Sektetest.

Discussie over de door de kerleiding geproclameerde exclusiviteit
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Sektetest.

Bericht door willempower »

@bakeenei
In mijn vriendenkring ken ik een dame waar een citaat heel duidelijk van toepassing is .
Ein höherer Amträger hat mich besucht und hat mir gesagt ich hätte meine Frau nicht im Griff, weil sie einen kirchenkritischen Vortrag besucht hat
Deze dame is mishandeld door haar man en zeer ernstig .
Ook toen werd voorganger C.T . toen nog uit Assen erbij gehaald en verdedigde de man want hij was toch hoofd van het gezin en men wilde deze dame niet aanhoren en geloven .
Voorganger T liet zich vergezellen van nog zoals zij zegt een man met een zwart pak en zou haar de les wel even lezen ,gehoorzaam aan de man en laat je onderdrukken .
Klagen kan niet bij deze sekte , want alles gaat direct de doofpot in .
De mishandelingen duurden voort en ze is gescheiden van deze B uit Assen die nu wel bevorderd is als Diaken , alles kan , niet te geloven .
Kennelijk leeft deze kerk nog in de vorige eeuw en mogen mannen alles uit naam van God .
We spreken er nog wel eens over want ze heeft er nog steeds veel last van deze sekte .
2 jaar geleden kwam er plots een bezoek van een dronken ambstdrager uit Assen aan de deur 11 uur s'avonds met een fles wijn , mag dit forum raden wat de bedoeling was ??
Bij een goed antwoord krijgt u niet de hoofdprijs maar was een ongewenste intimidatie .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Sektetest.

Bericht door BakEenEi »

BakEenEi schreef:(...)
Toen ik las "Onder ons is veel kritiek, daarvan bestaat dit forum", trof het mij in zoverre pijnlijk dat ik er van mijn kant graag over wil opmerken dat ik werkelijk nóóit langs deze weg had willen communiceren over alles wat ons tot nu toe hier heeft beziggehouden. Met de nieuw-apostolische kerkleiding valt echter absoluut níet te praten. Pertinent níet. Honderden keren (!!) heb ik het geprobeerd, op alle niveaus en tot eind december 2010 aan toe, maar men laat zich níet aanspreken, op welke verantwoordelijkheid dan ook. Totáál níet. Zelfs niet nadat alles zichtbaar fout gaat waarvoor al jaren geleden met heel veel nadruk was gewaarschuwd. Hooguit leest men wat je schrijft of men hoort aan wat je zegt, maar daarna gaat alles onmiddellijk onverminderd op elke oude voet verder want: in de nieuw-apostolische geloofsleer zitten enkele verschrikkelijke doch door "de gevestigde macht" kwalijk gekoesterde systeemfouten die er schijnbaar alleen nog maar uit kunnen worden gehaald door een volksopstand. Om van die misstanden -zoals ik ze maar zal noemen- voldoende doordrongen te geraken, moeten gelovigen de kerk dóór en dóór kennen; in elk geval ook in bestuurlijk opzicht. De ongelofelijk zorgelijke ontwikkelingen die zich de laatste tijd aftekenen, vooral in Nederland, onttrekken zich namelijk aan de waarneming van haast al degenen die deze kerk alleen kennen vanuit de kerkbanken.

Ik vind dat de districtsvoorgangers er op verwerpelijke wijze aan hebben bijgedragen, dat er nu werkelijk miljoenenverliezen ontstaan. Zij hadden niet, maar dan ook werkelijk helemaal nóóit aan het bestuur decharge mogen verlenen voor de jaarrekening 2009. Over enkele maanden doet zich dezelfde valkuil voor maar dan zullen de gevolgen nóg ernstiger zijn. Tevoren echter hadden zij er evenmin nimmer in mogen berusten dat zielen uit de kerk als het ware werden weggepest doordat dezen vergeefs aandacht vroegen voor hoogst zorgelijke ontwikkelingen op het vlak van zielzorg. Ik ken er diverse voorbeelden van. Broeders en zusters worden in deze kerk namelijk met het grootste gemak van de wereld opgeofferd aan "het systeem". Alleen al daarmee verdient dit zogenaamde kerkgenootschap géén ander predicaat dan dat van een klassieke sekte. Het spijt mij dat ik dit heb moeten constateren, maar het is werkelijk níet anders.

