Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Plaats reactie
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

ACE schreef:@Jabob65
@ACE, de accountantskosten zullen ook de pan uit rijzen, want goed beschouwd zullen ze voor de hele kerstboom aan vennootschappen toch jaarrekeningen moeten maken?
Ja vanzelfsprekend. De accountant (Arenthals) is ook de bedenker van deze juridische structuur.
En met goedkeurende verklaring, voorzover die zal worden afgegeven natuurlijk!

Per bv-tje gauw € 3.000 en wat adviesjes hier en daar. Dus alles bijelkaar zo'n € 50.000.
Inmiddels zal er ook wel overleg zijn om een ontslagregeling op de balans te plaatsen voor een
ontslagen werknemer!!

Groet,
ACE
@ACE

Wat komen dit soort van namen ons opeens bekend voor...
Zie over “Grant Thornton Forensic Investigation Services” te Rotterdam o.a. de redactionele berichten op "ma 20 jun 2011, 10:53" in de thread "Hoe moet het verder met de Nieuw-Apostolische Kerk in Ned.?", en op "vr 08 jul 2011, 11:52" in de thread "Ronald Rohn in kort geding contra Nieuw Apostolische Kerk".

En inderdaad, de nodeloze onkosten houden behalve ons, hier op dit Forum, kennelijk niemand anders "die het apostolische werk een warm hart (zouden willen) toedragen" bezig...
BakEenEi schreef:@all

Waarom vertelt niemand hier eindelijk wat de kerkleiding voorhad met de oprichting van negen nieuwe bedrijven? Moesten de zaken zo extreem worden opgeblazen? Wie verzint het, wie gaven er groen licht aan en wie zullen er nu instaan voor de gevolgen? Negen bedrijven erbij houdt in: 9x notariskosten, 9x onkosten bij het Handelsregister, 9x een compleet bestuur installeren, agenda's, notulen, 9 extra boekhoudingen, begrotingen en jaarrekeningen, internetaansluitingen, tot 9x meer accountantskosten. Wat een gekte. Ga eens na wat er onder honderden ambtsdragers extra moet worden bekokstoofd. Telefoonkosten, kantoorkosten, reis- en verblijfkosten, vergaderingen!!!!

Te denken ook aan het vast ondoorzichtige geschuif met facturen van zogenaamde adviseurs tussen al deze bedrijven. Wil niemand weten waarom dit per se zo moet? Vindt niemand dat er wat uit te leggen valt?

Groet,
BakEenEi


Bron: Bericht door BakEenEi op "do 07 okt 2010, 14:54" in de thread "Nieuw-apostolische bedrijfsvoering".
Zie voorts onze OPROEP AAN HET BESTUUR VAN DE NIEUW-APOSTOLISCHE KERK IN NEDERLAND op "wo 07 dec 2011, 17:37" in de thread "Nieuw-apostolische bedrijfsvoering".

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@all
En denken jullie dan ook nog dat Klene dit iets ene drol kan schelen , ik weet zekers echt helemaal niks .
Het enige wat die vervelend vind dat dit allemaal aan het licht komt door dit forum en wil de boodschapper afschieten .

Hij stuurt gewoon de herder uit Hoogezand met zijn hond af op de beheerder van dit forum en zegt maak deze af in opdracht van de Heer .Bijt hem maar in de broek namens Klene .

De kosten zoals Jabob schreef per actieve bezoeker aan het bouwschandaal is erg laag ingeschat .
Ook de normale onderhouds kosten , zoals kozijnen in Veendam gaan gewoon door .
Dan de verbouw in Groningen voor een man of 100 is dan een zoethoudertje .

Ze gaan het niet redden das heel zekers er komt steeds meer in de openbaarheid ,jaarverslagen die er niet zijn ANBI en het zou me niet verbazen als er straks nog op grote schaal fraude is gepleegd met offergelden .
Affaire Oostenrijk die toch niet zo privé blijkt te zijn , wie betaalde de advocaat daarvan ?.

