Lafhartige "verklaring" van Betonkopf Wilhelm Leber

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Lafhartige "verklaring" van Betonkopf Wilhelm Leber

Bericht door BakEenEi »

@Jabob65
@all

Tot in Amerika aan toe was het opgevallen bij de verklaring die stamapostel Leber jl. maandag heeft afgegeven over de tegenwoordige officiële status van "de Boodschap van stamapostel Johann Gottfried Bischoff":
Chief Apostle Leber finally found the time to write an apology. He finally found time to apologize for an event that wreaked havoc on the NAC church members... that tore congregations and families apart? I would think that if he had any heartfelt sensitivity for the victims that the "apology" wouldn't have ended up at the bottom of his list of "to-dos".

Bron: http://nacboard.yuku.com/sreply/90017/L ... -Botschaft
Met andere woorden: PWYP - Practice What You Preach. Ook bij ons op het forum kwam dit aspect al meteen naar voren...
Redactie schreef:(...)
Door "de Boodschap van stamapostel Johann Gottfried Bischoff" is er in de jaren '50 op de geloofsweg een ernstig ongeval veroorzaakt, waarbij doden en gewonden vielen! De schuldigen hadden ongelofelijke haast en bekommerden zich daarom niet over hun slachtoffers. Volgens getuigen waren de voorvluchtigen op weg naar "het heerlijke einddoel". De baas van het "uitzendbureau" betreurt het voorval en vraagt nu om vergeving.

(...)


Bron: Bericht door Redactie op "Ma 13 Mei 2013, 16:50"
... want hoe ga je in 's hemelsnaam om met slachtoffers, aan wie hier in vele gevallen zelfs blijvend psychisch letsel werd toegebracht? Welnu, volgens stamapostel Leber valt dat nu achteraf hooguit nog te betreuren!

Tactisch en strategisch wordt er onder de gedoodverfde idolen in hemelse sferen "geëpibreerd" over de stappen die men kan zetten in wat... doodgewoon... een politiek proces is om: alle machtsposities te behouden. Ikzelf weet echter van huis uit niet beter dan dat in het werk Gods juist geldt: "In het 'kind-zijn' ligt mijn macht" (624, NAK_liederenbundel). Daarom is dienen voor mij altijd van een andere orde geweest dan heersen.

To the point: geschiedenissen herhalen zich. Wat zich hier voor onze ogen afspeelt is, dat het goud der waarheid door misbruik van offergaven wordt ingewisseld voor een nieuw gouden kalf!! De kerkleiding zelf zal er nooit één woord over kwijt willen, doch ga er maar gerust vanuit dat de totstandkoming van de nieuw-apostolische catechismus al met al miljoenen euro's heeft gekost. Intussen wil men hebben dat alle ogen zijn gericht op wat daarvan de (voorlopige) inhoud moest worden. De komende 10 jaar zal het vrijwel nergens anders over gaan. Een ieder zal zich hebben te identificeren met de kleinmenselijke logica die daarin is neergelegd, en vergeet niet daarbij te letten op wat er tussen de regels in te lezen valt. Wat er níet in staat, wordt als bekend verondersteld, zoals het systeem van alle rangen en standen onder "zegenaars".

Wat zich op deze manier echter feitelijk voltrekt, is, dat men handelt in strijd met het Tweede Gebod: men creëert een godsbeeld wat al sinds het Oude Testament helemaal niet op iemands weg ligt om te willen doen!

Het zogenaamde ambtslichaam in de Nieuw-Apostolische Kerk praat ons een akelig verwrongen godsbeeld aan en men steelt van de offergaven om dat met veel propaganda snel overal geïmplementeerd te krijgen!

Wie de idolen ondertussen in de weg staat, mag doodvallen...
Redactie schreef:[Bijgewerkt: 22.30 uur]

God maakt geen fouten (1)

(...)
  • "Daar sta je dan. Je mocht wel blij zijn, maar niet bang, bedroefd of boos. Je voelt je gekrenkt. Emotioneel was je niet in beeld. Wat is de kerk voor jou in feite nog meer dan alleen maar een soort van activiteitenfabriek? Al je vertrouwen had je ingezet, "de firewall" uitgezet, je beste krachten gaf je bovendien; maar je spontaniteit ben je kwijt; je bent vermurwd. Wáár is het misgegaan?! Wanneer had je béter kunnen weten?! Wat zullen de mensen wel zeggen in de wereld om je heen, nu je bij de pakken neer zit. Waar heb je dit in godsnaam aan verdiend?! (...) Je voelt je misbruikt; gewoonweg verkracht - door de geestelijk elite in de kerk waar jij je hele ziel en zaligheid aan had verbonden. Waar blíjf je nu?!" (...)

