oproep boycot van districtsdiensten o.l.v. Brinkmann

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

oproep boycot van districtsdiensten o.l.v. Brinkmann

Bericht door zefyr »

Praktisch apostolisch-zijn is ook alert zijn op (diepe en brede) scheuren in het NAK-bastion.

Districtsapostel Armin Brinkmann, de 'man van tien miljoen' (een variant op de 'man van zes miljoen' uit mijn kindertijd die zichzelf onzichtbaar kon maken), houdt volgende week zondag een 'roadshow' in het hoge Noorden; zondagochtend in Ljouwert (voor het district Ljouwert) en zondagmiddag in Roden (voor de districten Groningen en Assen). So far, so good.

Een dag voor Oudjaarsavond liet een zeer trouw nieuw-apostolisch gemeentelid in het hoge Noorden een 'vuurwerkbom' van formaat ontploffen temidden van de kerkgangers. Tot ieders verbazing werd de oproep gedaan, dat de districtsdiensten in het hoge Noorden onder leiding van distirctsapostel Armin Brinkmann moeten worden geboycot. Reden: de nieuw-apostolische kerkleiding verdient niet langer meer het vertrouwen van de gemeenteleden...!

Dit nieuw-apostolisch gemeentelid verdient naar mijn onbescheiden mening een standbeeld! De scheuren in het NAK-bastion zijn inmiddels goed zichtbaar, diep en breed.
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: oproep boycot van districtsdiensten o.l.v. Brinkmann

Bericht door Lmg »

@ Zepfyr,

Dit trouwe gemeentelid uit het hoge noorden heeft zich goed georienteerd.
Een aantal Hoog geplaatsten verdienen het niet om nagevolgd te worden.
De soms nog onzichtbare scheuren zijn volop in de organisatie NAK aanwezig.
Brinkmann blijft bezig de ballen in de lucht te houden, en gedraagt zich alsof er niets
aan de hand is.
Tragische man en slachtoffer van een systeem waarin hij al erg lang gevangen zit.
Op 6 Januari in Roden wordt er ook afscheid genomen van een Herder/ voorganger, ik geloof
van de Gem Groningen.

Lmg
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: oproep boycot van districtsdiensten o.l.v. Brinkmann

Bericht door BakEenEi »

@zefyr
@Lmg

Ook ik moet zeggen dat ik in mijn hele leven nog nooit zoiets raars heb meegemaakt als de hele schijnvertoning rond de opvolging van districtsapostel De Bruijn. Hoewel het in Nordrhein-Westfalen al jarenlang een publiek geheim bleek te zijn hoe die zaak beklonken was en dat "de man van 10 miljoen" ook in Nederland wel even een varkentje zou gaan wassen, werd hier nog aan iedereen wijsgemaakt dat men "worstelend in gebeden" (vgl. refrein lied 13, gezangboek H.A.G.E.A.) voor de stamapostel, die erover zou dienen te beslissen, hoopte op de juiste "vingerwijzing Gods". Naderhand kwam echter zelfs uit de stukken naar voren dat districtsapostel Armin Brinkmann al bij Residence Eimersstaete betrokken was voordat in Arnhem er een eerste steen was gelegd. Ten onrechte hadden in mei 2011 sommigen met betrokkene nog medelijden omdat hij zich moest inwerken in "Der Fall Rohn". Nee hoor, daar wist de beste man al alles van; althans in die veronderstelling leefde hijzelf. Hij zou wel even korte metten maken met zo'n rotte vis als Ronald Rohn want immers: wat criminelen in Engeland hem hadden geflikt, zou hem niet een tweede keer overkomen. De tikkende tijdbom onder dit "Top Secret" hadden hem helemaal op scherp gezet. Rohn kreeg dus de volle laag.

Dat begon na diens aantreden op 15 mei 2011 al direct met een misslag op 16 juni 2011. Zie hieromtrent het redactionele bericht van "Zo 25 Nov 2012, 16:23" in de thread "Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!"

