NAK Roden blijft gehuisvest in duivenhok tot kerstdagen 20..

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

NAK Roden blijft gehuisvest in duivenhok tot kerstdagen 20..

Bericht door zefyr »

Al enkele decennia achtereen stuurt de NAK-leiding de gemeenteleden van de NAK Roden met een kluitje in het riet qua nieuwe en betere huisvesting. Vanaf 1978 is de NAK Roden gehuisvest in het pand van de Postduiven Vereniging ''De snelle thuiskomst'', zie verder:

http://www.nak-nl.org/joomla/index.php? ... Itemid=569

Telkens geeft de NAK-leiding deze gemeenteleden een sprankje hoop door toezeggingen en beloften te doen, die uiteindelijk niet worden nagekomen... Een ''prachtig'' smoesje van de NAK-leiding is veelal, dat de burgerlijke gemeente Noordenveld moeizaam meewerkt(e), terwijl men zelf diverse malen nalatig is geweest. Bestemmingsplan en vergunningen lijken onneembare horden. Nimmer heeft de NAK-leiding de hand in eigen boezem gestoken. Altijd werden andere partijen de zwarte P. toegespeeld. Districtsapostel Pos verweet zelfs volkomen onterecht de nieuw-apostolischen in Roden, dat ze te weinig offerden, terwijl het tegendeel het geval was.

In het Dagblad van het Noorden (editie Assen) van 29 juli 2010 werd een artikel (Kerk kiest toch voor nieuwbouw, door Martin de Bruin) gepubliceerd met betrekking tot de beoogde nieuwbouw aan de Woldzoom voor de nieuw-apostolischen in Roden en omgeving. In dit artikel wees districtsoudste en -voorganger in ruste Eppie Bontjer (Hoogezand) de burgerlijke gemeente Noordenveld aan als een partij waarmee het moeilijk kersen eten is. Citaat uit bovengenoemde krant:

"Als het allemaal meezit en de vergunning snel wordt verleend, hoopt de kerkgemeenschap rond de kerstdagen gebruik te kunnen maken van het nieuwe pand. Bontjer sluit niet uit dat een nieuw kerkgebouw leidt tot een groei van het aantal kerkgangers."

Met de nieuwbouw is dus een groot belang gemoeid. De nieuwbouw zal niet alleen leiden tot tevredenheid van de huidige kerkgangers, maar ook tot groei van de nieuw-apostolische gemeente te Roden. Bontjer suggereert in bovenstaand citaat, dat de nieuwbouw omstreeks eind december 2010 gereed is, zonder echter een jaartal te noemen, op voorwaarde dat de burgerlijke gemeente Noordenveld zich coöperatief opstelt.

Uit betrouwbare bron is mij gebleken, dat de gemeenteleden van de NAK Roden het kerstfeest 2010 niet hebben gevierd in een nieuw kerkgebouw... Tot heden kerken de nieuw-apostolische gemeenteleden, ondanks vele mooie beloften van de NAK-leiding, in een onooglijk duivenhok, tot de kerstdagen 2011, 2012, 2013...
basis
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 01 nov 2010, 14:16

Re: NAK Roden blijft gehuisvest in duivenhok tot kerstdagen 20..

Bericht door basis »

Vandaag heb ik nog maar eens de bouwtekening van Roden bekeken, ik wilde die hier ook wel plaatsen maar het toevoegen van een bijlage lukte mij niet.
Mijn excuses daarvoor.

Het nieuw te bouwen gebouwtje is niet bepaald een architectonisch hoogstandje en lijkt wat op het nieuwe NAKje in Den Helder.

Maar beste broeder Zefyr, het huidige gebouw van de NAK Roden valt eigenlijk ook wel weer mee.
Misschien een verenigingsgebouw van de postduivenvereniging maar best geschikt voor ons doel!
Als je op de foto's op de NAK-site van de plaatselijke gemeente Roden kijkt zie je dat ze het er reuze gezellig hebben, kerst-ontbijt met elkaar vóór aanvang van de dienst: zulks vind ik een geweldig initiatief en het zit er ook tijdens de dienst lekker vol.

Het is zelfs de vraag of na nieuwbouw de gemeenschap niet terug zal verlangen naar het oude (deels houten) lokaaltje.
Ik hoorde van iemand uit Apeldoorn dat ie het in het splinternieuwe gebouw aldaar maar koud en kil vind en hij zei zelfs het oude (afgebroken) kerkje zéér te missen.

Rust mijn ziel Uw God is koning, heel de wereld Zijn gebied.
Alles wisselt op zijn wenken maar hijzelf verandert niet!
Ieder woelt hier om verandering en betreurt die dag aan dag.
Hunkert naar hetgeen hij zien zal wenst terug wat hij eens zag....
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

Re: NAK Roden blijft gehuisvest in duivenhok tot kerstdagen 20..