    "Er is roofbouw gepleegd; op gezinnen (van "dienaren"), op weldenkende welwillende medewerkers en op vele anderen die uit hun kracht zijn gehaald. Zoiets kan in het werk Gods pertinent niet de bedoeling zijn."

    Uit: Bericht door BakEenEi op "wo 27 okt 2010, 21:38" in de thread "Achtergrondinformatie Nieuw-Apostolische Kerk" (eerder verschenen op 12 februari 2010 op "de indexpagina")
(...)


Uit: Bericht door Redactie op "Di 18 Okt 2011, 15:06" in de thread "Luister naar mijn woorden maar die staan los van mijn daden!"
Zou het niet eens tijd mogen zijn dat de hulpsinterklazen van de nieuw-apostolische kerkleiding tot bezinning komen?

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Lafhartige "verklaring" van Betonkopf Wilhelm Leber

Bericht door BakEenEi »

Stammapostel Leber habe einfühlsam über die Zusammenhänge der schwierigen kirchlichen Zeitspanne berichtet, schreiben die Zeitzeugen Manfred Keller und Werner Kuhlen. Sie waren bis zur Ruhesetzung als Amtsträger in der Vereinigung Apostolischer Gemeinschaften (VAG) aktiv. Die VAG geht im Rheinland auf den Ausschluss von Apostel Peter Kuhlen im Jahre 1955 zurück. Die aktuellen Darlegungen von Stammapostel Leber überzeugten durch Bibeltreue und Wahrheitsliebe, so Keller und Kuhlen: »Wir sind dankbar dafür.«


Bron: "Positive Reaktionen auf »Botschaft«-Stellungnahme" d.d. 13-05-2013
@all

Bij nader inzien vind ik het vrij brutaal van Bischoff Verlag dat men jl. maandag direct een journalist heeft afgestuurd op de bovengenoemde "Zeitzeugen", die hoogbejaard zijn en van wie er één ook nog ernstig ziek is, om maar met gezwinde spoed uit ieders mond te kunnen optekenen hoe de publicatie van stamapostel Leber inhoudelijk door hun beiden was opgevat. Zoals sommigen onder ons het ook wel zullen hebben gemerkt, was er 's ochtends eerst al een server uitgevallen...
...... omdat de kerkleiding de dag ervoor in één keer een half miljoen aangesloten leden had uitgenodigd om subiet na zonsopgang allemaal tegelijk via de -door velen misschien nog niet ontdekte flitsende- website van de internationale kerk van die officiële bekendmaking belangstellend kennis te nemen. Met de hete adem van de journalist in de nek moesten de 80-plussers dus vliegensvlug hun conclusies trekken want daarmee moest zo nodig nog dezelfde dag op het Internet goede sier worden gemaakt. Zó wordt er bij de Nieuw-Apostolische Kerk dus "in eigen beheer" doortastend geregisseerd vanuit het met geldstromen uit de kerk opgebouwde familiebedrijf dat jarenlang werd geleid door de schoonvader van de huidige stamapostel Wilhelm Leber. De bewuste publicatie had na de omstreden excommunicaties in 1955 ruim 58 jaar op zich laten wachten, maar betrokkenen werden nu geacht om binnen een halve dag te reageren. 's Avonds immers waren de ingewonnen reacties al op de site van Bischoff Verlag na te lezen. De buit was binnengehaald!

Mooier had het ook bijna niet kunnen worden uitgedrukt: Die aktuellen Darlegungen von Stammapostel Leber überzeugten durch Bibeltreue und Wahrheitsliebe, so Keller und Kuhlen: »Wir sind dankbar dafür.«

Wahrheitsliebe - waar vind je dat nog, vandaag de dag? Onwillekeurig... moest ik even denken aan de familie Rohn! En Bibeltreue - hoe vaak hebben wij ons hier niet afgevraagd of wij nog "het geloof" zouden vinden?

