basis schreef:(...)
Ik weet zeker: zelfs als apostel De Bruin door de rechter zou worden veroordeeld en de NAK een vreselijk slechte pers zou krijgen, dan nog blijven de huidige broeders en zusters trouw in hun navolging.
De stamapostel zou wellicht een extra bezoekje brengen, de broeders en zusters schurken wat dichter tegen elkaar aan en doen er verder het zwijgen toe, dit alles is voor hen dan eens temeer een bewijs van de boze buitenwereld, de macht van de satan die rondgaat als een briesende leeuw en natuurlijk: hun lot om als ware Godskinderen bespot en gehoond te worden.
Bron: basis op ma 01 nov 2010, 14:40 in de thread "Leegstand NAK Appartementen in Arnhem/Nieuw-apostolische bedrijfsvoering"
ATTA schreef:Ik was afgelopen zondag ook als gast bij die dienst in Groningen. Wat heb ik een respect gekregen voor apostel Klene. Hij sprak mooi en ik heb er met genoegen naar geluisterd. De man kwam erg integer op mij over. Ik kan me niet voorstellen dat als hij dé beweerdelijke snoodaard zou zijn, dat hij dan zo'n uitgebreide dienst zou houden en de mensen zo liefdevol had aangekeken.
(...)
Tja, en dan dit forum. Wat een malaise. Wat een azijnpissers zijn jullie! Komt dat soms door de drank? Want hoe later het uur, hoe meer zuur. Jullie waren en zijn toch allemaal getuigen van wat er is gebeurd? Wat willen jullie eigenlijk bereiken? Iets constructiefs? Nee? Laat het dan los!
Bron: ATTA op di 07 dec 2010, 14:55 in de thread "Nieuw Apostolische Kerk... een sekte of toch het enige Godswerk op aarde?/Peter Klene stelt exclusiviteitsopvatting NAK ter discussie?"
@basisbasis schreef:(...)
Hedenavond in 't gebouw toch weer een mooie dienst beleefd en ik moet zeggen al waren we maar met een kleine schare van 20 mensen; er was echt 'n gemeenschapsgevoel.
Ik merk op dat er ook gewoon geofferd wordt, ik doe dat zelf ook en geloof nog steeds als ik iets in het offerblok gooi dat God de offeraar zegent (ouderwets hè?!) en ik ervaar dat ook gewoon in mijn dagelijks leven zo. Mocht de NAK-leiding met dit geld verkeerde dingen doen of hebben gedaan dan is dat op hun verantwoording, ik zou het intreurig vinden en ook wel schandalig maar vanaf het moment dat ik het in het offerblok doe is het niet meer van mij... Voor mij heeft het als (eind-)bestemming: het Godswerk.
Daar eindigt mijn verantwoording over dat aardse slijk. Wat de kerk er vervolgens mee doet is natuurlijk voor háár verantwoording.
Bron: basis op wo 08 dec 2010, 22:33 in de thread "Nieuw Apostolische Kerk... een sekte of toch het enige Godswerk op aarde?/Peter Klene stelt exclusiviteitsopvatting NAK ter discussie?"
(...)
Wat ik hieronder schrijf is beslist niet persoonlijk bedoeld want ik heb grote waardering voor uw inhoudelijke bijdragen op dit forum. Mijn punt is echter dat de nieuw-apostolische kerkleiding stelselmatig (!) juist NIET inhoudelijk reageert op brandende vragen... Dus in de situatie waarover u opmerkt "Wat de kerk er vervolgens mee doet is natuurlijk voor háár verantwoording", maken "hogere verantwoordelijke leidinggevenden" die verwachting en dat vertrouwen op het ogenblik geregeld níet wáár en hun -verwijtbare- nalatigheid daarbij heeft verregaande consequenties. In die samenhang is er op dit forum zowel het nodige al geschreven over bijvoorbeeld substantiële financiële verliezen in en rond Eimersstaete in Arnhem als over de bedenkelijke inhoud van de herziene geloofsartikelen...
@all
Met het gekozen onderwerp voor deze afzonderlijke thread, namelijk "Gehersenspoeld?!", ben ik maar met de deur in huis gevallen... Ook elders op dit forum werd de bovenstaande quote al aangehaald want is het niet feitelijk alarmerend (!) als het de gelovigen in een geloofsgemeenschap niet lijkt te interesseren dat er door toedoen van de kerkleiding misstanden ontstaan?! Waarom wil men daarin kennelijk berusten? Waarom neemt men het niet op voor zielen die van zulke misstanden het slachtoffer worden? Spelen hier misplaatste egoïstische motieven? Is men ergens door vermurwd, of zo? Of bevinden alle "slapende leden" zich uitgerekend nog IN de kerk?
Zie ook de thread Achtergrondinformatie Nieuw-Apostolische Kerk.
Groet,
BakEenEi