WebTeam schreef:@all
Dinsdagavond in een televisie-uitzending zal iemand vertellen dat "Gotteskinder zwar in der Welt sind, aber nicht von der Welt", und so weiter und so fort, en dat er vrede is en zeer zeker geen gevaar (vgl. 1 Thess. 5: 3). Hoe dat allemaal zit, kunnen degenen onder de totale wereldbevolking, die als kind naar een school zijn geweest, nalezen in een speciaal boek waar alles gründlich in staat wat je moet doen (lees: wat je beter kunt laten).
Het WebTeam
@all
En wat moet je dan straks allemaal dóen? (...) Welnu, dan moet je er sowieso van uitgaan dat het klopt wat bijvoorbeeld een "dienaar" in Amerika de gelovigen alvast voorhield:
WebTeam schreef:(...)
Nog enkele weken, en dan zal 4 december 2012 de gedenkwaardige dag zijn waarop "de eerste knecht van God op aarde" zich per satelliet tot de gelovigen wendt om persoonlijk een enkel woord over het afgebeden boekwerk te kunnen spreken.
"Er zal in staan wat wij altíjd al hebben geloofd, maar dan nog duidelijker", zo wilde
een ingewijde in San Francisco er aan het begin van dit jaar wel alvast over kwijt. Maar wie zijn "wij"?! Zijn dat degenen die altijd al wisten wat "wíj" zouden willen geloven als het aan hún lag?!
(...)
Uit: Bericht door Het WebTeam op "
Wo 21 Nov 2012, 13:55" in de thread "Heersers in de kerk (7): De nieuw-apostolische gedragscode".
Door zo'n "geruststellende" opmerking "vanaf het levende altaar" (!) zullen weinigen zich geroepen voelen om ergens op alert te zijn. Toch is er nu een heel denksysteem uitgewerkt, waarbij de kerkleiding deels heeft voortgeborduurd op wat in het boekje "Vragen en Antwoorden" feitelijk al "over de top" was ten opzichte van het evangelie van Jezus Christus. In plaats van eerst de krasse formuleringen daarin, waarvoor wij als twaalf- en dertienjarige "confirmanten" destijds natuurlijk nog helemaal geen oog hadden, te neutraliseren zodat in de geloofspraktijk eindelijk meer en meer "de reine Jezusleer" richtinggevend mag kunnen zijn, aan welke noemer het nieuw-apostolische gedachtegoed haar legitimiteit volledig zou ontlenen, wordt het evangelie van Jezus Christus nu met de feestelijk verpakte inhoud van de catechismus, zoals het morgenavond zal blijken, definitief van rechts ingehaald. Wat er in de Bijbel hier en daar nog van belang zou zijn, dienen de gelovigen voortaan uit de catechismus te halen. Met deze catechismus zal ook de hiërarchische opzet van de organisatie en de onschendbaarheid van "dienaren", naarmate ze hoger op de "ambtsladder staan", worden witgewassen - want zó zou God het hebben bedoeld. Dit betekent dus, dat er in Zijn werk enerzijds instructeurs zouden zijn en anderzijds wachtenden op instructies. Wie dan de instructies feilloos opvolgt, handelt naar de wil van God. Anderen daarentegen, die vragen stellen of zich overruled voelen door zó vele als vanzelfsprekend gepresenteerde aannames bij deze herziene geloofsleer, wordt hooguit verwezen naar het goede voorbeeld van de gehoorzamen. Hun pijn en hun zorgen doen er voor de "Godsgezanten" niet toe. Die hebben wel andere zaken aan het hoofd, zoals: hoe voorkomen wij dat bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland de volle waarheid aan het licht komt? Die volle waarheid zal samenhangen met
zware criminaliteit!
Wat schreef stamapostel Richard Fehr in diens "Woord vooraf" (Zürich, juli 1992) bij de laatste uitgave van "Vragen en Antwoorden"?
(...) Het hele boekwerkje is geschreven vanuit de nieuw-apostolische geloofsovertuiging die in overeenstemming is met de Bijbelse overleveringen. Als de uiteenzettingen afwijken van de opvattingen van andersdenkende gelovigen, dan zijn deze niet bedoeld om de religieuze inzichten van anderen te kleineren. Wij willen echter niet nalaten om het goddelijke heilsplan te beschrijven zoals wij het zien op grond van getuigenissen uit het verleden en de inzichten die de Heilige Geest verschaft. (...)
Dan zou je toch denken: hier kan niks mis mee zijn! De grondslag van het geloof is verankerd in de Bijbel, en de Heilige Geest plaatst alles in het volle licht! (...) Alleen, is dat dan ook écht zo? Is men werkelijk in die opzet geslaagd? (...) Wie hierover gewoon even nadenkt, is "nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" al bijna een twijfelaar die zich nodeloos in de gevarenzone begeeft. Zulke in wezen "tolvrije gedachten" hoor je als "nieuw-apostolisch kind van God" namelijk niet in je brein toe te laten. Je kunt tien miljoen keer beter twijfelen aan jezelf dan aan de stamapostel. Hij is immers de eerste knecht van God op aarde, "Oberhirte", "geistliches Oberhaupt aller neuapostolischen Christen", "Kirchenpräsident und Stammapostel"! (...) Okay, prima, denk je dan wellicht de eerste 490 keer: ik geef hem (maar ook mijzelf) het voordeel van de twijfel. (...) En dan krijg je voor de allereerste keer in je hele leven -in antwoord op een
brandbrief (!)- opeens van deze allerhoogste "dienaar", sinds 15 mei 2005 is dat Herr Dr. Wilhelm Leber, een e-mail terug:

Bron: Bericht door redactie op "Ma 26 Nov 2012, 23:30" in de thread "Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!"
