apostolisch grensverkeer - zuster Van Asperen

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
Plaats reactie
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

apostolisch grensverkeer - zuster Van Asperen

Bericht door zefyr »

Praktisch apostolisch-zijn is ook oog hebben voor 'apostolisch grensverkeer' ofwel de overgang van de ene apostolische denominatie naar de andere apostolische denominatie.

Het is inmiddels genoegzaam bekend, dat er vele apostolische denominaties (in en buiten Nederland) bestaan. In de geschiedschrijving (en de historiografie) van de apostolischen is het onderwerp 'apostolisch grensverkeer' een onderbelicht aspect, althans in mijn beleving. Enkele jaren geleden heb ik mij laten vertellen, dat na het overlijden van districtsoudste Van Asperen (district Rotterdam) z'n echtgenote is overgestapt van de NAK NL naar Het Apostolisch Genootschap. Ik ben benieuwd of iemand dit bericht kan bevestigen. Wellicht kan iemand ook andere voorbeelden van 'apostolisch grensverkeer' melden. Via onderstaande link is een foto van zuster Van Asperen uit lang vervlogen tijden te zien.

http://www.nak-nl.org/site/index/nederl ... -id-24.htm
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: apostolisch grensverkeer - zuster Van Asperen

Bericht door Lmg »

@ Zefyr,

Dat Zr. Toos van Asperen overgestapt zou zijn van de NAK naar het Apostolisch Genootschap
Heb ik ook eens van iemand beluisterd, maar later vernam ik dat eea niet juist is.
Hoe bepaalde berichten soms in de wereld gezet worden is voor mij ook wel eens een raadsel.
Een zoon van Theo de Graaf Utrecht heeft wel de overstap gemaakt naar het Ap. Genootschap.
De overstap van de NAK naar de Gemeente van Apostolische Christenen is door beduidend meer
mensen gemaakt.
Enkele namen zijn: Herder E. Vos en familie Eindhoven. Herder Nagtegaal en zijn vrouw Amstelveen.
Fam J.van der werf Sneek Br. Dunning Haren. Fam. T. B. Amersfoort. Br. E. de Graaf Utrecht/Zeist.

Groet Lmg
Plaats reactie