Dit jaar terugkijkend al veel bekend en dit is nog maar het topje wat er openbaar gemaakt is .

In Grunn zegt men kumt nait goud zo .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

Tosca schreef:@Jabob65,

Ik ben van mening dat juist de enorme slapheid en slaafsheid van de Ambtsbroeders , in welk Ambt dan ook, de hogere Ambtsbroeders een ongekende macht verschaft.
Immers zij dulden geen enkele tegenspraak. En die krijgen zij dan ook niet!
Zij gaan alle vragen logischerwijze uit de weg, de waarheid is schijnbaar strikt verboden binnen de Nieuw Apostolische Kerk.

Zo ook mijn vraag aan Dev. Vis over de beslagen, hij melde dat die eraf waren, ‘Apostel’ Peter Klene bevestigde dat. Terwijl Het Kadaster het tegendeel laat zien, Gewoon simpel zwart op wit!

Tja, men heeft geen antwoorden op de onwaarheden, dat is ook de reden dat er geen zielzorg is door middel van huisbezoeken. De Ambtsbroeders zouden immers –zoals de praktijk heeft bewezen—hun geloof verliezen, van zoveel vragen, vragen.


Een persoonlijk gesprek met mijn persoon en de Kerkleiding zou niets oplossen, ik neem geen genoegen met onwaarheden. Ik wil de WAARHEID! En daar hebben we recht op! PUNT!

Met vriendelijke groet, ook aan de ‘welpen’ ;)
Tosca


Bron: Bericht door Tosca op "vr 02 dec 2011, 11:11"
@all

De hardvochtige stellingname van de nieuw-apostolische kerkleiding heeft Bauke Moesker geen goed gedaan. Terwijl de kerkleiding op gezag van stamapostel Leber en districtsapostel Brinkmann met de actieve hulp van herder Hans Nijland, de districtsevangelist Ruud Vis en mr. P.A. de Lange, vermoedelijk allen "christenen naar de naam slechts", een soort van knokploeg op de been bracht om hem geestelijk in elkaar te rammen, en wij hier voor hun stalinistisch ogende schurkenstreken om ieders aandacht vroegen, is het bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland ijzig afstotelijk stil gebleven. Toch is er op Bauke Moesker door de gezamenlijke "zegenaars" een sociaal isolement van toepassing verklaard:
Deze sanctie is nog ingrijpender dan een hierbij vergeleken simpele excommunicatie! Hoe dan ook, wie het zuiver om waarheid (!) is te doen, moet niet zijn bij herder Hans Nijland, de districtsevangelist Ruud Vis en mr. P.A. de Lange. Voor hen geldt eigenrichting, getuige de bewoordingen waarin men heeft gemeend de geadresseerde(n) te mogen betuttelen, God noch gebod vrezende.

De verachtelijke "naasten" bij deze Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) kijken ondertussen wel even een andere kant uit, zodat zij "es" zogenaamd "nicht gewußt haben". Als "een dreunende gong of een schelle cimbaal" doet hun o zo bedrieglijke zwanenzang zeer aan onze oren: "De liefde zij het teken, waaraan men ons herkent!", "Herderliefde, herderliefde"; "Zijn w'oprecht in onze wegen, dan ons pad verlicht steeds is".
Niets dan de waarheid
Het achtste gebod Gij zult niet vals getuigen verbiedt volgens de middeleeuwse filosoof en kerkvader Thomas van Aquino (1225-1274) iedere vorm van liegen, en wel om vier redenen. In de eerste plaats wordt iemand die liegt een kind van de duivel. Ten tweede valt een samenleving uiteen als mensen liegen. In de derde plaats raakt de leugenaar zijn goede naam kwijt en ten slotte verliest hij zelfs zijn ziel.

Bron: Studium Generale Universiteit Leiden, 2007
Het WebTeam (niet boos; alleen ziedend)
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Jabob65 »

@redactie, ik geef de NAK groot gelijk als ze willen proberen een kritische site aan banden te leggen maar doe het dan wel professioneel.

