Statler en Waldorf

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
HenkNL
Berichten: 35
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 23:40

Statler en Waldorf

Bericht door HenkNL »

Na nu een aantal weken dit forum te hebben gevolgd en soms de rode draad voor mij niet altijd duidelijk was, moest ik sterk denken aan het beeld van de twee Muppets: Statler en Waldorf. Twee oude mannetjes die op een afstand het optreden bekritiseerden.

Veel gemopper en getier, maar uiteindelijk geen enkel constructief advies hoe het dan allemaal wel moet. De Muppets Bauke [tekstdeel verwijderd] en Tjerk [tekstdeel verwijderd] voorop voeren het hoogste woord, met daarom heen enkele handlangers, die 1 op 1 een echo zijn wat steeds door de twee wordt rond gebazuind. Enkele criticasters die voor wat gezonde tegenwind probeerden te zorgen worden zonder enig pardon omvergeblazen met zichzelf herhalende argumenten. Dit alles ver weg van de oorspronkelijke gedachte om met dit forum het apostolische werk een warm hart toe te dragen. Het lijkt inmiddels te zijn ontspoord in fanatisme, waarbij alle middelen geoorloofd lijken. En o wee, als men daarop aangesproken wordt....die zullen het weten.

Vandaar dat ik ook weinig hoop heb op constructieve reacties op dit nieuwe topic. Maar het moest me even van me apostolische hart. Misschien is een adempauze inlassen een optie, om bij zinnen te komen.
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

Re: Statler en Waldorf

Bericht door zefyr »

@ HenkNL

Het duo Statler & Waldorf zijn onverbeterlijke cynici, grappenmakers en schetsfiguren. Naar mijn geheel onbescheiden mening is het een uitdrukkingsvorm van prikkelende humor. Alles en iedereen wordt op de hak genomen. Prachtig!

http://www.youtube.com/watch?v=14njUwJUg1I

In de (nieuw-)apostolische cultuur overheerst doorgaans een verstikkende consensus en geforceerde harmonie. Relativeringsvermogen, twijfel, humor, debat zijn fenomenen die ik in de NAK weinig ben tegengekomen. Ik vind het prima dat meningen (kei)hard botsen. Discussie en (fel) debat dragen bij aan verheldering van standpunten en de argumenten die hieraan ten grondslag liggen. De validiteit van argumenten kunnen worden getoetst. Het loopt op dit forum niet altijd soepeltjes tussen scribenten, maar dat is soms onvermijdelijk en zeker niet tragisch. Meningsverschillen zijn tekenen van leven in de brouwerij. Lang leve de pluraliteit en het levendige debat!
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Statler en Waldorf

Bericht door Redactie »

HenkNL schreef:(...)
Veel gemopper en getier, maar uiteindelijk geen enkel constructief advies hoe het dan allemaal wel moet.

(...)
@HenkNL

Deze opmerking is volkomen onterecht. Als geen ander heb ik de laatste vijftien jaar bij het kerkbestuur voor de meest doffe ellende die men had veroorzaakt oplossingen aangedragen, eerst en vooral achter de schermen. Tot vorige week vrijdag aan toe. Een en ander heb ik op dit Forum herhaaldelijk toegelicht. Ik begrijp dus werkelijk niet wat je bedoelt. Wat heb jijzelf trouwens gedaan om in de Nieuw-Apostolische Kerk het ontij te keren?

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
HenkNL
Berichten: 35
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 23:40

Statler en Waldorf

Bericht door HenkNL »

Typerend voor dit forum: binnen een half uur wordt een nieuw topic dat ik heb aangemaakt van dit forum verwijderd (zie de originele tekst hieronder). Alleen forumdeelnemer Zefyr was nog net op tijd om een reactie te plaatsen. Zijn reactie bevestigd het tegendeel van dit forum: een weerwoord wordt niet getolereerd door Bauke [tekstdeel verwijderd], Tjerk [tekstdeel verwijderd] en consorten. Zij hebben een hekel aan pluriformiteit en een levendig debat. Hetzelfde waarvan ze de kerk betichten die ze willen bestrijden. Jammer!

Beste HenkNL,

Omdat de thread "Statler en Waldorf" was aangemaakt in de rubriek "Nieuws van de Redactie" was deze -modererend- verplaatst naar de rubriek "Leegstand NAK Appartementen in Arnhem", maar "Praktisch apostolisch-zijn" kan natuurlijk ook.