Groet,
BakEenEi :shock:
Less Is More
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Lafhartige "verklaring" van Betonkopf Wilhelm Leber

Bericht door BakEenEi »

@all

Nog steeds gonst het dóór in mijn hoofd: Bibeltreue und Wahrheitsliebe...

Bibeltreue und Wahrheitsliebe... Zouden deze beide broeders, die stamapostel Leber hiermee -via het aan diens echtgenote gelieerde familiebedrijf- volgens plan op zijn wenken hebben bediend, wel weten dat...
BakEenEi schreef:(...)
  • "Ein offen bekannter oder sogar am Altar verkündeter Lehrwiderspruch kann nicht hingenommen werden"!!
En stíl dat het dan opeens weer is... IJzingwekkend stil - van de schijnheiligheid onder de ja-knikkers, de na-praters, de systeemagenten, de knipmessen, de doorgeefluiken; de wit gepleisterde graven zeg maar. Bah!!

(...)


Bron: Bericht door BakEenEi op "Di 09 Aug 2011, 23:50" in de thread "Tenzij... "
Al valt er dan "nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" nu bij mij wellicht een ziektebeeld te diagnosticeren; ik waag het te betwijfelen...
Redactie schreef:(...)
Op 20 februari 2011 schetste de huidige stamapostel, Herr Dr. Wilhelm Leber, blijkens een publicatie in het tijdschrift Unsere Familie (Nr. 9/2011), diens persoonlijke denkraam met de historische woorden:
  • "Ich kann mir vorstellen, dass der eine oder andere nicht sicher ist, ob die Neuapostolische Kirche Gottes Werk ist.
    Sind solche Zweifel nicht wie eine Krankheit?"
Dat de mensheid met deze openbaring, "vervuld van Geest en leven, komend van de trone Gods", er dus maar van doordrongen moge zijn hoe KRANK een ieder is. Er is er maar één gezond: the Chief Apostle himself.

(...)


Uit: Bericht door Redactie op "Zo 12 Feb 2012, 21:09" in de thread "Neuapostolische Kirche International - Statuten 29.09.2010"
Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Lafhartige "verklaring" van Betonkopf Wilhelm Leber

Bericht door BakEenEi »

Redactie schreef:(...)
BakEenEi schreef:(...)
Om even de gedachten te bepalen: een districtsapostel is in de internationale Nieuw-Apostolische Kerk vele malen belangrijker dan een willekeurig gemeentelid, en wel in ongeveer de verhouding van 10 miljoen staat tot 20. Fouten van hooggeplaatsten zullen tot bijna elke prijs met alle beschikbare middelen, waaronder de mantel der liefde, worden toegedekt. Een "gewone broeder of zuster" daarentegen zal men nog een zetje meegeven, zodat alle Levieten die vervolgens de greppel passeren waarin betrokkene moest verdwijnen, er geen aanstoot aan nemen.

Ik weet wat ik zeg want in alle bescheidenheid: ik ken de organisatie toevallig vrij goed.


(...)


Uit: Bericht door BakEenEi op "Vr 28 Jan 2011, 19:40" in de thread "Elders gelezen... "
@all

In alle ernst, en over Bibeltreue und Wahrheitsliebe gesproken; hoe zouden zielen die in de jaren '50 werden geëxcommuniceerd het zich "nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" nu mogen voorstellen? Zonder destijds "een eerlijk proces" werden zij -gewetensbezwaarden- verbannen (!) en op 7 juli 1960, binnen 24 uur na het overlijden van stamapostel Johann Gottfried Bischoff, werd er door alle nieuw-apostolische apostelen tezamen én de nieuwe stamapostel, Walter Schmidt, over hun gesproken in termen van... "unsere Gegner und Feinde" en "Gegnern des Werkes Gottes". Zie het redactionele bericht op "Za 27 Apr 2013, 21:01" in de thread "Brood des Levens" 1 augustus 1960. Hoe zouden déze zielen het zich nu mogen voorstellen - wanneer de Heer "verlossing brengt"?!
"Taak- en ambtsdragers" bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland; wat is daarop úw antwoord?
Uw huidige stamapostel, Wilhelm Leber, kwam jl. maandag met een officiële bekendmaking, waarbij hij stelde dat met name aan de zienswijze, welke indertijd die excommunicaties zou hebben gerechtvaardigd, de vermeende Bijbelse grondslag alsnog moet worden ontzegd. Daarom ook; hoe stelt ú het zich nu voor "... als de Heiland zal verschijnen"? Moeten de bannelingen zich dan nog steeds schuilhouden in een greppel?