Op bestuurlijk niveau is er bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland sprake van een extreem "gebrek aan governance"; er is wat mij betreft tevens sprake van onkunde, van machtsmisbruik en van pure onwil bij districtsvoorgangers!!! Gemeentevoorgangers die dit allemaal laten gebeuren, moeten zich maar niet verbazen over in toenemende mate "collateral dammage". Het huidige incompetente kerkbestuur negeert alle rode verkeerslichten die zij op haar weg ontmoet.

(...)


Uit: Bericht door BakEenEi op "vr 21 jan 2011, 17:39" in de thread "overspannen eindtijdverwachting in de NAK herleeft".
@all

Zo'n vijf jaar vóór het bovenstaande bericht op dit Forum, vroeg Bauke Moesker mij om voor diens website eens "een stukje" te schrijven. Dat heb ik toen geprobeerd en het werd geplaatst op de "indexpagina":
  • Afbeelding
Aan deze realiteit is er sindsdien niets verbeterd, dacht ik zojuist; alleen verslechterd. Dezelfde zorgen, dezelfde pijn, maar dan nu met vele scheppen erbovenop. Tienduizenden, honderdduizenden, nee miljoenen nieuw-apostolische gelovigen hebben zich laten wijsmaken dat het "werk Gods" een totalitair systeem moest zijn, met bazen en bovenbazen; met rangen en standen; met "kringen" van hoge en van minder hoge dienaren; met een zogenaamd ambtslichaam; zonder enig pardon. En tegenover al deze machtigen, "Boden van Jezus Christus", "Godsgezanten", "zegenaars", leidinggevenden en andere vooraanstaanden, zou het de Schepper van hemel en aarde hebben behaagd dat zij op hun wenken werden bediend en onderhouden door speciaal voor deze doeleinden gerekruteerde dienstwilligen, wier loon door Hem automatisch periodiek zou worden bijgeschreven op veilig geblokkeerde privé-spaarrekeningen bij "de hemelbank". (...) Zou het niet beter zijn van de geschiedenis van de mensheid soms tóch maar iets te willen leren? (...) Ik zeg: "Doen!"

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Sektetest.

Bericht door willempower »

@all
In Winschoten ,Sodom en Gomorra, komt binnenkort Armin de Zwijger op bezoek en maakt daar gebruik van de hervormde kerk , heb daar toch maar even de vraag neergelegd of ze wel weten dat een sekte die dag hun kerk gaat bezoedelen .
Zouden ze wel weten wie ze binnenlaten , een sekte die vele rechtszaken aan de broek heeft .
Helaas kan Bauke daar niet bij zijn want hij mag geen oogcontact met deze "mensen" .
Armin kennende zal hij de geschiedenis van Winschoten kennen, een zeer zwarte bladzijde door het afvoeren van de Joden in de Tweede Wereldoorlog, die nagenoeg alle werden vermoord in concentratiekampen , zou me niet verbazen als hij daar even bij stilstaat dan als ras echte duitser .Ze bezoeken wel vaker een monument uiteindelijk zonder afstand te nemen van hun geschiedenis
Afbeelding
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Sektetest.

Bericht door Redactie »

@all

OPEN BRIEF - ter informatie!
  • Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Sektetest.

Bericht door Redactie »

@all

Over de nieuw-apostolische catechismus gaat hierbij het onderstaande artikel van Dr. Harald Lamprecht, "der Weltanschauungsbeauftragte der Evangelisch-Lutherischen Kirche Sachsens".
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Sektetest.

Bericht door Redactie »

Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Plaats reactie