"Stellungnahme zur Botschaft" zevenmaal aangekondigd...

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Plaats reactie
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

"Stellungnahme zur Botschaft" zevenmaal aangekondigd...

Bericht door Redactie »

@all

Alsof het een sprookje betreft wordt er door stamapostel Wilhelm Leber nu al maandenlang telkens opnieuw weer een tipje van de sluier opgelicht met het oog op een nieuwere "Stellungnahme" ten aanzien van de in de jaren '50 van de vorige eeuw gedogmatiseerde "Boodschap" van diens ambtsvoorganger Johann Gottfried Bischoff. Hoezeer de verwachtingen inmiddels ook hooggespannen zijn; wie er het fijne van wil weten, zal zeker nog vier tot zes weken geduld moeten oefenen want in juni 2013 verschijnt er een speciale bijlage bij het tijdschrift "Unsere Familie" met hieromtrent de laatste kleine lettertjes!

Wie de tel goed heeft bijgehouden, komt op zeven vooraankondigingen... Op deze manier krijgt de op handen zijnde "openbaring" alvast de schijn van heiligheid.

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Diderot
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 15:38

Re: "Stellungnahme zur Botschaft" zevenmaal aangekondigd...

Bericht door Diderot »

De beginpagina van deze fleurige onpartijdige webzijde schreef:Maakt de internationale kerkleiding der Nieuw Apostolische Kerk korte metten met haar leugens van welleer tot heden?


Nederlands? Best wel een beetje moeilijk...

Diderot.
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: "Stellungnahme zur Botschaft" zevenmaal aangekondigd...

Bericht door Lmg »

Hoi Diderot,

Ja inderdaad, ik zou het woord WELLEER met enkel L schrijven. Persoonlijk maak ik ook weleens een schrijffout.
Waar je niet op inging is het eerste artikel van de redaktie, waar het gaat over zeven maal bericht geven wat de schijn
van heiligheid doet vermoeden.

Lmg

PS De gebruikte lettergroote heeft niet mijn voorkeur
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: "Stellungnahme zur Botschaft" zevenmaal aangekondigd...

Bericht door BakEenEi »

@Diderot.

Fijn dat jíj als speurder op het gebied van taalfouten voor goud gaat in dit leven. Dan heb je in elk geval nog in het verzet gezeten. Ikzelf ga er maar vanuit dat het niet een ieder is gegeven om een taal als kunstvorm te beoefenen. Daarom sprak het mij aan, toen bij NAKtuell één van de forumdeelnemers op een gegeven moment als onderschrift de volgende tekst uitkoos: "Wer Schreibfehler findet, darf Sie behalten". Trouwens, bij één fout haalde ik vroeger meestal nog wel een negen.

Zowel voor de veroorzakers van sportief ongenoegen als voor de bestrijders ervan, volgt hieronder een hart onder de riem:
Groet,
BakEenEi
Less Is More
Diderot
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 15:38

Re: "Stellungnahme zur Botschaft" zevenmaal aangekondigd...

Bericht door Diderot »

BakEenEi schreef:Fijn dat jíj als speurder op het gebied van taalfouten voor goud gaat in dit leven. Dan heb je in elk geval nog in het verzet gezeten. Ikzelf ga er maar vanuit dat het niet een ieder is gegeven om een taal als kunstvorm te beoefenen.
Als er in de redactionele artikelen en in de über-Telegraaf-formaat-koppen gigantische taalfouten staan (een recent oneindig humoristisch voorbeeld: balletrace in plaats van ballotage), dan zorgt dat ervoor dat je boodschap/webzijde minder of helemaal niet serieus genomen wordt.
Als je geen moeilijke woorden kent, dan moet je ze ook niet gebruiken, anders val je door de mand.
Als je geen moeilijke woorden kent en je wilt ze tóch gebruiken, dan moet je je teksten laten controleren door iemand die de taalfouten eruit kan halen.

Diderot.

P.S.: Een gratis tip: Behalve de taalfouten en het taalgebruik in het algemeen zorgt ook de kleurstelling van deze webzijde ervoor dat ze niet serieus genomen wordt.
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: "Stellungnahme zur Botschaft" zevenmaal aangekondigd...