Blijkbaar heeft de "nieuw-apostolische Heilige Geest" maling aan de
statuten:
Artikel 4 Organen
De Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland heeft de volgende organen:
1. De Stamapostel
2. Het bestuur
3. De landelijke vergadering
Toen wisten wij het voor de volle 100% zeker: óók deze man is
corrupt! Immers, hij schreef "... mit
allen Anliegen". Zie verder de 10 redactionele berichten over "
Corruptie bij de nieuw-apostolische kerkleiding" in de thread "De koopman wint het van de dominee - houd de dief!" Zet het televisiescherm morgenavond liever op zwart en noteer maar eens een "F" in uw agenda, zoals stamapostel Urwyler -die uit geheel ander hout gesneden was- het ons aanraadde.
Het WebTeam
N.B. Binnenkort vijf jaar geleden:
Verandering in beheer van kerkgebouwen
donderdag,
03 januari 2008 19:19
Het beheer van de kerkgebouwen van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland vormt een belangrijk onderdeel van de kerkorganisatie. Daarbij komen vele aspecten om de hoek kijken: onderhoud, aankoop, verkoop en projectontwikkeling. Daarnaast dienen deze gebouwen over gebruikersvergunningen te beschikken, waarbij de kerk met een redelijk ingewikkelde (en van gemeente tot gemeente verschillende) regelgeving op dat gebied wordt geconfronteerd. Op dit moment wordt ruim de helft van de offerinkomsten jaarlijks aan deze gebouwen besteed (inclusief energiekosten en heffingen door de overheid). Echter in de nabije toekomst wordt de kerk geconfronteerd met de toenemende vergrijzing, waardoor de offerinkomsten waarschijnlijk onder neerwaartse druk zullen komen te staan.
Het financiële vermogen van de kerk zit in haar kerkgebouwen. Kerkgebouwen die aangeschaft zijn met behulp van offergelden van geloofsbroeders en -zusters, maar bovenal ook dankzij hun voorouders.
Als goede rentmeester wil de kerk gebruik maken van dit opgebouwde vermogen. Daarnaast vraagt het gebouwenbeheer steeds meer om specialisatie. Als proef is de kerk enkele jaren geleden begonnen een deel van deze activiteiten onder te brengen bij een extern bedrijf op het gebied van vastgoedbeheer. Dit mede met het oog op de pensionering van de bouwkundige in dienst van de kerk, broeder J. Nagel in mei 2008. Na het inwinnen van professioneel advies en in overleg met het landelijk bestuur is kort geleden besloten om in de toekomst het vastgoedbeheer niet langer onderdeel te laten zijn van de Centrale Administratie, maar van een door de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland op te richten stichting waarin alle activiteiten op het gebied van vastgoedbeheer worden ondergebracht.
Juist in het licht van het rentmeesterschap wil de kerk een stap verder gaan. Als onderdeel van deze stichting zullen ook activiteiten worden ontplooid op het gebied van exploitatie van vastgoed met als doel in de toekomst de kosten van beheer en onderhoud van de kerkgebouwen grotendeels (of op termijn zelfs geheel) uit de inkomsten van deze stichting te kunnen dekken. Daardoor zullen de offergelden steeds meer beschikbaar komen voor zielzorg en missiearbeid. Dit is een weg die andere kerken reeds zijn ingeslagen.
Momenteel wordt in Arnhem gebouwd aan een nieuw kerkgebouw met daaraan gekoppeld 31 appartementen voor mensen die speciale zorg nodig hebben. De zorg zal in samenwerking met een christelijke thuiszorgorganisatie, die over het HKZ-certificaat beschikt, worden geleverd. Deze zorgappartementen zijn bestemd voor verhuur, waarmee in de toekomst een deel van de vastgoedkosten zullen kunnen worden gefinancierd.
In onderzoek is of het niet meer in gebruik zijnde kerkgebouw in Enschede ook voor dit doel kan worden verbouwd. En mogelijk zullen er in de toekomst nog meer van dergelijke projecten worden ontwikkeld. De stichting opereert weliswaar los van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, maar blijft 100% in eigendom van de kerk in Nederland. Zij staat onder toezicht van het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland met daaraan toegevoegd Districtsoudste N. Klene en Districtsevangelist R. Vis.
De nieuwe ontwikkelingen stelt de kerk niet alleen in staat om het gebouwenbeheer los te koppelen van de Centrale Administratie, maar
door een goed rentmeesterschap zullen de offergelden steeds meer ter beschikking komen voor de kerntaak van de kerk: zielzorg.
Zie:
http://www.apostolischekritiek.nl/finan ... ostoli.htm
Oorspronkelijke bron:
http://www.nak-nl.org
Bauke Moesker: wat belet "dienaren" in "het werk Gods" om vanuit Zijn liefde tegenover elke naaste eerlijk te willen zijn en oprecht? Dát is hier aan de orde!