Bericht door zefyr »

@ basis & en anderen

Uit betrouwbare bron heb ik onlangs vernomen, dat men voor de zoveelste keer van plan is binnenkort - waarschijnlijk in februari 2011 - van start te gaan met de bouw van een nieuwe kerk in Roden. In de afgelopen periode is er opnieuw vertraging ontstaan door het optreden van Ferry Schouwenaar (een veredelde en zelfbenoemde bouwpastoor van de NAK NL). Schouwenaar heeft namelijk wekenlang de offertes van bouwondernemingen links laten liggen. Na enige aandrang vanuit de NAK-Roden gaf hij als commentaar op deze offertes: 'Het is allemaal wel erg duur.' Het schijnt zo te zijn, dat alle vereiste vergunningen door het bevoegd gezag verstrekt zijn. De planning is er op gericht, dat het nieuwe kerkgebouw in Roden in de zomer van 2011 gereed moet zijn. Het is zeer aannemelijk, dat de architectuur van het nieuwe kerkgebouw zodanig is, dat het op termijn voor derden ook geschikt is als tandartsenpraktijk of iets dergelijks. Regeren is uiteraard vooruitzien :D
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: NAK Roden blijft gehuisvest in duivenhok tot kerstdagen 20..

Bericht door willempower »

@all
Nak roden een duiventil ?
Dan is er wel een duivenziekte geweest want uit de cijfers blijkt wat anders .
Toen Leber in Nederland was voor een troostdienst was hij niet te troosten meer .
Hij zag een zinkend schip en dacht theoloog wat heb Ge met het mijne gedaan alle vogeltjes zijn gevlogen .
Theoloog vroeg nog om een gouden handruk voor het vele goede werk maar Leber had een ander idee , een schop onder de kont kan je krijgen voor al dat gokken van je .
Theoloog je weet toch je mag niet gokken dat staat toch in de bijbel , theoloog antwoordde nog maar ik deed het toch met andermans geld .
Ook dan mag het niet want gaat van mijn inkomen af . :D :D :D mijn Ferrari kan ik zo wel verkopen .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: NAK Roden blijft gehuisvest in duivenhok tot kerstdagen 20..

Bericht door ACE »

@ all
Het enige waar F Schouwenaar verstand van heeft is hout. Bomen kappen, balken van maken en weer terugleggen
in het oerwoud. Dat heeft hem een notering opgeleverd bij het bestuur van de NAK. Ze zochten iemand die met een
flinke balk voor z'n kop loopt. In Suriname stond hij bekend als 'de jankerd' uit Holland.
TdB had nog wel een klusje voor 'm op de CA. Kerkjes slopen en hier en daar een multifunctioneel gebouwtje voor in
de plaats.
Het slopen van de geestelijke inhoud neemt TdB voor zijn rekening, met PK in zijn kielzog.

Groeten,
ACE
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

NAK Roden blijft gehuisvest in duivenhok tot kerstdagen 2011

Bericht door zefyr »

Uit de jongste berichten van deze website blijkt, dat er eindelijk een nieuw kerkgebouw voor de leden van de NAK Roden wordt gebouwd. Het ziet er dus naar uit, dat de gemeenteleden van de NAK Roden het kerstfeest 2011 kunnen vieren in het nieuwe kerkgebouw. Als ik het me goed herinner heeft de NAK Roden vier voorgangers, in casu Heersema, Gerrit Sepers, Wij(ei)sbeek en Koopmans, 'versleten', die inmiddels hun voorgangersmantel aan de nieuw-apostolische wilgen hebben gehangen. Ze hebben niet alleen hun voorgangerschap opgegeven, maar ook de NAK verlaten. Het zou een ludieke actie zijn, als deze ex-voorgangers bij de feestelijke opening van het nieuwe kerkgebouw in Roden gezamenlijk het lintje met de schaar zouden doorknippen, terwijl de NAK-leiding stil zit, want ze weten dondersgoed dat als je geknipt en geschoren wordt je stil moet zitten. :lol: Deze vier musketiers - een voor allen, allen voor een - zijn misschien in staat de NAK-leiding grondig de oren te wassen. 8-)
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: NAK Roden blijft gehuisvest in duivenhok tot kerstdagen 2011

Bericht door Tosca »

zefyr schreef:Uit de jongste berichten van deze website blijkt, dat er eindelijk een nieuw kerkgebouw voor de leden van de NAK Roden wordt gebouwd. Het ziet er dus naar uit, dat de gemeenteleden van de NAK Roden het kerstfeest 2011 kunnen vieren in het nieuwe kerkgebouw. Als ik het me goed herinner heeft de NAK Roden vier voorgangers, in casu Heersema, Gerrit Sepers, Wij(ei)sbeek en Koopmans, 'versleten', die inmiddels hun voorgangersmantel aan de nieuw-apostolische wilgen hebben gehangen. Ze hebben niet alleen hun voorgangerschap opgegeven, maar ook de NAK verlaten. Het zou een ludieke actie zijn, als deze ex-voorgangers bij de feestelijke opening van het nieuwe kerkgebouw in Roden gezamenlijk het lintje met de schaar zouden doorknippen, terwijl de NAK-leiding stil zit, want ze weten dondersgoed dat als je geknipt en geschoren wordt je stil moet zitten. :lol: Deze vier musketiers - een voor allen, allen voor een - zijn misschien in staat de NAK-leiding grondig de oren te wassen. 8-)

@Zefyr,
Uw berichtgeving is niet geheel juist, Van de vier voorgangers Te weten Fokko Heersema, Gerrit Sepers, Henk Wijsbeek en Frits Koopman volgt alleen Fokko Heersema nog in de gemeente Groningen.

