stamaposteldienst op 21 april 2013 te Drachten

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: stamaposteldienst op 21 april 2013 te Drachten

Bericht door Redactie »

@all

Op de website van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland staat inmiddels een zogenaamde impressie met betrekking tot de gisteren in Drachten gehouden dienst, waarin stamapostel Wilhelm Leber voorging. Aanvullende informatie hieromtrent komt naar voren in het -Duitstalige- artikel "Stammapostel besucht die Niederlande- 22. April 2013, 15.21 Uhr" op de website van de Neuapostolische Kirche Nordrhein-Westfalen. Voor extra foto's zie http://www.nak-nrw.de/aktuelles/bilder/604.html.

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: stamaposteldienst op 21 april 2013 te Drachten

Bericht door Jabob65 »

De mensen in de zaal maken op mij een verslagen indruk, de geluiden die ik van aanwezigen heb opgevangen, waren niet bepaald positief, en ik las weer het aloude liedje van Leber, 'twijfelen is een zonde'...terwijl dit juist de basis is van een gezond geloof...

Het koffiedrinken na afloop werd wel gewaardeerd.

Maar goed, de hoge heren kerkleiders zitten op een verhoging, de priesters / voorgangers op de voorste rijen en het voetvolk laat de woordenstroom klaarblijkelijk maar gelaten over zich heen komen, wat moet je ook anders...!
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: stamaposteldienst op 21 april 2013 te Drachten

Bericht door willempower »

@ jabob65

Wat geef je de sfeer goed kort en krachtig weer zo .
Het voetvolk komt nog bij het toneelstuk van ons apostolisch genoegen " onze euros "de koffie hoeft net nog niet betaald te worden nog .
Hoelang pikken ze het nog ?
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: stamaposteldienst op 21 april 2013 te Drachten

Bericht door Jabob65 »

@WP, ik denk nog dat ze nog een behoorlijk lange tijd zullen accepteren, en waarom ook niet..?

Ten eerste offeren ze niet meer zo veel dus dat men rare dingen doet met het geld zal de meeste broeders en zusters niet zoveel interesseren, ten tweede vinden de meesten dergelijke diensten niet zo leuk (dat geldt trouwens ook voor die vreemde satelliet uitzendingen) maar ten derde is het in veel gemeenschappen wel goed toeven, heb ik de indruk; de scherpe kantjes zijn er af, men kent elkaar al vele jaren en het sociale netwerk is voor veel oudere broeders en zusters belangrijk. En waar moet je ook naar toe als je een bepaalde leeftijd hebt bereikt?

Dus vanuit mijn perspectief heb ik het idee dat de meesten weinig plezier beleven aan de showdiensten maar zich daarentegen wel prima voelen in hun eigen gemeenschap.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: stamaposteldienst op 21 april 2013 te Drachten

Bericht door ACE »

@jabob65

Kijk, Nederland is nou niet bepaald een vreugdevol volkje met een TdB die het volk hongerig liet en een PK die alleen een paracetamol pilletje voorschrijft voor de meest diepe tragedies.
De laatste trouwe zielen zitten er mat en aangeslagen bij. De lach van Leber wordt steeds groter. Binnenkort is hij van het gezeik af, net als AB en wordt het stokje overgedragen aan narcistische leiders.

Ik informeerde even bij mijn nog wel volgende familie hoe de aansluiting was geweest. Prima, we zijn lekker thuis gebleven (..)

Groet,
ACE
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: stamaposteldienst op 21 april 2013 te Drachten

Bericht door Jabob65 »

@ACE, ja, maar wie is er ook zo gek om naar een beeldschermpje te gaan zitten kijken, de plaatselijke voorganger staat ook voor aap trouwens, toch heb ik het idee dat de heren hoge ambtsdragers / machtspolitici helemaal niet in de gaten hebben hoe de vlag er voor staat, laten we vooral niet vergeten dat ze zo'n beetje bij elke aposteldienst drie a' vier gemeenten samenvoegen zodat het heel wat lijkt.
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: stamaposteldienst op 21 april 2013 te Drachten

Bericht door BakEenEi »

@all

Heb ik het nu goed begrepen dat "koffie met iets erbij" in Drachten gratis was en dat er voor bijvoorbeeld een glaasje fris moest worden betaald?

