De scherpschutter in kwestie, een liefhebber van hagelslag, heeft nu echter veel moeite gedaan om het beleg terug te krijgen op diens boterham.

Wat weer een geldverspilling! Er komt maar géén einde aan al het onbehoorlijk bestuur en financieel wanbeheer bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland met stamapostel Wilhelm Leber als eindverantwoordelijke.

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Redactie »

@all

Ter info:
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Lmg »

@ Redactie,

In vroegere jaren bewonderde ik opziener Kamstra om zijn liberale instelling en inhoudsvolle
diensten welke hij hield.
Later heb ik hem ervaren en meegemaakt als de man die wegkijkt van ernstige ontwikkelingen
en je als een baksteen kan laten vallen.
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt is bij hem zeker van toepassing.

Lmg
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Jabob65 »

Ik kan me je gevoel voorstellen LMG, aan de andere kant kunnen we ons ook de vraag stellen wat haalbaar is..

Misschien was dit het wel, en kunnen wij van Kamstra niet verwachten dat hij stelling neemt tegen de ongerechtigheid van bepaalde haviken....
Gesloten