Dat wil zeggen aan de ene kant gevraagde informatie overleggen, eerlijk en transparant zijn maar ook af en toe het gesprek aangaan en proberen om normale contacten te onderhouden, ook al ben je het niet eens met betrekking tot bepaalde onderwerpen; aan de andere kant kan de NAK dan ook eisen dat bepaalde info van de site gehaald wordt, zoals in het geval van bv Bert Kamminga, de beste man wordt weggezet als een matennaaier en dat is natuurlijk niet zo grappig. Maar ik ga ervan uit dat de redactie in zo'n geval bereid is om eea aan te passen, ook al zijn er aanwijzingen dat de beweringen wel juist zijn.

Maar de NAK kan helemaal niet omgaan met kritiek, het is een soort Noord Korea maar dan wat amateuristischer.

Laten ze maar eens opheldering geven over het volgende:

- hoe zit het met het Nederlands bestuur
- hoe verlopen de diverse rechtszaken
- wat is de financiële consequentie van het mislukken van het project in Arnhem
- wie betaalt de advocaatkosten in de privé zaken
- hoe zit het met de leugenbrief van Klene (De Bruijn heeft deze brief ontkracht in de rechtszaal)
- publiceer de jaarrekeningen + balansen van de afgelopen jaren.

Maar dat doen ze niet. Waarom niet? Blijkbaar hebben de heren veel te verbergen.

Ik vind het een zwaktebod dat de NAK dure advocaten inhuurt om deze site het zwijgen op te leggen. laakbaar is het dat Hans Nijland zich ervoor leent om brieven van de NAK leiding aan Bauke Moesker te bezorgen. Dat had Hans Nijland niet moeten doen.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

Jabob65 schreef:(...) aan de andere kant kan de NAK dan ook eisen dat bepaalde info van de site gehaald wordt, zoals in het geval van bv Bert Kamminga, de beste man wordt weggezet als een matennaaier en dat is natuurlijk niet zo grappig. Maar ik ga ervan uit dat de redactie in zo'n geval bereid is om eea aan te passen, ook al zijn er aanwijzingen dat de beweringen wel juist zijn.

(...)
@Jabob65

Ook wij vonden dat bewuste stukje tekst over priester Kamminga bij nader inzien niet op zijn plaats, zodat het al op 3 december jl. van de website werd verwijderd. Zie daaromtrent de onderstaande quotes:
Redactie schreef:
ACE schreef:@Redactie

Volstrekt abject en infaam. Hoe dichter je bij de waarheid komt, des te groter de dreiging.
Moet Kamminga niet gewoon Kamstra zijn?

Via de Deken van de Orde van Advocaten, waaronder dit advocaten kantoor ressorteert, kreeg ik deze instructie:
'Minister van veiligheid Opstelten stelde nogmaals dat niet zonder meer adresgegevens (bv IP adressen, e-mailadressen) opgevraagd mogen worden bij bv internetforums en media zoals kranten daar dit in strijd is met onder meer artikel 126 van het wetboek van strafvordering.
Artikel 126 leert ons dat dit alleen mogelijk is in geval van een misdrijf, na afweging van zwaarwegende belangen en dan nog alleen in opdracht van een Officier van Justitie.
Ook werd toegelicht dat 'vrijwillige verstrekking' niet mogelijk is.'


Waarmee deze raadsheer zich bij voorbaat in de voet schiet. Das een briefje van minstens € 1.500.

Groet,
ACE
@ACE

Nee, blijkens "bijlage 1" van het schrijven d.d. 30-11-2011 van mr. De Lange werd hier gedoeld op een priester uit het district Groningen. Naar alle waarschijnlijkheid had deze diens beklag gedaan over de update van 10 oktober 2011 m.b.t. een artikel op de website, namelijk "Foto verslag van Bauke's bezoek aan de gemeenschap Appingedam/Delfzijl op:05-06-2011". De schrijver toverde hierbij uit de zee der vergetelheid een aantal voor hem persoonlijk ronduit onaangename herinneringen te voorschijn, wat bij nader inzien te betreuren valt zodat de tekst inmiddels werd aangepast.

