Een zuiver politieke benoeming?

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Een zuiver politieke benoeming?

Bericht door Redactie »

@all

Het lijkt een zuiver politieke benoeming te zijn geweest: de aangekondigde wijding op 22 april 2012 van de districtsoudste R.D. V. tot opziener en daarmee tevens tot bestuurslid van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland. In het buitenland spreekt men er al schande van, getuige reacties van lezers op het betreffende Premium-Artikel "Mediation gescheitert" bij Glaubenskultur-Magazine, waarover wij schreven in onze onlangs gestarte Blog:
Eind vorig jaar was betrokkene al bevorderd tot chef de bureau bij de Centrale Administratie ("de C.A.") van het kerkgenootschap en hij werd recentelijk -na eerder actief te zijn geweest als districtsevangelist- door bestuursvoorzitter Armin Brinkmann gewijd tot van districtsoudste, welke geestelijke bediening bij de Nieuw-Apostollische Kerk als een "hoger" ambt wordt gezien. Deze gang van zaken is met name bevreemdend, gezien de omstreden rol van betrokkene in de gefingeerde Raad van Toezicht bij het nog altijd geldverslindende debacle rond de commerciële projectontwikkeling waarover wij op dit Forum veelvuldig rapporteerden.

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Een zuiver politieke benoeming?

Bericht door ACE »

@ all

Het politieke besluit valt onder de noemer "vriendjes politiek".
Hoe is het toch mogelijk dat je van DEV in sneltrein vaart promoveert tot DO en direct door naar Opziener.
Denk eens even goed na hoe zich dat theologisch en ambt inhoudelijk verhoudt.

In welke kwaliteit is hier voorkeur gegeven voor de benoeming?
Het is duidelijk dat RV zich als compaan en geestverwant van de leiding zich heeft laten manipuleren.
Wellicht heeft men -in de kwaliteit van een verkoper in verlichtings armaturen- het 'licht' gezien.
Dan wel heeft hij de kwaliteit om zijn 'licht' te laten schijnen over zaken als de Rohn affaire, als lid
van de RvT, als Chef de Buro. God mag het weten.
Iedere weldenkende ondernemer zou zeggen, wat moet ik met een middenstander op deze topfunctie?
Binnen de NAK kan het, als je goed bent in het likken naar boven.

Op aanbeveling van PK en TdB neemt DAP B klakkeloos het advies over. Deed hij dat ook niet toen er
wat te beleggen viel in Engeland? Heeft de DAP daar dan niets van geleerd?
Het maakt niet uit, je trekt het boetekleed aan, vraagt vergeving en binnen de NAK gaan ze weer over
tot de orde van de dag. Schapen en geld tellen. Zegeningen tellen alleen op topnivo.

Vanaf het nivo van Opziener is het decadentie, topsalarissen, waardevast pensioen, businessclass en 5 sterren hotels.
Onderin offert de trouwe broeder en zuster in de veronderstelling dat het nodig is voor de missie.
Ja de missie bestaat binnen de NAK uit zakken vullen en het volk angstig en dom houden.
En als je tegengas geeft, gooien ze je dr gewoon uit.

Men heeft het vanaf het altaar over de wereld daarbuiten, nu die wereldse cultuur wordt volop in het
leven gehouden op de CA en door bestuurders.

Groet,
ACE
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Een zuiver politieke benoeming?

Bericht door Criticus »

Beste ACE,

Hoewel ik me voor een groot deel in je posting kan vinden komt
Vanaf het nivo van Opziener is het decadentie, topsalarissen, waardevast pensioen, businessclass en 5 sterren hotels.
Onderin offert de trouwe broeder en zuster in de veronderstelling dat het nodig is voor de missie.
Ja de missie bestaat binnen de NAK uit zakken vullen en het volk angstig en dom houden.
En als je tegengas geeft, gooien ze je dr gewoon uit.
wel een beetje over als een persoonlijke frustratie. Maar dat kan aan mij liggen.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Een zuiver politieke benoeming?

Bericht door Redactie »

@all

Gisteren verscheen er bij Glaubenskultur-Magazine als Premium-Artikel een nieuw redactioneel bericht...
  • Afbeelding
... waaruit wederom verontwaardiging spreekt over de aangekondigde benoeming van de districtsoudste R.D. Vis tot bestuurslid van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, terwijl deze voluit betrokken is bij de slepende juridische procedures welke op dit Forum al uitgebreid de aandacht kregen. Wanneer stamapostel Wilhelm Leber de omstreden benoeming morgen inderdaad zijn beslag laat krijgen, geeft hij daarmee een politiek statement af, namelijk: er gebeurt hier niets onoorbaars. Dat is riskant, aldus Glaubenskultur-Magazine, want als het bij de rechtsgang opnieuw -zoals op 20 juli 2011- tot een veroordeling komt ten nadele van de kerk, zal uiteraard ook de stamapostel daarbij in opspraak geraken. Normaal gesproken immers wordt onder compromitterende omstandigheden aan kerkelijke ambtsdragers tijdelijk dispensatie verleend. Merkwaardig genoeg is dit niet gebeurd in de zaak Rohn en bij de privé-kwestie Oostenrijk. Daarmee loopt het kerkbestuur ten onrechte vooruit op de waarheidsvinding bij de diverse rechtbanken. Onbegrijpelijk!

