Overlijden districtsapostel Gijsbert Pos in ruste

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Gesloten
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Overlijden districtsapostel Gijsbert Pos in ruste

Bericht door Redactie »

@all

Zojuist is het de Redactie bekend geworden dat D.Ap. Pos i.r. aan het begin van de middag op 83-jarige leeftijd is overleden aan de gevolgen van de aandoening waardoor hij eerder deze week acuut in het ziekenhuis werd opgenomen. Wij wensen allen die hem dierbaar zijn de kracht toe om het verlies te kunnen verdragen.

Het WebTeam


N.B. Nagekomen mededeling van het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland:

Afbeelding

Bron: Website van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland

Aanvang van de openbare troostdienst op dinsdag 18 januari 2011 in Hilversum: 13.00 uur.
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Overlijden districtsapostel Gijsbert Pos in ruste

Bericht door Redactie »

@all

Bij Glaubenskultur werd vandaag via een zogeheten Premium-Artikel gemeld dat St.Ap. Leber een liesbreukoperatie moet ondergaan waardoor hij de komende week uitvalt. Waarschijnlijk betekent dit ook dat hij aanstaande dinsdag niet in Hilversum kan zijn.

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Overlijden districtsapostel Gijsbert Pos in ruste

Bericht door willempower »

@redactie
Als Leber niet komt word dan de afspraak met het webteam ook later gepland , of een aparte afspraak een keer om openheid te geven over de stand van zaken in Nederland .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Overlijden districtsapostel Gijsbert Pos in ruste

Bericht door ACE »

@all

Waarschijnlijk staat hem het water al tot aan de liezen .. (!)

Groet, ACE
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Overlijden districtsapostel Gijsbert Pos in ruste

Bericht door Tosca »

@ll,

‘’Apostel’’ Pos was in ieder geval een man die het Ambt heeft gezocht. Bovendien een draaikont eerste klas. Zo was hij er als de kippen bij toen enige ontevredenen in 1955 de Nieuw Apostolische Kerk in Nederland hadden opgericht.

Pos dacht daar snel carrière te kunnen maken, dat had hij goed gezien, al snel werd hij bevorderd tot District Oudste. Desondanks keerde hij weer terug op het oude nest van de HAGEA, Hij had inmiddels haarscherp gezien dat Apostel Tjark Bischoff de beste papieren had. In ieder geval voorzag hij dat na een eventuele samengaan van de HAGEA en de NAK zijn kansen voor de verdere bestijging van de ‘’Ambtsladder” lagen onder de vleugels van D. Apostel Tjark Bischoff.

Hij werd echter door D. Apostel Tjark Bischoff gezien als een dissident.

Na het In de rust gaan van D. Apostel Tjark Bischoff( 1969) werd D. Apostel Hermann Schumacher een toenmalige D. Apostel uit Noord- Duitsland, door Stamapostel Walter Schmidt aangewezen als tijdelijke D. Apostel voor Nederland. Stamapostel Walter Schmidt herhaalde diverse malen dat het om een tijdelijke aanstelling ging. Deze dienst vond plaats in Hilversum, Tosca was daarbij aanwezig in 1969.

In D. Apostel Schumacher vond Pos zijn promotor. Pos volgde blindelings na, hij had maar één doel –hoger op de --Ambtsladder--! , en zo werd Pos achtereen volgens opziener, Apostel en Districts-Apostel. Overigens werd Pos door Schumacher gebruikt om de Nederlandse NAK Financiën –vele miljoenen Guldens—af te romen en over te hevelen naar…Ja waarheen? Feit is dat de miljoenen verdwenen zijn.

Pos heeft bijzonder veel uit te leggen bij onze Hemelse Vader, dat is zeker! Onder zijn leiding is de teloorgang van de Nederlandse Nieuw Apostolische Kerk ingeluid. Waarna Theo de Bruijn zijn blinde volgeling werd. De Nieuw Apostolische Kerk in Nederland ligt thans in terminale ziekte toestand op haar sterfbed.