Hoe stelt u het zich voor wanneer in uw geloofsgemeenschap lied 629 (NAK-gezangboek) wordt opgegeven om te zingen, en dat u dan in elk refrein uitgerekend déze woorden vertolkt: "Zij zingen allen mij: Kom in!"

Bewust stel ik aan ú allen deze vraag want bij stamapostel Leber vraag ik mij namelijk in gemoede af of hij eigenlijk nog wel wéét waar hij mee bezig is. De verklaring die hij nu afgaf is werkelijk... zeer ondoordacht.

Groet,
BakEenEi


N.B. Sommigen onder u zullen het zich vast nog wel herinneren dat stamapostel Richard Fehr zich in deze samenhang ooit als volgt uitdrukte:
Stammapostelbrief von 1989
Der Brief ist an einen Bruder im Rheinland geschrieben

Zürich, 10. November 1989

Siehe da, ich antworte diesmal auf Ihren Brief vom 31.10., und zwar darum, weil Sie hier ein anderes Thema anschneiden, nämlich die Besprechung zwischen leitenden Männern der Apostolischen Gemeinschaft mit der Neuapostolischen Kirche.

Gespräche haben nicht nur mit dem Bezirksapostel Engelauf stattgefunden, sondern auch mit mir, damals, als ich als Stammapostelhelfer diente. Diese Gespräche fanden in einer guten Atmosphäre statt. Vielleicht wissen Sie, dass schon vor etlichen Jahren eine Zusammenkunft stattfand, die aber zu nichts führte.

Die "gewissen und bestimmten Voraussetzungen", wie Sie schreiben, die zu einer Wiedervereinigung führen könnten, wurden nie klar definiert von Apostel Gassmeyer und seinen Mitbrüdern, obschon wir unser erstes Gespräch dahingehend beendeten, dass die Apostolische Gemeinschaft klar aufzeigt, was sie fordert. Ein Punkt kristallisierte sich wohl ziemlich stark heraus: Die Botschaft des Stammapostels Bischoff sollte widerrufen bezw als Irrtum dieses Mannes "eingestanden " werden. Dies kann niemand von mir erwarten, auch Jahrzehnte nach jenem Erleben nicht. Damit würde ich mindestens drei Stammapostel, viele Apostel und Hunderttausende von Glaubensgeschwistern kompromittieren. Vielmehr sagte ich damals, wir mögen doch nach dem Wort aus 1. Korinther 4, Vers 5, verfahren. Dieses Wort hatte ich 1960, als junger Mann nach heissem Gebet in jenen schweren Stunden in der heiligen Schrift aufgeschlagen.

In der Folge fanden dann noch zwei weitere Besprechungen statt, unsererseits unter der Leitung des Bezirksapostels Engelauf. Weitere Bezirksapostel und Apostel nahmen daran teil. Er war somit nicht "der einzige, der sich den aufgezeigten Fragen in Liebe angenommen hat". Es zeigt sich auch hier wieder einmal mehr, Bruder ........... Sie wissen nicht alles, und sie können nicht alles wissen! Es ist auch nicht meine Pflicht und Verantwortung, über alle Begegnungen, Gespräche und Besprechungen, die stattfinden, jedem Einzelnen und in jedem Detail Rechenschaft abzulegen. Nun sind diese Gespräche nicht für alle Zeit abgebrochen, sondern unterbrochen worden! Wenn Sie aus langjähriger guter Verbindung zu Brüdern und Schwestern der apostolischen Gemeinschaft eine Gesprächsbereitschaft schaffen können, so tun Sie das und wenden sich dann mit diesen Verbindungen an Bezirksapostel Engelauf, dem ich, wie oben erwähnt, die Leitung aller diesbezüglichen Gespräche anvertraut habe.

