Elders gelezen...

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
Plaats reactie
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Elders gelezen...

Bericht door Jabob65 »

@WP, dat verhaal heb ik ook uit een andere bron gehoord, dat onze enthousiasmerende apostel een scheve schaats gereden zou hebben in Singapore...

Dus de beste man heeft een grote mond, maar onderwijl 10.000.000 aan offergelden vergokt en zich ook niet aan de tien geboden gehouden.

Het lijkt me sowieso een bijzonder ijdele man, hij staat altijd zo met zijn buik naar voren, en als je de foto's ziet die bij de vraaggesprekken zijn genomen, dan zit hij zo achterover, een teken dat hij zich superieur voelt/waant.

--

Het is eigenlijk voor de RKK priesters bedoeld maar wellicht heeft onze Armin er ook wat aan:

Hilversum (Van onze redactie/kipa) 23 februari 2012 – Paus Benedictus XVI heeft gezegd dat priesters deemoedig moeten zijn. Hij zei dat vandaag tijdens een bijeenkomst met de geestelijkheid de stad Rome. Een dergelijke bijeenkomst wordt traditioneel altijd in de eerste week van de veertigdagentijd georganiseerd.

Wortel aller zonden
De paus zei dat een gebrek aan nederigheid de eenheid binnen de Kerk bedreigt. Hij riep de priesters op “zich te gedragen op een manier die hun roeping waardig is”. Tot de belangrijkste deugden van een geestelijke rekende de paus: “nederigheid, mildheid en ruimhartigheid”. Priesters dienen vooral af te rekenen met “hoogmoed, de wortel aller zonden”, aldus de paus.

Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Elders gelezen...

Bericht door Tosca »

Jabob65 schreef:@WP, dat verhaal heb ik ook uit een andere bron gehoord, dat onze enthousiasmerende apostel een scheve schaats gereden zou hebben in Singapore...

Dus de beste man heeft een grote mond, maar onderwijl 10.000.000 aan offergelden vergokt en zich ook niet aan de tien geboden gehouden.

Het lijkt me sowieso een bijzonder ijdele man, hij staat altijd zo met zijn buik naar voren, en als je de foto's ziet die bij de vraaggesprekken zijn genomen, dan zit hij zo achterover, een teken dat hij zich superieur voelt/waant.

--

Het is eigenlijk voor de RKK priesters bedoeld maar wellicht heeft onze Armin er ook wat aan:

Hilversum (Van onze redactie/kipa) 23 februari 2012 – Paus Benedictus XVI heeft gezegd dat priesters deemoedig moeten zijn. Hij zei dat vandaag tijdens een bijeenkomst met de geestelijkheid de stad Rome. Een dergelijke bijeenkomst wordt traditioneel altijd in de eerste week van de veertigdagentijd georganiseerd.

Wortel aller zonden
De paus zei dat een gebrek aan nederigheid de eenheid binnen de Kerk bedreigt. Hij riep de priesters op “zich te gedragen op een manier die hun roeping waardig is”. Tot de belangrijkste deugden van een geestelijke rekende de paus: “nederigheid, mildheid en ruimhartigheid”. Priesters dienen vooral af te rekenen met “hoogmoed, de wortel aller zonden”, aldus de paus.


@Jabob65,

Nee! Deemoedigheid is niks voor Nieuw Apostolische Ambtsdragers/Zegendragers dan wel Godsgezanten. Dat past hun niet(…)

En dat een Apostel bij de dames van lichte zeden langsgaat, wat is er mis mee? Jezus deed dat in zijn tijd ook al, gewoon het evangelie verkondigen toch…Nu ja, ver weg van zijn vrouw(…)

Zij voelen zich superieur en dus en ver verheven boven het simpele KERKVLOERVOLK. Die moeten offeren en verder de mondjes dicht houden. Nu ja, een beetje satire.

Met vriendelijke groet,
‘Tosca’
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Elders gelezen...

Bericht door Jabob65 »

Ja Tosca, helemaal mee eens, al moeten we wel een onderscheid maken tussen de zogenaamde hoge ambtsdragers en de plaatselijke ambtsdragers, daar zullen ook haantjes tussen zitten maar ik ken ook veel voorgangers die echt hun uiterste best doen om er een fijne gemeenschap van te maken, en vooral ook voor hen is het erg vervelend.

Nou ja, maar een paar keer per jaar hebben ze last van zo'n vervelende apostel en de rest van het jaar maken ze er het beste van.

Groet,

Jabob
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Elders gelezen...

Bericht door willempower »

@ jabob65
Hij kan zich altijd verschuilen achter de bijbeltekst :

Onderzoek alles en behoud het goede .
Ze geven er wel een draai aan zijn zegel goed in ?