(...)


Uit: Bericht door Redactie op "za 03 dec 2011, 16:00"
Redactie schreef:@all

Bij de artikelen op de zgn. indexpagina (van http://apostolischekritiek.nl/) gaat het volgens mr. De Lange in diens "bijlage 1" nu om het volgende:
(...)


Uit: Bericht door Redactie op "zo 04 dec 2011, 17:19"
Het hele punt bij deze Algemeen Nut Beogende Instelling (waarvan de aangesloten onzelfstandige kerkgemeenten op geen enkele manier iets in te brengen hebben) is echter dat er a) te weinig (competente) mensen in het bestuur zitten, en b) dat die "anderhalve man en een paardenkop" kans zien om alle anderen binnen de organisatie te knechten! Er ontbreekt een onafhankelijke Raad van Toezicht en er is ook in het geheel geen klachtenregeling, wat aan de lopende band -op zijn zachtst gezegd- kafkaëske taferelen oplevert. Men communiceert niet, maar graait ongebreideld in de Kas om gelovigen die vragen stellen door ingehuurde advocaten op volstrekt onchristelijke wijze te laten intimideren. Dat is werkelijk godgeklaagd. Wie zoals Hans Nijland op een gegeven moment hét verschil kan maken, laat zich nota bene slaafs voor hun karretje spannen. Ook dit zal wel weer verklaarbaar zijn vanwege een zekere belangenverstrengeling. Een echte zielenherder had de brief die hij (van de districtsevangelist Ruud Vis) als loopjongen bij Bauke Moesker moest afgeven, na lezing onmiddellijk ingenomen en dezelfde avond nog bij de afzender in Bergen op Zoom terugbezorgd. Desnoods had hij er thuis een nacht over geslapen, en was hij de volgende dag bij Bauke Moesker teruggekeerd om de brief alsnog voor de noodzakelijke retourzending op te halen. Hans Nijland had zich principieel op het standpunt dienen te stellen: zo'n dreigbrief wil ik, zielenherder, per se niet bij één van mijn naasten hebben bezorgd, doch zó veel tegenwoordigheid van Geest (!) schijnt vandaag de dag van een "zegenaar" te veel te zijn gevraagd. Ieder rotzooit maar een beetje aan - op "de automatische piloot".

Terwijl bij wijze van spreken de vlammen al uit het dak slaan, doordat de districtsapostel, apostel en opziener met vuur hebben gespeeld, wil op de kerkvloer kennelijk nog altijd niemand weten dat de hele zaak hier laaiend in de fik staat!!! Hoe vaak hebben wij hier niet gewezen op de verantwoordelijkheid die de districtsvoorgangers hadden te nemen?! Wat toch een ongelofelijke slappe hap vormen deze gedoog-heiligen bij elkaar. Zelden vertoond, zulke collectieve waanzin onder mensen die ook nog allemaal op de lagere school hebben gezeten. Hoe kun je je toch zó compleet laten inpakken?! Houd de zaken toch eindelijk eens fatsoenlijk uit elkaar: zielzorg en wat er daarnaast géén zielzorg mag heten!! De hele kerk is al voor het grootste deel naar de Filistijnen geholpen, om de doodeenvoudige redenen dat "zegenaars" hun hand hebben overspeeld. Voor wie wilt u, nalopers of naasten, in godsnaam een dienaar zijn?! Toch niet exclusief voor ene Herr Dr. Wilhelm Leber, of zo?! De toestand die wij op het ogenblik bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland onder ogen hebben te zien, is extreem alarmerend. Het "voltallige" bestuur moet acuut worden afgezet!! Laat onderhand de landelijke pers er maar schande van spreken. Dan kan de Minister van Veiligheid en Justitie eindelijk de aanwijzing geven voor een onderzoek door het Functionele Parket en kan de Minister van Financiën de aanwijzing van een Algemeen Nut Beogende Instelling bij dit kerkgenootschap intrekken.

