opstandige NAK Hamburg-Blankenese (D) opgeheven

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
Plaats reactie
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

opstandige NAK Hamburg-Blankenese (D) opgeheven

Bericht door zefyr »

Praktisch apostolisch-zijn is ook solidair zijn met kritische nieuw-apostolische gemeenteleden en ambtsdragers, zelfs over de grenzen van natiestaten en gebiedskerken heen.

Vandaag heeft christ-im-dialog.de een artikel gepubliceerd, waarin bekend is gemaakt, dat de nieuw-apostolische gemeente te Hamburg-Blankenese wordt opgeheven. In het jargon van de nieuw-apostolische systeemagenten wordt dit een samenvoeging genoemd van twee gemeenten, te weten Hamburg-Altona en Hamburg-Blankenese. Laatstegenoemde nieuw-apostolische gemeente is in de afgelopen jaren het slagveld geweest van kritische nieuw-apostolische gemeenteleden en ambtsdragers, die door de Hamburgse nieuw-apostolische leiding zijn gekapitteld en gekortwiekt.

http://www.christ-im-dialog.de/index.ph ... Itemid=170

http://www.apostolische-geschichte.de/w ... Blankenese

Een van de nieuw-apostolische systeemagenten in het Blankenese-drama was districtsoudste Joerg Steinbrenner. Over twee maanden zal opziener Joerg Steinbrunner worden geordineerd tot apostel.

http://www.nak.org/de/news/news-display/article/17472/
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: opstandige NAK Hamburg-Blankenese (D) opgeheven

Bericht door Criticus »

If you can't beat them, close them?
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

Re: opstandige NAK Hamburg-Blankenese (D) opgeheven

Bericht door zefyr »

@Criticus

Het is niet uit te sluiten, dat de nieuw-apostolische kerkleiding de oorzaak toeschrijft of zal toeschrijven aan demografische ontwikkelingen ;)
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: opstandige NAK Hamburg-Blankenese (D) opgeheven

Bericht door Criticus »

zefyr schreef:demografische ontwikkelingen
Niet handig. Ik denk dat heel wat mensen op de hoogte waren van het reilen en zeilen. De opheffing van de gemeente zal dan worden gezien als een noodsprong cq onmacht.
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

Re: opstandige NAK Hamburg-Blankenese (D) opgeheven

Bericht door zefyr »

@Criticus

Mocht de NAK-leiding inderdaad de demografische ontwikkelingen als (enige!) hoofdoorzaak aanwijzen in verband met de opheffing van de NAK Hamburg-Blankenese, zonder vermelding van en verwijzing naar de gewraakte en vermaledijde conflicten aldaar, dan zou dat zeer doorzichtig en ongeloofwaardig zijn. Het is tevens goed denkbaar, dat men elke toelichting achterwege laat om slapende honden niet wakker te maken :mrgreen: De NAK-leiding begeeft zich namelijk in deze casus op spiegelglad ijs. Diverse commentatoren op allerlei fora en websites ontmaskeren en ontzenuwen in een punt des tijds doorzichtige toelichtingen van de NAK-leiding. 8-)
Gebruikersavatar
hiawhata
Berichten: 47
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 18:38

Re: opstandige NAK Hamburg-Blankenese (D) opgeheven

Bericht door hiawhata »

@all
Toen ik kennismaakte met apostolische vrienden dacht ik wat leuk allemaal , ze gaan leuk met elkaar om en al snel kwam ik er achter mede door dit forum dit klopt niet zijn maskers waar ze zich achter verschuilen .
De laatste maanden zie ik nog maar een ding deze kerk stort zicht door toedoen van de leiding zich regelrecht in de afgrond
Lijkt wel of het achterlijke mensen zijn en niks begrijpen waar ze mee bezig zijn , en nu willen ze als laatste strohalm ook nog naar de rechter om hun gelijk te halen .
Ongekend wat een sufferds .

Mvg

Hia
De drie-eenheid binnen de N.A.K. G G G Geld Geld Geld
Plaats reactie