oproep boycot van districtsdiensten o.l.v. Brinkmann

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

oproep tot boycot succesvol?!

Bericht door zefyr »

@criticus

Je hebt gelijk. Ik heb de man van zes miljoen verward met de onzichtbare man.

@ allen

Het is niet uit te sluiten, dat er meerdere redenen ten grondslag hebben gelegen aan het lagere bezoekersaantal hedenmiddag in Roden in vergelijking met de districtsaposteldienst in de zomer van 2012, maar het lijkt erop, dat de oproep tot boycot door een zeer trouw nieuw-apostolisch gemeentelid in het hoge Noorden effect heeft gesorteerd. Naar schatting waren er vanmiddag tijdens de districtsaposteldienst met Brinkmann te Roden 50-80 minder nieuw-apostolischen aanwezig. De gesloten schuifpui in de kerkzaal moest de lege rijen met stoelen/banken maskeren, terwijl vorig jaar de kerkzaal uitpuilde...

Districtsapostel Brinkmann werd vergezeld door districtsapostelhelper Storck, apostel Peter Klene en opziener Ruud Vis. Dit gezelschap nam plaats in de directe nabijheid van het altaar. Klene en Vis hebben niet meegediend. Herder/voorganger Koos Dunning (NAK Groningen), voorheen districtsoudste/districtsvoorganger district Groningen, is vanmiddag op 61-jarige leeftijd ambtsrust verleend. Gemeente-evangelist Jan Kok alias 'Jank OK' - de beste man barst bij het minste of het geringste in janken uit... - is hem opgevolgd als herder/voorganger. Deze bevordering op de ambtsladder, dat niet verward moet worden met de Jakobsladder :lol: , was te danken aan een plotselinge ingeving van de Geest Gods bij Brinkmann tijdens de kerkdienst... Districtsevangelist/districtsvoorganger Rasker is geordineerd tot districtsoudste. Districtsapostelhelper Storck roemde de 'grosse Festgemeinde' voor de overtuigende en krachtige wijze waarop het aanvangslied werd aangeheven.

Brinkmann memoreerde de aanvang van het werk Gods in Hamburg en Amsterdam in 1863 en de zegenrijke uitwerking van de zendingsarbeid van apostel Menkhoff in het district NRW. Brinkmann promoveerde postuum Menkhoff tot 'Pfarrer', terwijl hij een zendeling en (leken)prediker was. Geschiedvervalsing is typerend voor de toenmalige en hedendaagse NAK-leiding...

Een donderende lachsalvo ging door de kerkzaal toen Brinkmann opmerkte, dat de eigen verantwoordelijkheid, zoals gepropageerd door stamapostel Hans Urwyler, bij hem thuis acuut aanleiding had gegeven tot de aanschaf van een tv. Trouw in de navolging van de stamapostel kent geen grenzen..., maar is grensverleggend. :shock:
Emile
Berichten: 148
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 12:54

Re: oproep boycot van districtsdiensten o.l.v. Brinkmann

Bericht door Emile »

Vroeger was er tijdens grote bijeenkomsten een snotter-ruis hoorbaar tijdens de ontslapenensacramenten.
Menig ambtsdrager predikte onder tranen of verborg het gezicht snokkend achter een zakdoek tijdens een ambtsinzetting.
Toch een bepaalde tranentraditie.
Een weg veraf of in de buurt,
er is altijd wel een flitspaal die gluurt.
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: oproep boycot van districtsdiensten o.l.v. Brinkmann

Bericht door Jabob65 »

Haha Emile, inderdaad, maar het kwam ook vaak voor dat men tijdens de prediking geruime tijd geen woord meer uit kon brengen...ontroerd waren ze dan, de laatste dienst van de Heilige Theodorus in Dieren was daar een goed voorbeeld van, de beste man bleef er zo'n beetje in.

Een opleiding theologie vond men niet nodig maar een studie toneelspelen kwam goed van pas...
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: oproep boycot van districtsdiensten o.l.v. Brinkmann

Bericht door ACE »

@Jabob65

Ik herinner mij een gesprek in de consistorie waar dap de Bruijn een gesprek had met een lieve en zeer trouwe geloofszuster.
Bikkelhard was de toon van ome Theo. Geen enkele consideratie had hij met deze zuster die zich als vrijwilligster had opgegeven om in de
West goed werk te verrichten en dat na lang wikken en wegen binnen de familie en familieverhoudingen.
Daar had de kerk geen geld voor. Ze moest alles maar zelf dokken. Ja hij had wel een oproep gedaan, maar was geen filantroop!!
Jezus, wat een ongelooflijke hufterstreek! En dat kan de man dus met droge ogen zeggen.
Daarna stond hij te grienen op het altaar.
Die zuster hebben we nooit meer teruggezien.
Ook lul Nico Klene heeft haar gewoon laten barsten.
Zo diep zit de arm van NK en trawantjes uit Hoorn en Den Helder er bij de leiding in.
Judasstreken.
Dat moest ik ff kwijt.