Zij is nog slechts te redden door de Districts-beambten, helaas laten dezen het na om hier in te grijpen, als laffe honden staan zij toe te kijken hoe MIJN en UW Kerk straks ten grave wordt gedragen. Als laffe honden staan zij toe te kijken hoe Onze Broeders en Zusters geestelijk worden vermoord in het geestelijke concentratie kamp met de naam “”Nieuw Apostolische Kerk”” Als laffe honden staan zij te kijken hoe de in geloofstrouw gebrachte offers worden verkwist. Als laffe honden staan zij te kijken als een Hogere Ambtsbroeder -- Apostel Peter in dit geval—de Broeders en Zusters en alle onder hem dienende Ambtsbroeders –waaronder zich ook nog wel Dienaren bevinden—middels een welhaast niet te evenaren leugenbrief de ogen tracht dicht te smeren.

Onze Hemelse Vader laat zijn ogen echter niet dicht smeren!!

Met vriendelijke groet,
Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Overlijden districtsapostel Gijsbert Pos in ruste

Bericht door Redactie »

@all

De liesbreukoperatie heeft jl. dinsdag al plaatsgehad, zo vernamen wij intussen. Hierdoor lijkt het niet langer uitgesloten dat stamapostel Leber morgen in Hilversum zal zijn.

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Overlijden districtsapostel Gijsbert Pos in ruste

Bericht door willempower »

@ redactie

Ik begrijp dus dat voor de redactie geen afzegging is geweest, das wel leuk dus .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Overlijden districtsapostel Gijsbert Pos in ruste

Bericht door Redactie »

@willempower

De Redactie is ontroostbaar door toedoen van Herr Dr. Wilhelm Leber en de zijnen. Eén troostdienst is aan haar derhalve niet besteed.

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Overlijden districtsapostel Gijsbert Pos in ruste

Bericht door Redactie »

@all

Aan het WebTeam werd gevraagd hoe het komt dat er op de website of via dit forum geen mededelingen zijn gedaan naar aanleiding van de in Hilversum gehouden openbare troostdienst na het overlijden van districtsapostel Pos. Uit piëteit jegens de familie hebben wij deze troostdienst echter niet bezocht. Niettemin werden ons welwillend de onderstaande gegevens aangereikt:
  • In de dienst waren de volgende apostelen aanwezig.

    - de stamapostel W. Leber
    - d.apostel De Bruijn
    - d.apostel Brinkmann
    - d.apostel Ehrich
    - d.apostel Nadolny
    - apostel Klene
    - apostel Drave

    en in ruste;

    - d.apostel Saur
    - d.apostel Studer
    - d. apostel Wendt
    - d. apostel Schröder
    - d. apostel Schumacher
    - d. apostel Karnick
    - apostel Sepers!

    er waren 556 aanwezigen, de benedenzaal zat vol.
    Het koor was dit keer van zuster Van Dam uit Amersfoort

    Het woord ging over de boom die aan het water geplant was met zijn wortels
    en de gemeente zong; 443 Of de stormen ook mogen loeien

    de kinderen van oudste Klene zongen een duet met 'Jezus is mijn beste vriend'
    er werd veel gelachen en ook gehuild en het koor zong nog het mooie lied met de mannen; O heer wil toch mijn verlosser zijn.

    hopende u zo geïnformeerd te hebben.

    allen negeerden Sepers, hij werd zelfs niet eens genoemd!
Graag zeggen wij ook langs deze weg de betreffende lezer dank voor het toegezonden bericht want het betreft hier uiteraard informatie die aan niemand behoeft te worden onthouden.

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Overlijden districtsapostel Gijsbert Pos in ruste

Bericht door willempower »

@all

Het lied Of de stormen ook mogen loeien zal wel door Theoloog zijn boek zijn , komt hem herkenbaar voor in zijn eigen leven nu .

Klene zal wel gedacht hebben : 'Jezus is mijn beste vriend' , hij zal ook weinig vrienden meer hebben nu en of de vriendschap wederzijds is heb ik mijn twijfels over .

Maar de overige moeten zich schamen dat ze Sepers zo negeren , ik vind het van liefde getuigen en moed dat hij daar wel heen gaat , respect voor deze man .

Geeft echt alles in een notedop weer hoe ze over mensen denken en handelen , zielige mensen dus .

Na afloop zou Theoloog Leber nog wel recht in de ogen kunnen aankijken nu die ook weet dat hij zijn geld zo verkwanselt ?
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gesloten