ambtsdrager weigert systeemagent te zijn

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
Plaats reactie
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

ambtsdrager weigert systeemagent te zijn

Bericht door zefyr »

Praktisch apostolisch-zijn is ook alert zijn op tekenen van stil verzet van zowel nieuw-apostolische gemeenteleden als ambtsdragers.

Het is me in de afgelopen jaren opgevallen, dat nieuw-apostolische gemeenteleden en ambtsdragers stil verzet plegen...tegen de kerkleiding. Veelal is men allang mentaal 'geemigreerd'. Onlangs werd me dit opnieuw duidelijk na een gesprek met een ambtsdrager die dit jaar ambtsrust zal worden verleend. Hij walgt ronduit van de ontwikkelingen in de NAK, vooral van de fratsen en grollen van de kerkleiding, zowel op landelijk als op internationaal niveau. Al jarenlang laat hij de kerngedachten of een hedendaags equivalent letterlijk en figuurlijk links liggen. De 'tienden' offert hij niet aan 'Amersfoort' of 'Zürich', maar besteedt dit aan concrete projecten in de gemeenschap en diaconale projecten in en buiten de NAK.
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: ambtsdrager weigert systeemagent te zijn

Bericht door Lmg »

@ Zefyr,

Kunnen wij met elkaar ook een hoeveelheid brons, koper, messing gaan verzamelen om een
standbeeld te gaan maken voor deze ambtsbroeder.
Ondanks dat bovengenoemde metalen tegenwoordig prijzig zijn wil ik toch graag mijn bijdrage leveren.
En neem van mij aan dat het hier niet gaat om een gouden kalf.
Ik ga direct aan de slag met mijn metaal detector.

Groet Lmg
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

het einde van de 'Aemterkirche' is in zicht

Bericht door zefyr »

@lmg

De onderhavige ambtsdrager geniet veel steun van de gemeenteleden. Men gaat z'n eigen weg en heeft compleet lak aan de kerkleiding. Ik heb de indruk, dat in toenemende mate deze gedragslijn doordringt tot de kringen van gemeente- en districtsvoorgangers. Ik kan dit illustreren aan de hand van een concreet en recent voorbeeld. Onlangs verkondigde een districtsvoorganger openlijk van de kansel respectievelijk altaar dat hij de buik vol heeft van alle nieuw-apostolische franje, heisa en kerkregels, die dwingend door de kerkleiding worden opgelegd. Nog even en 'opziener' Ruud Vis en 'apostel' Peter Klene staan moederziel alleen, omringd door een hele kleine schare van fanatici. Het ambtslichaam wordt geleidelijk een lege huls. Het einde van de 'Aemterkirche' is in zicht.
Plaats reactie