Een zuiver politieke benoeming?

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Een zuiver politieke benoeming?

Bericht door ACE »

@Jabob,

5e foto van onder is PK zichtbaar met hand onder de kin.

Groet,
ACE
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Een zuiver politieke benoeming?

Bericht door Jabob65 »

@ACE, ik heb hem gevonden....

Dus Peter Kleine kan zeggen: ik was er bij! :-)
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Een zuiver politieke benoeming?

Bericht door Lmg »

Bij het zien van de foto,s krijg ik sterk de indruk dat ook Ruud Vis
inmiddels doorziet dat zijn aanstelling tot opziener een politiekebenoeming is.

Groet Lmg
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Een zuiver politieke benoeming?

Bericht door Tosca »

Lmg schreef:Bij het zien van de foto,s krijg ik sterk de indruk dat ook Ruud Vis
inmiddels doorziet dat zijn aanstelling tot opziener een politiekebenoeming is.

Groet Lmg

@ll,
Natuurlijk weet Ruud Vis dat het geen zuivere koffie is…Maar ja, hij moet wel, hij is nu uit de financiële zorgen, heeft een goed salaris, een mooie auto van de zaak een gouden creditcard van de zaak. Het alles heeft echter een prijs…En die is niet mals. Op een gegeven moment zal hij moeten boeten, hij heeft zelf zijn nek al in de strop gestoken. Tja, Katvanger der eerste klasse. Het is een kwestie van de hendel overhalen! En weg is Vis. Maar of hij dat ook door heeft...

Groet van
‘Tosca’
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Diderot
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 15:38

Re: Een zuiver politieke benoeming?

Bericht door Diderot »

ACE schreef:De STAPdienst was weer het ouderwetse verhaal. Al 40 jaar klinkt hetzelfde.
"In Nederland gaat het niet zoals het dient te gaan.
Dus verheug U, verblijd U, aan de slag! Wat een feest om NA en Godskind te zijn!"
sprak te STAP vol verwachting.
Op het gezicht van de DD's was evenwel af te lezen 'amme zolen'.
Remmen, remmen en nogeens afremmen die hap. Ik hoop dat DA Brinkmann die cultuur weet te slechten.
DO Klene trok een gezicht ver in de mineur. Ook De Rek keek alsof hij nodig naar het toilet moest.
Geen enkele beleving bij de preek.
Ik vond het inderdaad ook weinig enthousiasmerend. Het viel mij op dat er wel over gepraat werd dat er meer blijdschap/enthousiasme moest komen, maar dat de praktische uitvoering niet of minder uit de verf kwam.
Ik zelf heb namelijk geen knopje waaraan ik kan draaien, waardoor ik dan spontaan enthousiaster word. Enthousiasme komt niet op commando, het is een gevolg van iets. Juist dat ‘iets’, de geldige reden waardoor dat enthousiasme zou kunnen ontstaan, kwam (mijns inziens) niet uit de verf.
ACE schreef:De avondmaal ceremonie duurde ruim een half uur!
BTW, de voorgangers van Belgie zaten anoniem tussen de brs en zrs. Wat een aanfluiting!
Er had aanzienlijk meer aandacht aan de Belgische brs/zrs geschonken moeten worden (bv. allemaal even naar voren roepen, de voorgangers voorstellen o.i.d.), daar ben ik het mee eens. Het is nogal wat, om je eigen district opgesplitst en verdeeld over Nederland (Antwerpen, Gent, Genk) en NRW (Eupen) te zien worden. Het handjevol resterende gemeenten blijft volgens http://www.nak-nrw.de/aktuelles/bericht ... derlanden/ onder NAK-Hessen/etc. vallen, wat meteen vragen doet rijzen over de opmerking van Leber, dat de toewijzing aan Nederland en NRW vanwege de taalkundige achtergrond van de betreffende gemeenten is gebeurd... Waarom dan de Belgische Franstalige gemeenten niet meteen aan het aposteldistrict Frankrijk overgedragen? Of is het Frans onlangs als officiële spreektaal in Hessen/Rijnland-Pfalz/Saarland ingevoerd?
ACE schreef:En tenslotte het koor en orkest, geheel in de lijn van het bijbelwoord: mijn god wat een ellende.
Ik ben van mening dat koor/orkest het, gezien de kwalitatief beperkte mogelijkheden, goed gedaan hebben.
ACE schreef:Geen enkel lichtpuntje? Ja, Opz Kamstra zorgde voor een opleving.
Ik vond het schandalig dat Kamstra in zijn laatste dienst als opziener niet alle tijd en gelegenheid (bijvoorbeeld als “eerste meediener”) heeft gekregen om te zeggen wat hij wilde. Als Leber zo waarderend over de 25-jarige ambtstijd van K spreekt, dan moet je hem (K) ook waarderend behandelen. Dat Leber, na het meedienen van een paar Duitse apostelen, als inmiddels iedereen in de (warme!) zaal smacht naar koffie/toiletbezoek/avondmaal/einde van de dienst/huis/etc., K nog “twee of drie minuten” geeft om voor het laatst nog iets te zeggen... ik vond het hoogst onfatsoenlijk en voelde agressie en woede in mij opstijgen.
Uiteraard gebeurde wat ik verwachtte: K heeft in de paar minuten “blessuretijd” die hij kreeg, onvergelijkbaar meer inhoudsrijkere dingen gezegd dan de gezamenlijke Duitse bobo’s die hem voorafgegaan waren in het inmiddels bijna verstreken uur.