Met vriendelijke groet,
Het WebTeam/De forumbeheerder


----------------------

Statler en Waldorf
door HenkNL » ma 27 feb 2012, 13:48

Na nu een aantal weken dit forum te hebben gevolgd en soms de rode draad voor mij niet altijd duidelijk was, moest ik sterk denken aan het beeld van de twee Muppets: Statler en Waldorf. Twee oude mannetjes die op een afstand het optreden bekritiseerden.

Veel gemopper en getier, maar uiteindelijk geen enkel constructief advies hoe het dan allemaal wel moet. De Muppets Bauke [tekstdeel verwijderd] en Tjerk [tekstdeel verwijderd] voorop voeren het hoogste woord, met daarom heen enkele handlangers, die 1 op 1 een echo zijn wat steeds door de twee wordt rond gebazuind. Enkele criticasters die voor wat gezonde tegenwind probeerden te zorgen worden zonder enig pardon omvergeblazen met zichzelf herhalende argumenten. Dit alles ver weg van de oorspronkelijke gedachte om met dit forum het apostolische werk een warm hart toe te dragen. Het lijkt inmiddels te zijn ontspoord in fanatisme, waarbij alle middelen geoorloofd lijken. En o wee, als men daarop aangesproken wordt....die zullen het weten.

Vandaar dat ik ook weinig hoop heb op constructieve reacties op dit nieuwe topic. Maar het moest me even van me apostolische hart. Misschien is een adempauze inlassen een optie, om bij zinnen te komen.HenkNL

Berichten: 5
Geregistreerd: di 15 nov 2011, 23:40
PrivéberichtOmhoog
--------------------------------------------------------------------------------

Re: Statler en Waldorf
door zefyr » ma 27 feb 2012, 14:13

@ HenkNL

Het duo Statler & Waldorf zijn onverbeterlijke cynici, grappenmakers en schetsfiguren. Naar mijn geheel onbescheiden mening is het een uitdrukkingsvorm van prikkelende humor. Alles en iedereen wordt op de hak genomen. Prachtig!

http://www.youtube.com/watch?v=14njUwJUg1I

In de (nieuw-)apostolische cultuur overheerst doorgaans een verstikkende consensus en geforceerde harmonie. Relativeringsvermogen, twijfel, humor, debat zijn fenomenen die ik in de NAK weinig ben tegengekomen. Ik vind het prima dat meningen (kei)hard botsen. Discussie en (fel) debat dragen bij aan verheldering van standpunten en de argumenten die hieraan ten grondslag liggen. De validiteit van argumenten kunnen worden getoetst. Het loopt op dit forum niet altijd soepeltjes tussen scribenten, maar dat is soms onvermijdelijk en zeker niet tragisch. Meningsverschillen zijn tekenen van leven in de brouwerij. Lang leve de pluraliteit en het levendige debat!
HenkNL
Berichten: 35
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 23:40

Re: Statler en Waldorf

Bericht door HenkNL »

@Tjerk en Bauke/Tosca

Bedankt voor het weer terugzetten van mijn topic....was even bang dat ik het slachtoffer was geworden van de apostolischekritiek censuur...over kritiek gesproken....

@Tjerk [tekstdeel verwijderd]:
ik begrijp dat er ooit een keer sprake zou zijn geweest van een adempauze van jouw kant op dit forum. Dat heeft blijkbaar niet de nodige rust gegeven en toen heb je je weer in het avontuur gestort. Als een Don Quichot die tegen windmolens vecht. Wat voor belang heb je hierbij? Ik begrijp dat je mensen wilt waarschuwen voor deze kerk, maar degene voor wie dit nog niet duidelijk is, is die boodschap inmiddels wel overgekomen. Kun je niet beter je energie steken in bijvoorbeeld de opbouw van de Gemeente van Apostolische Christenen te Zeist? Ik neem aan dat je daar nog actief lid bent. Jij kunt op dit moment volgens mij nooit een gelukkig mens zijn. Dat moet frusterend zijn voor jezelf en je omgeving.

Wat betreft je opmerking over mijn bijdragen in de NAK: daar gaat dit topic niet over. Wat ik probeer duidelijk te maken is of datgene wat je wilt bereiken wel te bereiken is via dit forum of de website. Het werkt volgens mij eerder tegen je , dan vóór je. Gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen. Tsja, dat is iets wat niet alleen in een kerk geldt, maar ook in de hele maatschappij. Ik vraag me af of je je gelijk op deze manier gaat krijgen.

