Addergebroed

Zie bericht Moderator op "di 08 maart 2011, 16:23"
Forumregels
Houd het taalgebruik altijd netjes. Beledig nooit andere gebruikers. Vermijd ook onnodig grievende of discriminerende opmerkingen.
Berichten van wie zich hierbij misdraagt worden verwijderd van het forum. Plaatsing geschiedt na voorafgaande toetsing.

Eigenaren en/of moderators van het forum zijn nimmer aansprakelijk voor schade, in welke vorm dan ook, voortvloeiend uit gebruik daarvan.
Carmen Gentile

Re: Addergebroed

Bericht door Carmen Gentile »

Jabob65 schreef:Ik heb het JUIST in dit topic gedaan, om ervoor te zorgen dat mensen dat zouden weten, want als je het niet weet, kun je er ook niks aan doen als je iets lulligs zegt over in dit geval De Bruijn.

Maar als de schoonvader van je zoon en de vader van je schoondochter ineens komt te overlijden, dan is het mijn inziens niet gepast om nog even flink over De Bruijn heen te walsen.
nou sorry Jacob maar ik zit de hele tijd mee te kijken en vindt het wel hiepokriet als je nu inneens zo de vingers op alle slakken legd
trouwens in de nieuwapostolische kerk is iedereen haast family dus dan ken je nooit wat zeggen op dit forum zeker nu!! ik zeg altijd maar zo wie de bal kaatst moet op de blaren zitten... tante edeltrut zij altijd na de dienst: goh wat een fijne dienst was dit nou laten we daar eens over nadenken inplaat van altijd maar weer die de bruijn verdedigen!
herder_in_(on)ruste

Re: Addergebroed

Bericht door herder_in_(on)ruste »

@ Jacob

Duidelijk! Dan zullen we het thema over Theo de Bruijn even laten rusten.
Hoe lang gaat die periode van rouw duren?
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Addergebroed

Bericht door Jabob65 »

@herder, ik bepaal hier helemaal niets hoor, ik ben geen fan van De Bruijn maar toen ik hoorde dat de vader van zijn schoondochter was overleden, leek het mij goed om daar melding van te maken.

En verder moeten mensen dan zelf maar bepalen of ze wel of niet hun pijlen nu op De Bruijn willen richten.

Groet,

Jacob
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Addergebroed

Bericht door BakEenEi »

Gnosis schreef:Beste Bak een ei,

Ik begrijp je volkomen, maar is het waard dat je zoveel pijn en verdriet hebt van wat er gebeurt in de Nak? Dit proces moet gebeuren om ons WAKKER te maken, niet de NAK is het doel, nee ons innerlijke verbinding met God, de hoogste van het Universum, dat is ons doel. Op mensen kun je helaas niet(altijd) bouwen.
Wat vandaag pech is , is morgen jouw en mijn geluk! Ons innerlijke "weten", ja, ons "GEWETEN" is meer waard dan datgene wat men ons probeert te vertellen in de Nak.

(...)
"Het Koninkrijk van God is in u!" en toch willen wij het zoeken in een instituut. Jezus heeft de kerk niet opgericht, ook dat waren mensen. Elke kerkelijk instituut is een deur, maar jij persoonlijk hebt de sleutel welke deur je open doet, maar je blijft rammelen aan de NAK deur en dat mag, natuurlijk, als je er maar gelukkig door wordt. Vroeger, in de jaren 60 kwamen je ouders regelmatig bij ons thuis in Ljouwert, we waren blij met elkaar, we konden delen maar die tijd is veranderd, niet allen door een kerk of iets dergelijk, nee ons innerlijk trekt naar het gene wat van boven is en waar wij van "innerlijk WETEN" dat we terug zullen keren naar wat ons verlangen is, gelijk aan GOD zijn en dan doet de Nak niet terzake het kan een wegwijzer zijn.

(...)
Mag ik je aanraden het "Thomasevangelie" op te zoeken op het internet? Koop of haal het boek "Schatgraven in Thomas" van Bram Moerland en geniet van thuiskomen.
Ik voeg het "Aramese Jezusgebed" toe die gevonden is in 50 na Chr.:

Het Aramese Jezus-gebed
Aramees was de taal die Jezus sprak. Je mag op goede gronden veronderstellen dat de Aramese versie van het Jezus-gebed dichter bij het oorspronkelijk door Jezus uitgesproken gebed staat dan het ‘Onze Vader’, zoals dat overgeleverd is in de kerkelijke traditie. God, als bron van alle zijn, is hier dus niet in de hemel, zoals in het kerkelijk ‘Onze Vader’ maar in het hart van de mens, het kenmerk bij uitstek van de gnostische christendom uit de eerste eeuwen. Dit Jezus-gebed benadrukt vooral de oorspronkelijke eenheid tussen God en de mens, en het wil die eenheid bevestigen, of herstellen waar die verstoord is geraakt.