Nog voordat (in december 2012) de catechismus uitkwam dreigde de als een doorgewinterde fascist acterende Armin Brinkmann al (in maart 2011) met sancties. Zie ook de quote hieronder uit het redactionele bericht op "Ma 30 Mei 2011, 16:41" in de thread "Kerkleiding dicteert vernieuwd totaalconcept".
Redactie schreef:(...)
Inhoudelijk voorspelbaar was vanzelf ook recentelijk de -o zo salonfähige- reactie van de pensionaris:
Aan alle dienaren, broeders en zusters van het Aposteldistrict Nederland.

Betreft: Ambtsrust.

Heiloo, 23 mei 2011.


Hartelijk geliefde dienaren, broeders en zusters!

Mijn vrouw en ik hebben behoefte om u middels deze brief dank te zeggen voor alle liefde die we in vele verschillende vormen van u hebben mogen ontvangen ter gelegenheid van de ambtsrust die aan mij is verleend.

Helaas is het onmogelijk om iedereen persoonlijk te bedanken, maar uit het diepst van ons hart kunnen we zeggen dat het ons heel erg goed heeft gedaan.

Persoonlijk wil ik u ook danken voor het vertrouwen dat ik in de achterliggende jaren altijd van u ontvangen heb.

Uw nieuwe Districtsapostel Armin Brinkmann heb ik leren kennen als een man met heel bijzondere gaven en talenten. Graag wil ik hem in de komende tijd mijn volledige vertrouwen schenken en als dienaar in ruste wil ik hem van harte ondersteunen in zijn bijzondere taak in Nederland.

Graag willen mijn vrouw en ik ons plaatsje weer "in het midden der gemeente" innemen. We weten ons omringd door lieve medebroeders en zusters en dat geeft een heel veilig gevoel.

Inmiddels heeft de nieuwe Districtsapostel mij al in mijn "thuisgemeente" Alkmaar als terugkerend lid van de gemeente geïntroduceerd. Daarbij waren naast de Apostel en Opziener ook de Districtsdienaren aanwezig. Het is een onvergetelijke avond geworden. Een nieuwe start kon worden gemaakt en graag wil ik ook in de komende tijd Jezus Christus centraal blijven stellen, alles in liefde doen en altijd de genade blijven zoeken. Met andere woorden: de "regels" die onze Stamapostel de broeders en zusters in Nederland op zondag 15 mei jl. met het woord uit 2 Tim. 2 : 5 mee heeft meegegeven, proberen inhoud te geven.

In vreugde samen met u op de weg naar dezelfde Stad!

