(on)eerbare ambtsdragers? gewogen en...

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
Plaats reactie
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

(on)eerbare ambtsdragers? gewogen en...

Bericht door zefyr »

Praktisch apostolisch-zijn is ook leren van andere kerkgemeenschappen, vooral als het gaat om maatregelen die de bescherming van (kwetsbare) gelovigen, juist kinderen!, beoogt.

Integriteitsonderzoek zal in toenemende mate ijkpunt van het personeelsbeleid worden van allerlei maatschappelijke organisaties, in het bijzonder van kerken. Ambtsdragers en leidinggevenden die verantwoordelijkheid dragen voor de (pastorale) zorg van gelovigen zullen steeds meer getoetst worden op integriteit. Zal dit ook in de NAK NL aan de orde komen? In andere kerkgenootschappen zijn ze allang wakker geworden.

http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=22099

De zogeheten Verklaring Omtrent het Gedrag van Natuurlijke Personen is een instrument voor toetsing. De grote hamvraag is of de NAK-leiding zichzelf ook laat toetsen of dat ze de toetsing eventueel beperkt tot 'lagere' ambtsdragers...
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: (on)eerbare ambtsdragers? gewogen en...

Bericht door willempower »

@zefyr

Natuurlijk laten ze zich niet toetsen , dan zouden er teveel afvallen ,gelet op mijn persoonlijke ervaring in deze .
Trouwens ze laten zich ook nooit toetsen aan behoorlijk bestuur .
De enige toets die ze doorstaan is die van hoe lieg ik iedereen voor .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: (on)eerbare ambtsdragers? gewogen en...

Bericht door ACE »

@zefyr,

De NAK en haar bestuur worden op dit forum al getoetst. De reacties zijn dreigementen en sommaties.
Als je niets te verbergen hebt, dan hou je 'Open Huis'. Maar transparantie is nog iets anders dan openheid.
Dat laatste kun je manipuleren. Transparantie niet.
En de Districtsdienaren die zouden kunnen zorgen voor kritische geluiden, slapen en knikken en zappen.
Kortom, een sekte in al haar geledingen.

Groet,
ACE
Plaats reactie