De hele sfeer op dit forum is dusdanig verziekt, dat een beetje oplettende lezer de inhoud nooit serieus zal nemen, ook al is in veel gevallen de inhoud bloedserieus. Er is ook nog iets zoals fatsoen, de verpakking waarin het wordt aangeboden en de manier waarop de hele website is opgebouwd. Dat ademt geen vertrouwen uit.

Iets om misschien eens over nade te denken....ik hoef niet meteen een reactie hoor.
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Statler en Waldorf

Bericht door Tosca »

HenkNL schreef:Typerend voor dit forum: binnen een half uur wordt een nieuw topic dat ik heb aangemaakt van dit forum verwijderd (zie de originele tekst hieronder). Alleen forumdeelnemer Zefyr was nog net op tijd om een reactie te plaatsen. Zijn reactie bevestigd het tegendeel van dit forum: een weerwoord wordt niet getolereerd door Bauke [tekstdeel verwijderd], Tjerk [tekstdeel verwijderd] en consorten. Zij hebben een hekel aan pluriformiteit en een levendig debat. Hetzelfde waarvan ze de kerk betichten die ze willen bestrijden. Jammer!

Beste HenkNL,

Omdat de thread "Statler en Waldorf" was aangemaakt in de rubriek "Nieuws van de Redactie" was deze -modererend- verplaatst naar de rubriek "Leegstand NAK Appartementen in Arnhem", maar "Praktisch apostolisch-zijn" kan natuurlijk ook.

Met vriendelijke groet,
Het WebTeam/De forumbeheerder


----------------------

Statler en Waldorf
door HenkNL » ma 27 feb 2012, 13:48

Na nu een aantal weken dit forum te hebben gevolgd en soms de rode draad voor mij niet altijd duidelijk was, moest ik sterk denken aan het beeld van de twee Muppets: Statler en Waldorf. Twee oude mannetjes die op een afstand het optreden bekritiseerden.

Veel gemopper en getier, maar uiteindelijk geen enkel constructief advies hoe het dan allemaal wel moet. De Muppets Bauke [tekstdeel verwijderd] en Tjerk [tekstdeel verwijderd] voorop voeren het hoogste woord, met daarom heen enkele handlangers, die 1 op 1 een echo zijn wat steeds door de twee wordt rond gebazuind. Enkele criticasters die voor wat gezonde tegenwind probeerden te zorgen worden zonder enig pardon omvergeblazen met zichzelf herhalende argumenten. Dit alles ver weg van de oorspronkelijke gedachte om met dit forum het apostolische werk een warm hart toe te dragen. Het lijkt inmiddels te zijn ontspoord in fanatisme, waarbij alle middelen geoorloofd lijken. En o wee, als men daarop aangesproken wordt....die zullen het weten.

Vandaar dat ik ook weinig hoop heb op constructieve reacties op dit nieuwe topic. Maar het moest me even van me apostolische hart. Misschien is een adempauze inlassen een optie, om bij zinnen te komen.


@HenkNL,
In de eerste plaats zijn wij niet op afstand, maar heel dichtbij, en wel bij het wel en wee der Nieuw Apostolische Kerk. En tja het ziet er niet best uit, zowel in Duitsland als in Nederland wat betreft de Nieuw Apostolische Kerk. Het is een grote puinhoop! Er komen nu zelfs strafaangiftes tegen de HOGE Heren

En u wilt dat wij er hier op de website er ook maar het zwijgen toe doen? U wilt de rommel en rotzooi onder het NAK tapijt vegen?
U moet uw schrijven richten aan de kerkleiding Juist daar zijn alle middelen geoorloofd, juist daar is men satanisch en fanatisch bezig.

Bij de rechtszittingen is de redactie wel aanwezig, waar was u, en de andere Broeders en Zusters? Waar waren de District-voorgangers?
Voorlopig heeft de District- Apostel Armin Brinkmann 10 miljoen vergokt en heeft de Nieuw Apostolische Kerk in Nederland binnenkort een miljoenenclaim aan haar broek hangen.
En u wilt ons tot zwijgen bewegen? Tjonge, jonge. U moet zich diep en diep schamen. Evenals de Verantwoordelijke District-Voorgangers! En dat zijn ze allemaal!