(...)
groet aan allen, HH
@Gnosis

Wat de Nieuw-Apostolische Kerk betreft gaat het mij aan het hart dat steeds meer nietsvermoedende gelovigen door onverantwoordelijke leidinggevenden aan het systeem worden opgeofferd. Ongewild vertroebelt dit ook de contacten met broeders en zusters om wie ik geef. Bij NAKtuell legde ik het op 15 juni 2010 als volgt uit:
Het voelt bijna aan als een burgerplicht om met kracht te waarschuwen tegen "het vergif" van de ideologie (!) die nu aan de gelovigen wordt opgedrongen. Toen ik deze ellende destijds zag aankomen en er met de kerkleiding níet (!) over te praten viel, wist ik voor mijzelf (in 2007) genoeg: zielzorg moest blijkbaar wijken voor deze ideologie!! Toen ik vorig jaar na de zomervakantie van meerdere kanten werd geattendeerd op mogelijke malversaties van het kerkbestuur, zocht ik uit wat er aan de hand was want zulke voorkennis leent zich er niet voor om onder de pet te houden. Men zal er nog wel op een of andere manier door tegen de lamp lopen, denk ik. Hoewel het tot weinigen schijnt door te dringen is het intussen feitelijk wel zo dat geen van alle "hogere verantwoordelijke leidinggevenden" bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland in diens ambt kan worden gehandhaafd. In commissie heeft men de grootst mogelijke stommiteiten begaan!! Het is van betrokkenen volstrekt hypocriet om nog actief te zijn in een geestelijke bediening bij dit kerkgenootschap, niet in de laatste plaats ook vanwege het door onbehoorlijk bestuur vermoedelijk ernstige misbruik van de ANBI-regeling.

Kortom, vanuit mijn betrokkenheid bij het apostolische werk heb ik geprobeerd het nodige uit de doeken te doen. Dat was ik aan mijzelf en aan mijn naasten (!) verplicht. Wie het achteraf "nicht" heeft "gewußt" moet mij er dus maar niet op aankijken. Vaak genoeg heb ik trouwens ook gewezen op goede herinneringen aan "de gemeenschap", maar ik moet zeggen dat die per saldo méér verband hielden met de rechtschapenheid van bijvoorbeeld ook jouw ouders dan met (de soms ambtelijke willekeur van) "hoge dienaren". Hoe is het trouwens in godsnaam (!) mogelijk dat in een kerk, waarvan men het wilde doen geloven dat het exclusief Zíjn werk was, er überhaupt een hiërarchie onder dienaren (!) kon ontstaan?!

Het Thomas-evangelie ga ik lezen...

Hartelijke groeten,
BakEenEi
Less Is More
Gast

Re: Addergebroed

Bericht door Gast »

@ Jacob

Duidelijk! Dan zullen we het thema over Theo de Bruijn even laten rusten.
Hoe lang gaat die periode van rouw duren?[/quote]

@ BakEenEi

Graag even kortere berichten aub, dit is toch niet meer te volgen beste broeder? Al dat geknip en geplak,
ik vind het heel moeilijk te volgen. U zou het goed doen als NAK-priester, lang van stof en de aandacht verslapt al na het lezen van de eerste zin. Ik zou het fijn vinden wanneer u deze goedbedoelde raad ter harte neemt. Dank!

[Moderator: tekstdeel verwijderd]
Gnosis
Berichten: 52
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 22:29

Re: Addergebroed

Bericht door Gnosis »

Geachte herder in (on)ruste,

Bedankt voor uw reactie, er ging iets fout , ik wilde iets citeren wat u gezegd heeft maar mis.............
Ik wil u vragen, blijf schrijven zoals u mij schreef, zonder haat of wat dan ook, maar in herderlijke gezindheid, dat deed mij goed, dank u wel!
Vraag u altijd af, waarom erger ik mij, waarom vind ik iets, en geef op elk antwoord weer een vraag en weer, en weer, en weer............................en we komen uit bij onszelf, want de ander is niet zoals ik wil dat hij/zij is of moet zijn en dat is ONS probleem. Wij willen gerechtigheid over hoe de NAK nu tekeer gaat, maar wordt u daar beter van? Geeft dat voldoening? Volg u weg naar uw hart, u bevestigde dat in het schrijven aan mij, zullen we samen daar mee bezig zijn om dat te ontdekken wat goed voor ons is? Ik voel uw verdriet en cynisme en weet dat u dat niet echt wilt, want dit komt door vernedering, teleurstelling in diegene waar je op vertrouwd hebt.
Deze pijn hebben wij lang, heel lang gevoeld, wij werden niet begrepen, omdat men ons niet wilde begrijpen. En dat zegt veel over onze "zegensdragers" (wat een naar woord..brrrrrrr). Wij, mijn vrouw en ik , kwamen tot de ontdekking dat we alles moesten loslaten, willen loslaten en dat is gelukt.
Br. Bakeenei schrijft dat hij de contacten met mede brs. en zrs. graag wil houden omdat hij van ze houd en daarom zijn reacties geeft om de anderen wakker te maken.
Ook wij hebben de zg. vrienden verloren, wij waren vrienden omdat we in de kerk kwamen, omdat ik organist , dirigent, ditrictsdirigent, DMA , landelijk dirigent voor dienarendiensten en wat al niet, was. Er waren veel mooie dingen voor mij bij, maar dat had met muziek te maken en met trouwe zangers etc.
Veel broeders en zusters zijn van goede wille maar begrijpen het niet.
Maar als ze niet wakker worden, worden ze niet wakker en is het nog niet de tijd om wakker te worden...............het komt vanzelf, echt waar..! Voor iedereen!

