Anbi

Discussie over de onverwachte leegstand van de opgeleverde nieuwbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Anbi

Bericht door willempower »

@ all

Een derde van de vorig jaar door de Belastingdienst gecontroleerde goede doelen blijkt niet aan de eisen te voldoen. De fiscus heeft sinds 2009 de speciale status van 1.500 algemeen nut beogende instellingen (Anbi) ingetrokken.
Wie kan me vertellen waar ik dit kan vinden op se site van de N.A.K.

19-07-2013
Vanaf 1 januari 2014 gelden er nieuwe regels voor algemeen nut beogende instellingen (ANBI's). Zij moeten vanaf die datum een aantal gegevens op een eigen internetsite publiceren. Ook publiceert de Belastingdienst vanaf die datum een aantal extra gegevens op zijn internetsite.

Publicatie eigen internetsite ANBI's

Vanaf 1 januari 2014 moeten ANBI's op een eigen internetsite de volgende gegevens publiceren:

de naam van de instelling
het RSIN/fiscaal nummer
de contactgegevens
de doelstelling
het beleidsplan
de bestuurssamenstelling
de namen van de bestuurders
het beloningsbeleid
een verslag van de uitgeoefende activiteiten
een financiële verantwoording
De ANBI's mogen deze informatie ook publiceren via de site van een overkoepelende brancheorganisatie.

Wij informeren de ANBI's hier vanaf half juli per brief over.
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Anbi

Bericht door willempower »

@all
Ik zie dat er echt beweging is aan het anbi front .
Geen rust aan het anbi front in 2014
Lees ook maar de volgende link :
http://www.taxence.nl/fiscaal-nieuws/ni ... 4146.lynkx

Topprioriteit voor anbi’s is dat ze hun website op orde hebben en voldoen aan de transparantie-eisen die op 1 januari 2014 zijn ingegaan .

N.A.K. en transparant is net als water en vuur , gaat niet samen . :oops: :oops: :oops:
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Plaats reactie