Zulk een opziener als K krijgen we nooit meer. Hij is en was een unicum.

Dit brengt mij op het thema de Bruijn/Vis/Sepers uit een andere bijdrage in deze draad:
- Ik heb niet gezien dat dB een gereserveerde plaats naast S negeerde, en ergens anders ging zitten. Ik heb alleen gezien dat dB samen met een andere ap-in-ruste (wie was dat?) aan kwam lopen en aan de linkerkant (van achteren gezien) van het midvoor-vak ging zitten. Overigens zou ik het vreemd en vrij onnadenkend/gevoelloos van de organisatie hebben gevonden als ze inderdaad stoelen voor dB en S naast elkaar gereserveerd zouden hebben. Eigenlijk kan ik me dat niet zo goed voorstellen... Overigens ziet dB er (op de tweede foto van de Nederlandse NAK-site http://www.nak-nl.org/site/index/nederl ... -id-66.htm) , vind ik, buitengewoon slecht uit: hij is oud geworden en heeft een vermagerd, getekend gezicht. Ik heb medelijden met hem;
- Ook ik vond V er erg emotieloos uitzien. Dat was overigens niet alleen tijdens zijn inzetting, maar gedurende de hele dienst. Hij zat volstrekt bewegingsloos op zijn stoel. Vergeleken met de personen in zijn directe omtrek vond ik V’s gelaatskleur ook erg bleek afsteken. Het kan dus zijn dat het een koele, berekenende persoonlijkheid is. Anderzijds heb ik V inmiddels één keer mogen beluisteren tijdens een dienst. Toen was hij niet emotieloos, ik ervoer hem als een vlotte prater. Inhoudelijk is hij (mijns inziens) niet met opziener K te vergelijken. V is niet voor 100%, maar voor 1000% van ‘het werk Gods’ én van zichzelf overtuigd. Voor K was de NAK daarentegen altijd ‘een werk van God’ (niet ‘hét’), K was altijd eerlijk in zijn twijfelen of hij het zelf allemaal wel goed deed. Daar heeft V zo te zien geen last van. Anders geformuleerd: V heeft nog enorme ruimte om te groeien voordat hij ook maar bij benadering in de schoenen van K kan passen;
- K kreeg na de dienst, terwijl hij in de bobo-kolonne naar achteren liep, een enorme bere-omhelzing van S. Voor zover ik het kon inschatten, was het absoluut gemeend en waren beiden daardoor ontroerd... S weg uit de NAK, K in de rust. Ik heb het gevoel dat er een periode voorbij is, dat een kans(je) om als NAK-Nederland tot een eigentijdser christendom te komen, voorbijgegaan is. Het kan wel eens erg lang duren voordat de volgende kans komt... als-ie überhaupt ooit nog zal komen.