Voorts werd Pr. Wijsbeek ingezet als voorganger van de gemeente Roden met de Groninger Priester Kalk uit Groningen zuid aan zijn zijde, om zodoende de weg vrij te maken voor de toenmalige jonge Priester Gerard Mik, zo kon deze bij het in de rust gaan van Herder Bruinenberg bij gebrek aan beter voorganger worden van de grote Gemeente Groningen Zuid met in 1988 meer dan 300 leden. ER werd dus gemanipuleerd door de oom van Gerard M. die tevens de zoon is van P. M. Zijn Oom was/is Oudste in rust Gerrit M.

We weten inmiddels hoe het de gemeente is vergaan, Hij bestaat niet meer! Weg…Foetsie! :shock:

Dat de Nieuwbouw voor de kerstdagen 2011 klaar zal zijn, is wel duidelijk...Indien er geen financiele kink in de kabel komt(...)

Met vriendelijke groet
Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: NAK Roden blijft gehuisvest in duivenhok tot kerstdagen 20..

Bericht door Lmg »

Ook het bovenstaande is niet juist.

Priester Henk Wijsbeek Was voorganger van de gem Haren.
Distr Ev Sepers verzorgde de gem Roden.
Toen begin jaren 80 Sepers werd ingezet als Distr Oudste voor het District Arnhem
werd Wijsbeek ook voorganger van Roden met priester koopman aan zijn zijde (niet Kalk)
In 1988 ging Herder Bruinenberg in de rust en Gerard Mik werd voorganger van Groningen zuid.
Als de dag van gisteren herriner ik mij hoe D.Ap Pos zeer omzichtig uiteen zette dat na uitgebreid
beraad en eindeloos nadenken een keus was gemaakt tussen Mik en Kalk.
Dat Priester Kalk de voorganger van Groningen zuid had moeten worden was later ook de mening
van G. Pos en G. Sepers.

Lmg
nieuwsg
Berichten: 4
Lid geworden op: za 13 nov 2010, 12:12

Re: NAK Roden blijft gehuisvest in duivenhok tot kerstdagen 20..

Bericht door nieuwsg »

Mijn jeugd jaren heb ik in de gemeenschap Roden doorgebracht en toen die tijd had ik als jeugd leider g. mik. Daar ik op verzoek van mijn ouder op dansles zat en ik ook wel een uit ging en een gokje waagde, is mij door mijn jeugdleider gezegd dat gokken en dansen niet thuis hoorden in het geloof wat wij hebben. Een paar weken na dat hij mij dit had gezegd kwam ik deze jeugdleider tegen in een café achter de gok kast met een biertje in de hand, zegende tegen mij dat ik niet moest denken wat ik zak maar dat het ander was? En tot op vandaag de dag weet ik niet wat hij hiermee heeft bedoeld, zag ik iemand anders? Maar goed deze oud jeugdleider van mij is nu voorganger van de gemeente roden en wat zie ik op de foto’s op de site van deze gemeente, er wordt gewoon gegokt in het huis gods….? Wel raar dat het zo is gedraaid dat ik niet mocht dansen , uitgaan en gokken maar het nu gewoon in de gemeenschap mag . Een teken van zeer vrij denken van deze oud jeugd leider van mij. Is het Nu dan ineens zo geworden dat onze lieve God het gokken ons vergeeft?

waren ze maar eerder begonnen om leuke (niet dat ik bingo gek ben) te doen binnen de kerk. Helaas is het zo dat veel van de jeugd uit die tijd niet meer in de nieuwapostolische kerk komen veel van de dingen die wij nog hadden zijn ons in die tijd ook nog afgepakt neem maar eens de districkt koren waar zijn die . tijdens de repetities kwam je elkaar nog eens tegen. volgen mij zijn wij gewoon weg gejaagd omdat wij meer wilden en niet in het keurs lijf wilden lopen dat al honderden jaren heeft bewezen dat het niet gaat je moet mensen een eigen keus geven en zelf laten denken je mag wel met iedeeen komen maar zelf laten beslissen en niet met dreigingen de mensen bang maken .
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: NAK Roden blijft gehuisvest in duivenhok tot kerstdagen 20..

Bericht door willempower »

@nieuws
Ja gokken mag nu wel kijk maar naar theoloog B hij gokt met vermogens van Offergelden .
Dit is alleen toegestaan al niemands het ziet dat was ook vroeger al .
Een tv mocht niet,maar in een kastje met een deurtje ervoor was het toegestaan want dan zag niemand het .
Gordijnen dicht kastje open .
In normaal taalgebruik noemen ze dat Schijnheilig .
Of je legt het nog beter uit ,onderzoekt alles en behoud het goede , je kan overal wel een draai aan geven .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Plaats reactie