Met vriendelijke groet,
‘Tosca’
Laatst gewijzigd door Tosca op ma 27 feb 2012, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
HenkNL
Berichten: 35
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 23:40

Re: Statler en Waldorf

Bericht door HenkNL »

@HenkNL,
In de eerste plaats zijn wij niet op afstand, maar heel dichtbij, en wel bij het wel en wee der Nieuw Apostolische Kerk. En tja het ziet er niet best uit, zowel in Duitsland als in Nederland wat betreft de Nieuw Apostolische Kerk. Het is een grote puinhoop! Er komen nu zelfs strafaangiftes tegen de HOGE Heren

En u wilt dat wij er hier op de website er ook maar het zwijgen toe doen? U wilt de rommel en rotzooi onder het NAK tapijt vegen?
U moet uw schrijven richten aan de kerkleiding Juist daar zijn alle middelen geoorloofd, juist daar is men satanisch en fanatisch bezig.

Bij de rechtszittingen is de redactie wel aanwezig, waar was u, en de andere Broeders en Zusters? Waar waren de District-voorgangers?
Voorlopig heeft de District- Apostel Armin Brinkmann 10 miljoen vergokt en heeft de Nieuw Apostolische Kerk in Nederland binnenkort een miljoenenclaim aan haar broek hangen.
En u wilt ons tot zwijgen bewegen? Tjonge, jonge. U moet zich diep en diep schamen. Evenals de Veraantwoordelijke District-Voorgangers!

Met vriendelijke groet,
‘Tosca’
@Tosca alias Bauke,
Je bevestigt met jouw reactie nu juist wat ik net geschreven heb....

Prettige dag verder.
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Statler en Waldorf

Bericht door Tosca »

HenkNL schreef:
@HenkNL,
In de eerste plaats zijn wij niet op afstand, maar heel dichtbij, en wel bij het wel en wee der Nieuw Apostolische Kerk. En tja het ziet er niet best uit, zowel in Duitsland als in Nederland wat betreft de Nieuw Apostolische Kerk. Het is een grote puinhoop! Er komen nu zelfs strafaangiftes tegen de HOGE Heren

En u wilt dat wij er hier op de website er ook maar het zwijgen toe doen? U wilt de rommel en rotzooi onder het NAK tapijt vegen?
U moet uw schrijven richten aan de kerkleiding Juist daar zijn alle middelen geoorloofd, juist daar is men satanisch en fanatisch bezig.

Bij de rechtszittingen is de redactie wel aanwezig, waar was u, en de andere Broeders en Zusters? Waar waren de District-voorgangers?
Voorlopig heeft de District- Apostel Armin Brinkmann 10 miljoen vergokt en heeft de Nieuw Apostolische Kerk in Nederland binnenkort een miljoenenclaim aan haar broek hangen.
En u wilt ons tot zwijgen bewegen? Tjonge, jonge. U moet zich diep en diep schamen. Evenals de Veraantwoordelijke District-Voorgangers!

Met vriendelijke groet,
‘Tosca’
@Tosca alias Bauke,
Je bevestigt met jouw reactie nu juist wat ik net geschreven heb....

Prettige dag verder.

@HenkNL

U reageerde niet inhoudelijk, dat is lastig. Maar ik nodig u uit om inhoudelijk te reageren op mijn weer woord. Kom op, wees een vent!

‘Tosca’
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
HenkNL
Berichten: 35
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 23:40

Re: Statler en Waldorf

Bericht door HenkNL »

@Tosca, alias Bauke,

er bestaat ook nog zoiets als zelfinzicht. Jouw reactie getuigt van weinig zelfinzicht over je eigen handelen. Het valt in de bekende categorie van die pot en de ketel.

Over datgene wat je me vraagt: inhoudelijk reageren op een reactie die van jouw komt (forummoderator nota bene), die met geen mogelijkheid te linken is aan het originele bericht. Je laat je wel erg gauw verleiden om je eigen stokpaardjes in te zetten. Moet ik daar dan nog op ingaan binnen dit topic? Ik wilde met dit topic alleen een statement maken, dat hier glorieus wordt bevestigd.