Probeer goed te slapen, maak u niet druk over de NAK, zoek geen "gerechtigheid" het lukt u niet dus..... U kent de uitspraak van Gamaliel die ik eerder heb gebruikt? "Als het uit God is dan blijft het bestaan en anders......"
U bent een glanzende diamant, laat het niet bezoedelen door wie dan ook, blijf bij uzelf. Poets de diamant op door liefhebbend iedereen tegemoet te treden, het heelt ons geweldig!

lieve hartegroet, HH

Ik zal mijn naam erbij vermelden, ik wil open en eerlijk zijn.

Harm Hijlkema Heerenveen gelukkig en blij en getrouwd met Dora Hijlkema Meijer.
ex-voorganger

Re: Addergebroed

Bericht door ex-voorganger »

@ Fred

Zoals gebruikelijk doen westerse apostelen er een Afrikaans districtje bij. Als de 'white man from Holland' zal PK zich
in donker Africa manifesteren als 'the Great White Hope'. Ongetwijfeld zal hij proberen daar ook nog als medicijnman zijn
kennis doen laten gelden en zullen de lokale black magic voodoo priesters de kuierlatten nemen.

Een nieuw tijdperk breekt aan voor de zwarte broeders en zusters in Africa. The 'Valvet Voice' apostle...
Hij zal in de voetsporen treden van een Livingstone en geschiedenis schrijven als Mazungu Bwana Mtume (Swahili)

Groet, ACE
Fred L.L. Wierlingk

Re: Addergebroed

Bericht door Fred L.L. Wierlingk »

ex-voorganger schreef:@ Fred

Zoals gebruikelijk doen westerse apostelen er een Afrikaans districtje bij. Als de 'white man from Holland' zal PK zich
in donker Africa manifesteren als 'the Great White Hope'. Ongetwijfeld zal hij proberen daar ook nog als medicijnman zijn
kennis doen laten gelden en zullen de lokale black magic voodoo priesters de kuierlatten nemen.

Een nieuw tijdperk breekt aan voor de zwarte broeders en zusters in Africa. The 'Valvet Voice' apostle...
Hij zal in de voetsporen treden van een Livingstone en geschiedenis schrijven als Mazungu Bwana Mtume (Swahili)

Groet, ACE
Beste Ex ik denk dat je een interessant statement maakt: Een nieuw tijdperk breekt aan voor de brz&zrs in Afrika. Onder het mom van 'zelfstandigheid' worden met rasse schreden de 3e wereld gebieden 'zelfstandig'. In praktijk betekent dit gewoon: "vanaf nu redt u zich financieel zelfstandig en hoeft u niet meer op de failliete kerk in het westen te rekenen. Ik hoop van harte dat de 'gebietskirche' Cape Town haar kans grijpt want ik ben jaloers op die zaken die daar goed gaan en waar men hier maar niet van wil leren. Het is de eeuwen oude zieke westerse mentaliteit waarbij het idee heerst dat we de waarheid in pacht hebben. Lekker met je 3-delig pak rond de evenaar! maar ja het is de wens van de stamapostel... blabla
John

Re: Addergebroed

Bericht door John »

Broeder Moesker,

Puberale schrijfsels, onder diverse namen komen in toenemende mate langs.
Wilt u dit blijven toestaan of kan hier iets aan gedaan worden.
Een zieke geest moet gestopt worden.

Groet Lmg
Bauke
Beheerder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 08 dec 2008, 20:03

Re: Addergebroed

Bericht door Bauke »

@ll,

Hoewel er bij deelname aan dit forum regels en voorwaarden zijn verbonden, zoals …Een deelnemer mag ‘’slechts’’ onder één naam op dit forum schrijven, worden deze regels niet in acht genomen.

Het is heel duidelijk dat er iemand onder u schrijft onder meerdere namen, Hoewel ik voor enige dagen een oproep aan deze persoon heb gedaan eens contact met mij op te nemen, is dat verzoek genegeerd.
Bij deze herhaal ik dat verzoek, uiteindelijk zal ik als de eigenaar van de website en dus ook aan het daaraan verbonden Forum verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor de inhoud.

Het plaatsen van Foto’s is toegestaan indien voorzien van de bron. Auteurs rechtelijk is het niet toegestaan andermans foto’s te bewerken (verminken) Dat laatste is zelfs strafbaar! Ik ben dan ook genoodzaakt deze onherroepelijk te verwijderen.

Ik roep u allen op u te houden aan de regels zoals deze gesteld zijn.


Geachte lezers, schrijvers, Broeders en Zusters in Christus, laten we met elkaar zoeken naar een oplossing die zal leiding naar het herstel van de ordeningen Gods! Zoals deze zijn gesteld door Jezus Christus onze Messias.
Met vriendelijke broeder groet, van huis tot huis,
Bauke Moesker.
Gesloten