Districtsvoorgangers N.A.K.: een zuiver geweten?

Discussie over de onverwachte leegstand van de opgeleverde nieuwbouw
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Districtsvoorgangers N.A.K.: een zuiver geweten?

Bericht door Tosca »

@All,

Aangezien kritiek op geen enkele wijze wordt geduld binnen het systeem Nieuw Apostolische Kerk, is het de District-Apostel die het feitelijk alleen voor het zeggen heeft. De Ambtsdragers onder hem zullen op alles ja zeggen.
Niet voor niets werd het ''''systeem'''' door de voormalige Apostel Sepers vergeleken met een (geestelijk) concentratiekamp. :twisted: En dat is helemaal juist. Kritiek binnen het systeem lijd tot de geestelijke dood.
Dus de District-Dienaren? Laten het wel uit hun hooft ook maar 1 % anders te denken dan de District-Apostel. Het ‘’systeem” laat dat simpelweg niet toe. Tja, dat is SEKTE eigen! :cry:
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Districtsvoorgangers N.A.K.: een zuiver geweten?

Bericht door Jabob65 »

Zo is het Tosca:

Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Districtsvoorgangers N.A.K.: een zuiver geweten?

Bericht door BakEenEi »

@all

Na deze forumbijdrage die ik nog zal schrijven houd ik het "wat de kerkpolitiek" betreft voorlopig maar voor gezien. Zoals ik meermalen aangaf, heerst er in de Nieuw-Apostlolische Kerk een verstikkend klimaat voor wie bij de kerkleiding aanklopt met serieuze vragen. Deze harde realiteit wordt "mede mogelijk gemaakt" door vele loyale "dienaren", onder wie ook districtsvoorgangers die er m.i. pijnlijk onvoldoende blijk van geven de statutaire bepalingen voluit te eerbiedigen.

Ik kan mij althans niet indenken dat de districtsvoorgangers er in de praktijk daadwerkelijk adequaat op toezien dat er verantwoorde rechtsgeldige besluitvorming plaatsheeft bij de drie bestuursleden welke de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland "arm" is. De statuten schrijven voor dat er met een drie/vierde meerderheid rechtsgeldig kan worden besloten. Welnu, drie/vierde van 3 stemmen betekent: 3 stemmen! Nagenoeg alle besluiten moeten dus unaniem en solide (dus eventuele volmachten niet ge-antidateerd, of zo) genomen zijn, en als dat niet steevast kan blijken uit de notulen, klopt er gewoon iets niet. Ingeval van dreigende financiële verliezen die misschien wel in de vele miljoenen lopen, is het faliekant verkeerd als verantwoordelijken onverantwoordelijk (!) oproepen tot "een engelengeduld". Juist dan komt het er op aan dat een ieder heel goed weet wat -in deze mannenwereld- hem te doen staat: gewetensvol en accuraat te werk gaan. Geloofsgehoorzaamheid met het brein van de districtsvoorgangers in de slaapstand na een dubieus schrijven waarin ervoor wordt gepleit bodemprocedures en wat dies meer zij af te wachten, terwijl ondertussen de jaren verstrijken en gedane zaken vrijwel geen keer meer zullen nemen, is derhalve volstrekt uit den boze!! Dat lijkt echt helemaal nergens naar. Dan ben je als districtsvoorganger medeschuldig aan wat er op die manier allemaal gigantisch uit de hand kan lopen.

Maar ja, wat heb ik eigenlijk met kerkpolitiek?! Nothing at all. Daarom, wie zielzorg en zaken doen door elkaar willen hutselen, en wie dat wensen te faciliteren met een etiket erop van het werk van enkele heren; die moeten dat vooral doen!!

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Districtsvoorgangers N.A.K.: een zuiver geweten?

Bericht door BakEenEi »

@all

Districtsvoorgangers, realiseert u het zich wel terdege dat u binnen afzienbare tijd onder "de verantwoordelijken" de zwakste schakel zult blijken te zijn geweest? Wat er in de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland in de achterliggende jaren heeft kunnen misgaan, waardoor er momenteel enorme financiële verliezen optreden, valt in niet onbelangrijke mate aan uw kennelijk verwijtbare nalatigheid te wijten! Denk immers ook eens aan het leegstaande voormalige kerkgebouw aan de Willem Barendszstraat in Arnhem, waar al langer dan een jaar geleden via een deurwaarder beslag op is gelegd. Ga eens na wat het al extra heeft gekost, nu het onroerend goed aldaar onverkoopbaar is gebleven...

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Districtsvoorgangers N.A.K.: een zuiver geweten?

Bericht door BakEenEi »

@all

Districtsvoorgangers, in aansluiting aan talrijke berichten waarin gewezen werd op uw bestuurlijke mede-verantwoordelijkheid, toont de foto hieronder alvast de poort van de Arnhemse koepelgevangenis:
  • Afbeelding
Hier kunt u wellicht aankloppen teneinde alsdan twijfelachtige gevoelens van medeleven over te brengen aan de voorzitter van "de landelijke vergadering" waarvan u schijnbaar allen "slapend lid" wilde zijn.

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Districtsvoorgangers N.A.K.: een zuiver geweten?