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Een zuiver politieke benoeming?

Bericht door Redactie »

Redactie schreef:(...)
Wanneer stamapostel Wilhelm Leber de omstreden benoeming morgen inderdaad zijn beslag laat krijgen, geeft hij daarmee een politiek statement af, namelijk: er gebeurt hier niets onoorbaars. Dat is riskant (...)
@all

Hoe het gisteren in Veldhoven heeft uitgepakt, valt intussen na te lezen op de website van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland: http://www.nak-nl.org/site/index/nederl ... -id-66.htm. De eerste klap is een daalder waard, moet stamapostel Wilhelm Leber hebben gedacht, en hij viel met de deur in huis door aan diens prediking een tekstwoord uit de Bijbel te verbinden dat volledig uit de samenhang was gerukt:
  • In al mijn ellende ben ik vervuld van troost en word ik overweldigd door vreugde.

    Uit: 2 Korintiërs 7: 4 (NBV)
Die samenhang is immers de volgende:
  • [1] Omdat ons deze beloften zijn gegeven, geliefde broeders en zusters, moeten we onszelf reinigen van alle lichamelijke en geestelijke smetten en vol ontzag voor God ons hele leven heiligen.
    [2] Toon uw genegenheid voor ons.
    Wij hebben niemand onrecht aangedaan, niemand te gronde gericht, niemand uitgebuit. [3] Ik zeg dit niet om u te beschuldigen, want ik heb u al eerder gezegd dat u ons zo na aan het hart ligt dat we met u in leven en sterven verbonden zijn. [4] Hoe openhartig kan ik tegen u spreken, hoe trots kan ik op u zijn! In al mijn ellende ben ik vervuld van troost en word ik overweldigd door vreugde.
Je moet het als hoofdbestuurder van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland vandaag de dag maar aandurven om alle bewust onwetend gehouden gelovigen vanuit die onderbelichte samenhang enerzijds voor te houden...

  • Hoe openhartig kan ik tegen u spreken, hoe trots kan ik op u zijn!

    Uit: 2 Korintiërs 7: 4 (NBV)
... en anderzijds:
  • Wij hebben niemand onrecht aangedaan, niemand te gronde gericht, niemand uitgebuit.

    Uit: 2 Korintiërs 7: 2 (NBV)
In feite komt het er op neer dat de zwijgzame gemeenteleden nu door de stamapostel impliciet werden gecomplimenteerd met de woorden "Hoe openhartig kan ik tegen u spreken, hoe trots kan ik op u zijn!" omdat men conform de collectieve oproep van apostel Peter Klene, opziener Kamstra, de districtsoudste Nico Klene en de toenmalige districtsevangelist Vis, namelijk...
... daadwerkelijk géén blijk gaf van enige twijfel over de integriteit van de nieuw-apostolische bestuursleden voor wat betreft "Wij hebben niemand onrecht aangedaan, niemand te gronde gericht, niemand uitgebuit." Let wel: ingevolge de nieuw-apostolische geloofsleer zijn bestuursleden zowel ieders geestelijke als zakelijke leiders in het (geloofs)leven want dezen zijn bekleed met méér goddelijk gezag dan alle andere kerkelijke ambtsdragers in Zijn werk. Voorts; wie de stamapostel niet erkent als de belangrijkste Godsgezant ter wereld, kan niet op een voor de Schepper van hemel en aarde werkelijk geldige wijze een sacrament bedienen of een geestelijke bediening hebben. Zie in dit verband het redactionele bericht op "Wo 07 Dec 2011, 15:04" in de thread "Open brief aan mr. P.A. de Lange inzake "het werk des Heren".

Het was gisteren "nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" bij monde van de heer Wilhelm Leber dus in feite God zelf die ten aanzien van het bestuur bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland de impliciete kwalificatie "Wij hebben niemand onrecht aangedaan, niemand te gronde gericht, niemand uitgebuit" vast op zijn plaats achtte. Bij o.a. de Rechtbank Utrecht doet men kennelijk veel te lang over een al uitgemaakte zaak...

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Een zuiver politieke benoeming?

Bericht door ACE »

@WT en all,

De STAPdienst was weer het ouderwetse verhaal. Al 40 jaar klinkt hetzelfde.
"In Nederland gaat het niet zoals het dient te gaan.
Dus verheug U, verblijd U, aan de slag! Wat een feest om NA en Godskind te zijn!"
sprak te STAP vol verwachting.
Op het gezicht van de DD's was evenwel af te lezen 'amme zolen'.
Remmen, remmen en nogeens afremmen die hap. Ik hoop dat DA Brinkmann die cultuur weet te slechten.
DO Klene trok een gezicht ver in de mineur. Ook De Rek keek alsof hij nodig naar het toilet moest.
Geen enkele beleving bij de preek.