Bericht door Tosca »

Diderot schreef:
BakEenEi schreef:Fijn dat jíj als speurder op het gebied van taalfouten voor goud gaat in dit leven. Dan heb je in elk geval nog in het verzet gezeten. Ikzelf ga er maar vanuit dat het niet een ieder is gegeven om een taal als kunstvorm te beoefenen.
Als er in de redactionele artikelen en in de über-Telegraaf-formaat-koppen gigantische taalfouten staan (een recent oneindig humoristisch voorbeeld: balletrace in plaats van ballotage), dan zorgt dat ervoor dat je boodschap/webzijde minder of helemaal niet serieus genomen wordt.
Als je geen moeilijke woorden kent, dan moet je ze ook niet gebruiken, anders val je door de mand.
Als je geen moeilijke woorden kent en je wilt ze tóch gebruiken, dan moet je je teksten laten controleren door iemand die de taalfouten eruit kan halen.

Diderot.

P.S.: Een gratis tip: Behalve de taalfouten en het taalgebruik in het algemeen zorgt ook de kleurstelling van deze webzijde ervoor dat ze niet serieus genomen wordt.
Tja, 'Diderot' het is natuurlijk best lastig te behoren tot een kerk die al jarenlang leugens en nog eens leugens verkondigen, Tja, u wil de aandacht slechts afleiden. Ach, niets anders te doen?
Ik neem u dus niet serieus. Ik verzoek u verder in het vervolg andere schrijvers in hun waarde te laten!!

Groet,
'Tosca'
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Diderot
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 15:38

Re: "Stellungnahme zur Botschaft" zevenmaal aangekondigd...

Bericht door Diderot »

Tosca schreef:Tja, 'Diderot' het is natuurlijk best lastig te behoren tot een kerk die al jarenlang leugens en nog eens leugens verkondigen,
Inderdaad is dat best lastig, maar daar ging het nu niet over.
Tosca schreef: Tja, u wil de aandacht slechts afleiden. Ach, niets anders te doen?
Ik neem u dus niet serieus. Ik verzoek u verder in het vervolg andere schrijvers in hun waarde te laten!!
Het getuigt van gebrek aan wijsheid om welgemeende kritiek niet serieus te nemen. Maar goed, we leven in een vrij land, iedereen mag zo dom doen als hij/zij zelf wil.

Nee, ik wil de aandacht niet afleiden. Ik wil dat de toon en het aanzicht van deze webzijde verbetert zodat ze meer aandacht krijgt en (vooral) serieuzer genomen kan worden. Nu is ze voornamelijk lachwekkend.
Is u, geachte Tosca, al opgevallen dat er nog steeds een dikke fout in de schreeuwkop staat? Nee zeker... Laat gerust staan hoor, misschien wilt u diep in het hart niet eens serieus genomen worden?
Jabob65 schreef:Nou ja, het hoge woord is er uit, vergeleken met was er tot nu toe is gezegd, kun je het zien als een verbetering, aan de andere kant probeert Leber toch nog een beetje het midden te houden tussen het sterk afwijzen van 'het Goddelijke karakter' en 'het puur menselijke aspect'...

Wel wijst hij de motivering 'dat God zijn plan had gewijzigd' sterk af. Dat vind ik positief.

Daarnaast stelt hij duidelijk dat 'de boodschap' nooit een dogma had mogen worden.

Al met al zie ik de verklaring van Leber als een positieve stap.
Het is voor nieuw-apostolische begrippen een buitengewoon krachtig geformuleerd, zelfkritisch standpunt. Ik had niet gedacht dat Leber zo ver zou durven gaan in zijn veroordeling (want dat mag je het mijns inziens toch wel noemen) van de Botschaft. Uiteraard zijn er her en der formuleringen waarmee ik persoonlijk ontevreden ben, maar over het geheel gezien vind ik het ook een grote en positieve stap.

Diderot.
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: "Stellungnahme zur Botschaft" zevenmaal aangekondigd...

Bericht door Tosca »

'Diderot' wees blij dat u zonder fouten door het leven gaat. En de brief van Leber buitengewoon geweldig noemen...

Wat dacht je van deze zinsnede...''Aan de andere kant moeten we voor kennisgeving aannemen dat geloofsbroeders en -zusters onder de boodschap hebben geleden en zich zelfs genoodzaakt zagen de kerk te verlaten. We kunnen daar vandaag alleen nog onze spijt over betuigen'' :twisted:

Een wel zeer laf standpunt, Leber heeft het niet over de zeer vele geëxcommuniceerde Broeders en Zusters die van de een op de andere dag alles kwijt waren, geen zangboekje niets, alles was weg en het gebouw was verboden gebied. En daar wil Leber niet over praten, geen verzoening naar het VAG. Spijt betuiging is beslist onvoldoende. Leber is niet minder dan een lafaard. :twisted:

Dat blijkt uit zijn schrijven.

Groet,
Tosca.
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Plaats reactie