komt een leek in Het Apostolisch Genootschap

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
Plaats reactie
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

komt een leek in Het Apostolisch Genootschap

Bericht door zefyr »

Praktisch apostolisch-zijn is ook acht slaan op de ervaring en indrukken van niet-apostolischen, die een apostolische dienst, in casu van Het Apostolisch Genootschap, bijwonen.

Via onderstaande link kunt u een impressie lezen van iemand, die niet apostolisch is en een dienst van Het Apostolisch Genootschap te Amsterdam heeft bijgewoond.

http://www.ikonrtv.nl/kerkvoordummies/?p=592#more-592

In deze impressie komt duidelijk naar voren, dat deze bezoeker niet vertrouwd is met specifieke apostolische subcultuur. Voor mij is herkenbaar, dat deze bezoeker gastvrij is ontvangen. De man wordt ondergedompeld in een familiale sfeer, typisch apostolisch. Het is een apostolische variant van de Mexiaanse vriendenkring. Het blijkt en blijft problematisch voor dienstleiders in HAG om een samenhangend betoog te houden. Ditzelfde speelt veel nieuw-apostolische dienstleiders eveneens nog steeds parten, ondanks allerlei seminars etcetera. Per saldo komt de beoordeling van deze bezoeker uit op een ruime voldoende.
Wil
Berichten: 45
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 21:10

Re: komt een leek in Het Apostolisch Genootschap

Bericht door Wil »

Zo trof ik gisteren bij het boodschappen doen een Hagger en kwam met hem in gesprek waarop ik hem vroeg of die nog trouw de plaats van samenkomst bezocht, ja was zijn antwoord en jij dan ga je nog steeds naar de nak toe, ik zei alleen als er iemand is overleden uit respect voor deze.
Dat is bij ons ook zo en vooral de jeugd laat verstek gaan het is een aflopende zaak aldus de Hagger.
Waarop ik antwoordde dat er over 20 jaar nog maar een paar kerken over zijn en als Jezus dan komt zal Hij die paar ook nog sluiten.
Nog een prettige voortzetting van deze dag,
Wil
Plaats reactie