Om aan te tonen dat dit nergens toe leidt en werkelijk een gehalte van de Muppet Show bereikt, wil ik wel inhoudelijk reageren op jouw reactie, die losstaat van dit topic:
En u wilt dat wij er hier op de website er ook maar het zwijgen toe doen?
Nee, heb ik geen enkel belang bij.
U wilt de rommel en rotzooi onder het NAK tapijt vegen?
Nee, ook niet. Ik weet alleen via deze website niet meer wat rommel is en wat niet.
Bij de rechtszittingen is de redactie wel aanwezig, waar was u, en de andere Broeders en Zusters?
Waar de andere broeders en zusters waren kan ik je niet vertellen. Ik was er niet bij.
Waar waren de District-voorgangers?
Geen idee. Deze vraag kan ik niet beantwoorden. Dit topic heb ik ook niet aangeroerd. Jij begint erover.
En u wilt ons tot zwijgen bewegen?
Nee, dat is jouw conclusie en niet de mijne. Je legt wel eens vaker woorden van jezelf in de mond van anderen. Werkt alleen maar verwarrend.
Tjonge, jonge. U moet zich diep en diep schamen. Evenals de Verantwoordelijke District-Voorgangers! En dat zijn ze allemaal!
Is dit ook tegen mij gericht? Ik voel me niet aangesproken.

Je laat je hiermee weer van de oude, vertrouwde kant zien, Bauke ;)
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Statler en Waldorf

Bericht door Redactie »

HenkNL schreef:@Tjerk en Bauke/Tosca

Bedankt voor het weer terugzetten van mijn topic....was even bang dat ik het slachtoffer was geworden van de apostolischekritiek censuur...over kritiek gesproken....

@Tjerk [tekstdeel verwijderd]:
ik begrijp dat er ooit een keer sprake zou zijn geweest van een adempauze van jouw kant op dit forum. Dat heeft blijkbaar niet de nodige rust gegeven en toen heb je je weer in het avontuur gestort. Als een Don Quichot die tegen windmolens vecht. Wat voor belang heb je hierbij? Ik begrijp dat je mensen wilt waarschuwen voor deze kerk, maar degene voor wie dit nog niet duidelijk is, is die boodschap inmiddels wel overgekomen. Kun je niet beter je energie steken in bijvoorbeeld de opbouw van de Gemeente van Apostolische Christenen te Zeist? Ik neem aan dat je daar nog actief lid bent. Jij kunt op dit moment volgens mij nooit een gelukkig mens zijn. Dat moet frusterend zijn voor jezelf en je omgeving.

Wat betreft je opmerking over mijn bijdragen in de NAK: daar gaat dit topic niet over. Wat ik probeer duidelijk te maken is of datgene wat je wilt bereiken wel te bereiken is via dit forum of de website. Het werkt volgens mij eerder tegen je , dan vóór je. Gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen. Tsja, dat is iets wat niet alleen in een kerk geldt, maar ook in de hele maatschappij. Ik vraag me af of je je gelijk op deze manier gaat krijgen.

De hele sfeer op dit forum is dusdanig verziekt, dat een beetje oplettende lezer de inhoud nooit serieus zal nemen, ook al is in veel gevallen de inhoud bloedserieus. Er is ook nog iets zoals fatsoen, de verpakking waarin het wordt aangeboden en de manier waarop de hele website is opgebouwd. Dat ademt geen vertrouwen uit.

Iets om misschien eens over nade te denken....ik hoef niet meteen een reactie hoor.
@HenkNL

Het gaat mij er helemaal niet om, om gelijk te krijgen. Wat de zaken betreft die van mijn kant op dit Forum uit de doeken zijn gedaan, vind ik het toereikend als ik op mijn eigen waarneming kan vertrouwen. De ernst van sommige onderwerpen is echter van dien aard, dat ik liever mijn inzichten en ervaringen hier met anderen deel dan dat er -door toedoen van het kerkbestuur en door mijn nalatigheid- steeds méér slachtoffers worden gemaakt. Want vergis je alsjeblieft niet in het hartverscheurende geestelijke lijden dat gelovigen doormaken indien zielzorg ontaardt in psychische onderdrukking.

Toen in september of oktober 2010 aan mij een reactie werd gevraagd op de inhoud van het schrijven "Santpoort, 21 februari 2010", wilde het mij eerst niet eens aan dat dit een authentiek document was. Tóch was het zo. Ik twijfelde liever aan mijzelf dan aan degenen die ik hoogachtte. Hoger achtte dan mijzelf, in feite. Het heeft mij echt een paar weken gekost om die ontnuchterende werkelijkheid voor wáár te kunnen houden. Achteraf vertelde districtsapostel De Bruijn bij de rechtbank Arnhem dat hij pas 10 maanden later bij toeval vernam dat er over hem zo'n -bevreemdende- circulaire de deur was uitgegaan!