Hooglied leggen ze wel god uit dan .

Wat ben je mooi, wat ben je bekoorlijk,
liefde en verrukking, dat ben jij.
Als een palm is je gestalte,
je borsten zijn als druiventrossen.
Ik dacht: Laat ik die palm beklimmen,
ik wil zijn bladeren grijpen.
Laten jouw borsten
als trossen van de wijnstok zijn,
je adem als de geur van appels,
je tong als zoete wijn
waarin mijn kussen baden,
mijn lippen en tanden gedompeld zijn. (7:7-10)
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Elders gelezen...

Bericht door Tosca »

Jabob65 schreef:Ja Tosca, helemaal mee eens, al moeten we wel een onderscheid maken tussen de zogenaamde hoge ambtsdragers en de plaatselijke ambtsdragers, daar zullen ook haantjes tussen zitten maar ik ken ook veel voorgangers die echt hun uiterste best doen om er een fijne gemeenschap van te maken, en vooral ook voor hen is het erg vervelend.

Nou ja, maar een paar keer per jaar hebben ze last van zo'n vervelende apostel en de rest van het jaar maken ze er het beste van.

Groet,

Jabob
@Jabob65,
Natuurlijk, de lagere Ambtsdragers daar zitten nog veel DIENAREN tussen, zij zien alles met lede ogen aan. Ik weet dat er vele Priesters/voorgangers zijn die in feite op hun wenkbrauwen lopen,
ze hebben het gehad, maar willen de Aan hen toevertrouwde zielen niet in de steek laten.
Wat een geestelijke armoede, in de Kerk der laatste dagen… ;)

Met vriendelijke groet,
‘Tosca’
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Elders gelezen...

Bericht door willempower »

@all

Wij waarderen het heel erg dat u allen rond deze kwestie de zwijgzaamheid doorbreekt

Bron Klene
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Elders gelezen...

Bericht door Jabob65 »

@WP, op Malta zijn ook allemaal van die vervelende dingen gebeurd, van die priesters die dan in de veertig zijn, en die stop je dan ineens in een huis met leuke zustertjes van de jeugd..maar evengoed van die vrome praatjes houden, en overal met een uitgestreken gezicht gaan staan zingen.

Ik heb het al eerder gezegd, schaamte kennen ze niet, mensen kunnen domme dingen doen, maar wees dan in ieder geval wat minder hooghartig.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Elders gelezen...

Bericht door willempower »

@all
Zou de nak dit voorbeeld navolgen ???????


© ANP

De Scientology Kerk Amsterdam ziet Nederland in vergelijking tot andere Europese landen als belastingparadijs. De volgelingen worden opgeroepen massaal gebruik te maken van mazen in de fiscale regels.

Dat blijkt uit interne stukken van de sekte die in het bezit zijn van Het Parool. Scientology is er blijkens die stukken laaiend enthousiast over dat Nederland geen navorderingen oplegt over donaties die bij de 'kerk' binnenkomen, en dat gelovigen die geld aan Scientology geven dat mogen aftrekken van het belastbaar inkomen. Die donaties komen daardoor deels ten laste van de Nederlandse samenleving.

De door L. Ron Hubbard opgerichte sekte gebruikt bovendien fiscale sluiproutes, die door de fiscus worden gedoogd. Zo wordt momenteel geld ingezameld voor een nieuw hoofdkantoor, de 'Ideale Org'. De gelovigen worden daarbij opgeroepen de donaties niet aan Scientology zelf over te maken, want die donaties zijn niét aftrekbaar. In plaats daarvan moet het geld worden gestort op een rekening van de stichting Naar een Betere Samenleving (Nabesa) in Lelystad. Die is opgericht en wordt bestuurd door scientologen met als doel de verspreiding van het gedachtegoed van Hubbard. De stichting heeft een non-profitstatus gekregen van de belastingdienst. De donaties zijn dan wel aftrekbaar. (Bart Middelburg)
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Elders gelezen...

Bericht door Redactie »

@all

Met nog de inhoud van de thread "Kerkleiding dicteert vernieuwd totaalconcept" vers in het achterhoofd, blijf je op deze manier bij de Nieuw-Apostolische Kerk van de ene verbazing in de andere vallen.

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Elders gelezen...

Bericht door Redactie »

@all

De kerkvorsten bieden tegen elkaar op, zo schijnt het. Naast de districtsapostelen Brinkmann, De Bruijn in ruste en Koberstein, vertoeft ook districtsapostel Ehrich als handelaar in offerontvangsten bijzonder graag in kringen van "Unternehmer und Führungskräfte". Zie onder:
Klik op de bovenstaande link om het artikel in zijn geheel te lezen.

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Plaats reactie