[Bijgewerkt: 20.30 uur]
ACE schreef:(...)
Ik zag en zie grote overeenkomsten met het gedrag van de kapitein van de Costa Concordia.
Pas toen de passagiers eigenhandig in de reddingsboten vluchtten, gaf hij opdracht voor een algeheel "verlaat het schip".
Zelf zat hij daarna als een van de eerste in een reddingsboot.
GJS werd 'ontslagen' omdat er geen geld genoeg was om de CA in stand te houden, laat staan een Apostel te betalen.
Maar 2,5 miljoen er doorheen draaien, daar hoor je niemand over!
Apostolisch Nederland verkeert in een diepe winterslaap.
Waar ik nog positieve verwachtingen had van DAP Brinkmann, moet ik die bijstellen.
Ook hij is er inmiddels achter dat er een krachtenveld opereert waar hij geen grip op heeft.
Ik vind de metafoor 'bosvruchten' nog te edel.
(...)
@ACE
Waar ikzelf bijna geen woorden voor kan vinden is, hoe verschrikkelijk door kerkelijke ambtsdragers, die nota bene "zegenaars" genoemd willen worden, er toch misbruik wordt gemaakt van ieders vertrouwen. Er is zó enorm aan de lopende band gelogen en bedrogen; daarvan hebben blijkbaar velen nog altijd niet het geringste besef. Werkelijk, het is vreselijk; mensonterend zelfs hoe er in de Nieuw-Apostolische Kerk door "hogere dienaren" wordt huisgehouden. Wat men daarbij uit alle macht en met alle middelen voor kwalijks aan het daglicht onttrokken probeert te houden, grenst aan het onwaarschijnlijke en valt op geen enkele manier nog te reduceren tot het een of andere leugentje om bestwil.
Als het aan mij ligt mag deze kerk onmiddellijk als een criminele organisatie worden verboden. Wat er -alleen al getuige de enorme aantallen publicaties van de laatste jaren, zowel in ons land als in het buitenland- op zijn minst aan de hand is, zijn: intimidatiepraktijken, kadaverdiscipline, machiavellisme, onbehoorlijk bestuur, financieel wanbeleid en geestelijk geweld. Hoe naïef het ook genoemd mag worden dat mensen zich door de geestelijke elite, die hier acteert, laten misleiden; mijzelf wilde het gewoonweg niet aan dat "geestelijk verzorgers", bij wie ik oprecht wilde blijven uitgaan van hun integriteit, er ondertussen een welhaast sadistisch genoegen in schiepen een ieder aan zich te onderwerpen.
Indien bijvoorbeeld apostel Peter Klene eerlijk (!) was geweest, had hij na het allereerste bericht, dat ik aan hem toezond, meteen geantwoord dat hij er geen boodschap aan had. Dan had ik mij direct alle verdere moeite kunnen besparen. Hetzelfde geldt o.a. voor districtsapostel De Bruijn en districtsapostel Brinkmann, en zéker ook voor de districtsoudste Weening. Ik heb al deze mensen herhaaldelijk
gealarmeerd vanwege omstandigheden die dat werkelijk rechtvaardigden. Maar het kon ze allemaal geen biet schelen. Dan moet men er dus maar niet vreemd van opkijken als ik, via dit Forum bijvoorbeeld, zulks nadien nogal transparant beschrijf wanneer deze "zegenaars" meer en meer slachtoffers maken.
Het mag bij hen nu wel eens afgelopen zijn met alle mooie woorden zonder alle bijbehorende mooie daden. Overigens, dat -toen Gerrit Sepers in 1998 de wacht werd aangezegd- er te weinig geld zou zijn geweest voor een tweede "apostel" op de loonlijst van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, was natuurlijk óók al gelogen. Als misschien wel geen ander kan ík dat -als administrateur destijds op het bureau van de Centrale Administratie- immers weten. Zie ook de onderstaande quote dienaangaande:
Redactie schreef:(...)
"Verwarring" is bij mij meer en meer een hot item geworden naarmate het soms heel doorzichtig werd hoezeer "hoge(re) dienaren" werk(t)en met een dubbele agenda. Zo klap ik intussen allang niet meer uit de school als ik zeg dat het eenvoudig NIET wáár is dat in financieel opzicht bij de Nieuw-Apostolische Kerk continu de nood aan de man was. Tussen 1985 en het jaar 2000, toen ik mij op het bureau van de Centrale Administratie bezighield met de financiële gegevensverwerking, heb ik daar zowat elk dubbeltje voorbij zien komen, echter ZONDER ooit te hebben moeten constateren dat je elk dubbeltje voordat het wordt uitgegeven zou moeten omdraaien! Bij NAK-Observer heb ik destijds wel eens voorgerekend waarom de beschikbare middelen gewoon toereikend waren, vooropgesteld dat "de politieke wil" bestaat om uit te komen met wat men heeft. Was dát immers niet wat God (!) "de rentmeesters" in handen gaf om mee uit te komen?
