Onverbiddelijk NAK-protocol voor ernstig zieke

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Onverbiddelijk NAK-protocol voor ernstig zieke

Bericht door Redactie »

@all

De redactie werd erover ingelicht dat voor ernstig zieken in de Nieuw-Apostolische Kerk de mogelijkheid openstond om de dienst die vandaag wordt gehouden in Hilversum thuis of elders te volgen via het Internet. Voor ten minste één ernstig zieke kwam die handreiking te laat want betrokkene werd geconfronteerd met het strenge voorschrift dat kennelijk inhield dat de betreffende codes voor het versleutelde (!) internetadres vóór 30 april jl. moesten zijn aangevraagd...

Wij hopen dat betrokkene nu "langs ongeziene wegen" alsnog in de gelegenheid zal zijn om de dienst woordelijk te volgen.

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Onverbiddelijk NAK-protocol voor ernstig zieke

Bericht door Redactie »

@all

Het uur van " de waarheid" in Hilversum is begonnen...

Ondertussen worstelt menigeen met diezelfde -halve- waarheid:
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Onverbiddelijk NAK-protocol voor ernstig zieke

Bericht door Tosca »

@ll,

Tja, jammerlijk, dat zie steeds maar weer opnieuw, Geen zielzorg maar wel BAASJE spelen! Nu wordt daar dus een ernstig zieke de dupe van.

Maar er is goed nieuws! De redactie is in het bezit van een geluidsopname van de hele dienst! Inclusief muziek en zang. Wij zullen er op de website ruimhartig --middels geluid-- uit citeren.

Met vriendelijke Groet,
Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Onverbiddelijk NAK-protocol voor ernstig zieke

Bericht door Criticus »

Ben zeer benieuwd naar de inhoud van de dienst zelf, en hoe ze het uiteindelijk hebben verkocht dat er geen NL aposteldistrict meer bestaat.
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Onverbiddelijk NAK-protocol voor ernstig zieke

Bericht door Criticus »

Ik dacht dat ik hier iets had gepost maar het is niet zichtbaar. Storing?
Gebruikersavatar
SYSOP
Berichten: 77
Lid geworden op: do 09 dec 2010, 19:00

Re: Onverbiddelijk NAK-protocol voor ernstig zieke

Bericht door SYSOP »

Criticus schreef:Ben zeer benieuwd naar de inhoud van de dienst zelf, en hoe ze het uiteindelijk hebben verkocht dat er geen NL aposteldistrict meer bestaat.
Criticus schreef:Ik dacht dat ik hier iets had gepost maar het is niet zichtbaar. Storing?
@Criticus

Zowel het activeren van een nieuwe account als het goedkeuren van een eerste bericht kan soms even duren. Dat was de oorzaak.

Wat de dienst van vanochtend betreft, komt de Redactie wél met een artikel maar de kerkleiding zal hierbij geduld moeten oefenen. Het verwerken van halve waarheden kost namelijk altijd extra tijd.

Met vriendelijke groet,
Het WebTeam/De forumbeheerder
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Onverbiddelijk NAK-protocol voor ernstig zieke

Bericht door Redactie »

@all

Volgens een reactie van één van de lezers bij Glaubenskultur is er bij "nacworld.net" (het sociale netwerk van de Nieuw-Apostolische Kerk) over de dienst in Hilversum al wel het een en ander gemeld. Wijzelf zullen echter andere bronnen raadplegen. Waar het ons bijvoorbeeld ook om gaat is hoe het nu zit met de bestuurssamenstelling bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland. Misschien valt dit een dezer dagen ergens te achterhalen. Hierna geven wij tevens een inhoudelijk commentaar op de gehouden dienst van vanochtend.

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Onverbiddelijk NAK-protocol voor ernstig zieke

Bericht door Redactie »

@all

Ter kennisneming...
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Onverbiddelijk NAK-protocol voor ernstig zieke

Bericht door Criticus »

Toch vraag ik me hoe langer hoe meer in alle redelijkheid af: hoe zijn de emoties in de gemeenschappen op dit ogenblik.

Dit is ook regelmatig onderwerp geweest op een ander forum en ik moet eerlijk zeggen dat het me de laatste tijd bezighoudt: in deze tijd van verregaande informatisering is vrijwel iedereen op de hoogte van wat zich "achter de schermen" afspeelt. Maar wat zijn de sentimenten hierover nu op de plaatsen waar het zich afspeelt?

Op het andere forum werd hiervoor het woord "kerkvloer" gebruikt. Ik vind dat woord vreselijk klinken maar het geeft wel de strekking weer.
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Onverbiddelijk NAK-protocol voor ernstig zieke

Bericht door Criticus »

Ik ben overigens nog steeds benieuwd naar de inhoud van de op 15 mei gehouden dienst. Inmiddels zit ik meer dan 2 weken aan te kijken tegen de tekst dat dit "in de komende dagen" geplaatst zal worden. Is de redactie dit misschien vergeten?

Ik heb hier meer belangstelling voor dan voor een 50 jaar oude brief.
Plaats reactie