De avondmaal ceremonie duurde ruim een half uur!

BTW, de voorgangers van Belgie zaten anoniem tussen de brs en zrs. Wat een aanfluiting!

En tenslotte het koor en orkest, geheel in de lijn van het bijbelwoord: mijn god wat een ellende.

Geen enkel lichtpuntje? Ja, Opz Kamstra zorgde voor een opleving.

Groet,
ACE
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Een zuiver politieke benoeming?

Bericht door Jabob65 »

@ACE,

Ik kan me prima vinden in je analyse.

Maar weet je misschien ook waar Peter Klene was? Misschien was hij nog in Suriname? Maar als dat zo is, dan vind ik dat toch vreemd.

Ik heb sowieso niet het gevoel dat Leber en Brinkmann Peter Klene neerzetten als 'de man' van NAK Nederland, het is me al vaker opgevallen dat ze hem niet laten meedienen bij bepaalde diensten; want zouden ze de indruk willen wekken dat Peter Klene wel erg belangrijk is in Nederland, dan zouden ze juist bij een gelegenheid als die van afgelopen zondag hem een prominente rol moeten geven.

Normaal gesproken zou het een vreemde planning zijn als Peter Klene in Suriname is, terwijl er een stamaposteldienst is in Nederland waar ook nog eens een mede-broeder in de rust gaat.
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Een zuiver politieke benoeming?

Bericht door Tosca »

Jabob65 schreef:@ACE,

Ik kan me prima vinden in je analyse.

Maar weet je misschien ook waar Peter Klene was? Misschien was hij nog in Suriname? Maar als dat zo is, dan vind ik dat toch vreemd.

Ik heb sowieso niet het gevoel dat Leber en Brinkmann Peter Klene neerzetten als 'de man' van NAK Nederland, het is me al vaker opgevallen dat ze hem niet laten meedienen bij bepaalde diensten; want zouden ze de indruk willen wekken dat Peter Klene wel erg belangrijk is in Nederland, dan zouden ze juist bij een gelegenheid als die van afgelopen zondag hem een prominente rol moeten geven.

Normaal gesproken zou het een vreemde planning zijn als Peter Klene in Suriname is, terwijl er een stamaposteldienst is in Nederland waar ook nog eens een mede-broeder in de rust gaat.

@ Jabob 65,

'Apostel' peter klene was wel degelijk aanwezig. Maar hij was niet echt in beeld. Teveel ‘klene’ is niet goed, ook niet voor je bloedsuiker.

Met vriendelijke groet,
‘Tosca’
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Een zuiver politieke benoeming?

Bericht door ACE »

@Jabob

PK zat rechts vooraan op het altaar vanaf de zaal.
'Geheel onzichtbaar' voor de kijkers.
Niet 1 keer zijn de camera's naar die hoek gezwaaid.
Ik heb sowieso niet het gevoel dat Leber en Brinkmann Peter Klene neerzetten als 'de man' van NAK Nederland, het is me al vaker opgevallen dat ze hem niet laten meedienen bij bepaalde diensten; want zouden ze de indruk willen wekken dat Peter Klene wel erg belangrijk is in Nederland, dan zouden ze juist bij een gelegenheid als die van afgelopen zondag hem een prominente rol moeten geven.
Als ze PK laten meedienen, bestaat het risico dat hij een geheel andere uitleg geeft aan het bijbelwoord gezien zijn
theologische opleiding en invalshoeken. PK is een bijproduct van TdB en moet nog eerst wat strontjes oplossen.

TdB maakte zichzelf belachelijk door de gereserveerde plaats naast Gerrit Sepers (die er was op uitnodiging!)
NIET in te nemen en te verkassen naar de andere kant. Velen waren daar getuige van!!

Tijdens het verlaten van de zaal werd Gerrit Sepers uiterst hartelijk begroet door de STAP, DAP en andere apostelen.
TdB en PK bleven 'op afstand'. Helaas is dit niet geregistreerd door de camara's, wel door alle aanwezigen!

Toch wel handig als je erbij bent en eea zo observeert.

Groet,
ACE
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Een zuiver politieke benoeming?

Bericht door Jabob65 »

@ACE en Tosca,

Dat is toch wel uiterst curieus!

Op de site van NAK NRW staan meer foto's dan op de site van NAK Nederland maar nergens zie ik Peter Klene, het lijkt mij toch niet meer dan normaal dat juist Peter Klene het woord had gericht aan Hans Kamstra; wat is er dan toch aan de hand, dat Leber en Brinkmann de rol van Peter Klene zo marginaliseren...

En dat de Heilige Theodorus niet naast Gerrit Sepers wil zitten, dat is toch uiterst tragisch.

De uitverkorenen Gods....

Haha, maar gelukkig hebben ze dus wel ruim de tijd genomen voor het Heilig Avondmaal, dat lijkt me dan geen overbodige luxe?
Plaats reactie