Mit freundlichen Grüssen,
Ihr
( signiert )
R. Fehr


Bron: http://ur1.ca/dw0zz
P.S.
In diens brief van 10 november 1989 (zie boven) haalt stamapostel Fehr van de onderstaande tekst in de Bijbel alleen het vijfde vers aan:
  • [1] Men moet ons beschouwen als dienaren van Christus, aan wie het beheer over de geheimen van God is toevertrouwd. [2] Van iemand die deze taak vervult, wordt verlangd dat hij betrouwbaar is. [3] Maar hoe u of een menselijke instelling over mij oordeelt interesseert me niet, en hoe ik over mezelf oordeel telt evenmin. [4] Ik ben me weliswaar van geen kwaad bewust, maar dat betekent niet dat mij niets ten laste kan worden gelegd. Het is de Heer die over mij oordeelt. [5] Houd dus op te oordelen en wacht de tijd af dat de Heer komt, omdat hij het is die aan het licht zal brengen wat in het duister verborgen is en zal onthullen wat de mensen heimelijk beweegt. En dan zal God het zijn die ieder de lof geeft die hem toekomt.

    Uit: 1 Korintiërs 4 (NBV)
In het -voorafgaande- tweede vers staat echter: "Van iemand die deze taak vervult, wordt verlangd dat hij betrouwbaar is." Het is een heel trieste zaak, maar juist hieraan mankeert het in de Nieuw-Apostolische Kerk.
Laatst gewijzigd door BakEenEi op do 16 mei 2013, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Less Is More
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Lafhartige "verklaring" van Betonkopf Wilhelm Leber

Bericht door willempower »

@ Bakeenei
De hiërarchische gezagsverhoudingen in de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland kennende, geschiedde het in 2009 evenzo toen districtsapostel De Bruijn bij wijze van spreken nog maar één (onuitgesproken) wens had: verlos mij van (de door mijzelf veroorzaakte) problemen met Ronald Rohn. En ja hoor, zijn wens werd onder de "hogere verantwoordelijke leidinggevenden" van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland en overzeese gebiedsdelen op slag ieders gebod... Wie namelijk in zo'n situatie blijk geeft van enige aarzeling, wordt in dit machtsbestel door "een rechterhand" apart genomen en indringend in de ogen gekeken om te ontdekken wat de precieze impact kan zijn van die zorgelijke blijk van terughoudendheid. Alleen voor de meest loyaal ogende "hoge dienaren" is er daarna nog enige bevordering tot heerlijkheid in de broederkring denkbaar.
Je schrijft iets herkenbaars , ook lager geplaatste dienaren zullen nog met meer liefde de wens ten uitvoer brengen , kunnen ze weer een stapje hoger komen .

Dan schromen ze nergens voor terug , een broeder uit assen wilde mij wel in opdracht van districtsoudste B den H uit Emmen mij wel een kopje kleiner maken . De broeder heeft dit later aan mij kenbaar gemaakt in een gesprek .

Naar boven slijmen en naar onder schoppen .

B. den H. (De judas )heeft zijn eigen broeder verraden en hem , zeker indirect de dood in gejaagd , vroeger gingen ze samen deurtje bellen , en later bleek B hem verraden te hebben met leugens die zelfs bij de rechtbank weerlegd zijn .
De broeder was G.R . voor alle duidelijkheid , bekent uit vele kranten , voor zijn strijd om omgangsrecht .
Ik dacht altijd hoe hoger op de ladder in de kerk hoe meer ze leefden naar de bijbel , tegendeel is bewezen wel op dit forum .
Deze waan ideeën die men heeft stammen nog uit hun nazi verleden toen dat gebruikelijk was en ze nooit openlijk hun spijt voor aangeboden hebben .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Lafhartige "verklaring" van Betonkopf Wilhelm Leber

Bericht door BakEenEi »

[Bijgewerkt: 10.30 uur]


@willempower
@all

Dat is inderdaad de kern van de zaak. Door de "openbaring van stamapostel Wilhelm Leber" wordt iedereen weliswaar geacht er nu van te hebben opgekeken dat het in "de geschiedenis van het rijk Gods" alleen nog maar ontbrak aan één klein stukje waarheid, maar het beste zou zijn als álle "dienaren", die menen hoger (!) te zijn dan andere "dienaren", niet inmiddels met één doch met beide benen op de grond durven te staan.

Dan zal er nog een wereld -en uiteindelijk de hemel- voor ze opengaan!