Het "voltallige" WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Redactie »

@all

Zonder commentaar:
------------------------- Oorspronkelijk bericht -------------------------
Onderwerp: Lesebestätigung: Uw dreigbrief van 2 december 2011 en mijn reactie daarop van 6 december 2011
Van: "Brinkmann, Armin" <Armin.Brinkmann@nak-nrw.de>
Datum: Za, 17 december, 2011 10:31 pm
Aan: "redactie@apostolischekritiek.nl" <redactie@apostolischekritiek.nl>
--------------------------------------------------------------------------

Ihre Nachricht wurde gelesen um Samstag, 17. Dezember 2011 22:31:00 (GMT+01:00) Amsterdam, Berlin, Bern, Rom, Stockholm, Wien.
Van: "Brinkmann, Armin" <Armin.Brinkmann@nak-nrw.de>
Onderwerp: Fax
Datum: Do, 22 december, 2011 10:54 am
Aan: "redactie@apostolischekritiek.nl" <redactie@apostolischekritiek.nl>

Lieber Bruder Moesker,
unsere Kirchenverwaltung erhielt 26 Faxseiten von Ihnen. Bitte nutzen Sie künftig
die E-Mailadresse unserer Kirchenverwaltung, das ist etwas zeitgemäßer. Ihre
Unteralgen habe ich weggeworfen, das sie mir größtenteils bekannt waren.

Ich wünsche Ihnen ein friedevolles Weihnachtsfest und grüße herzlich,
Ihr
Armin Brinkmann
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@armin
Ik weet nu waar Reinier de ondergedoken broeder het van heeft .
Alle vragen gewoon wegflikkeren maar antwoorden niet .
Schaamteloos en diep bedroevend bent u .
U kent dus alles wat er speelt maar u bedoelt ik weet alleen wat Klene me voorgelogen heeft , of wilt u het niet weten

De waarheid wilt u niet weten , wij wel dus en komen daar achter .

Ik wens u in geen geval een goede kerst , klinkt hard zo maar u wenst het mij ook niet vanuit uw hart .
Ook u denkt uit uw portemonnee .
Mijn woordkeus heb ik al aangepast moet netjes blijven maar ik had liever geschreven wat een k..en l.. Figuur
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
hiawhata
Berichten: 47
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 18:38

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door hiawhata »

@readactie
Kunt u me uitleggen en duidelijk maken wat in mijn ogen een arrogantie crimineel die Armin Brinkman eigenlijk is .
Is dit een voorbeeld voor een ieder in deze kerk van Christus ?

Hij zegt dat die bijna alles weet en niet ingrijpt maar alles goed vind wat die Klene doet ,
Ik hoorde een verhaal over die oude Bischoff dat als hij in nederland kwam voor een dienst , hij een speciale envelop had waar een deel van de collecte in moest .

Is die Armin net zo een figuur dat hij een deel in privé meeneemt naar Duitsland als hij in Nederland een dienst voorgaat ?

Ze gaan over lijken das me duidelijk geworden .
Komt dit nog voort uit de tijd dat Bischoff een felle aanhanger van de furher was en daar meer heulde , blind navolgen en je tegenstander op alle manier het leven zuur maken ?

Wens een ieder die bijdraagt aan dit forum een hele goede kerst ,


Mvg

Hia
De drie-eenheid binnen de N.A.K. G G G Geld Geld Geld
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

Redactie schreef:@all

Verder hieronder de kopie van een recent schrijven aan districtsapostel Armin Brinkmann:

Klik >>HIER<<

Het WebTeam


Bron: Bericht door Redactie op "za 10 dec 2011, 11:59"
@all

Zoals Bauke Moesker in eerste instantie op 17 december jl. vernam van D.Ap. Brinkmann, werd de e-mail van TjerkB van "08-12-11 21:44" door D.Ap. Brinkmann nog slechts beantwoord met een leesbevestiging:
  • Afbeelding
Doch let wel: in het bewuste e-mailbericht betrof het de klacht over o.a. 54 onbeantwoorde e-mailberichten aan de districtsoudste G. Weening te Sittard. Er wordt dus categorisch NIET inhoudelijk geantwoord.

hiawhata schreef:@readactie
Kunt u me uitleggen en duidelijk maken wat in mijn ogen een arrogantie crimineel die Armin Brinkman eigenlijk is .
Is dit een voorbeeld voor een ieder in deze kerk van Christus ?