Met hartelijke groeten,
uw,

Th.J. de Bruijn.
Met de gememoreerde voltallige aanwezigheid van de hoogste (!?) zuständige "dienaren" in binnen- en buitenland werd er door de kerkleiding gedemonstreerd hoezeer hun (ons onbekende) god zich kan vinden in het verkozen overrulende beloop van de gebeurtenissen:
  • "Inmiddels heeft de nieuwe Districtsapostel mij al in mijn "thuisgemeente" Alkmaar als terugkerend lid van de gemeente geïntroduceerd. Daarbij waren naast de Apostel en Opziener ook de Districtsdienaren aanwezig." (zie schrijven d.d. 23-05-2011 van districtsapostel De Bruijn)
  • "Op zondag 15 mei 2011 hield Stamapostel W. Leber een kerkdienst in Hilversum, die live naar diverse ontvangststations in Nederland en Malta per satelliet werd uitgezonden. Hij werd begeleid door alle Europese Districtsapostelen." (zie bericht Redactie op "wo 18 mei 2011, 12:28")
Waarom overrulend? Omdat het van stamapostel Leber ernstig misleidend was om te doen alsof hij sprak namens de Schepper van hemel en aarde, toen hij de gelauwerde alvast min of meer de hemel in prees!! (...) Soms weet je opeens iets héél zeker, en juist dat overkwam ons nú. Wij kennen namelijk geen God die, terwijl de zaken nog "onder de rechter" zijn, de een op voorhand voor schut laat zetten, zoals apostel Peter Klene op 21 februari 2010 schriftelijk te werk ging tegenover broeder Ronald Rohn door hem af te schilderen als een onbetrouwbare listige sluwe vos, en de ander (doch om de dooie dood niet toevallig de "hoogste" "dienaar" onder de strijdende partijen) door een gewiekste "stamapostel" bij leven alvast zalig en tegelijk zowat heilig laat verklaren. Lage dienaren zijn bij de ambtelijke top van de Nieuw-Apostolische Kerk trouwens sowieso nauwelijks in aanzien. Voor hen is er namens het kerkbestuur beslist geen rouwkrans op een graf. Forget it. Hun tienden kunnen wel beter worden besteed, vinden de olifanten terwijl ze brutaal door Gods porseleinkast banjeren. Wie niet wil wijken wordt onder de voet gelopen. En slachtoffers - nimmer zal hun waardigheid (!) worden hersteld... Slachtoffers echter verdienen Bescherming, Begeleiding en Bijstand! Reken er desondanks niet op dat wie in de Nieuw-Apostolische Kerk ten prooi valt aan machtsmisbruik, zoals het velen overkwam die in de jaren '50 van de vorige eeuw volkomen ten onrechte werden geëxcommuniceerd, ooit persoonlijk (!) een helpende hand wordt gereikt. Integendeel, bestuurders in deze kerk spelen voor eigen rechter en zij spreken zichzelf (!) vrij. Maar het ergste is nog dat het wangedrag van zulke bullebakken "mede mogelijk wordt gemaakt" door vele "assistent-hogere dienaren" die heimelijk wensen met hun zo gewaardeerde gedoogsteun hogerop te komen op de... "ambtsladder". Karakterloze halve zolen zijn het, die zich op zo'n schandalige manier laten overrulen! Laat nu de Duitse evenknie van Jan Klaasen die trompetter is in het leger van de prins maar binnenkomen en van Den Helder tot Den Briel marcheren. Geeft allen acht want:
  • "Ein offen bekannter oder sogar am Altar verkündeter Lehrwiderspruch kann nicht hingenommen werden"!!
(...)


Uit: bericht door Redactie op "Ma 30 Mei 2011, 16:41" in de thread "Kerkleiding dicteert vernieuwd totaalconcept".
In februari 2012 kwam het echter uit wat Armin Brinkmann gemeend had zich in december 2007 te kunnen permitteren. Hij reisde persoonlijk stad en land af om met de offergaven uit Nordrhein-Westfalen in het buitenland een risicovolle belegging te doen van 20 keer het maximum bedrag waarover hijzelf had mogen beslissen. Zo eigenmachtig als hij op deze manier 10 miljoen euro verspeelde, stelde hij zich ook weer eigenmachtig op het standpunt dat een foutje in deze orde van grootte "moest kunnen". Een "Lehrwiderspruch" daarentegen bij een onbezoldigde mede-werker (!!); die kan vanzelf "nicht hingenommen werden".

Kortom, als het nu nóg niet duidelijk is dat bij deze kwibus het abnormale als normaal wordt voorgesteld, dan weet ik het ook niet meer. Op dit Forum zijn er zelfs nog veel méér inhoudelijke mededelingen gedaan over het hardvochtige doen en laten van betrokkene. Niemand van de ruim 10.000 kennelijk actief slapende leden bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland kon het (tot vandaag) wat schelen. Je zult de oorlog maar met zulke hemelbestormers moeten winnen!

Gisteren na een begrafenis die ik bijwoonde, sprak een "hogere dienaar" mij aan. Hij informeerde of met mij alles goed was! Ik gaf dus aan hoeveel zorgen ik mij maak over zijn kerk. "De kerk betekent niks voor mij", was zijn reactie; "ik doe het voor de broeders en zusters". Voor sommigen waarschijnlijk wel, dacht ik, doch voor anderen zéker niet!

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: oproep boycot van districtsdiensten o.l.v. Brinkmann

Bericht door BakEenEi »

Lmg schreef:(...)
Op 6 Januari in Roden wordt er ook afscheid genomen van een Herder/ voorganger, ik geloof
van de Gem Groningen.