Dus: al het geweeklaag over teruglopende offerontvangsten, wat "de Apostel" zogenaamd zorgen baarde, klopte in die periode pertinent NIET. Wie desondanks de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland als armlastig wilde promoten, sprak al dan niet verkeerd ingelicht NIET de waarheid. Waar het in de praktijk op aankwam was simpelweg het weloverwogen kiezen uit verschillende mogelijkheden: bouw ik een kerk zoals in Hoorn óf voor dat geld twee zoals in Voorthuizen?! Laat het daarom alleen al op grond van het bovenstaande duidelijk mogen zijn dat "ze" bij wijze van spreken níet bij míj moesten aankomen met wat voor een aandoenlijk verhaal dan ook over "geen geld voor een stukje tapijt", of zo. Ik wist (!) dat het NIET wáár was dat één stukje tapijt méér of minder opeens het verschil zou maken. Zo was het écht NIET. Het zat hem in wat ik al opmerkte: bouw ik een kerk zoals in Hoorn óf voor dat geld twee zoals in Voorthuizen?!
Toch werd ik vanzelf voortdurend geacht de zogenaamde zorg van "de Apostel" over de offerontvangsten te delen. Op een gegeven moment hoorde ik zelfs dat er in Nieuwegein tijdens een landelijk dienst voor ambtsdragers was betoogd dat er geen geld meer was voor "twee apostelen". Zo vernam ik wel vaker achteraf wat ik voor wáár moest houden. Meestal las ik in de Onze Familie hoe de "dankoffers" zouden zijn uitgegeven, maar in de boekhouding was het geld in de regel zó niet verantwoord. Buiten mij om was er dus maar gewoon een draai aan gegeven. Ik werkte al minstens 10 jaar op de C.A. toen ik een districtsoudste (die intussen al jarenlang deel uitmaakte van "De landelijke vergadering") aan een nóg hogere "zegenaar" hoorde vragen: "Wie doet hier eigenlijk de boekhouding?"
(...)
Wat ik hiermee nu vooral wil zeggen is:
"Er kan in openbare erediensten en uit 'de apostelmond' misschien wel een hoop eenzijdig worden verkondigd en afgekondigd, maar mogen degenen die dit voor wáár moeten houden alstublieft zelf blijven nadenken?!"
(...)
Uit: Bericht door Redactie op
"za 18 jun 2011, 12:22" in de thread "Hoe moet het verder met de Nieuw-Apostolische Kerk in Ned.?"
Wat de door jou gememoreerde "diepe winterslaap" betreft, zie de volgende quote:
En wat verder nog de (on)geloofwaardigheid betreft van districtsapostel Brinkmann, zie onder:
BakEenEi schreef:(...)
De zuinigheid die bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland werd en/of wordt betracht, is de laatste 25 jaar nimmer voortgekomen uit armlastigheid. Indien zulks wél mocht zijn gesuggereerd, was het 100% ONwaar. In dat geval is er pertinent toneel gespeeld.
Op 12 april 2010, ca. anderhalf jaar geleden dus, bracht ik bij de kerkleiding opnieuw (!) onder de aandacht dat er een Raad van Toezicht ontbreekt - met alvast een kopie van dat bericht t.a.v. districtsapostel Brinkmann!! Onbeantwoord gebleven, uiteraard. Ik had toen serieus nog geen weet van het schrijven
"Santpoort, 21 februari 2010". Wel was op 12 februari 2010 (negen dagen dáárvoor derhalve) op de "indexpagina" van de website waaraan dit Forum is gekoppeld het laatste deel verschenen van een door mij geschreven
serie artikelen over de oorzaken en gevolgen van de zorgwekkende omslag in het beleid van de internationale kerkleiding. In feite namelijk is er door het internationale kerkbestuur een jaar of 10 jaar geleden doelbewust een soort van gigantische bulldozer in gang gezet, een monster van een moloch dat alles wat de "godenzonen" maar in de weg kan staan "endgültig" met de grond gelijkmaakt. Alles en iedereen zou wijken voor het alomvattende gezag en het grootst mogelijke gelijk van de nieuw-apostolische stamapostel en onder de zogenaamd met hem verbonden districtsapostelen hooguit de meest "invloedrijken". Wie dat niet kan billijken, mag opkrassen. Districtsapostel De Bruijn hoefde in die kringen dus geen persoonlijke mening te geven; het ging de echte machtigen onder de hooggeplaatsten zuiver om diens continue gedoogsteun. Zó heeft het achter de coulissen voor hem gewerkt.
Weinigen zullen dat onheil hebben zien aankomen want de informatie welke deze bikkelharde policy blootlegt moest op talloze vindplaatsen worden getraceerd. "Transparant" bij de Nieuw-Apostolische Kerk houdt simpelweg in:
"struin het Internet maar af... want wij, de hoogste dienaren en zegenaars die je je maar kunt indenken, antwoorden enkel en alleen op vragen waarvan wijzelf vinden dat die op enig moment gesteld dienen te worden." Ik ben dus -met de voorkennis die ik had- ooit maar gaan zoeken en surfen; mét resultaat. Totáál verbijsterend. Zie dit Forum! Bijvoorbeeld mijn bericht op
"vr 02 sep 2011, 19:13" in de thread "Geloofwaardigheid van de nieuw-apostolische kerkleiding".
(...)
Uit: Bericht door BakEenEi op
"vr 16 sep 2011, 16:12" in de thread "Framing".
Mijn opmerking over de "
bosvruchten" was trouwens gemaakt met een knipoog naar
één van de afleveringen van het RVU-televisieprogramma "Keuringsdienst van Waarde", namelijk die over de bospaddenstoel...
Het WebTeam/TjerkB