@ACEACE schreef:(...)
Het interesseert de NAK geen zier of je commentaar hebt op de leiding. Het gaat er nu letterlijk om blindelings te volgen en als je dat niet kunt, rot je maar op!!
Ik ken families die uit elkaar liggen vanwege een vergaande fundamentalistische uitvoering van het ambt waarbij het 'de dienaar' geen zak uitmaakt of zijn eigen familie daar
wel of niet onder gebukt gaat. Wie zijn mijn vader en mijn moeder? Pretenties alsof ze Jezus zelf zijn...
Geldingsdrang is nu het credo. Dus geen dadingsdrang (..)
MACHT en NOGEENS MACHT voor sociaal maatschappelijk uitgekakte personen, maar wat denken te zijn binnen de NAK.
Loslaten BEE, loslaten.
Uit: Bericht door ACE op "Wo 19 Sep 2012, 12:21 in de thread "Neergang van de RKK en de NAK NL".
Juist vanochtend sprak ik hier nog over met een mede-weggebruiker! Toevallig hadden wij allebei gisteravond op TV gekeken naar het Tros-programma "Opgelicht?!" waarin het dossier Cinjee Advies werd behandeld:
Wij beiden zagen een parallel met hoe het er in de Nieuw-Apostolische Kerk aan toe gaat. Hoge(re) "dienaren" zijn hier immers in voorkomende gevallen zó dominant, dat de gelovigen zich ál te gemakkelijk door ze laten overrulen en... bedriegen! Neem alleen maar het "akkefietje" met Ronald Rohn! Nadat er in een lang voortraject aan hem al diverse zakelijke opdrachten waren gegund kwam hij bij de kerk in dienst (mei 2008). Slechts enkele maanden gaan er voorbij of er ontstaat al een conflictsituatie waardoor de kerkleiding betrokkene op een zijspoor rangeert (najaar 2008). Zo gezegd, zo gedaan. Later wordt hij ontslagen (september 2009). Intussen zijn wij drie jaar verder en is er vermoedelijk al een half miljoen tot een miljoen euro (!!) uitgegeven aan kosten van advocaten en adviseurs om de rechtbanken in Alkmaar, Almelo, Amsterdam, Arnhem en Utrecht ervan te overtuigen dat het een gemaskerde "Zware Jongen" is die de wacht moest worden aangezegd en voor wie de mensheid zelfs via het Internet -tot in Duckstad- alvast door het kerkbestuur moest worden gewaarschuwd. Welke boevenstreken er zouden zijn uitgehaald, mag echter niemand weten. En dat hoeft ook niet, vinden de nieuw-apostolische gelovigen want de "dienaren" zullen daar hun redenen wel voor hebben. "Nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" is bij hen alles in de best mogelijke handen. Spreken ze van een heuse Raad van Toezicht terwijl het een veredeld theekransje blijkt te betreffen, dan nóg!"Het familiebedrijf Cinjee. De sky leek de limit. Investeerders legden grof geld in. Tussenpersonen dachten dat hun kostje gekocht was. Hun christelijke achtergrond droeg bij aan het vertrouwen bij geloofsgenoten. Maar niets en niemand ontsprong de dans. Bijna tweehonderd mensen zijn totaal geruïneerd, zelfs met de dood als gevolg." (...)
Bron: http://www.opgelicht.nl/dossiers/detail/cinjee-advies/
Wie het piramidespel van rangen en standen onder de "zegenaars" niet meespeelt, kan doodvallen zoals het ook het geval was bij de door de aangesloten leden verafgode stamapostel J.G. Bischoff toen vanuit de kerk iedereen werd verketterd die op beslissende momenten maar zo vrij was om -volkomen terecht- met hem van inzicht te verschillen. Hetzelfde gebeurt inmiddels door de inhoud van de op handen zijnde catechismus!
Hoewel ik er heel erg mijn best voor heb gedaan om een aantal verantwoordelijken persoonlijk te informeren over het ongelofelijk hachelijke avontuur waarin men zich stort bij al het juridische getouwtrek sinds de omstreden schorsing en het ontslag van Ronald Rohn, worden de rechtszaken doorgezet. Het meest echter voelde ik mij (als een gewaarschuwd mens - door eerdere soortgelijke ervaringen met machtsmisbruik) begaan met de slachtoffers (!!) van dit voorval en met bedrogenen in de kerkbanken die door hun "zegenaars" willens en wetens worden gemanipuleerd. Vandaar in feite al mijn uiteenzettingen op dit Forum alsook de...
- Open brief aan alle kerkelijke ambtsdragers van "ma 15 nov 2010, 22:11"
- Open brief aan mr. P.A. de Lange inzake "het werk des Heren" van "wo 07 dec 2011, 14:04"
- OPROEP AAN HET BESTUUR VAN DE NIEUW-APOSTOLISCHE KERK IN NEDERLAND van "wo 07 dec 2011, 17:37"
- OPEN BRIEF aan leden Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland van "Ma 19 Dec 2011, 19:01"
Niettemin, ik zal LOSLATEN. Over enkele weken al...
Groet,
BakEenEi