Bericht door willempower »

@all
Krijgen ze daar in de bak ook huisbezoek (celbezoek )van de kerk of is het nog steeds zo dat huisbezoek tot nader order is uitgesteld .Wachttijden lopen nu al op naar 3 jaar .
Ik weet uit ervaring dat ze van hun kerkelijk functie ook ernstig misbruik hebben gemaakt als ze op cel bezoek gingen .
Ook daar misbruik van macht en positie .
Ze schromen nergens voor om zelfs daar te liegen en bedriegen ,De heer O.S. uit GORINCHEM
Tot op heden lachen ze iedereen in het gezicht uit nog van wij kunnen en mogen alles , want controle op hun optreden is er niet en mag ook niet want kritiek op de leiding staat gelijk aan een brief van hun advocaat .
Machtswellustige mensen zijn het met een dikke plank voor hun kop .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Districtsvoorgangers N.A.K.: een zuiver geweten?

Bericht door BakEenEi »

@willempower

Zojuist las ik over de koepelgevangenis in Arnhem nog het volgende:
Beschrijving

De oorspronkelijke opzet van de Arnhemse koepelgevangenis is grotendeels bewaard gebleven. Het bevat een karakteristieke rangschikking van diverse functionele gebouwen op een rechthoekig terrein, omgeven door een ringmuur van 4,5 meter hoog. De hoofdpoort, grote deuren tussen twee zware kasteelachtige torens met een middeleeuws karakter (kantelen, schietgaten), geeft toegang tot het voorhof. De 13 meter hoge torens lopen taps toe en lijken daardoor groter dan ze in werkelijkheid zijn. De toegang is van hardstenen (basalt) randen voorzien. Boven de poort een wapenschild met daarin gebeeldhouwd de Nederlandse Leeuw.
Aan het kleine plein achter de poort liggen magazijnen en het administratiegebouw. Boven het cellencomplex hangt een hoge koepelvormige ijzer- en glasconstructie met zinken bedekking en glaspanelen. De koepel met een diameter van 52,5 meter en een hoogte van 31 meter, steunt op een lessenaarsdak. De koepel wordt bekroond door een kleine lantaarn. Het hoofdgebouw heeft aan vier zijden een stenen toren.
De gevangenis heeft 200 cellen, verdeeld over drie verdiepingen, die bereikbaar zijn via ijzeren galerijen en vier wenteltrappen in de koepel en vier trappenhuizen buiten de koepel.
De kerk, een gaaf bewaard voorbeeld van een aparte kerk op een gevangenisterrein, is een sober rechthoekig gebouw met een flauw hellend dak.

Bron: http://www.arneym.nl/monumentenbuitenst ... index.html
Voor bijeenkomsten "in besloten kring" zijn er dus faciliteiten! "Een sober rechthoekig gebouw met een flauw hellend dak"; te bereiken via... een flauw hellend vlak in de N.A.K.

Wie nu overigens denkt dat er hier nogal op de zaken wordt vooruitgelopen, dient te bedenken dat wanneer de detentie een aanvang zou nemen er langs deze weg waarschijnlijk al zal worden gesproken van een mogelijk vervroegde vrijlating wegens uitzonderlijk goed gedrag, betoonde naastenliefde jegens collega-zware jongens en een gerealiseerde kostenbesparing in het locale gevangeniswezen op de inzet van bezoldigde externe kerkelijke waardigheidsbekleders.

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Districtsvoorgangers N.A.K.: een zuiver geweten?

Bericht door willempower »

@all
Uit betrouwbare bron heb ik horen zeggen dat het in de bedoeling ligt dat de bruintje en klene zich in het vervolg op het altaar laten biijstaan door 2 advocaten die in toga mee zullen dienen . :D :D :D
Bruintje was onaangenaam verast dat hij bij de rechtszaken , de dienst niet mocht leiden en voor mocht gaan in het gebed dat was die niet gewend .
Ook was die niet blij dat de mensen niet allemaal ja knikten bij de rechtzaak en dat ze hem geen gelijk gaven .
Ook vertelde die in de wandelgangen dat dit gebruik bij rechters aangepast moest worden want hij is toch als hoofdvertegenwoordiger de baas ,
Ongepast vond hij het dat hij niet op de verhoging zat en dat daar en paar ongelovigen een oordeel over hem velde .
De wetgeving moet op dat punt direct veranderen en zal er een zaak van maken bij God .
Als er meer dienaren zijn die een advocaat wilen als mededienaar zal dat in de toekomst mogelijk worden .
Offergeld genoeg voorhanden zolang het duurt !!!!!
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Districtsvoorgangers N.A.K.: een zuiver geweten?

Bericht door BakEenEi »

@all
  • Afbeelding
Zou dit de districtsvoorgangers -in overdrachtelijke zin- nu ook bekend voorkomen?

Groet,
BakEenEi
Less Is More
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Districtsvoorgangers N.A.K.: een zuiver geweten?

Bericht door ACE »

@ webteam

Ik zie de relatie tussen fraude en de taxatierapporten niet.

@all
De rol van PK en zijn 'juni coup' lijkt nu bewaarheid te worden.
De man is niet integer - dat wist ik al - maar nu komt het
vol in het voetlicht. Ben benieuw hoe hij zich daar uitlult.
Het heeft er alle schijn van dat TdB met terugwerkende kracht -
dus geantidateerd- een volmacht heeft afgegeven.

Groet,
Ace
Plaats reactie