(...)
@Lmg

Zou dat echt zo zijn? Ik had deze voorganger de pensioengerechtigde leeftijd eigenlijk nog niet gegeven! Hij was trouwens één van de allereerste mede-ondertekenaars bij Glaubenskultur-Magazine van de publieke steunbetuiging aan Thomas Feil... Als je trouwens uit het goede hout gesneden zou zijn, waarom laat je je dan door iemand van twijfelachtige allure als Armin Brinkmann de lauwerkrans bezorgen, zo vraag ik mij af.

Groet,
BakEenEi
Less Is More
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

Re: oproep boycot van districtsdiensten o.l.v. Brinkmann

Bericht door zefyr »

@lmg & BEE

Het gaat om herder/voorganger Koos Dunning van de NAK Groningen, die voorheen districtsoudste/-voorganger was van het district Groningen. Hij is ongeveer 61/62 jaar oud en nog redelijk kwiek. Misschien vindt hij het welletjes en laat de boel de boel. Samen met Bart Flikkema (priester/voorganger NAK Haren) en Arjan de Rek (priester/voorganger NAK Hoorn) hebben ze de onderhavige adhesiebetuiging publiekelijk ondertekend.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: oproep boycot van districtsdiensten o.l.v. Brinkmann

Bericht door ACE »

@Zefyr, @ll,
Bart Flikkema (priester/voorganger NAK Haren) en Arjan de Rek (priester/voorganger NAK Hoorn) hebben ze de onderhavige adhesiebetuiging publiekelijk ondertekend.
De beide heren zijn na hun verklaring van solidariteit subiet gepromoveerd tot Voorganger. Deze welbespraakte 'priesters' doen mij sterk denken aan Judas de verrader!

Allen een goede jaarwisseling en een buitengewoon 2013 gewenst!

Groet,
ACE
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: oproep boycot van districtsdiensten o.l.v. Brinkmann

Bericht door ACE »

@Zefyr, Jabob65
Een dag voor Oudjaarsavond liet een zeer trouw nieuw-apostolisch gemeentelid in het hoge Noorden een 'vuurwerkbom' van formaat ontploffen temidden van de kerkgangers. Tot ieders verbazing werd de oproep gedaan, dat de districtsdiensten in het hoge Noorden onder leiding van distirctsapostel Armin Brinkmann moeten worden geboycot. Reden: de nieuw-apostolische kerkleiding verdient niet langer meer het vertrouwen van de gemeenteleden
De leden van de NAK worden al jarenlang geboycot door de leiding. Logische reactie dus.
Maar wie durft?

Groet,
ACE
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: oproep boycot van districtsdiensten o.l.v. Brinkmann

Bericht door Jabob65 »

@ACE, in feite worden dergelijke diensten sowieso al in belangrijke mate geboycot want veel br. en zr. laten al verstek gaan, net als bij de satelliet uitzending inzake de catechismus...
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: oproep boycot van districtsdiensten o.l.v. Brinkmann

Bericht door ACE »

@jabob65
Inderdaad. Zo had ik het nog niet bekeken. En velen zullen volgen.
Groet
ACE
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: oproep boycot van districtsdiensten o.l.v. Brinkmann

Bericht door Criticus »

zefyr schreef:een variant op de 'man van zes miljoen' uit mijn kindertijd die zichzelf onzichtbaar kon maken
De man van 6 miljoen uit MIJN kindertijd/jeugd was gerestaureerd uit bionische onderdelen en kon ontzettend hard lopen, had bijna superkrachten en een haviksoog. Hij kon zichzelf absoluut niet onzichtbaar maken. Maar goed, detail...
ACE schreef:De beide heren zijn na hun verklaring van solidariteit subiet gepromoveerd tot Voorganger. Deze welbespraakte 'priesters' doen mij sterk denken aan Judas de verrader!
Arjan de Rek een welbespraakte verrader met Judas-trekjes? U bent me even kwijt denk ik, kunt u dit onderbouwen?
Plaats reactie