V.w.b. de beide vertalers NK en AdR: Hun vertalingen zijn gewoonlijk prima. Vertalen is geen lolletje, het is geen sinecure, het is mentale topsport. Bij topsport let je er niet op of je wel genoeg glimlacht of dat je gezichtsuitdrukking iedereen aanstaat. Als K/dR vreemd keken, of te weinig glimlachten, so be it. Op basis daarvan kan en wil ik geen conclusies over hun meningen t.a.v. de diverse predikingen trekken.

Diderot.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Een zuiver politieke benoeming?

Bericht door ACE »

@Diderot

Nog een korte reactie.
Ik ben van mening dat koor/orkest het, gezien de kwalitatief beperkte mogelijkheden, goed gedaan hebben.
Als er beperkte mogelijkheden zijn, grijp dat niet zo hoog met liederen en muziek voor een onvoldoende gekwalificeerd koor en orkest.
Het wordt gekraai en gekras in de marge. Ondanks de theatrale wijze van dirigeren, ontbrak het aan communicatie tussen
dirigent en koor/orkest.
Ik vond het schandalig dat Kamstra in zijn laatste dienst als opziener niet alle tijd en gelegenheid (bijvoorbeeld als “eerste meediener”) heeft gekregen om te zeggen wat hij wilde. Als Leber zo waarderend over de 25-jarige ambtstijd van K spreekt, dan moet je hem (K) ook waarderend behandelen. Dat Leber, na het meedienen van een paar Duitse apostelen, als inmiddels iedereen in de (warme!) zaal smacht naar koffie/toiletbezoek/avondmaal/einde van de dienst/huis/etc., K nog “twee of drie minuten” geeft om voor het laatst nog iets te zeggen... ik vond het hoogst onfatsoenlijk en voelde agressie en woede in mij opstijgen.
Uiteraard gebeurde wat ik verwachtte: K heeft in de paar minuten “blessuretijd” die hij kreeg, onvergelijkbaar meer inhoudsrijkere dingen gezegd dan de gezamenlijke Duitse bobo’s die hem voorafgegaan waren in het inmiddels bijna verstreken uur.

Zulk een opziener als K krijgen we nooit meer. Hij is en was een unicum.
Helemaal mee eens.
Leber was wellicht bang dat Kamstra wederom het instituut en haar visie 'ter discussie' zou stellen in de medebetuiging?
Angst was nmm Leber ingegeven ipv het podium te geven aan een visionair en -inderdaad- uniek persoon.
V.w.b. de beide vertalers NK en AdR: Hun vertalingen zijn gewoonlijk prima. Vertalen is geen lolletje, het is geen sinecure, het is mentale topsport. Bij topsport let je er niet op of je wel genoeg glimlacht of dat je gezichtsuitdrukking iedereen aanstaat. Als K/dR vreemd keken, of te weinig glimlachten, so be it. Op basis daarvan kan en wil ik geen conclusies over hun meningen t.a.v. de diverse predikingen trekken.
Simultaan vertalen is niet makkelijk. Toegegeven. Maar als het gaat om een spirituele boodschap, dan zorg je als vertaler ervoor dat je die 'spirit' ook visualiseert en benadrukt.
Met een grafstem tolken is vermoeiend. Als je in de 'spirit' meegaat, wordt het een feest voor de luisteraar. Dat kun je trainen. Voormalig Opz Hoffmann deed dat perfect.

Groet,
ACE
Plaats reactie