Groet,
ACE
Emile
Berichten: 148
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 12:54

Re: oproep boycot van districtsdiensten o.l.v. Brinkmann

Bericht door Emile »

Jacob65, "Is er een gezondheidsadviseur in de zaal om even te helpen?" " Jazeker, die gleed echter uit over zijn eigen tranen en heeft een lichte blessure maar komt er zo aan."
Een weg veraf of in de buurt,
er is altijd wel een flitspaal die gluurt.
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: oproep boycot van districtsdiensten o.l.v. Brinkmann

Bericht door BakEenEi »

ACE schreef:@Jabob65

Ik herinner mij een gesprek in de consistorie waar dap de Bruijn een gesprek had met een lieve en zeer trouwe geloofszuster.
Bikkelhard was de toon van ome Theo. Geen enkele consideratie had hij met deze zuster die zich als vrijwilligster had opgegeven om in de
West goed werk te verrichten en dat na lang wikken en wegen binnen de familie en familieverhoudingen.
Daar had de kerk geen geld voor. Ze moest alles maar zelf dokken. Ja hij had wel een oproep gedaan, maar was geen filantroop!!
Jezus, wat een ongelooflijke hufterstreek! En dat kan de man dus met droge ogen zeggen.
Daarna stond hij te grienen op het altaar.
Die zuster hebben we nooit meer teruggezien.
Ook lul Nico Klene heeft haar gewoon laten barsten.
Zo diep zit de arm van NK en trawantjes uit Hoorn en Den Helder er bij de leiding in.
Judasstreken.
Dat moest ik ff kwijt.

Groet,
ACE
@ACE

Wat vreselijk om te horen dat men hier op zo'n manier te werk heeft kunnen gaan! Alleen al dit ene voorval richt in geestelijk opzicht een verwoestende schade aan. Maar de "Godsgezanten" kijken niet om. Zij trekken voort, ondertussen een spoor van vernielingen achterlatend. En wat het nog erger maakt is, dat de argumentatie gewoonweg niet klopte! Ook ikzelf moest meermalen opeens getuige zijn van werkelijk onbestaanbaar godgeklaagd onwaarachtig handelen door zulke lieden. Vervolgens is er in deze kerk zowat geen levend wezen te bekennen dat moeite wil doen om ook maar een beetje te snappen wat je op zo'n manier doormaakt, laat staan dat er onder de "zegenaars" ooit iemand "staande wordt gehouden" en wordt genoodzaakt om diens verantwoordelijkheden wáár te maken. De onderhand door en door verrotte ideologie welke men in de Nieuw-Apostolische Kerk aanhangt, verziekt bij mensen het gezonde denkvermogen. Wát er ook gebeurt; álles laten de gelovigen zich welgevallen. Dat wil zeggen... totdat een kleinzielige zélf het slachtoffer wordt.

Misschien heb ik, denk ik nu, op dit Forum met al mijn berichten onbewust wel een monument willen oprichten voor allen wier onzichtbare leed, veroorzaakt door nep-gezanten, nimmer een naam mocht hebben... Als ik ook nog nadenk over die hele nep-Raad van Toezicht; hoe bont, gebroeders Klene, kun je het maken?!

Groet,
BakEenEi
Laatst gewijzigd door BakEenEi op ma 07 jan 2013, 19:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Less Is More
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: oproep boycot van districtsdiensten o.l.v. Brinkmann

Bericht door Jabob65 »

@ACE, dat zijn geen fijne verhalen maar ik herken het wel, men wekte sowieso graag de indruk dat er weinig financiële middelen waren maar inmiddels weten we wel beter, helaas ken ik de DAP ook wel als een man met twee gezichten, gunstig is het niet. Zeker niet omdat het hier om een kerkgemeenschap gaat, en vrijwilligers zijn erg belangrijk.

@Emile, ome Jaap zegt: het was fijn, en onze apostel vond het ook fijn!
Emile
Berichten: 148
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 12:54

Re: oproep boycot van districtsdiensten o.l.v. Brinkmann

Bericht door Emile »

Jabob65, presies, hit was wir hartstikke faain om oan te legge baai du apostel.
Een weg veraf of in de buurt,
er is altijd wel een flitspaal die gluurt.
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

lamroyant gedrag van ambtsdragers

Bericht door zefyr »

@BEE, ACE, Emile, Jakob65

Het behoort tot de nieuw-apostolische cultuur, dat (sommige of vele?) ambtsdragers tijdens kerkdiensten lamroyant gedrag vertonen. Men schuwt niet zich als huilebalken te manifesteren en tranentrekkerij in preken, dikwijls gekenmerkt door weinig samenhang en structuur, te verweven. Eloquente predikers zijn in de NAK schaars. Vals sentiment en manipulatief effectbejag voert veelal de boventoon. Uiteraard is het begrijpelijk, dat een prediker eens overmand kan worden door z'n emoties, maar in de NAK is er meer aan de hand dan een incidenteel voorval van dergelijke aard. Misschien is het lamroyant gedrag in de NAK een echo van de pietistische cultuur. In bevindelijk-gereformeerde kring zijn theatrale en lamroyante dominees, (vrije) predikers en 'oefenaars' (lekenpredikers) vaak zeer geliefd. Het zegt niet alleen veel over de ambtsdragers, maar ook over de gemeenteleden, ongeacht hun kerkelijke achtergrond!
Emile
Berichten: 148
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 12:54

Re: oproep boycot van districtsdiensten o.l.v. Brinkmann

Bericht door Emile »

@Zefyr and all, inderdaad hebben diverse bevindelijk gereformeerde richtingen ook een tranencultuur en in Brabant is het woord voor huilen "schreeuwen" net zoals in het zware Vijfherenland met het aldaar bestaande Brabants-Utrechts dialect.
Maar binnen de PKN kan het een dominee ook weleens welgemeend teveel worden.
En in Antwerpen was het broeder Mortelmens die na een eigen ervaring onder tranen predikte : "als ge ziek wordt, den moete noar het ziekenhois"
Alleen in de hierarchische Nak komt er zoveel bij kijken, zoals uit de recentste reacties op dit topic blijkt.
Een weg veraf of in de buurt,
er is altijd wel een flitspaal die gluurt.
Plaats reactie