De Nieuw-Apostolische Kerk valt naar mijn vaste overtuiging niet meer te redden. De "ambtelijke top" heeft zich aan de ambities vertild. Ik vind het heel erg dat men daarbij misbruik maakt van het goede vertrouwen van velen die ik persoonlijk ken. Door een zekere kennisvoorsprong doorzag ik de ontwikkelingen mogelijk eerder dan anderen die aan deze ontwikkelingen wellicht ten prooi vallen. Wie op dit Forum de informatie die ik kan geven wil lezen staat het vrij om deze serieus te nemen, of niet. Tegen wil en dank ben ikzelf in de Nieuw-Apostolische Kerk aan het "puzzelen" gewend geraakt. Was het maar níet zo!

Ten slotte wil ik nog even ingaan op de opmerking "Jij kunt op dit moment volgens mij nooit een gelukkig mens zijn" en over de GvAC die je erbij haalt. (...) Wij hebben natuurlijk niet allemaal hetzelfde karakter, en onze omstandigheden zijn ook verschillend. Al vaker heb ik aangehaald dat ik verwarring iets vreselijks vind. Dat zit bij mij heel diep. Als het dan ook nog "zegenaars" zijn die daar schaamteloos de hand in hebben, moeten ze bij wijze van spreken niet bij mij zijn want waar ik verder nog een enorme afkeer van heb, is machtsmisbruik. Op de C.A. heb ik daarvoor leergeld moeten betalen.

Begin mei 2007 verliet ik de Nieuw-Apostolische Kerk en eind december 2007 woonde ik voor het eerst een dienst van de GvAC bij. Nog steeds kom ik er bijzonder graag, al is het alleen maar doordat de hoofdzaken er in liefde (!) centraal mogen staan en er totaal geen plaats is voor machtspolitiek. Maar ik hoef niet meer in een kerkregister te worden opgenomen. Dat fenomeen is wat mij betreft van overheidswege door de opkomst van de gemeentelijke basisadministraties intussen voldoende achterhaald. Bij nader inzien had ik beter 10 jaar eerder uit de Nieuw-Apostolische Kerk kunnen weggaan. Bij de GvAC is het klimaat precies zo aangenaam als ik het mij vanuit mijn jeugd herinner bij de Nieuw-Apostolische Kerk. Hoog en laag in de zin van rangen en standen onder kerkelijke ambtsdragers bestaat bij de GvAC goddank niet. Veeleer zijn de onderlinge verhoudingen er zoals het wordt beschreven in Romeinen 12. Met mijn persoonlijke welbevinden is er in dat opzicht dus niets mis. Niettemin; het klopt dat het tijd en moeite kost om de verwarring weg te nemen die er met het schrijven "Santpoort, 21 februari 2010" werd opgeroepen. Maar ik vind dat velen om wie ik geef er recht op hebben om i.c. zo snel mogelijk van alle ziekmakende verwarring verlost te zijn.

De reden overigens waarom ik op dit Forum in eerste instantie Bauke een helpende hand heb gereikt, is, dat ik vind dat hij gelijk heeft en hij ook altijd gelijk heeft gehad:
Redactie schreef:(...)
Waar het op dit Forum mee begon, was:
  • Gebiedt de volledigheid niet om de kerkgeschiedenis te beschrijven zonder weglating van wat dienaren mogelijk niet siert?
  • Wil de kerkleiding geen berouw tonen voor gedragingen die haar in het verleden hebben misstaan?
  • Kan er geen openheid van zaken worden gegeven omtrent de financiën?
  • Zou men niet buitengewoon actief de verzoening moeten nastreven tegenover slachtoffers van machtsmisbruik in de kerk?
  • Kan de hele bedrijfsvoering in de kerkelijke organisatie niet beter worden overgelaten aan professionals?
Op al deze onderwerpen rust een taboe. Voor nieuw-apostolische "Godsgezanten" staan ze níet ter discussie.

(...)


Uit: Bericht door Redactie op "za 18 feb 2012, 18:14" in de thread "Het uur der waarheid nadert".
Nogmaals, onze karakters en omstandigheden verschillen nu eenmaal. Maar heeft dat God ooit belet om bij een ieder het hart aan te zien? In Zijn werk is het niet van belang of wij ons tegenover "hogere dienaren" bij een kerkgenootschap "politiek-correct" weten te gedragen, maar dat wij Hem recht in de ogen kunnen kijken en wij onze naasten nog willen zien staan. Daar pleit ik voor, met vallen en opstaan.

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Plaats reactie