Groet,
BakEenEi


P.S.
Graag ook nog het volgende. Van de Psalmist zijn de woorden opgetekend "Uw woord is volkomen betrouwbaar, elk van uw voorschriften rechtvaardig en eeuwig" (Psalm 119: 160, NBV). Daarom: zou het nu werkelijk zo zijn, dat God "nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" tegenwoordig heel anders te werk gaat? Zou Hij intussen meten met twee maten? Een kleinmenselijke maat, en een quasi-goddelijke maat? Want dát is namelijk wat wij in de Nieuw-Apostolische Kerk nu zien gebeuren:
BakEenEi schreef:(...)
Tot mijn teleurstelling en woede (!) moest ik in de Nieuw-Apostolische Kerk telkens weer vaststellen hoezeer hooggeplaatste "zegenaars" het zich wensen te veroorloven bikkelhard te zijn voor een ander en zo mild als maar mogelijk is voor zichzelf. Wat districtsapostel Brinkmann betreft, lijkt hiervoor het bewijs intussen overtuigend genoeg te zijn geleverd: eigenmachtig investeert hij het 20-voudige van de limiet waarover hij statutair maximaal te beslissen had; het geld verdwijnt in de zakken van criminelen, en hij kan volstaan met een slap excuus! In de tussentijd blijft hij hardvochtig oorlog voeren (!) tegen onder anderen Ronald Rohn.

(...)


Uit: Bericht door BakEenEi op "Di 06 Nov 2012, 18:00" in de thread "Een ongelijke behandeling van hoge kwaliteit"

N.B.
  • Wie betrouwbaar is in het geringste, is ook betrouwbaar als het om veel gaat, en wie oneerlijk is in het geringste is ook oneerlijk als het om veel gaat.

    Uit: Lucas 16: 10 (NBV)
Less Is More
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Lafhartige "verklaring" van Betonkopf Wilhelm Leber

Bericht door Lmg »

@ Allen,

Na de stellungname van St.Ap. Leber waar te lezen is dat de Boodschap van J.G. Bischoff en ook de
stelling van 1960 dat God zijn plan zou hebben veranderd als niet bijbels en dus ongodelijk mag worden gezien.
Dit gegeven is al sinds 1960 een feit, maar is nu 53 jaar later dan toch nog gesteld, in de laatste week van de Ambtsperiode
van Leber.
Leber heeft hiermee beoogd de meeste NAKleden hiermee tevreden te stellen en hoopt de diverse internetsites en forum schrijvers
een belangrijk item uit handen te hebben genomen.
Dat Leber nog steeds gebonden is aan Drave presentatie van 4 December 2007 is duidelijk merkbaar geworden.
Men heeft dit geschrift weliswaar van het Internet verwijderd maar is ondertussen voor de NAK geldend.
Dat Leber geen woord heeft geschreven over de destijds geexcominiseerde Apostelen in Duitsland, Zwitserland, Zuid Africa en
Zuid Amerika spreekt boekdelen.
Hij schrijf in zijn stellungname dat het hem spijt dat kerkleden de keus hebben moeten maken de NAK te verlaten, maar over de
Apostelen die destijds trouw waren aan bijbelse waarden en hun Goddelijk geweten lieten werken geen enkel woord.
Leber heeft een klein gedeelte van de het gehele boodschap drama afgewerkt.

Lmg
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Lafhartige "verklaring" van Betonkopf Wilhelm Leber

Bericht door Redactie »

Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Lafhartige "verklaring" van Betonkopf Wilhelm Leber

Bericht door Redactie »

@all

Ter info:
Zie ook het bericht door BakEenEi op "Ma 29 Apr 2013, 15:19" in de thread "NAK-catechismus en info-avond 4 december 2012".

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Lafhartige "verklaring" van Betonkopf Wilhelm Leber

Bericht door Redactie »

[Bijgewerkt: 21.00 uur]


@all

Bij Glaubenskultur(-Magazine) was ook veertien jaar geleden "de Boodschap van stamapostel Johann Gottfried Bischoff" al onderwerp van gesprek:
Er zouden nog tweemaal zeven magere jaren passeren alvorens aanstonds de derde termijn van wellicht opnieuw zeven magere jaren zal ingaan...

Het WebTeam


P.S.
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gesloten