Verder ben ik benieuwd in hoeverre het fijn napraten was "over deze bijzondere dienst". Waaruit bestond de zegen? De komst van stamapostel Leber werd immers met vier uitroeptekens aangekondigd.

Volgens mij hebben de verschenen "hogere verantwoordelijke leidinggevenden" c.q. bestuurders het afgelopen weekend geen enkel probleem naar behoren ter hand genomen en... opgelost.

Een ander punt is nog dat ik mij in gemoede afvraag of apostel Friedrich Wilhelm Schwartz (* 11 april 1815, † 6 december 1895), op wiens graf in Amsterdam er jl. zaterdag door stamapostel Leber een krans werd neergelegd met het opschrift "150 jaar Nieuw-Apostolische Kerk", indien hij er nog iets over kon zeggen, die "reclame-uiting" feitelijk wel zou hebben weten te waarderen. Zou hij het eens zijn geweest met de manier waarop in deze kerk het ambt van een bijna almachtige stamapostel werd "opgetuigd" en zou hij de in 2012 verschenen nieuw-apostolische catechismus hebben omarmd? Ik vrees dat hij met afschuw had gereageerd!

In het Duitstalige artikel over het bezoek aan het graf van apostel Schwartz, staat onder meer het volgende:
„Friedrich Wilhelm Schwartz war ein besonderer Apostel“, würdigte Stammapostel Wilhelm Leber bei seinem Besuch am Grab die Leistungen des Verstorbenen. Vor 150 Jahren habe dieser in Amsterdam unter vielen Schwierigkeiten den Grund gelegt und sei damit einer der Gründungsväter der heutigen Neuapostolischen Kirche. „Wir schauen dankbar auf ihn. Er ist uns ein Beispiel und Vorbild in der Treue“, so der internationale Kirchenleiter.

Bron: http://www.nak-nrw.de/aktuelles/bericht ... -schwartz/
Ik vind dat stamapostel Leber hier veel te gemakkelijk, kwalijk hineininterpretierend in feite, een statement als het ware uit de lucht heeft gegrepen. En het klopt historisch gezien niet dat de kerk nu 150 jaar bestaat!

Groet,
BakEenEi
Less Is More
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: stamaposteldienst op 21 april 2013 te Drachten

Bericht door ACE »

@BEE

Bij de NAK is alles voor eigen rekening, muv de hoogste rangorde. Die pikken er flink bij.

Groet,
ACE
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: stamaposteldienst op 21 april 2013 te Drachten

Bericht door Jabob65 »

Ik heb het gevoel dat apostel Peter Klene stelselmatig vernederd wordt, vooral door Brinkmann...want als een x land dan te klein is voor een eigen districtsapostel, dan kun je de Nederlandse apostel toch wel wat statuur geven, bijvoorbeeld door hem als eerste mee te laten dienen, of door hem het avondmaal voor de ontslapenen uit te laten delen...maar niets van dit alles, Brinkmann hangt de grote meneer uit en behandelt Peter Klene als een schooljongen, niet alleen Peter Klene maar ook zijn broer Nico maken op mij een zeer ongelukkige indruk.

Ik begrijp niet dat die Nederlandse bestuursleden, incl. de districtsdienaren, die Brinkmann met zijn dikke nek niet op een duidelijke manier laten weten dat hij wel een toontje lager mag gaan zingen.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: stamaposteldienst op 21 april 2013 te Drachten

Bericht door willempower »

@jabob66
Dus een echte Duitser , Herr meister und Herr chef , verschil in rang laten voelen .
En wel zelf 10 miljoen door de plee spoelen en zitten blijven als goed rentmeester ?

Dat de Kleenes zich niet goed voelen das te begrijpen , er hangt hun nog wat boven het hoofd .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Plaats reactie