(...)
@hiawhata

In elk geval is D.Ap. Brinkmann iemand die zich graag identificeert met de "groten der aarde". Zie bijvoorbeeld diens theatrale optreden tijdens de Vorstehertag 2007 in Nordrhein-Westfalen, waarbij hij de aanwezigen trachtte te imponeren met de Duitstalige versie van een bekende quote van Theodore Roosevelt (de 26e president van de V.S.): "Do what you can, with what you have, where you are." Zie verder de thread "Kerkleiding dicteert vernieuwd totaalconcept".

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

[Bijgewerkt: 22.00 uur]


@all

Ter kennisneming:
  • Afbeelding
Zie voor het hieraan voorafgaande schrijven d.d. 17-12-2011 het redactionele bericht op "za 17 dec 2011, 12:37".

Het WebTeam


P.S.
"Hogere verantwoordelijke leidinggevenden" (terminologie ontleend aan de Leidraad dienen en leiding geven van de Nieuw-Apostolische Kerk) schijnen de instructie te hebben een ieder te negeren die aankomt met "onwelkome vragen", lid of geen lid van deze Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Wij beschouwen deze aanpak als een vorm van zinloos geestelijk geweld. Ook is het een kwestie van diefstal. Wat steelt men immers? Op zijn minst:
    • respect
    • geloof
    • vertrouwen
    • geestkracht
    • vrede
    • offervaardigheid
    • veiligheid
    • geborgenheid
    • enthousiasme
    • welbevinden
  • Diefstal is de enige zonde:

    "Als je iemand vermoordt, steel je een leven," zei Baba. "Je steelt het recht van zijn vrouw op een echtgenoot, berooft zijn kinderen van een vader. Als je een leugen vertelt, steel je iemands recht op de waarheid. Als je iemand bedriegt, steel je zijn recht op een rechtvaardige behandeling. Kun je dat volgen?"


    Uit: "De vliegeraar van Kabul" (geschreven door Khaled Hosseini)

Bovendien valt i.c. te denken aan het volgende:
Jan Boone: bisdom is criminele organisatie
15 maart 2010

Het aartsbisdom Utrecht vormt onder verantwoordelijkheid van de aartsbisschop een criminele organisatie, die het seksueel misbruik van kinderen faciliteert. Tot die conclusie komt strafpleiter Jan Boone. Hij heeft vrijdag ”uit verontwaardiging” aangifte tegen het bisdom gedaan bij de hoofdofficier van justitie in Utrecht.

Volgens Boone voldoet het bisdom aan alle kenmerken van een misdadige organisatie. ”Er is sprake van een structuur, leidinggevenden, deelnemers, een gezamenlijk oogmerk en het voortbestaan in de tijd”, schrijft hij in zijn aangifte. De raadsman meent dat het vaststaat dat het aartsbisdom op de hoogte is geweest van het voortduren van het misbruik en niet heeft ingegrepen. ”De enige maatregel die is genomen, is het instellen van een ‘excuuscommissie’ ”, de onderzoekscommissie-Deetman.

Het bisdom kan wat Boone betreft worden vervolgd wegens het vormen van een criminele organisatie, omdat dit strafbare feit niet is verjaard. Dit in tegenstelling tot het feitelijke misbruik zoals dat tot dusver aan het licht is gekomen.

Bron: ANP


Ontleend aan: http://tuchtklacht.info/15/03/2010/jan- ... comment-16
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Plaats reactie